Niet aan jou.quote:
Nee, dat is jouw pakkie an. Maar verder mag jij een mening hebben, dat is wat anders als dat je om opheldering mag vragen. Ik mag iemand vrouw een lelijke heks vinden, maar ik krijg (terecht) ruzie als ik die kerel ga vragen waarom hij met die lelijke heks getrouwd is.quote:Ik heb er alles over te vinden. Mag namelijk alles vinden. Of ben jij van de gedachtepolitie?
En dus roep je een tegenstelling op. SLIM!quote:Die graag een samenleving ziet die in harmonie functioneert.
Die moeten zich eens met hun eigen zaken bemoeien. Nogmaals: het is de zaak van aandeelhouders en bestuurders EN NIEMAND ANDERS.quote:Het feit dat de publieke opinie al jaren sinds 10 jaar aan het kantelen is mbt tot de ontwikkelingen mbt die topsalarissen irl tot de ontwikkelingen van het modale salaris.
Keuze 3: ze hadden niet in publiek debat hierover moeten gaan. Dat was een beetje dom. Want daarmee geef je malloten die denken dat er iets te verantwoorden is nog gelijk ook...quote:Andere insteek dan: die topmanagers huilen nu,
Vind je hun reacties nu
1 Goh, ik vind het vokomen terecht dat ze nu huilen want ze onheus bejegend. Immers het klopt volkomen dat hun salarissen veel harder stijgen dan die van Jan Lul.![]()
2 Nee, het was niet slim van ze. Ze hadden ook volwassen kunnen reageren. Door het goed uit te leggen en het initiatief mbt debat gewoon naar ze toe te trekken.
Kies u maar.
Is dat de norm? Als Jan met de Pet iets vindt, dan moet er iets aan gebeuren? Wetende dat Jan met de Pet zo maar wat roept, zonder zich te informeren? Kom op zeg!quote:Is er een grote ophef dan over die shirtjes? Is er een morele verontwaardiging aan de gang?
Wat jij interessant vindt hoef ik niet interessant te vinden. Daarnaast mag je onderhand weten dat ik overal op pleeg te reageren. Als ik dat niet doe is het omdat ik het echt niet interessant vindt, even geen tijd heb of over het hoofd zie, maar niet omdat ik er geen weerwoord op heb, want... dan zeg ik dat ook eerlijk.quote:Nee, liet de post liggen muv het minst interessante punt. Ik von het opvallend.
Waarom zou ik daar bang voor zijn? Ik heb inmiddels genoeg financiële reserve om mijn boeltje te pakken en elders gelukkig te worden. Ik zit niet vast in NL hoor. Ik ben hier omdat het mij grotendeels bevalt (moeilijk voor te stellen voor jou misschien, maar toch). Ik acht alleen de kans dat ze het gaan doen als de maatregelen komen aanwezig en ik acht dat een slechte zaak omdat ik stellig van mening ben dat de zwakkeren in de samenleving die rekening moeten betalen.quote:Nee, je bent bang dat ze namelijk weglopen.
Ik verwijt jou angst en daarom vind je het leuk om het nu bij mij te doen... alleen... bij jou gaat het om iets wat jou zal raken en hier niet om iets wat mij raakt. Weet je nog? EG-belang?quote:Die vergelijking met de ontploffende vuurwerkfabriek illustreerde dat perfect. Je laat je wel degelijk leiden door angst .Iets wat je mij steeds weer verwijt, als ik het over de immigratie heb![]()
Ik vind het een heel mooi voorbeeld. Jij niet. Mag.quote:Een beetje heel zwaar overtrokken voorbeeldje...
Nee hoor. Maar goed, ik heb geen zin in een zinloze discussie daarover. Als je per sé iets van mij wil weten: vraag het mij dan. Dan krijg je van MIJ altijd antwoord.quote:Is linea recta in tegenspraak wat je hiervoor zei.![]()
Dan ben ik inmiddels confuus. Gaarne toelichting.quote:Daar ging het niet over.
Het komt toch echt wel eens voor dat ik iets laat liggen ondanks dat ik er genoeg over te melden heb. Fok is niet mijn werk, het komt dus wel eens voor dat ik even kort reageer om later op iets terug te komen (en dat kan ik dan zomaar vergeten). Maar nogmaals: als je antwoorden wil, stel de vraag dan gewoon nog een keer. IK reageer dan. Ik wel...quote:Als je kans had voor een stevig repliek, zou je niet het nalaten, opportunistEerlijk?
De topman is niet het "gezicht" van "het bedrijf"? De persoon van een topman heeft geen invloed op het imago van een concern? Door bijvoorbeeld een domme uitspraak te doen, over hun eigen salaris?quote:Op zondag 18 mei 2008 16:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Je spreekt een topman als persoon aan maar je argument gaat over de verantwoordelijkheid van "het bedrijf".
Deze stream bedoel je wrs.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:43 schreef floris.exe het volgende:
TVP
Vanmiddag een programma van de OHM gezien, waarin inzichtelijk werd gemaakt dat het huidige systeem van het kapitalisme en dat dan vooral op het globaliserende niveau leidt tot een destructie van de economie en de cohesie in de samenleving.
Wellicht. Maar samen met populistische stromingen werkt de houding van de top dat soort gedrag in de hand. Ik denk dat mensen er cynischer van worden.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:41 schreef DS4 het volgende: Sorry, maar werknemers die hierdoor problemen krijgen met het arbeidsethos zijn m.i. ongeschikt. Voor IEDERE functie.
Nogmaals. Het is idioot. Het is jaloezie. Maar zo denken genoeg mensen.quote:Dus omdat de top een goed salaris kan bedingen, mag de werknemer die dat niet kan bedingen fraude plegen? Heb je enig idee hoe idioot die stelling is?
Dat zal wel, maar er komt ook ellebogenwerk bij.quote:Niemand zegt dat dat alleen maar hard werken is? Het is hard werken icm talent en bewezen prestaties. De lat ligt veel hoger!
Ik wil best zoeken maar vooral Scheepsbouwer zeurt over het vestigingsklimaat in Nederland. Als ik tijd heb, wil ik best uitzoeken wat topmensen allemaal gezegd hebben over het ondernemingsklimaat en de arbeidsethos van de gemiddelde werknemer.quote:Wees even concreet...
quote:Op zondag 18 mei 2008 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Goede zaak om dit punt continu onder de aandacht te brengen en te houden.
Ja, dat is hem inderdaadquote:Op zondag 18 mei 2008 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze stream bedoel je wrs.
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)0838/bb.20080511.asf
Zeer interessant ik ga kijken
Ja, dat is echt iets wat iedereen weet natuurlijkquote:Op zondag 18 mei 2008 17:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Organisatie Hindoe Media
http://www.ohmnet.nl/
Ik heb hem bijna afgekeken. Zelden ben ik het zo eens met een docu. Ik ga hem zelfs bewaren.quote:
Dan begrijp ik je aanvankelijk vraag niet (bekende weg?) . Ik had de stream in een notime gevonden.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:30 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ja, dat is echt iets wat iedereen weet natuurlijk
Waarschijnlijk niet nee, maar dat past dan ook weer uitstekend bij het imago van de huidige Nederlander: cultureel zwak begaafd, oppervlakkig en kapitalistischquote:Op zondag 18 mei 2008 17:30 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ja, dat is echt iets wat iedereen weet natuurlijk
quote:Op zondag 18 mei 2008 17:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar dat past dan ook weer uitstekend bij het imago van de huidige Nederlander: cultureel zwak begaafd, oppervlakkig en kapitalistisch.
quote:Armen overal ter wereld worden steeds armer terwijl het rijke deel van de bevolking steeds rijker wordt.
Owja, zo'n docuquote:Op zondag 18 mei 2008 17:35 schreef Richie_Rich het volgende:
Overigens ben ik na de eerste zin van de introductie al afgehaakt
*zucht*quote:Op zondag 18 mei 2008 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij ziet die schaduwkanten niet?
Landen die zich openstellen voor globalisering en het principe van de vrije markt ontwikkelen zich economisch gezien veel harder dan landen die dat niet doen. Door de grotere stijging van de economie krijgen de overheden in die landen ook meer financiele mogelijkheden om een sociaal vangnet op te tuigen. Kortom, iedereen wordt er beter van.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Vanuit mondiaal perspectief?
Ja hoor, maak het maar weer belachelijk. Dat is eenvoudiger hè? Eenvoudiger dan de waarheid onder ogen te komen en aansluitend je verantwoordelijkheden te nemen. Want ja, die iPod wil je wel graag kunnen kopen en die Nintendo Wii, nietwaar? Kaputalist.quote:
Je vindt de markt niet perfect, dat weet ik intussen. Maar je doet nogal denigrerend over die docu. Ik probeer je te peilen waar je staat.quote:
Begrijp ik je goed dat je het bestrijdt dat het systeem zichzelf kan opblazen, als het systeem doorslaat? En dat het wel degelijk ten koste gaat van genoemde facetten in de docu?quote:Op zondag 18 mei 2008 17:55 schreef FJD het volgende:
Landen die zich openstellen voor globalisering en het principe van de vrije markt ontwikkelen zich economisch gezien veel harder dan landen die dat niet doen. Door de grotere stijging van de economie krijgen de overheden in die landen ook meer financiele mogelijkheden om een sociaal vangnet op te tuigen. Kortom, iedereen wordt er beter van.
Nee, nee.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over personen en niet over vennootschappen. Ik dacht dat jij het daar ook over had, aangezien je over voorwaardelijke gevangenisstraffen sprak, maar kennelijk moet ik nog wat essentiële basiskennis over vennootschappen overbrengen...
Ik heb de docu nog niet gezien anders had je een inhoudelijke reactie van me gehad maar een docu die begint met zo'n opmerking verdient het om met de nodige sarcasme benaderd te worden. Een grove onjuistheid verkopen om je punt te makenquote:Op zondag 18 mei 2008 17:57 schreef floris.exe het volgende:
Ja hoor, maak het maar weer belachelijk. Dat is eenvoudiger hè?
Schattig maar op z'n minst een heel subjectieve interpretatie.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
En dan gaan mensen hier zeggen: "de armsten ter wereld worden niet armer, die worden rijker". Ja, dat is zo, maar pas na 2000, nadat de Milleniumdoelstellingen werden vastgesteld, doelstellingen die overheidsinterventie impliceren.
Ik hou me aanbevolen. Soms wou ik dat een dag 48 uur duurtquote:Op zondag 18 mei 2008 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf. Ga eens dat boek van Naomi Klein lezen. Het kapitalisme zuigt ja.
En dan gaan mensen hier zeggen: "de armsten ter wereld worden niet armer, die worden rijker". Ja, dat is zo, maar pas na 2000, nadat de Milleniumdoelstellingen werden vastgesteld, doelstellingen die overheidsinterventie impliceren.
Tot zover de leugens van Rechts.
Door niet eens een stukje van de docu te zien om losse quotes in z'n verband te zien. Om maar niet te spreken om de rode draad uit het verhaal af te wachten.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb de docu nog niet gezien anders had je een inhoudelijke reactie van me gehad maar een docu die begint met zo'n opmerking verdient het om met de nodige sarcasme benaderd te worden. Een grove onjuistheid verkopen om je punt te maken
Als het publiek de kennis niet aan kan, dan moeten ze die kennis niet hebben. Dat zou mijn oplossing dan zijn.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:21 schreef Flumina het volgende:
Nogmaals. Het is idioot. Het is jaloezie. Maar zo denken genoeg mensen.
Ja, ook. Maar zo werkt dat nu eenmaal. Zo heeft het altijd gewerkt. Al ver voordat de eerste overheid er was. Dat gaan we ook niet veranderen hoor.quote:Dat zal wel, maar er komt ook ellebogenwerk bij.
Als ze het over hun eigen werknemers hebben, dan hebben ze er best nog wel wat over te melden natuurlijk. Ik kan ook niet zeggen dat ik het arbeidsethos van iedere werknemer van mij geweldig vind. Maar goed, die merken dat wel in hun beloning. Ik ga daar niet over zeiken en dat zouden die CEO's ook niet moeten doen vind ik.quote:Als ik tijd heb, wil ik best uitzoeken wat topmensen allemaal gezegd hebben over het ondernemingsklimaat en de arbeidsethos van de gemiddelde werknemer.
Ik zeg slechts dat een docu die begint met zo'n grove onwaarheid het verdient om heel kritisch bekeken te worden.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Door niet eens een stukje van de docu te zien om losse quotes in z'n verband te zien. Om maar niet te spreken om de rode draad uit het verhaal af te wachten.
Als dat de eerste zin is, dan ken ik de feitelijkheid van die docu wel... en heeft EG gelijk als hij zegt dat de docu van hem af zou kunnen komen (op de kwaliteit na dan, die zal wel op Wilders niveau liggen).quote:Op zondag 18 mei 2008 17:35 schreef Richie_Rich het volgende:
Overigens ben ik na de eerste zin van de introductie al afgehaakt
Nee, die worden (gelukkig) ook rijker. Sterker nog: er zijn veel aanwijzingen dat structurele honger de wereld uit zal zijn voordat wij met pensioen zijn (ik iig... jouw leeftijd weet ik nog niet).quote:
Mag ik jou vragen wat jij doet aan armoede in de wereld?quote:Op zondag 18 mei 2008 17:57 schreef floris.exe het volgende:
Want ja, die iPod wil je wel graag kunnen kopen en die Nintendo Wii, nietwaar? Kaputalist.
Dan zit je mis met die gedachte. Ook personen hebben boetes in de miljoenen gekregen. En het is niet dat dat eens een keer is gebeurt, nee: dat komt vaak genoeg voor. Net als die fikse celstraffen.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:07 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, nee.
Volgens mij zijn boetes voor personen nooit hoger dan 500000 gulden (zal nu wel euro zijn). Jij had het over miljoenenboetes dus dacht ik "hij heeft het nu over bedrijven".
Ik vind het oprecht jammer dat je altijd de tegenstelling tussen links en rechts wil benadrukken...quote:Op zondag 18 mei 2008 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf. Ga eens dat boek van Naomi Klein lezen. Het kapitalisme zuigt ja.
Tot zover de leugens van Rechts.
Dan word je maar half zo oud en verdien je de helft uitgaande van 40 uur per week werken.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hou me aanbevolen. Soms wou ik dat een dag 48 uur duurt
Mee eens. Het geeft aan dat de makers de "antwoorden" al klaar hadden voordat de vraag was gesteld.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:22 schreef FJD het volgende:
Ik zeg slechts dat een docu die begint met zo'n grove onwaarheid het verdient om heel kritisch bekeken te worden.
Je blijft lekker scherpquote:Op zondag 18 mei 2008 18:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan word je maar half zo oud en verdien je de helft uitgaande van 40 uur per week werken.
Heb je het ding al gezien?quote:Op zondag 18 mei 2008 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens. Het geeft aan dat de makers de "antwoorden" al klaar hadden voordat de vraag was gesteld.
Pure kapitalistische propaganda. Kom maar op dan met die structurele aanwijzingen, want de keerzijde van de globalisering laat zich duidelijk aftekenen. De globalisering impliceert het einde van de menselijke beschaving!quote:Op zondag 18 mei 2008 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, die worden (gelukkig) ook rijker. Sterker nog: er zijn veel aanwijzingen dat structurele honger de wereld uit zal zijn voordat wij met pensioen zijn (ik iig... jouw leeftijd weet ik nog niet).
Misschien omdat de antwoorden juist zijn verkregen uit het maken van de docu? Het is dan de artistieke vrijheid van de regisseur om het antwoord al aan het begin van de docu te geven. Dat zie je ook wel eens in speelfilms, dat de conclusie in het begin wordt gegeven en vervolgens terug gegaan wordt in de tijd om hetgeen te laten zien wat zich voorafgaande aan de conclusie heeft afgespeeld.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens. Het geeft aan dat de makers de "antwoorden" al klaar hadden voordat de vraag was gesteld.
"Globalization has been a force for growth and poverty reduction in a diverse group of countries, including China, India, Mexico, Uganda, and Vietnam"quote:Op zondag 18 mei 2008 18:48 schreef floris.exe het volgende:
De globalisering impliceert het einde van de menselijke beschaving!
Nog geen tijd voor gehad, maar het is op zijn zachts gezegd niet sterk om met een kneiterharde leugen te beginnen...quote:
Percentage ondervoede mensen nam de afgelopen 45 jaar af van 35% naar 13% (bron: Louise Fresco, oud-topvrouw FAO).quote:Op zondag 18 mei 2008 18:48 schreef floris.exe het volgende:
Pure kapitalistische propaganda. Kom maar op dan met die structurele aanwijzingen, want de keerzijde van de globalisering laat zich duidelijk aftekenen. De globalisering impliceert het einde van de menselijke beschaving!
Zijn daar ook artikelen/publicaties over? Wat mevrouw Fresco beweert, zegt me zo weinigquote:Op zondag 18 mei 2008 20:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Percentage ondervoede mensen nam de afgelopen 45 jaar af van 35% naar 13% (bron: Louise Fresco, oud-topvrouw FAO).
Als individu valt er weinig te doen tegen armoede. Het enige wat je kunt doen is zuinig omgaan met schaarse hulpbronnen en bewust leven. En daarnaast kun je anderen proberen bewust te maken en je afzetten van de verdorvenheid van het kapitalisme zoals dat in onze wereld nu aan de orde is.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:19 schreef DS4 het volgende:
Verder had ik je gevraagd wat JIJ concreet doet aan armoedebestrijding. Waarom beantwoord je die vraag niet? Waarom vind jij het belangrijker om feiten als "kapitalistische propaganda" af te schilderen?
Ik zou even op moeten zoeken waar ze het heeft beweerd. Maar ik kom met bronvermelding, dus je mag er wel vanuit gaan dat ik dat niet uit mijn duim zuig.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:21 schreef floris.exe het volgende:
Zijn daar ook artikelen/publicaties over? Wat mevrouw Fresco beweert, zegt me zo weinig.
Ik vroeg wat JIJ deed.quote:Als individu valt er weinig te doen tegen armoede. Het enige wat je kunt doen is zuinig omgaan met schaarse hulpbronnen en bewust leven. En daarnaast kun je anderen proberen bewust te maken en je afzetten van de verdorvenheid van het kapitalisme zoals dat in onze wereld nu aan de orde is.
Je doet een paar bizarre suggesties.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:57 schreef Flumina het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat ze maar eens tijd maken om hun stompzinnige reacties te verdedigen. Ik vind het gewoon absurd hoe vriendelijk topbestuurders door de gangbare media worden aangepakt. Het is toch raar? Bij schandalen moet een minister door het stof gaan, als een bedrijf iets raars doet krijg je alleen een voorlichter te zien. Nooit de verantwoordelijke. De bazen van die bedrijven ontrekken zich gewoon van de maatschappij. En personen die zich bewust ontrekken zal ik moeilijk kunnen beschouwen als 'normale mensen'.
En ja, ze hebben ervoor gewerkt. Maar dat heeft een artiest ook en een Tweede Kamerlid ook. Mag ik daar ook geen kritiek op hebben?
Ik kan er niets aan doen, o overheid help mijquote:Op zondag 18 mei 2008 23:21 schreef floris.exe het volgende:
Als individu valt er weinig te doen tegen armoede. Het enige wat je kunt doen is zuinig omgaan met schaarse hulpbronnen en bewust leven. En daarnaast kun je anderen proberen bewust te maken en je afzetten van de verdorvenheid van het kapitalisme zoals dat in onze wereld nu aan de orde is.
Precies. Kijk naar China. Kapitalisme helpt hun, helpt hun vrijheid, helpt hun rijkdom.quote:Op maandag 19 mei 2008 06:44 schreef FJD het volgende:
Daarnaast is het kapitalisme juist de beste weg voor arme landen om zich economisch te ontwikkelen en zichzelf daarmee ook de mogelijkheid te geven om voor de allerzwaksten te zorgen.
Je doet mij altijd denken aan een van de twee oude mannetjes (Waldorf & Statler) van The Muppet Show op het balkon die af en toe wat naar beneden brommen....(en verder ook niet zo veel toevoegenquote:
Ja, het kapitalisme helpt armoe te bestrijden. Is wat mij betreft geen punt van discussie.quote:Op maandag 19 mei 2008 06:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies. Kijk naar China. Kapitalisme helpt hun, helpt hun vrijheid, helpt hun rijkdom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |