Anderzijds kan het geen kwaad om meerdere centrale verdedigers van een bepaald niveau in je selectie te hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:41 schreef Rejected het volgende:
Douglas en Boulah als CV's <3
Jammer voor Vermaelen en Gregory dan, die zullen wel leren van Khalid!
En die zijn toch altijd geblesseerd.
Je knijpt hem al.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:41 schreef PyTh het volgende:
Als Boularouz een goed EK speelt is hij waarschijnlijk te duur voor ajax, of ze moeten hem vooraf vast weten te leggen al is dat niet zonder risico gezien zijn blessuregevoeligheid.
Beter allebei. Zo ruim zitten we nog steeds niet in onze verdedigers.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neuh, liever Boulah. Is een international van Oranje, liefst zoveel mogelijk Nederlandse toppers.
Nou, niet echt hoor.quote:
Mikey (of Miki/Mickey) is tweede keuze, hoorde Danny Blind gisteren over Lionel Messi.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:49 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nou, niet echt hoor.
Suljemani nog niet rond?
Duurt wel lang zeg, misschien twijfelt hij nu toch wel nu jullie geen voorronde CL spelen
van ajax.nlquote:Ajax en Edgar Davids gaan uit elkaar
Amsterdam, 20 mei 2008
Ajax en Edgar Davids hebben besloten geen nieuwe verbintenis met elkaar aan te gaan. Het huidige contract van de aanvoerder loopt af op 30 juni 2008.
Op 30 januari 2007 keerde de 34-jarige Amsterdammer, na meer dan 10 jaar in het buitenland gevoetbald te hebben, terug bij Ajax. Ruim 15 jaar daarvoor, op 8 september 1991, maakte Davids zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de wedstrijd Ajax – RKC Waalwijk (5-1). Davids verliet Ajax in mei 1996 en speelde achtereenvolgens bij AC Milan, Juventus, FC Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur.
De middenvelder speelde 184 officiële wedstrijden in Amsterdamse dienst, daarin maakte hij 36 doelpunten. Hij werd met Ajax drie keer kampioen van Nederland en twee keer Bekerwinnaar. Verder veroverde hij met de Amsterdamse club vier keer de Super Cup (die tijdens zijn loopbaan werd omgedoopt tot Johan Cruijffschaal), een Europese Super Cup, de UEFA Cup, de Champions League en de Wereldbeker voor clubteams.
Edgar Davids zei over het aanstaande vertrek het volgende: ,,Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven. Ik heb de afgelopen weken al vaker gezegd dat de kans dat ik zou blijven heel klein was. Op dit moment weet ik nog niet wat ik ga doen. Er is de afgelopen periode interesse getoond uit binnen- en buitenland. Ik ben fit en voel me nog goed genoeg om op niveau door te voetballen.”
,,Toen ik zondag het veld instapte stond ik er niet bij stil dat het de laatste keer zou zijn in een Ajax-shirt. Maar toen ik het veld afliep, voelde het toch dat het de laatste keer was. Om die reden liep ik samen met Johnny Heitinga een rondje langs de tribunes, eigenlijk een afscheidsrondje dus. Het is normaal dat je als speler na afloop het publiek bedankt, maar nu heb ik dat iets uitgebreider gedaan. Ik kom aan het begin van volgend seizoen zeker nog een keer langs om echt afscheid van de supporters te nemen.”
jah en defour komt ook nogquote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mikey (of Miki/Mickey) is tweede keuze, hoorde Danny Blind gisteren over Lionel Messi.
Dit lijkt me een grap!!!!quote:Michael Mols staat open voor terugkeer naar Ajax
Ajax en Andy Blommink, de zaakwaarnemer van Michael Mols, hebben vorige week orienterende gesprekken gevoerd over een terugkeer naar Ajax. De 37-jarige spits is dit seizoen in dienst van Feyenoord en bewijs zijn waarde op de momenten dat Feyenoord hem nodig had. Afgelopen seizoen scoorde Mols 3 doelpunten in 20 wedstrijden.
'In dit stadium doen wij geen uitspraken over op hande zijnde transfers', tekende De Telegraaf op uit de mond van Blommink. 'Michael heeft een verleden bij Ajax en in deze fase van zijn carriere staat hij open voor een fantastische aanbieding als deze. Verder kunnen we niks zeggen over de staat van de vorderingen.'
Een eventuele transfer van Feyenoord van Ajax zou frappant zijn, aangezien Mols na zijn periode bij ADO Den Haag aangaf te willen stoppen met voetbal. Michael Mols speelde in zijn carriere eerder voor Ajax, Cambuur, FC Twente, FC Utrecht, Rangers
FC Utrecht, ADO Den Haag, Feyenoord.
Goh.quote:
Zonda, van mij mocht hij blijven. Al was het alleen maar om zijn rol buiten het veld.quote:
Schijnt zelfs dat ie wordt opgeroepen voor het EK. Sterker nog Barbara Barend denkt dat Van Basten hem meteen vanuit Zwitserland mee naar Ajax neemt.quote:
Kut. Ondanks dat je het al maanden aan voelde komen doet het toch pijn als je dit leest. Hopen dat ie een afscheid a la Stam en Heitinga krijgt en niet zn laf bosje bloemen in de rust.quote:
Hij wist het heus al langer. Had hij het wat eerder moeten laten weten en had hij ook een mooi afscheid gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Kut. Ondanks dat je het al maanden aan voelde komen doet het toch pijn als je dit leest. Hopen dat ie een afscheid a la Stam en Heitinga krijgt en niet zn laf bosje bloemen in de rust.
Nah, Davids lijkt me wel iemand die daar echt nog heel lang aan twijfelt. En na wat Van Basten (al was het bij wijze van grap) over hem gezegd heeft, begrijp ik zijn keuze ook wel. Ben benieuwd dat of ie nog ergens gaat voetballen of dat ie helemaal stopt. Stoppen in het shirt van Ajax zou wel het mooiste zijnquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:10 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hij wist het heus al langer. Had hij het wat eerder moeten laten weten en had hij ook een mooi afscheid gehad.
Edgar, bedanktquote:
Idd, vond hem niet meer echt top spelen moet ik eerlijk zeggen. Natuurlijk staat zijn rol in de kleedkamers buiten kijf, perfecte team speler waar aan de jongere garde zich kon optrekken. Maar op het veld maakte hij niet echt meer het verschil.... Toch jammer..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Kut. Ondanks dat je het al maanden aan voelde komen doet het toch pijn als je dit leest. Hopen dat ie een afscheid a la Stam en Heitinga krijgt en niet zn laf bosje bloemen in de rust.
Gaat ie ook krijgen.. hij komt nog terug voor z'n afscheid..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Denk dat hij nog wel ergens anders gaat voetballen. Geeft ook aan nog fit te zijn. Beetje raar dat hij niet gewoon bij Ajax stopt met een mooi afscheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:15 schreef Breach het volgende:
[..]
Nah, Davids lijkt me wel iemand die daar echt nog heel lang aan twijfelt. En na wat Van Basten (al was het bij wijze van grap) over hem gezegd heeft, begrijp ik zijn keuze ook wel. Ben benieuwd dat of ie nog ergens gaat voetballen of dat ie helemaal stopt. Stoppen in het shirt van Ajax zou wel het mooiste zijn
Kuffourquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:27 schreef versteegrob het volgende:
Wat gaat er eigenlijk met Perez gebeuren? Hoop dat hij weg gaat
Totaal geen toevoeging en is er al bekend wie er weg gaan?
Wat een beest!quote:Heitinga haalde topsnelheid van 32,4 kilometer per uur
Het Orwelliaanse tijdperk doet haar intrede in de voetbalwereld. Met militaristische precisie worden de verrichtingen van de spelers bijgehouden, volgende maand op het EK in Zwitserland en Oostenrijk. De Castrol performance-index van de UEFA is een nuttig instrument voor bondscoaches, houdt spelers een spiegel voor, maar is bovenal een natte droom voor cijferfetisjisten.
Zo blijkt uit een van de vele parameters van de performance-index dat John Heitinga in de oefeninterland tegen Oostenrijk eind maart een topsnelheid van 32,4 kilometer per uur haalde. Niemand zette die avond in het Ernst Happel stadion in Wenen een hogere ‘top speed’ neer.
Oostenrijk – Nederland was een van de interlands waar de performance-index proef draaide. Op EURO 2008 is het systeem verfijnd. Zestien camera’s registeren alle loopacties van de spelers. Een computerprogramma verwerkt de maalstroom aan gegevens en vertaalt ze in grafische modellen en talloze stats. Uit de tekeningen komt verrassend naar voren dat André Ooijer zich tegen Oostenrijk vaker bemoeide met de opbouw dan collega-verdediger Heitinga.
Door de positiemetingen is het mogelijk te becijferen welke afstand de internationals afleggen. Oranjes marathonman tegen de Oostenrijkers was Klaas-Jan Huntelaar, die in anderhalf uur 11.823 meter aflegde. De stappenteller van Denny Landzaat, ingevallen in de blessuretijd, stokte bij 549 meter.
Kwam dat feitje niet al voorbij in AFC Ajax #733quote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:47 schreef Breach het volgende:
[..]
Kwam dat feitje niet al voorbij in AFC Ajax #733
Het lijkt mij dat Douglas juist voor de toekomst is, en Boula niet. Dus wat bedoel jequote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:06 schreef Silaz het volgende:
Douglas zo snel mogelijk binnenhalen. Boulah hoeft niet persé, met vermaelen heb je genoeg toekomst imo.
Je praat onzin.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:52 schreef golfer het volgende:
Als iemand, en al was ie mijn jeugdheld, niet geschikt was als scout voor Ajax, dan was het wel Piet.
Die moeten ze niet terug halen.
Hij is door JC ooit naar voren geschoven, maar nu JC uit beeld is, kan Piet echt geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Dan kan je net zo goed Henk Groot of Bennie Muller aanstellen.
Jij vind 9 goals uit 15 wedstrijden matig?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:33 schreef De_Ananas het volgende:
Ik was helemaal blij toen ik die kop las van dat ie topscorer is blijkt ie nog steeds maar 9x gescoord te hebben
Notabene bij een middenmoter.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:25 schreef Radegast het volgende:
Jij vind 9 goals uit 15 wedstrijden matig?
En topscorer van de competitie, als ik het goed heb gelezen.quote:
Wellicht omdat Huntelaar vertrekt, en bovendien zou een goede buitenspeler ook niet verkeerd zijn. Of willen we weer het hele seizoen aanmodderen met Kennedy en Rommedahl die stuivertje wisselen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom zei Blind gister eigenlijk dat ze voor elke linie een versterking willen halen? Voorin lijkt me totaal onnodig
Omdat Sulejmani gaat komenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom zei Blind gister eigenlijk dat ze voor elke linie een versterking willen halen? Voorin lijkt me totaal onnodig
Ik dacht dat ze daar al op het einde van het seizoen warenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:25 schreef Radegast het volgende:
Jij vind 9 goals uit 15 wedstrijden matig?
Met Suarez en Huntelaar heb je twee goede aanvallers, dat is te weinig om kampioente worden en de UEFA cup te winnen. En dan ga ik er ook nog van uit dat KJH blijft...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
quote:‘Boulahrouz gaat naar Ajax’
Uitgegeven: 20 mei 2008 10:09
Laatst gewijzigd: 20 mei 2008 10:09
AMSTERDAM – Als we Barbara Barend moeten geloven, vertrekt Khalid Boulahrouz naar Ajax. De presentatrice meldt in het radioprogramma van Ruud de Wild op Q-Music dat de kans groot is dat Marco van Basten na het EK de verdediger meeneemt naar zijn nieuwe Amsterdamse werkgever.
“Ik verwacht dat Van Basten ervoor zal kiezen Boulahrouz mee te nemen naar het aanstaande Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland,” meent Barend. “Sterker nog, ik denk dat hij hem na het toernooi direct meeneemt naar Ajax.”
Het afgelopen seizoen maakte Boulahrouz de overgang naar Sevilla, maar hij kon in Spanje vooralsnog geen potten breken. De robuuste ausputzer was voornamelijk geblesseerd en kwam daardoor slechts sporadisch in actie.
De Zeeuw
Verder meldt Sportweek dat de kans groot is dat Demy de Zeeuw komend seizoen de overstap maakt naar Amsterdam. De international zou volgens een insider zelfs al rond zijn met de Amsterdamse club. “Alleen Ajax en AZ moeten het nog eens worden over de transfer,” aldus de bron van het weekblad.
Zelf ontkent de middenvelder deze overgang. “Ik snap de optelsom die sommige mensen maken”, reageert de 24-jarige middenvelder op de site. “Omdat ik basisspeler ben van Oranje en de bondscoach na het EK naar Ajax gaat, schrijven mensen dat ik ook naar Ajax zal gaan. Iedereen neemt dat gerucht over, maar er speelt helemaal niks rond mij vanuit Amsterdam.”
Emnes
Tenslotte hebben de hoofdstedelingen zich volgens Sportweek officieel bij Sparta gemeld voor Marvin Emnes. De negentienjarige aanvaller staat ook in de nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord en Heerenveen.
De interesse in de jongeling is opmerkelijk aangezien eerder werd ontkend dat Emnes met Danny Blind, de nieuwe technische manager, mee zou gaan naar Ajax.
©NUsport
quote:Ajax zou interesse hebben in Michael Lumb. De 20-jarige verdediger zou zo'n drie miljoen euro moeten kosten. Dat meldt bold.dk.
De Deense jeugdinternational, die het liefst linksback speelt, staat onder contract bij Aarhus GF, waar hij uit de jeugdopleiding komt. Hij heeft een contract tot medio 2010. Ajax heeft overigens concurrentie als het gaat om de handtekening van Lumb. Naar verluidt zouden ook Aston Villa, West Ham United en Udinese hem willen aantrekken.
We hebben al 2 goede linksbacksquote:
Ik vertrouw het duo Vertonghen - Vermaelen of die afgewisseld met Slijngard en Van der Wiel niet echt. Ik zou zeker een nieuwe CV willen zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:35 schreef Breach het volgende:
[..]
We hebben al 2 goede linksbacks![]()
Wat vinden jullie trouwens. Voor de CV-positie moeten we daar ervaren mensen voor nemen of zou bijvoorbeeld een jongen als Lumb, die pas 20 is, daar ook voor geschikt zijn?
Als het 'm wel is zou Adidas het ook niet toegeven, maargoed. Wachten tot 1 juli dus. Ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:31 schreef Messenga het volgende:
Adidas over internet-shirt: ‘het betere knip- en plakwerk'
Het is een HEL inderdaadquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En kan Fok! dat kutforum niet een keer maken ofzo, jezus.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:26 schreef vliegende_olifant het volgende:
Ik zoek een plaatje van een groen Ajax uitshirt. Volgens mij van voor dat ze in de ArenA speelde of van de eerste paar jaar dat ze in de ArenA speelde. Heeft iemand daar een foto van?
Die is volgens mij van 1992.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:41 schreef vliegende_olifant het volgende:
Die laatste is em. Hardstikke bedankt.
Was het maar waarquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:47 schreef andre347 het volgende:
Boula zou wel mooi zijn. De Zeeuw was toch van de baan?
Die van '93-'94 is echt mooi.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En je bent niet de enigequote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:01 schreef pfaf het volgende:
Bij die oude, groene shirts denk ik altijd aan Bergkamp.
Dat shirt heb ik altijd jaren bij de gymles op school aangehadquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:01 schreef pfaf het volgende:
Bij de middelste van de drie denk ik aan Frank Rijkaard.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:01 schreef pfaf het volgende:
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:27 schreef VoreG het volgende:
Ik had vroeger het uitshirt dat zwart wit zwart was, kan er alleen geen enkel plaatje meer vna vinden.
Of ik heb het verkeerd onthouden, dat kan ook.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:27 schreef VoreG het volgende:
Ik had vroeger het uitshirt dat zwart wit zwart was, kan er alleen geen enkel plaatje meer vna vinden.
Of ik heb het verkeerd onthouden, dat kan ook.
Mag ik je nu aanraken?quote:
Die had ik ook nog. Met Laudrup achterop als ik me niet vergis.quote:
Heeft iets teveel weg van het Parma uitshirtquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:51 schreef pfaf het volgende:
Met normale mouwtjes zou dit de mooiste ooit zijn:
[ afbeelding ]
Dat is wel heel overdreven, maar geelblauw blijft een prachtige kleurencombi.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heeft iets teveel weg van het Parma uitshirt
Bij dat shirt denk ik altijd aan Zlatan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:51 schreef pfaf het volgende:
[ afbeelding ]
1, Urby mag van mij vetrekken, al zal dat niet gebeuren, vrees ik.quote:
Mijn club voetbalt in die kleurenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is wel heel overdreven, maar geelblauw blijft een prachtige kleurencombi.
Als alle uitshirts nou zo waren. Gewoon een baan door het midden net als het thuisshirt maar dan met andere kleuren.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:51 schreef pfaf het volgende:
[ afbeelding ]
Doe dit nou niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:58 schreef Oente het volgende:
[..]
1, Urby mag van mij vetrekken, al zal dat niet gebeuren, vrees ik.
Die kleine is lief!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[ afbeelding ].
Van mijn vorige kamer, aan de muur in Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |