Totdat ze beseffen dat dezelfde verboden gebruikt worden om de koran te censureren en hoofddoekjes te verbieden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Duidelijk wordt wel, door reacties van moslims hier in dit topic, dat zij inderdaad vinden dat er een wet moet komen die beledigingen aan het adres van moslims strafbaar stelt.
En mijn vraag is dan: Hoever moet dat gaan?
Wat bedoel je met deze vraag?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Wow, en hoe zie jij de relatie "het delict"/"reactie OM" dan?
Ja, die bouwvakkers hebben de lekker billen tegen de krib gegooid en houden lekker hun korte broek aan.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is je probleem Gia? Die bouwvakkers hebben toch lekker de korte broek aangehouden?
Jij bent degene die overal een probleem van maakt.
quote:Bouwbedrijf Mateboer uit Kampen, die bezig is met de klus, hoort op van de klachten. Richard Hoekert van Mateboer zegt er wel afspraken zijn over correcte kleding, maar dat een korte broek en T-shirt daar ook onder vallen. ''Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.''
Je kunt niet lezen Gia. Dat laatste staat er helemaal niet. Dat is jouw angst.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, die bouwvakkers hebben de lekker billen tegen de krib gegooid en houden lekker hun korte broek aan.
Echter de aannemer is wel bereid om naar een oplossing te zoeken. Oftewel, toe te geven aan de klachten.
[..]
Ik heb er nog geen aanklacht tegen gezien en er is ook nog niemand opgepakt.quote:
Het optreden door het OM.quote:
Cartoons waarin Anne Frank de paus pijpt en dergelijke, daar heb je geen moeite mee?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen aanklacht tegen gezien en er is ook nog niemand opgepakt.
Niemand beweert ook dat de cartoons van Nekschot niet te ver gaan. Het gaat erom of het mag. En ik vind dat beledigen mag, zolang het gaat om maatschappelijke toestanden aan de kaak te stellen. Domweg roepen dat moslims geitenneukers zijn, vind ik onnodig. Zomaar een tekeneningetje van een mohammed die een geit neukt slaat ook nergens op. Maar als een Ayatollah roept dat moslims zich aan een geit mogen vergrijpen als hun vrouw hoofdpijn heeft, kan inderdaad leiden tot zo'n tekeningetje. En dan moet het mogen.
Tja, dat kan natuurlijk niet, hè, dat valt dan weer onder vrijheid van godsdienst. Ook al voelen wij ons beledigd door uitspraken van een imam, hij mag dat, omdat het in de koran staat.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Totdat ze beseffen dat dezelfde verboden gebruikt worden om de koran te censureren en hoofddoekjes te verbieden.
Ik geloof niet dat de oplossing gelegen zal zijn in het sluiten van de gordijnen. Ik denk werkelijk dat als de klachten aanhouden, en het mooie weer weer terugkomt, de bouwvakkers verzocht zal worden om luchtige, doch bedekkende kleding te dragen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen Gia. Dat laatste staat er helemaal niet. Dat is jouw angst.
Ja, ik ben ook tegen mensenrechten schendende Guantanamo-bays en de (zelf opgelegde) censuur in America. Maar als je minder vooroordelen had en posts leest had je dat kunnen weten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat gebeurd dan? Hij heeft toch 1 nachtje in de cel gezeten? Dat gebeurt wel vaker met mensen die niet willen meewerken en niks over hun identiteit willen zeggen. Overdrijf niet zo zeg. Ben je ook zo opgewonden als een onschuldige Pakistaan een jaar vast zit in Guantanamo Bay?
Ik hoef ze inderdaad niet te zien. Ik kijk er dan ook niet naar. Maar ik ga ook geen aanklacht indienen tegen de maker ervan.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Cartoons waarin Anne Frank de paus pijpt en dergelijke, daar heb je geen moeite mee?
Of ligt het dan anders?
1. We hebben geen inzichtin het hele proces dus daar kan ik niet over oordelen. Ik stel alleen vast dat een nachtje in de cel niet zo uitzonderlijk is en zeker niet als er berichten zijn dat betrokkene niet mee wilde werken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het optreden door het OM.
En vooral het vastzetten van de cartoonist.
imho is het een zwaar overtrokken reactie van het OM, zeker als je ziet van wanneer de aangifte is gedaan.
Ik vindt alles prima.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Cartoons waarin Anne Frank de paus pijpt en dergelijke, daar heb je geen moeite mee?
Of ligt het dan anders?
Hoe kan je dan stellen dat 1 nachtje cel in Nederland hetzelfde is als dat "hij als een terrorist werd vastgezet". Het is meteen zo overdreven, dit soort reacties. Dat maatk het echt niet sterker.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook tegen mensenrechten schendende Guantanamo-bays en de (zelf opgelegde) censuur in America. Maar als je minder vooroordelen had en posts leest had je dat kunnen weten.
Ik ook, al vind ik een discussie over grenzen niet verkeerd.quote:
En jij denkt niet dat er een katholiek is die dat wel zou doen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoef ze inderdaad niet te zien. Ik kijk er dan ook niet naar. Maar ik ga ook geen aanklacht indienen tegen de maker ervan.
Ik ben ervan overtuigd dat gelovige mensen gevaarlijk hypocriete racistische seksistische gekken zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat kan natuurlijk niet, hè, dat valt dan weer onder vrijheid van godsdienst. Ook al voelen wij ons beledigd door uitspraken van een imam, hij mag dat, omdat het in de koran staat.
Wij mogen niet beledigen, omdat dat niet voortvloeit uit een geloofsovertuiging.
Het is toch wel duidelijk dat het 'eisen stellen' langzaamaan steeds verder gaat. Beetje bij beetje wordt van ons verwacht dat we rekening houden met hun geloof. Zaken die voor ons normaal zijn, maar voor hen beledigend, moeten wij maar achterwege laten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:08 schreef SCH het volgende:
Net als Gia er steeds van alles bijhaalt: "dat we binnenkort niks meer mogen" etc. Dat hoorde ik tien jaar geleden al roepen, dat " we over 5 jaar allemaal hoofddoekjes moeten dragen".
Dien een aanklacht in, misschien zit ik dan nog s een nachtje in de cel.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ook, al vind ik een discussie over grenzen niet verkeerd.
En vind ik spelfouten als "ik vindt" eigenlijk erger dan zo'n cartoon![]()
En daar ga je voor de zoveel duizendste x de fout in.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Lekker makkelijk scoren met je populistische nonsens. Als ze niks doen, is het ook niet goed. Wees blij dat ze aangiftes serieus nemen.
Een dergelijke cartoon bestaat, maar dan met mohammed volgens mij, en zover ik weet is er inderdaad geen aanklacht tegen ingediend. Er is zeker niemand voor opgepakt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat er een katholiek is die dat wel zou doen?
Mohammed met de paus?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Een dergelijke cartoon bestaat, maar dan met mohammed volgens mij, en zover ik weet is er inderdaad geen aanklacht tegen ingediend. Er is zeker niemand voor opgepakt.
Hé, dat is beledigend. Ik ga een aanklacht indienen, omdat jij mij beledigd hebt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat gelovige mensen gevaarlijk hypocriete racistische seksistische gekken zijn.
Ik vind 't een beetje suf van meneer nekschot (die wordt omschreven als 'intelligent') om op het politiebureau niet mee te willen werken als er gevraagd wordt om zich te identificeren als gregorius nekschot, om dan vervolgens bij GS en nog zo wat media uitgebreid verhaal te gaan houden dat-ie opgepakt is 'en dat een van de belangrijke punten tijdens de tijd die ik door moest brengen op het bureau de vaststeling van mijn identiteit was'.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:06 schreef SCH het volgende:
1. We hebben geen inzichtin het hele proces dus daar kan ik niet over oordelen. Ik stel alleen vast dat een nachtje in de cel niet zo uitzonderlijk is en zeker niet als er berichten zijn dat betrokkene niet mee wilde werken.
Tja, wat wil je hier nou mee zeggen. Mensen zijn toch vrij dat te vinden?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat het 'eisen stellen' langzaamaan steeds verder gaat. Beetje bij beetje wordt van ons verwacht dat we rekening houden met hun geloof. Zaken die voor ons normaal zijn, maar voor hen beledigend, moeten wij maar achterwege laten.
Dus:
- niet te bloot over straat
- niet zoenen in het openbaar
- niet in het openbaar eten tijdens de ramadan
- homo's mogen niet hand in hand lopen, de gruwel
- zeker niet topless op het strand
- bouwvakkers mogen niet in korte broek en t-shirt
- cartoons over de islam, koran, moslims of mohammed moeten verboden worden
enz......
Ik denk dat er best (veel) moslims zijn die dit allemaal nog heel redelijk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |