abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58695839
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:47 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat jij ergens bovenin een bedrijf gaat zitten want van economie heb je blijkbaar weinig kaas gegeten. Verder denk ik dat er maar een beperkt aantal mensen is dat dit als een blamage ziet (ik noem geen namen),dus ik zie het probleem niet zo
We moeten weer een kennis economie worden en iedereen die deze inferno niet als een blamage ziet, wilt geen kennis economie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:51:49 #177
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_58695917
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We moeten weer een kennis economie worden en iedereen die deze inferno niet als een blamage ziet, wilt geen kennis economie.
Ja want appel. De giraf heeft ook eieren uit de supermarkt gedelegeerd. Want zo is het maar net.
Echt, je begint te ijlen. Ik ga er verder ook maar niet meer op in.
pi_58695971
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert; voor een bouwkunde universiteit is het een blamage waar je U tegen zegt.

Dit geeft alleen maar aan dat Nederland nooit een kennis economie zal worden.
Das net zoiets als zeggen dat er nooit iemand zou kunnen te mogen komen overlijden van een medische studie. Dat zou pas een blamage zijn zeg Als opeens een docent opeens ongeneeslijk ziek is, een blamage waar je U tegen zegt.

Je 2e punt is
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_58696010
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:53 schreef kalinho het volgende:

[..]

Das net zoiets als zeggen dat er nooit iemand zou kunnen te mogen komen overlijden van een medische studie. Dat zou pas een blamage zijn zeg Als opeens een docent opeens ongeneeslijk ziek is, een blamage waar je U tegen zegt.

Je 2e punt is
Als daar fouten zijn gemaakt, dan is dat uiteraard ook een blamage.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58696038
Kan zoiets nou ook gebeuren zeg bij een Montevideo toren in Rotterdam? Als er in het midden 4-5 etages in de hens staan, kan dat ook het hele zootje in elkaar storten?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_58696057
ik als leek zie het in elk geval niet als een blamage, zoals al een paar keer eerder is genoemd is het een gebouw uit de jaren 60, gebouwd met de eisen die destijds werden gesteld aan zulke gebouwen.
oa. 2 uur brandveilige hoofdconstructie.. dat is prima gelukt toch.
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_58696069
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als daar fouten zijn gemaakt, dan is dat uiteraard ook een blamage.
Alleen is de nuance dat er hier geen fouten zijn gemaakt.

Hooguit de fouten m.b.t. de oorzaak, niet met het pand
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:08:37 #183
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58696314
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We moeten weer een kennis economie worden
Dat zijn we, op enkele lieden na (ik noem geen bijnamen ), wel degelijk. Dat is tevens de reden waarom we in Nederland over het algemeen niet aardbevingbestendig bouwen. Het zou juist een (economische) blamage zijn om alle gebouwen als ware bunkers te bouwen die geen krimp geven als er een paar vliegtuigen tegenaan vliegen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:09:10 #184
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58696327
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:56 schreef kalinho het volgende:
Kan zoiets nou ook gebeuren zeg bij een Montevideo toren in Rotterdam? Als er in het midden 4-5 etages in de hens staan, kan dat ook het hele zootje in elkaar storten?
Bij nieuwe gebouwen lijkt me dat vrij sterk. Brandveiligheidseisen zijn daar zoveel hoger dan in oude gebouwen, bijvoorbeeld met brandcompartimentering.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:12:02 #185
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_58704644
leuk al dat gebash maar nu heb ik wel een kwartier voor janlul gelezen
Every war is different, every war is the same.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:18:53 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_58704774
Nou, ik denk dat de immateriele schade groter is dan 6 nullen, dus zo oneconomisch was het ook weer niet geweest. Maar goed, de kortsluiting kwam door een gesprongen waterleiding, dus wie weet had de sprinklerinstallatie het sowieso niet meer gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:25:41 #187
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_58704922
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:18 schreef speknek het volgende:
Nou, ik denk dat de immateriele schade groter is dan 6 nullen, dus zo oneconomisch was het ook weer niet geweest. Maar goed, de kortsluiting kwam door een gesprongen waterleiding, dus wie weet had de sprinklerinstallatie het sowieso niet meer gedaan.
Ja als je vantevoren weet dat er brand uit gaat breken die het hele gebouw gaat verwoesten.
Maar zo werkt dat niet, dat weet je achteraf pas en daar schiet je natuurlijk helemaal niks mee op.
Sprinklers zitten vaak op een apart leidingnet dacht ik trouwens, dus wellicht hadden ze dan wel gewerkt.
pi_58707164
ligt eraan, zo'n leidingnet kan ook kapot gaan, je weet immers niet waarom deze leiding kapot is gegaan.
en een sprinklerinstallatie is idd een apart leidingnetwerk, maar uiteindelijk moet het ergens zijn water vandaanhalen. en ik weet niet hoe dat zit.
pi_58707419
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:10 schreef shameete het volgende:
ligt eraan, zo'n leidingnet kan ook kapot gaan, je weet immers niet waarom deze leiding kapot is gegaan.
en een sprinklerinstallatie is idd een apart leidingnetwerk, maar uiteindelijk moet het ergens zijn water vandaanhalen. en ik weet niet hoe dat zit.
Precies. En als die sprinklerinstallatie er had gezeten, en deze was kapot gegaan, was dit ook misschien wel de oorzaak van een brand. Welke misschien wel ontstaan zou zijn op een plek waardoor er 10-tallen mensen opgesloten zaten in een brandend gebouw.. (ok je hebt neem ik aan meerdere uitgangen, maar toch..). dán was er pas sprake van een ramp.

De brandvertraging heeft zn werk goed gedaan. Iedereen heeft ruim tijd gehad om zichzelf in veiligheid te brengen, en dat is ook gelukt. Het gebouw is 'maar' een gebouw. En dat er waardevol materiaal verloren is gegaan, is zeer spijtig, maar ook waardevol materiaal is maar materiaal. Geen persoonlijke slachtoffers is het belangrijkste.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_58710958
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:10 schreef shameete het volgende:
Uit een sloot, waterkelder of gewoon waar de drinkwaterleiding binnenkomt. Maar ik geef ze groot gelijk dat ze geen sprinklers hadden opgehangen. Het heeft gewoon totaal geen nut om in zo'n oud gebouw te investeren. Maar wel klasse dat het gebouw gewoon nog grotendeels overeind staat na uren in brand te hebben gestaan.
  Donald Duck held vrijdag 16 mei 2008 @ 18:42:55 #191
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58711039
leuk ook voor de nieuwe lichting studenten van die faculteit.
die zitten dus zo'n beetje hun hele studie zonder echt eigen plekje, overal maar verspreid over andere gebouwen en locaties
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:51:10 #192
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_58711172
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Uit een sloot, waterkelder of gewoon waar de drinkwaterleiding binnenkomt. Maar ik geef ze groot gelijk dat ze geen sprinklers hadden opgehangen. Het heeft gewoon totaal geen nut om in zo'n oud gebouw te investeren. Maar wel klasse dat het gebouw gewoon nog grotendeels overeind staat na uren in brand te hebben gestaan.
Ik vond het een super lelijk en smakeloos gebouw. Is daarentegen blijkbaar ook nog slecht gebouwd en niet in lijn met het idee dat het meer dan 100 jaar ook nog moest bestaan. Dat een gesprongen waterleiding en een kortsluiting van een koffiezet apparaat een gebouw van bouwkunde zo makkelijk ten gronde kon richten

Dit staaltje van bouwkunst getuigt niet van goede reclame voor de opleiding bouwkunde van de TU Delft.

Jammer alleen van alle boeken en maquettes die verloren zijn gegaan
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_58711321
Het zou slecht zijn voor de TU zelf en iedereen die ermee te maken heeft. Het lijkt mij daarom ook mogelijk om binnen 2 jaar een nieuwe faculteit uit de grond te stampen.
pi_58711962
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het zat allemaal niet zo goed in elkaar, dit had nooit mogen gebeuren.
Dat is meer civiele techniek dan bouwkunde, je weet dus duidelijk niet waar je over praat.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:27:49 #195
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58713250
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:29 schreef Agiath het volgende:

[..]

Dat is meer civiele techniek dan bouwkunde, je weet dus duidelijk niet waar je over praat.
Wat een onzin! Bouwkunde is wel degelijk het opzetten en berekenen van constructies, maar dan van gebiouwen en niet van kunstwerken. Wel eens van bouwtechnische berekeningen gehoord? Dat dat op de gemiddelde universitaire bouwkundeopleiding te weinig aan de orde komt is wat anders.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_58714404
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:51 schreef Demophon het volgende:

[..]

Is daarentegen blijkbaar ook nog slecht gebouwd en niet in lijn met het idee dat het meer dan 100 jaar ook nog moest bestaan. Dat een gesprongen waterleiding en een kortsluiting van een koffiezet apparaat een gebouw van bouwkunde zo makkelijk ten gronde kon richten

Dit staaltje van bouwkunst getuigt niet van goede reclame voor de opleiding bouwkunde van de TU Delft.

zucht.....
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:17 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Gebouw is bijna 40 jaar oud. Allicht dat het niet aan de hedendaagse eisen voldoet. Belangrijkste is dat de mensen het gebouw veilig kunnen verlaten, aangezien blussen op grote hoogte erg moeilijk is.
[..]

Onzin. Zo'n gebouw heeft een brandwerendheidseis van 2 uur. In die tijd mag de hoofddraagconstructie niet bezwijken. Het bouwkunde gebouw heeft goed gefunctioneerd.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:28:57 #197
132605 kawotski
Il Dottore
pi_58714782
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:42 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Het was een oud gebouw en er was een bedrag met 6 nullen mee gemoeid om sprinklers te installeren. Economisch gezien is dat niet te doen, vandaar dat er dus geen sprinklerinstallatie was.
dat alleen al is een blamage , kunnen die studenten daar echt geen afstudeerprojectje van maken om aan te tonen dat het ook met een bedrag van laten we zeggen 4 nullen (laat ik royaal zijn, doe 5) uitkan.. inderdaad stelletje prutsers dus
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_58715869
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat alleen al is een blamage , kunnen die studenten daar echt geen afstudeerprojectje van maken om aan te tonen dat het ook met een bedrag van laten we zeggen 4 nullen (laat ik royaal zijn, doe 5) uitkan.. inderdaad stelletje prutsers dus
jij hebt echt geen besef van kosten he

iemand nog foto's gemaakt vandaag toevallig??

[ Bericht 4% gewijzigd door shameete op 16-05-2008 22:38:19 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:55:41 #199
132605 kawotski
Il Dottore
pi_58716704
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:22 schreef shameete het volgende:

[..]

jij hebt echt geen besef van kosten he

genoeg om te weten dat een veredelde waterleiding geen miljoen hoeft te kosten.. en helemaal niet op de manier zoals ik het voorstel..
Of huur je een kok ook in als jij een koksopleiding doet? Of geldt die logica dan ineens niet? Daarnaast zijn de marges sky-high in de bouwwereld dus je kan het zo duur maken als je wil en dan nog geloofwaardig overkomen voor wie er in hemelsnaam maar belang bij mag hebben..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:20:20 #200
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_58717340
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:55 schreef kawotski het volgende:

[..]

genoeg om te weten dat een veredelde waterleiding geen miljoen hoeft te kosten.. en helemaal niet op de manier zoals ik het voorstel..
Of huur je een kok ook in als jij een koksopleiding doet? Of geldt die logica dan ineens niet? Daarnaast zijn de marges sky-high in de bouwwereld dus je kan het zo duur maken als je wil en dan nog geloofwaardig overkomen voor wie er in hemelsnaam maar belang bij mag hebben..
Jij denkt het beter te weten dan het bestuur van een TU (faculteit)?
Maak jezelf alsjeblieft niet zo belachelijk zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')