abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58829334
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:36 schreef Yorrit het volgende:

[..]

hoedatzo? ligt eraan hoe hard
Daar zorgt het rechtssysteem in ons fijne kikkerlandje wel voor anders. Je kunt hoog of laag springen, maar op het moment dat je zo'n asociaal fysiek bejegend, of z'n apparatuur uit z'n handen grist/beschadigd, ben je strafbaar. En omdat jij en ik GEEN halve wilden zijn die de politie en masse te lijf gaan op het moment dat ze op hun verantwoordelijkheid worden gewezen zal de politie je maar wat graag oppakken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58829424
de politie gelooft jou toch wel op je blauwe ogen ipv die luidruchtige mocro?
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:44:03 #103
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_58829460
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:27 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Staat er al haar op dan?
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:45:51 #104
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58829494
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:34 schreef Seneca het volgende:
Wat zouden jullie doen op het moment dat je vraagt of het wat stiller kan in de stiltecoupe, maar de persoon in kwestie negeert je gewoon volledig? Of hij slaat niet, hij lacht je hoogstens uit, omdat hij weet dat je hem toch niks kan maken. Op het moment dat jij HEM slaat ben je de lul, immers.
hangt van de leeftijd en gestalte van de desbetreffende persoon af
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58829754
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:42 schreef Yorrit het volgende:
de politie gelooft jou toch wel op je blauwe ogen ipv die luidruchtige mocro?
Wat denk je zelf? Op het moment dat ik die Mocro vraag of hij z'n uit de boom muziek wat zachter kan zetten, en hij negeert me/wordt agressief, dan kan ik drie dingen doen.

1. Z'n Mp3 speler onschadelijk maken
2. De Mocro onschadelijk maken
3. Walk away

In het eerste geval is er sprake van vandalisme/diefstal, in het tweede geval van mishandeling. Bovendien zullen zowel 1 als 2 er toe leiden dat de Mocro in kwestie de rest van de roedel erbij roept, dus dit lijkt me vrijwel onmogelijk uitvoerbaar zonder dat je zelf ook opgepakt wordt.

Overigens zou je ook nog naar de conducteur kunnen gaan om e.e.a. te melden, maar ik weet ondertussen uit ervaring dat dat ook niets uithaalt. En ondertussen lachen die kutkoters in de stiltecoupe je vierkant in je gezicht uit. Ze weten dat je ze toch niks kunt maken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58829826
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:44 schreef Lakitu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ben jij dat?
pi_58829982
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:57 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Op het moment dat ik die Mocro vraag of hij z'n uit de boom muziek wat zachter kan zetten, en hij negeert me/wordt agressief, dan kan ik drie dingen doen.

1. Z'n Mp3 speler onschadelijk maken
2. De Mocro onschadelijk maken
3. Walk away

In het eerste geval is er sprake van vandalisme/diefstal, in het tweede geval van mishandeling. Bovendien zullen zowel 1 als 2 er toe leiden dat de Mocro in kwestie de rest van de roedel erbij roept, dus dit lijkt me vrijwel onmogelijk uitvoerbaar zonder dat je zelf ook opgepakt wordt.

Overigens zou je ook nog naar de conducteur kunnen gaan om e.e.a. te melden, maar ik weet ondertussen uit ervaring dat dat ook niets uithaalt. En ondertussen lachen die kutkoters in de stiltecoupe je vierkant in je gezicht uit. Ze weten dat je ze toch niks kunt maken.
dan is je probleem hoogstens zijn soortgenoten..
ik denk niet dat er gezagsdragers zijn die het erg vinden als je zo iemand een lesje leert (hoeven zij het niet te doen )
pi_58832595
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Huilen en naar de wc lopen.
Je vergeet "stampvoeten"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58832673
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:34 schreef Seneca het volgende:
Wat zouden jullie doen op het moment dat je vraagt of het wat stiller kan in de stiltecoupe, maar de persoon in kwestie negeert je gewoon volledig? Of hij slaat niet, hij lacht je hoogstens uit, omdat hij weet dat je hem toch niks kan maken. Op het moment dat jij HEM slaat ben je de lul, immers.
Een auto kopen en daarmee reizen.

Want zeg nou zelf, al zou je het aan die persoon vragen en zelfs al houd ie stil, dan is de kans dat je weer een ander blij figuur treft op de terug weg, en de volgende dag, en de dag erna. Beetje gebed zonder einde of dweilen met de kraan open. Ze moeten die gasten gewoon direct een flinke boete geven bijv. 250 euro en 950 euro als het in een stilte coupe/1e klas gebeurt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58833247
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:00 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Een auto kopen en daarmee reizen.

Want zeg nou zelf, al zou je het aan die persoon vragen en zelfs al houd ie stil, dan is de kans dat je weer een ander blij figuur treft op de terug weg, en de volgende dag, en de dag erna. Beetje gebed zonder einde of dweilen met de kraan open. Ze moeten die gasten gewoon direct een flinke boete geven bijv. 250 euro en 950 euro als het in een stilte coupe/1e klas gebeurt.
Dus in feite weglopen voor het probleem? Tot de huidige generatie medelanders die nu nog met de trein reist ook de weg naar de auto vind, en daar de boel gaat lopen verstieren? En dan? De fiets nemen? Lopen?
pi_58834228
Verhuizen naar een ander land?

Ja, ik weet het ook niet, als ze niet op een normale manier naar je willen luisteren en op een geweldadige manier ben je zelf de lul, dan sta je kansloos zeg maar. Het is iets wat je niet op dat moment zelf niet op kan lossen zonder of in elkaar getimmerd te worden of door de politie in de boeien word geslagen. Eigen rechtertje spelen mag niet.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58835684
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:51 schreef BobbyB het volgende:
Verhuizen naar een ander land?

Ja, ik weet het ook niet, als ze niet op een normale manier naar je willen luisteren en op een geweldadige manier ben je zelf de lul, dan sta je kansloos zeg maar. Het is iets wat je niet op dat moment zelf niet op kan lossen zonder of in elkaar getimmerd te worden of door de politie in de boeien word geslagen. Eigen rechtertje spelen mag niet.
Precies. De enige die dit kan oplossen is de overheid, door gewoon keihard op te treden tegen dit soort asociaal gedrag.
pi_58835866
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, heb ik het alleen nog maar in die IC (koplopers) gezien. Dus niet in stoptreinen.

Sja, waar ze het hardst nodig zijn daar zitten ze dus niet. ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb het idee dat in de IC vaak meer rustig krantlezend volk zit, en in de stoptreinen vaker groepjes lawaaige scholieren.
pi_58838973
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:27 schreef Seneca het volgende:

[..]

Precies. De enige die dit kan oplossen is de overheid, door gewoon keihard op te treden tegen dit soort asociaal gedrag.
Natuurlijk, de overheid moet in elke coupe aanwezig zijn om dit soort asociaal gedrag de kop in te drukken.
Nee, dat is erg realistisch.
Tegen de tijd dat de politie, of wie dan ook, er uiteindelijk is de vogel allang gevlogen, of is de trein simpelweg al aan het einde van zijn traject.

Gewoon zelf zien op te lossen.
Altijd maar dat laffe gegrijp naar de overheid., voor elk wissewasje. Het is notabene je moeder niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_58839994
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:27 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat de politie (in veel gevallen) te schijterig is om tegen dat soort lui op te treden.
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:38 schreef huhggh het volgende:

[..]

Natuurlijk, de overheid moet in elke coupe aanwezig zijn om dit soort asociaal gedrag de kop in te drukken.
Tegen de tijd dat de politie, of wie dan ook, er uiteindelijk is de vogel allang gevlogen, of is de trein simpelweg al aan het einde van zijn traject.

Altijd maar dat laffe gegrijp naar de overheid., voor elk wissewasje. Het is notabene je moeder niet.
misschien ff het topic lezen... of überhaupt de vraag Seneca, kan handig zijn. Zo onrealistisch is het niet dat wanneer het netjes vragen geen oplossing meer bied. Tenslotte weerhoud die zelfde overheid je ervan geweld te gebruiken, iets anders dan vragen kan je niet. Daarbij bemoeit de overheid zich vaak zat met onnodige zaken, dus kan dit ook mooi een agenda punt worden. Zorg, Verkeer etc heeft toch al een lage prioriteit, dus dat maakt toch niet uit.

Dan kunnen het ook onrealistisch gaan vinden dat moorden, verkrachtingen etc worden. Dat constante gegrijp naar de overheid. Dat lossen we zelf wel op.

Maar goed, terugkomend op je blaat reactie, geef maar eens antwoord op de vraag van Seneca (en je doet zelf maar moeite om die op te zoeken).
pi_58841583
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat de politie (in veel gevallen) te schijterig is om tegen dat soort lui op te treden.
[..]

misschien ff het topic lezen... of überhaupt de vraag Seneca, kan handig zijn. Zo onrealistisch is het niet dat wanneer het netjes vragen geen oplossing meer bied. Tenslotte weerhoud die zelfde overheid je ervan geweld te gebruiken, iets anders dan vragen kan je niet. Daarbij bemoeit de overheid zich vaak zat met onnodige zaken, dus kan dit ook mooi een agenda punt worden. Zorg, Verkeer etc heeft toch al een lage prioriteit, dus dat maakt toch niet uit.

Dan kunnen het ook onrealistisch gaan vinden dat moorden, verkrachtingen etc worden. Dat constante gegrijp naar de overheid. Dat lossen we zelf wel op.

Maar goed, terugkomend op je blaat reactie, geef maar eens antwoord op de vraag van Seneca (en je doet zelf maar moeite om die op te zoeken).
Het feit dat je uit 2 berichten qoute maakt niet echt duidelijk op wie je nou doelt.
Simpel gezegd: ik ben ervoor om zaken onderling "op te lossen".
Dat mag verbaal, maar als dat geen oplossing biedt zijn er wat mij betreft altijd nog andere oplossingen.
Mijn posting was eerder cynisch bedoeld, wellicht dat dat niet duidelijk overkwam.

Altijd maar naar de overheid wijzen (en in de waan van de dag roepen om NOG meer beleid & wetgeving) voor dit soort klein menselijke zaken, komt mij inmiddels de strot uit.

Zo tevreden?
Faal van de eeuw.
pi_58841916
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:38 schreef huhggh het volgende:

[..]

Laffe gegrijp naar de overheid? De overheid VERBIEDT mij om het recht in eigen hand te nemen jongeman!
pi_58842636
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

Laffe gegrijp naar de overheid? De overheid VERBIEDT mij om het recht in eigen hand te nemen jongeman!
Jongeman?
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:13:24 #119
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58847894
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:26 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het feit dat je uit 2 berichten qoute maakt niet echt duidelijk op wie je nou doelt.
Simpel gezegd: ik ben ervoor om zaken onderling "op te lossen".
Dat mag verbaal, maar als dat geen oplossing biedt zijn er wat mij betreft altijd nog andere oplossingen.
Mijn posting was eerder cynisch bedoeld, wellicht dat dat niet duidelijk overkwam.

Altijd maar naar de overheid wijzen (en in de waan van de dag roepen om NOG meer beleid & wetgeving) voor dit soort klein menselijke zaken, komt mij inmiddels de strot uit.

Zo tevreden?
Het onderste was voor jou bedoeld, het bovenste een reactie op Seneca.

En nee, ik ben niet tevreden want je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat zijn de andere oplossingen dan volgens jou? Ik ben er ook voor om zaken onderling op te lossen, maar dat was nu juist de vraag, wat als dat niet meer op een normale manier kan?

Je hebt dus ook geen moeite gedaan om de vraag van Seneca te lezen. De overheid is er overigens voor de burger, al wordt dat tegenwoordig vergeten. Tegenwoordig is het zo dat de burger er voor de overheid is, want het enige waar ze geintresseerd in zijn, is ons geld. Daar mogen ze van mij ook best dit soort kleine dingetjes van oplossen, zeker zolang de Politie zich druk maakt over het naar huis brengen van jongeren die 's nachts op straat hangen, iets wat de verantwoording van de ouder hoort te zijn.
pi_58848157
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het onderste was voor jou bedoeld, het bovenste een reactie op Seneca.

En nee, ik ben niet tevreden want je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat zijn de andere oplossingen dan volgens jou? Ik ben er ook voor om zaken onderling op te lossen, maar dat was nu juist de vraag, wat als dat niet meer op een normale manier kan?

Je hebt dus ook geen moeite gedaan om de vraag van Seneca te lezen. De overheid is er overigens voor de burger, al wordt dat tegenwoordig vergeten. Tegenwoordig is het zo dat de burger er voor de overheid is, want het enige waar ze geintresseerd in zijn, is ons geld. Daar mogen ze van mij ook best dit soort kleine dingetjes van oplossen, zeker zolang de Politie zich druk maakt over het naar huis brengen van jongeren die 's nachts op straat hangen, iets wat de verantwoording van de ouder hoort te zijn.
Ik heb er geen enkele moeite mee om een tik te verkopen als men zich na een woordenwisseling nog steeds niet normaal weet te gedragen.
Een stevige tik dus, geen hele gevecht-scene neerzetten.

Die zijdelingse discussie over de overheid is natuurlijk schattig, maar op dat moment is hij en ik.
En is de overheid nergens te bekennen.
Daarop wachten is niet realistisch. Zeker niet tijdens treinritten.

Maar goed, ik laat het hierbij.
Ik weet in ieder geval wat ik zou doen, en dat is voor mij natuurlijk het belangrijkste.
Dat anderen daar hele pseudo-diepgaande discussies over willen voeren is leuk en aardig, maar behoorlijk zinloos.
Daarnaast zie ik soortgelijke discussies wel vaker voorbij komen, zonder dat er daarna ook naar iets veranderd, al was het maar een mentaliteitsverandering.
Als TS echt voor zichzelf iets wil veranderen op persoonlijk niveau moet hij/zij een training volgen waar ook om wordt gegaan met aggressiviteit.
Die zijn er, en zijn uiterst effectief. Denk daarbij overigens niet aan Oosterse vechtkunsten.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:35:10 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58848349
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:36 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is verkeerd gegaan bij het toevoegen van de optie 'muziek uit de speakers i.p.v. alleen de hoofdtelefoon' bij een mobieltje

Maar ik heb het ook opgegeven, het is wel heel, heel vervelend en zelfs doorgedrongen tot de bus naar zeeland!
Rick Astley - Never gonna give you up op je mobieltje zetten, en als 'tegengeluid' laten horen. Speakers voluit.
Daarna een Frans Bouwer, Andre Hazes of een andere volkszanger naar keuze.

.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:39:43 #122
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58848464
Ik heb een schitterend doedelzak-nummer op m'n iphone, en een briljant yodel-nummer (Mari Schneider - "yodeling ouvertures"), speciaal voor dit soort gelegenheden.
zzz
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:21:51 #123
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58849510
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:26 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee om een tik te verkopen als men zich na een woordenwisseling nog steeds niet normaal weet te gedragen.
Een stevige tik dus, geen hele gevecht-scene neerzetten.
Ja, leuk een tik. En wat denk je dat die andere vent doet? Jou een tik terug geven, en wat doe jij dan? Uiteindelijk krijg je toch een gevecht scene. Als Sylvana niet eens een opmerking kan maken zonder een tik te krijgen, tja. Nee, jij bent realistisch. Plus loop je ook nog eens de kans dat jij dan de lul bent ipv de persoon in kwestie, want het is in Nederland altijd zo dat dader slachtoffer word en slachtoffer dader want jezelf verdedige met geweld mag je fijn uitleggen.
quote:
Die zijdelingse discussie over de overheid is natuurlijk schattig, maar op dat moment is hij en ik.
En is de overheid nergens te bekennen.
Daarop wachten is niet realistisch. Zeker niet tijdens treinritten.

Maar goed, ik laat het hierbij.
Ik weet in ieder geval wat ik zou doen, en dat is voor mij natuurlijk het belangrijkste.
Dat anderen daar hele pseudo-diepgaande discussies over willen voeren is leuk en aardig, maar behoorlijk zinloos.
Daarnaast zie ik soortgelijke discussies wel vaker voorbij komen, zonder dat er daarna ook naar iets veranderd, al was het maar een mentaliteitsverandering.
Als TS echt voor zichzelf iets wil veranderen op persoonlijk niveau moet hij/zij een training volgen waar ook om wordt gegaan met aggressiviteit.
Die zijn er, en zijn uiterst effectief. Denk daarbij overigens niet aan Oosterse vechtkunsten.
Okee, dus omdat iemand zich niet kan gedragen moet een ander maar een cursus gaan volgen? Ga toch weg, echt ongelooflijk dit. Om te janken. Straks komen we nog bij het punt dat ze tegen een slachtoffer van verkrachting zeggen; niet aanstellen, had je maar een cursus moeten volgen!

Dat is waar de overheid voor zou moeten zijn, om dit soort gevallen uberhaupt te voorkomen (ipv van achter de feiten te hollen), dus flinke straffen uit gaan delen. Maar ja, als iemand 180 uur werkstraf krijgt voor poging tot doodslag en de gevangenissen er uit zien als 5 sterren hotels zal dat allemaal weinig indruk maken en zal criminaliteit alleen maar toenemen.
pi_58914889
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Rick Astley - Never gonna give you up op je mobieltje zetten, en als 'tegengeluid' laten horen. Speakers voluit.
Daarna een Frans Bouwer, Andre Hazes of een andere volkszanger naar keuze.

.
Op zich geen slecht idee natuurlijk, maar dat vind ik zelf ook niet bepaald leuk om aan te horen. De kwelling wordt dan nòg erger. Wel een goed sociaal experiment gok ik, met goede muziek misschien als ik een groot kaartje heb.
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')