Ik ben niet erg verslavingsgevoelig, maar alcohol was er gewoon ingeslopen door het leven wat ik leidde. Ik was bijvoorbeeld niet verslaafd aan drugs ofzo.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die dat doen zonder God. Misschien dat verslavingsgevoelige mensen een andere verslaving nodig i.p.v. drug. Dan snap ik wel dat je nu zo in de heer bent.
Maar dat is alleen jouw persoonlijke ervaring, geen universele waarheid.
De verbanden tussen een (positieve) gedachtenwereld en emotionele en fysieke reacties zijn er zeker. Maar dat is bewijs van geloof, niet van het bestaan van God.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is inderdaad mijn persoonlijke ervaring. Maar ik ben absoluut niet de enige met dit soort verhalen, heel veel gelovigen rapporteren dit, alsof God jou en je leven opruimt. Het causale verband is significant.
Wat?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De verbanden tussen een (positieve) gedachtenwereld en emotionele en fysieke reacties zijn er zeker. Maar dat is bewijs van geloof, niet van het bestaan van God.
Jij denkt dat jouw geloof in God (en de gevolgen daarvan) bewijs zijn van het bestaan van God. Maar dat is niet zo. Placebo?quote:
Ieder geloof kan als een placebo werken. Dat ligt aan jou zelf. Sommige mensen geloven nou eenmaal makkelijker in een pilletje dan in een drankje.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, van het geloven in Jezus Christus om precies te zijn. Daarvoor geloofde ik ook al in God, maar een andere versie, en toen werkte het niet hoor. Hoe verklaar jij dat het ene geloof wel als placebo zou werken maar het andere niet?
Oke, maar in feite ging mijn leven steeds verder achteruit naarmate ik langer en sterker in dat geloof bleef geloven. Is dat dan een negatief placebo effect? Heel toevallig kwam dat geloof ook neer op luciferianisme, wat eigenlijk neer komt op de 'goede kant' van satanisme, als wist ik dat zelf toen nog niet, ik dacht dat het de waarheid was en dat ik God gevonden had. Sinds ik christen ben is mijn leven sterk verbeterd. Moet ik geloven dat dat allemaal placebo is?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ieder geloof kan als een placebo werken. Dat ligt aan jou zelf. Sommige mensen geloven nou eenmaal makkelijker in een pilletje dan in een drankje.
Ja. Mensen kunnen ook ziek worden van een placebo als ze geloven dat er gif in zit.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar in feite ging mijn leven steeds verder achteruit naarmate ik langer en sterker in dat geloof bleef geloven. Is dat dan een negatief placebo effect? Heel toevallig kwam dat geloof ook neer op luciferianisme, wat eigenlijk neer komt op de 'goede kant' van satanisme, als wist ik dat zelf toen nog niet, ik dacht dat het de waarheid was en dat ik God gevonden had. Sinds ik christen ben is mijn leven sterk verbeterd. Moet ik geloven dat dat allemaal placebo is?
Maar ik geloofde niet dat het gif was, ik geloofde dat ik God, de bron van alle liefde gevonden had. Een placebo effect wat vervolgens uit zichzelf tegen mij keert ofzo? Volgens mij kan een placebo effect alleen plaatsvinden op de manier waarop jij gelooft dat het een effect zal hebben. Zeker niet het tegenovergestelde. Dan kan het geen placebo meer zijn namelijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja. Mensen kunnen ook ziek worden van een placebo als ze geloven dat er gif in zit.
Dit soort reacties is voor mij al een bevestigingquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn mensen die denken dat ze dik zijn en zichzelf doodhongeren. Dat jij niet in de gaten hebt dat je tegen jezelf liegt maakt het nog geen waarheid. Je moet kritisch zjin, jongen. Niet zomaar iets geloven omdat het mooi klinkt of lekker voelt.
Wat voor echt bewijs van God heb je behalve dat het lekker voelt?
Ik zie overal frumsels, het maakt de wereld compleet. Het klopt gewoon. En jij bent gek. Bewijs maar dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit soort reacties is voor mij al een bevestiging
edit: eigenlijk kun je ook beter vragen wat ik voor bewijs zou hebben tegen God. Ik zie God overal, gereflecteerd in de schepping, en alles wat er op deze planeet gebeurt is voor mij bewijs. Het klopt gewoon.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie overal frumsels, het maakt de wereld compleet. Het klopt gewoon. En jij bent gek. Bewijs maar dat het niet zo is.
Hoe kan ik nou volwassen doen tegen iemand die de hele tijd overal God ziet, daar een prettig gevoel bij krijgt en dat ziet als bewijs.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Laten we nou gewoon als volwassenen met elkaar blijven communiceren ok?
Als gelovigen hun onbewezen waarheid aan anderen proberen op te dringen mag ik daar geen tegenwicht aan geven?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe kan iemand die de hele tijd overal God ziet, daar een prettig gevoel bij krijgt, dat ziet als bewijs en dus in jouw ogen gek is, dat dan tegen iemand die constant op allerlei manieren alles wat diegene zegt onderuit probeert te halen, en hem vervolgens voor gek uitmaakt? Zou jij daar niet ver boven horen te staan als iemand die inzicht heeft in de psyche van die gek waar je tegen praat, en het dus ook moeten kunnen?
Jazeker. Maar ik zou toch beter mijn huiswerk doen als je dat serieus wil doen, want door een ander gek te noemen bied je niet echt veel tegenwicht. Sterker nog, met zulk goddeloos gedrag bevestig je precies mijn punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als gelovigen hun onbewezen waarheid aan anderen proberen op te dringen mag ik daar geen tegenwicht aan geven?
Maar het is toch gek dat iemand kritiekloos achter zijn l... gevoel aan loopt en dat verkoopt als de absolute waarheid? Als ik jouw argumenten gebruik voor frumsels verklaar je me ook voor gek.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jazeker. Maar ik zou toch beter mijn huiswerk doen als je dat serieus wil doen, want door een ander gek te noemen bied je niet echt veel tegenwicht. Sterker nog, met zulk goddeloos gedrag bevestig je precies mijn punt.
Waarom vind je dat zo verschrikkelijk dat je alles wat ik zeg onderuit probeert te halen? Laat mij toch lekker in mijn droomwereld leven en mijn idiote, fantasiewaarheid verkondigen? Ik ben er in ieder geval gelukkiger van geworden met een factor ontelbaar, er is niets wat me dat af kan nemen. Als alle redenen die ik daarvoor opgeef zo gek zijn, trapt er toch niemand in. En als jij het gewoon negeert, heb je er ook geen last van. Ik begrijp je frustratie niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het is toch gek dat iemand kritiekloos achter zijn l... gevoel aan loopt en dat verkoopt als de absolute waarheid? Als ik jouw argumenten gebruik voor frumsels verklaar je me ook voor gek.
Je beperkt je niet tot je eigen droomwereld. Je vervuilt ieder topic met je dromen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom vind je dat zo verschrikkelijk dat je alles wat ik zeg onderuit probeert te halen? Laat mij toch lekker in mijn droomwereld leven en mijn idiote, fantasiewaarheid verkondigen? Ik ben er in ieder geval gelukkiger van geworden met een factor ontelbaar, er is niets wat me dat af kan nemen. Als alle redenen die ik daarvoor opgeef zo gek zijn, trapt er toch niemand in. En als jij het gewoon negeert, heb je er ook geen last van. Ik begrijp je frustratie niet.
Jij noemt het vervuilen, ik noem het verrijken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je beperkt je niet tot je eigen droomwereld. Je vervuilt ieder topic met je dromen.
Het blijven onbewezen dromen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij noemt het vervuilen, ik noem het verrijken.
God komt binnenkort met ons kennismaken? Dat zal tijd worden. Zal ik hem even vertellen dat ie zijn PR beter moet regelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat doet er niet toe, voor mij en velen anderen hebben ze positieve resultaten, dus voor anderen kan dat ook zo zijn. De kans dat ze waarheid zijn is dus aanwezig. Voor mij persoonlijk zijn ze de absolute waarheid, en ik heb je al 100 x verteld waarom, maar je weigert je keer op keer ergens in te verdiepen. We zullen het echter snel genoeg zeker weten denk ik.
Haha.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
God komt binnenkort met ons kennismaken? Dat zal tijd worden. Zal ik hem even vertellen dat ie zijn PR beter moet regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |