op thepiratebay?quote:
Ik lees iets met zweeds dusquote:
Nee, het is " of 'oe ist nou?"quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:48 schreef TNA het volgende:
Ik vind vooral dat "of hoe zit dat" héél Nederlands
Whehe, inderdaad.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:48 schreef TNA het volgende:
Ik vind vooral dat "of hoe zit dat" héél Nederlands
een beetje offtopic, maar veronderstelde Nederlanders die niet de Nederlandse taal beheersen, dat is nog net een trap erger.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:41 schreef TNA het volgende:
Ik lees net wat comments op een Zweedse torrentsite waar men voornamelijk Engels praat. Waar ik tussen alle Engelse opmerkingen deze reactie tegenkom:
[ afbeelding ]
Klacht: Nederlanders die geen Engels kunnen lezen
Don't care, maar ga dan niet op een Zweedse site, waar je al blij mag zijn dat men Engels praat, in het Nederlands om hulp huilenquote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
Niet-Engelssprekende meldt zich...
Wat is er vreemd aan het niet begrijpen van een buitenlandse taal?
dat je dan wel heel erg achterlijk moet zijn, al dan niet omdat je wellicht niet eens de basisschool (waar je ook vreemde talen krijgt) hebt afgerond?quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
Precies!quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
You are a moron.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:54 schreef freiss het volgende:
[..]
You are a moron.
Vertaling: Je bent een held.
Hier (Frankrijk) heb je de keuze uit verschillende talen...Er zijn dus Fransen (zoals ik) die niet voor Engels kiezen maar voor andere talen...zo ook ik.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat je dan wel heel erg achterlijk moet zijn, al dan niet omdat je wellicht niet eens de basisschool (waar je ook vreemde talen krijgt) hebt afgerond?
of je moet natuurlijk frans zijn en geen andere taal willen begrijpen, maar cultuur als die is ook vanuit meerdere opzichten als achterlijk te bestempelen.
Die zijn er inderdaad. Het zijn ze allemaal.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
Er zijn dus Fransen (zoals ik) die niet voor Engels kiezen maar voor andere talen
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
Nee, met Frans kom je ver. Als je tenminste in Frankrijk woontquote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
Jullie doen alsof je zonder Engels niet in deze wereld kan overleven...
ja dan moet je eens digibeet zijn, een digitale camera kopen en t boekje is in het engelsquote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
[..]
Hier (Frankrijk) heb je de keuze uit verschillende talen...Er zijn dus Fransen (zoals ik) die niet voor Engels kiezen maar voor andere talen...zo ook ik.
Ja jochie, je hebt je punt wel gemaakt. Je bent frans, trots en hebt, in tegenstelling tot 90% van de wereldbevolking, geen behoefte aan kennis van de engelse taal. Good for you!quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
[..]
Hier (Frankrijk) heb je de keuze uit verschillende talen...Er zijn dus Fransen (zoals ik) die niet voor Engels kiezen maar voor andere talen...zo ook ik.
en jij doet alsof het überhaupt spreken van een vreemde taal niet een vereiste ontwikkeling is voor ieder kind op het westerlijk halfrond, ik doelde niet specifiek op het engels (maar als je dát niet kunt verstaan op z'n minst, ben je ook gewoon een idioot).quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
[..]
hetgeen ook de reden is, dat het idioten zijn, die te arrogant zijn en ook nu al geïsoleerd zijn in het internationale milieuquote:Op donderdag 15 mei 2008 00:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ja jochie, je hebt je punt wel gemaakt. Je bent frans, trots en hebt, in tegenstelling tot 90% van de wereldbevolking, geen behoefte aan kennis van de engelse taal. Good for you!
Topicwendingquote:Op donderdag 15 mei 2008 00:03 schreef ruud_fr het volgende:
kutfransen die weigeren Engels te spreken
En dat weigeren ze in het oostblok ook.quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:03 schreef ruud_fr het volgende:
Er zijn genoeg Fransen die Engels spreken, maar ik onderscheid me daarvan door mijn kennis in de Nederlandse taalquote:Op donderdag 15 mei 2008 00:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ja jochie, je hebt je punt wel gemaakt. Je bent frans, trots en hebt, in tegenstelling tot 90% van de wereldbevolking, geen behoefte aan kennis van de engelse taal. Good for you!
marokkanen in het oostblok?quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En dat weigeren ze in het oostblok ook.
Finnen
Ga je voor de meest irrelevante post van het jaar?quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:03 schreef ruud_fr het volgende:
Wellicht niet alles TE serieus nemen.quote:
chinees is ook niet moeilijk als daar een zesde van de wereldbevolking woont -_-quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:14 schreef nappei het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Fransen die Engels spreken, maar ik onderscheid me daarvan door mijn kennis in de Nederlandse taal
Tevens zijn er nog altijd andere talen (Chinees/Spaans) die door meer mensen worden gesproken dan het Engels.
Of bedoelde je als lingua franca? Gelukkig is het Frans in bijna elke internationale organisatie één van de officiële talen en als ik naar een museum in Engeland ga pak ik wel de Franse versie van de rondleiding
quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:05 schreef Robin__ het volgende:
komma's NA de spatie is ook zo'n typische blijk van toetsenbord josti zijn.
"kom je ,dan kunnen we gaan" zo schrijf je toch ook niet 'of hoe zit dat'
Engels is toch echt de voertaal in het internationale milieu. Dat jij slechts palletsorteerder bent en derhalve geen Engels hoeft te kunnen, doet daar in mijn ogen weinig aan af. Sterker nog, eigenlijk is het gewoon gênant dat niet alle westerlingen Engels kunnen spreken en mensen uit Azië en het Midden-Oosten wel. De taalbarrière is voor de gemiddelde Chinees of Japanner toch wel even wat groter dan voor Jean-Luc Pierre de Tutti Frutti Bordeaux.quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:14 schreef nappei het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Fransen die Engels spreken, maar ik onderscheid me daarvan door mijn kennis in de Nederlandse taal
Tevens zijn er nog altijd andere talen (Chinees/Spaans) die door meer mensen worden gesproken dan het Engels.
Of bedoelde je als lingua franca? Gelukkig is het Frans in bijna elke internationale organisatie één van de officiële talen en als ik naar een museum in Engeland ga pak ik wel de Franse versie van de rondleiding
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:54 schreef freiss het volgende:
[..]
You are a moron.
Vertaling: Je bent een held.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:57 schreef nappei het volgende:
[..]
Er zijn dus Fransen (zoals ik) die niet voor Engels kiezen maar voor andere talen...zo ook ik.
Je doet tenminste moeite, dat is goed.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:55 schreef LOCALMOTION het volgende:
Rosbief--Ik heb de moeite gedaan om Nederlands te leren-Soms heb ik moeilijkheden om het correct te
schrijven en dan is mijn lieve vrouw die me redt---hahahahahah Helaas zijn er sommige Fransen ook
Nederlanders die Amerikanen niet mogen.Maar ik ben niet zo moeilijk ermee-zolang je gewoon blijft,dan doe
je al gek genoeg of niet.
Waarom is het Frans wereldwijd dan de meest geleerde vreemde taal (na het Engels) op scholen?quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:57 schreef stbabylon het volgende:
Dat Frans nog op veel plekken in een boekje bij een rondleiding ligt en bij vergaderingen simultaan wordt vertaald ligt er niet aan omdat Frans zo belangrijk is, maar omdat de Fransen DENKEN dat ze nog steeds belangrijk zijn.
Omdat Fransen zo koppig zijn niets anders te willen en panisch het Engels te mijden. Dan moet je wel. Zo kan ik het ookquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:37 schreef nappei het volgende:
[..]
Waarom is het Frans wereldwijd dan de meest geleerde vreemde taal (na het Engels) op scholen?
Dat kan je beter van de Engelsen zeggen, die spreken absoluut geen vreemde talen...dus moeten wij Engels leren voor hun?quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Omdat Fransen zo koppig zijn niets anders te willen en panisch het Engels te mijden. Dan moet je wel. Zo kan ik het ook
Omg, just face it, French is inferior to English. It's a fact and it isn't argueable.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:46 schreef nappei het volgende:
[..]
Dat kan je beter van de Engelsen zeggen, die spreken absoluut geen vreemde talen...dus moeten wij Engels leren voor hun?
Nederland: Engelsquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:37 schreef nappei het volgende:
[..]
Waarom is het Frans wereldwijd dan de meest geleerde vreemde taal (na het Engels) op scholen?
Verder helemaal mee eens.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, in Amerika leren veel meer mensen Spaans en Chinees als tweede taal bijvoorbeeld. Alleen al vanwege het feit dat daar veel immigranten Chinees c.q. Spaans spreken. Ook nemen ze vaak een Chinese of Spaanse hulp in de huishouding zodat de kinderen tweetalig worden opgevoed.
Fransen zijn gewoon een lui en trots arrogant volk, dat de waarheid niet onder ogen wil zien. De enige mensen die Frans spreken zijn Afrikanen uit voormalige koloniën en de Fransen zelf. Engels wordt gesproken in tientallen landen (VS, UK, Canada, Filipijnen e.d.) waaronder landen met enorme bevolkingen (India). 90% van de internationale entertainment is in het Engels, voorwaarde voor meeste banen is beheersing van het Engels, gebruiksaanwijzingen bevatten ALTIJD de Engelse versie. De enige talen die in de buurt komen van het Engels zijn Spaans en Chinees.
oh ja, vaak genoeg meegemaaktquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:03 schreef donald_dick het volgende:
en van die fransen die stug frans blijven praten, terwijl je zegt dat je geen frans kan
Gelijk hebben ze, ik blijf ook stug Nederlands praten tegen buitenlanders.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:03 schreef donald_dick het volgende:
en van die fransen die stug frans blijven praten, terwijl je zegt dat je geen frans kan
Als ze het echt niet verstaan heeft dat lekker veel nut he? En als ze iets van je willen kopen is het wel zo verstandig om dan toch een manier te vinden om te communiceren.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Gelijk hebben ze, ik blijf ook stug Nederlands praten tegen buitenlanders.
Als je als niet Frans-sprekende Nederlander in Frankrijk komt word je ook niet geholpen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:50 schreef nappei het volgende:
Yo, stemmingmaker!quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:58 schreef TNA het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad. Het zijn ze allemaal.
En er is ook een heuse verontwaardiging nu hun inzending bij het Eurovisie Songfestival in het Engels zal zingen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Omdat Fransen zo koppig zijn niets anders te willen en panisch het Engels te mijden. Dan moet je wel. Zo kan ik het ook
Haha, heerlijk zulke grappen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:48 schreef LOCALMOTION het volgende:
Nappei..Ik heb iets leuk voor je gevonden....helaas moet je wel Engels kunnen lezen en verstaan.
> A U.S. Navy Admiral was attending a naval conference that included Admirals
> from the U.S. , English, Canadian, Australian and French Navies. At a
> cocktail reception, he found himself standing with a large group of Officers
> that included personnel from most of those countries.
> Everyone was chatting away in English as they sipped their drinks but a
> French admiral suddenly complained that, 'whereas Europeans learn many
> languages, Americans learn only English.' He then asked, 'Why is it that we
> always have to speak English in these conferences rather than speaking
> French?'
> Without hesitating, the American Admiral replied 'Maybe it's because the
> Brits, Canadians, Aussies and Americans arranged it so you wouldn't have to
> speak German.'
> You could have heard a pin drop
|
Forum Opties | |
---|---|