Hmmm... ik vind je opmerking een klein beetje te ver gaan, heel eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:58 schreef Dagonet het volgende:
Niets, ik word steeds afgeleid door die enge gluiperd rechtsboven die me zo eng aankijkt.
Al begrijp ik ook niet waarom dat deel ook mee is genomen in de screenshot.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:05 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hmmm... ik vind je opmerking een klein beetje te ver gaan, heel eerlijk gezegd.
Dito. Maar goed, dit is wel de werkelijkheid. Toch gaat het leven gewoon door. Heel gek hoe deze wereld werkt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:05 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Voor de context, dat verklaart waarom Bos nog twijfelt en Balkenende zo boos kijkt, die vond het duidelijk níet prettig.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Al begrijp ik ook niet waarom dat deel ook mee is genomen in de screenshot.
Omdat het een screenshot is van de voorpagina van de digitale telegraaf. En daar stond dat artikel dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Al begrijp ik ook niet waarom dat deel ook mee is genomen in de screenshot.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:00 schreef Dagonet het volgende:
Al zijn de koppen onderin beter te verklaren als je die foto rechtsboven erbij denkt.
Het is niet mijn eerste Telegraaf-topique hoor!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
LXIV, zo kennen we De Telegraaf toch? Of wordt je nu pas wakker?
Maar ik ben eigenlijk geen rechtseling maar een conservatieveling. Of beter nog een traditionelering. Dat is tóch net even iets anders.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
Jij zou dat toch geweldig moeten vinden als rechtseling?
De Telegraaf is lang niet de enige. GeenStijl, Elsevier en Opinio doen dat net zo goed. De Volkskrant begint ook steeds triester en subjectiever te worden.
Tel daarbij op de gratis krantjes dat gewoon regelrecht verkapte reclamepraat is (die kranten worden immers volledig betaald door adverteerders ---> de grote boze overheid en het grootkapitaal dus).
Je moet die rotzooi ook helemaal niet lezen joh. Je kunt toch zeker je eigen mening wel vormen, zonder media?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
De Telegraaf is lang niet de enige. GeenStijl, Elsevier en Opinio doen dat net zo goed. De Volkskrant begint ook steeds triester en subjectiever te worden.
Conservatief maar wel voor vrij drugsgebruik? veel gekker moet het niet worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ik ben eigenlijk geen rechtseling maar een conservatieveling. Of beter nog een traditionelering. Dat is tóch net even iets anders.
Dit is zo'n slecht gratis krantje bij uitstek:Het obscure blaadje "Wegwijs"
Vertel, wat lees jij dan om aan je info te komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:01 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Je moet die rotzooi ook helemaal niet lezen joh. Je kunt toch zeker je eigen mening wel vormen, zonder media?
Het schijnt zelfs dat de Volkskrant intern overhoop ligt over welke koers ze moeten varen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
Jij zou dat toch geweldig moeten vinden als rechtseling?
Precies, de context. Dat wilde ik horen. Zonder die uitleg komen je opmerkingen over als een onuitstaanbare poging tot sarcasme, maar nu weet ik wel beter.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor de context, dat verklaart waarom Bos nog twijfelt en Balkenende zo boos kijkt, die vond het duidelijk níet prettig.
Bron? En welke koersmogelijkheden hebben zij in hun hoofd?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs dat de Volkskrant intern overhoop ligt over welke koers ze moeten varen.
Journalist Huygen van het NRC Handelsblad zei dat afgelopen woensdag op een lezing over "de verguisde media" ergens in Amsterdam. De redactie is gespleten tussen wat jij links en rechts zou noemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bron? En welke koersmogelijkheden hebben zij in hun hoofd?
Jij was daarbij?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Journalist Huygen van het NRC Handelsblad zei dat afgelopen woensdag op een lezing over "de verguisde media" ergens in Amsterdam. De redactie is gespleten tussen wat jij links en rechts zou noemen.
Jij dan ook? Dat lijkt me sterk, aangezien het een nogal kleinschalig en elitair gebeuren was.quote:
Ach, dieper zinken dan het NRC kunnen ze wrs niet. Al moet je natuurlijk niemand onderschatten.quote:Ik merk dat zelf niet zo als lezer. Het is altijd al een mengeling geweest tussen een wat meer sociaal-liberale koers en een klassiek-linkse koers (denk dat jij dat bedoelt?).
Wat ik wel merk is dat de serieuze journalistiek onder druk staat daar. De krant begint steeds activistischer te worden en ook dieper te zinken. De Telegraafkant op dus.
Nee, ik was er niet bij. Ga je speciaal naar dat soort dingen dan? Ik kan me niet voorstellen dat zulke dingen breed bekend zijn, hoe hoor je dat soort dingen? Overigens grappig dat jij jezelf graag als elitair zietquote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Jij dan ook? Dat lijkt me sterk, aangezien het een nogal kleinschalig en elitair gebeuren was.
NRC is een topkrantquote:[..]
Ach, dieper zinken dan het NRC kunnen ze wrs niet. Al moet je natuurlijk niemand onderschatten.
Het is niet zo moeilijk voor te stellen hoor. "DrWolffenstein" is dan ook een act. Als je wilt kan ik je volgende week voorstellen aan 2 medewerkers van de opinio.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:45 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, ik was er niet bij. Ga je speciaal naar dat soort dingen dan? Ik kan me niet voorstellen dat zulke dingen breed bekend zijn, hoe hoor je dat soort dingen? Overigens grappig dat jij jezelf graag als elitair ziet.
Ik vrees dat we hier niet uit gaan komen.quote:NRC is een topkrant
Ik kan het me wel voorstellen maar ben benieuwt hoe jij zulke dingen hoort of oppikt aangezien Amsterdam ook tot mijn actieradius behoort.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk voor te stellen hoor. "DrWolffenstein" is dan ook een act. Als je wilt kan ik je volgende week voorstellen aan 2 medewerkers van de opinio.
[..]
Ik vrees dat we hier niet uit gaan komen.
Geen opinierommel in elk geval. En ook niet de Volkskrant of het NRC, want die noemen zichzelf 'krant' maar zijn eigenlijk 'parochieblaadje'.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vertel, wat lees jij dan om aan je info te komen.
Ik niet, die opener van deze tread heeft het goed opgemerkt, via dit soort trucs proberen ze je mind te settenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:05 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ga maar vast een alu hoedje maken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:33 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Ik niet, die opener van deze tread heeft het goed opgemerkt, via dit soort trucs proberen ze je mind te setten
De Telegraaf Media Groep zal altijd de grootste blijven, want dat is het enige media bedrijf dat op tijd in het internet is gestapt, want op het internet valt nu ook niks meer te winnen, ook al begint de NRC nu een internet televisie kanaal, terwijl ze eerst internet voor het plebs vonden, maar dat wordt uiteraard een giga flopquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:59 schreef Elfletterig het volgende:
Was de oplage in 2001 nog ongeveer 800.000 stuks, inmiddels zijn het er nog ongeveer 700.000. Gaat de goede kant op.
Dat betwijfel ik, maar een website is niet echt het internet in gaan, want op deze manier maak je geen klappers.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is niet waar. NRC was de eerste krant met een eigen website.
Internet is een heel ander medium dan een krant. Het is veel interactiever. Vroeger heerste de gedachte nog wel eens: "wat in de krant staat, is waar". Iemand die een abonnement op Krant X had, kreeg verder ook niks onder ogen. Anno 2008 heb je legio nieuwsbronnen en een veelvoud aan visies op dat nieuws.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:45 schreef JohnDope het volgende:
De Telegraaf Media Groep zal altijd de grootste blijven, want dat is het enige media bedrijf dat op tijd in het internet is gestapt, want op het internet valt nu ook niks meer te winnen, ook al begint de NRC nu een internet televisie kanaal, terwijl ze eerst internet voor het plebs vonden![]()
Bron: http://nu.web-log.nl/nu/2007/05/cijfershow.htmlquote:...Waarom al deze cijfers op een zonnige zondagmiddag? Omdat De Telegraaf in zijn papieren versie gister brekend nieuws wist te brengen: "Het nieuwsportaal van de Telegraaf, www.telegraaf.nl, is veruit de best bezochte en meest populaire nieuwssite van Nederland met bijna 2,8 miljoen unieke bezoekers in de maand maart. Dit blijkt uit de laatste cijfers over die maand van de Stichting Internet Reclame. Na de Telegraaf volgen Nu.nl (2,5 mln.), RTL (2,1 mln.), NOS (2 mln.), AD (1,2 mln.) en De Volkskrant met 883.000 bezoekers."
Het grote probleem van het vergelijken van deze twee onderzoeken is natuurlijk de vraag wat gezien wordt als een unieke bezoeker. Het kan zijn dat STIR en Multiscope hier twee totaal verschillende definities voor hebben. Niettemin rijst bij mij de vraag hoe de betreffende redacteur van De Telegraaf de cijfers precies heeft uitgelezen. Want kijkend naar het totaal aantal bezoeken van de twee nieuwssites (28.571.000 voor alle titels van De Telegraaf vs. 40.565.000 voor enkel NU.nl, aldus de webmeter van maart) duurt het nog wel even voordat zij er naast staan.
Telegraaf daalt niet zo hard als de rest.quote:Oplagedaling voor landelijk dagbladen in 2007
De Telegraaf en AD Nieuwsmedia zagen in 2007 hun oplage dalen. Vooral het AD moest fors terug in totaal betaalde kernoplage in vergelijking met 2006: van 456.388 naar 424.624 exemplaren.
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde gecertificeerde jaarcijfers van 2007 van Hoi. De Telegraaf zag de oplage dalen van 644.114 naar 635.371. De Telegraaf op zondag boekte wel winst: van 637.818 naar 639.977.
De Volkskrant ging van 252.821 naar 241.249 exemplaren en NRC Handelsblad van 218.379 naar 207.845. Het Parool verloor licht: van 64.113 naar 63.940 exemplaren.
Beter verging het Trouw: van 93.475 naar 94.018 exemplaren en Het Financieele Dagblad: van 53.533 naar 56.065. NRC Next kwam in zijn eerste jaar uit op een oplage van 62.671 exemplaren.
De totaal verspreide oplage van Metro ging van 465.224 naar 516.488. De Spits-oplage groeide van 401.553 naar 421.858. Dagblad De Pers noteerde voor 2007 een oplage van 479.342. Van DAG zijn geen Hoi-cijfers beschikbaar.
Noem dan eens een voorbeeld van die legio visies? Volgens mij is dat enkel beperkt tot wat rechtse schreeuwer va Het Vrije Volk en GeenStijl.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Internet is een heel ander medium dan een krant. Het is veel interactiever. Vroeger heerste de gedachte nog wel eens: "wat in de krant staat, is waar". Iemand die een abonnement op Krant X had, kreeg verder ook niks onder ogen. Anno 2008 heb je legio nieuwsbronnen en een veelvoud aan visies op dat nieuws.
Overigens is De Telegraaf nogal goed in het verdraaien van de waarheid. En hoe vaker dat op internet wordt gemeld, des te meer mensen wenden zich tot andere bronnen.
[..]
Bron: http://nu.web-log.nl/nu/2007/05/cijfershow.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |