Ziet er niet uit als een koffieapparaat.quote:
Nee, zo dichtbij komt de heli niet bij het vuur.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de luchtstroom die zo'n ding veroorzaakt zal verspreiding van het vuur alleen maar toenemen
Dán zouden ze niet raak gooien door de wind die er stondquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, zo dichtbij komt de heli niet bij het vuur.
Maar iemand die er wel verstand van heeft? Was het een optie geweest vóórdat er een reeel instortingsgevaar was?
dan heb je een erg groot kanon nodig..... je hebt/had het wel of verdieping of 3, die instant gedoofd moeten worden (anders heeft het geen/nauwelijks nut)quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:08 schreef zoalshetis het volgende:
blussen met water is zo ineffectief. je kan beter blussen met een luchtkanon met heel veel barretjes.
dit is trouwens een uitvinding van een man die ook tu delft heeft gestudeerd en die nog verder ontwikkeld moet worden.
zie het als het uitblazen van een kaars. als je heel zacht blaast wordt de vlam alleen maar groter, doe je het met kracht dan dooft de vlam instantly.
Wat voor een helikopter doel je dan op? Zo'n een als ze bij bosbranden gebruiken, of een helikopter die gericht kan spuiten? Van die laatste betwijfel ik of er in Nederland eentje bestaat, en de bosbrand methode is denk te rigoureus en is dus niet geschikt als je nog een deel van het gebouw wil redden (waarom ga je anders blussen).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Maar iemand die er wel verstand van heeft? Was het een optie geweest vóórdat er een reeel instortingsgevaar was?
hadden we al gehad.. volgens mij.... een gebouw van dit type moet 1 uur kunnen uithouden.. en tis nu al een uurtje of 3.. hulde aan het gebouwquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
Zou wel heel erg ironisch zijn als het gebouw van bouwkunde in zou storten.
Ga je toch afvragen waarom niet iemand een zooitje berekeningen op het eigen gebouw heeft losgeloten. En als dat wel is gedaan vraag ik me toch of die berekeningen wel kloppen en er meer gebouwen minder veilig zijn dan we denken.
Heli sowieso niet, dan was het op het dak gevallen en via de regenpijp afgevoerdquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Gewoon wat voorwaartse snelheid natuurlijk zodat je het tegen de zijkant aangooit. Met genoeg snelheid moet ook de invloed van wind en opstijgende lucht te overkomen zijn, dacht ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:09 schreef Parzival het volgende:
volgens mij kan een helicopter alleen van bovenaf water laten vallen.. niet een waterstraal blussen.. en OP het gebwou gooien dooft het niet aan de binnenkant.. ten tweede zijn bij zulke branden de fluctuaties in wind en opstijgende lucht ZO erg dat het heeeeel erg moeilijk is daar te vliegen
Bouwkunde rekent niet zelf hoor. Dat doen de buren die iets verderop zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
Ga je toch afvragen waarom niet iemand een zooitje berekeningen op het eigen gebouw heeft losgeloten. En als dat wel is gedaan vraag ik me toch of die berekeningen wel kloppen en er meer gebouwen minder veilig zijn dan we denken.
Bouwkunde juist de architectuur vooralquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
Een zooitje berekenen er op los laten en alles komt goed, ja vastquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
Een Chinook of Cougar van de Luchtmacht.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat voor een helikopter doel je dan op? Zo'n een als ze bij bosbranden gebruiken, of een helikopter die gericht kan spuiten? Van die laatste betwijfel ik of er in Nederland eentje bestaat, en de bosbrand methode is denk te rigoureus en is dus niet geschikt als je nog een deel van het gebouw wil redden (waarom ga je anders blussen).
Elk gebouw kan instorten na een tijd lang in brand te hebben gestaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef Cothen het volgende:
En dan? Zo'n zak water is totaal niet handig als je nog een deel van het gebouw wil redden, en dat wil je want anders ga je niet blussen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Een Chinook of Cougar van de Luchtmacht.
Ben ik ook benieuwd naar. Alles is al vrij oud.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:12 schreef Impry het volgende:
Zijn er nog meer foto's van hoe het nú er aan toe is?
Doe eens Googlenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:15 schreef jna het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat grip 1 2 en 3 is?
zou er nou niemand hebben gedacht met die verbouwingen: goh er moet mss ook nog wel eens wat aan hulpverlening komen ergens in verband met brand.....quote:
ja dat word wat drukker bij jou op schoolquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zullen ze eigenlijk met de studenten doen ?
In andere collegezalen zal ook niet echt de ruimte zijn. En noodgebouwen hiervoor is al helemaal geen ruimte
sprinklers gevuld met stikstofquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:20 schreef zoalshetis het volgende:
er zit ook een heel mooie kant aan deze brand. waarschijnlijk zullen de heren ingenieurs in de dop nu systemen gaan bedenken die het oude blussen tot een farce maakt.
waardoor heel veel doden nu en in de toekomst voorkomen kunnen worden.hulde aan de toekomst en hoop dat er niemand gewond raakt bij de brand.
maak es fotoquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:20 schreef el_salvador het volgende:
ik zie ze net hier uit het raam van het EWI gebouw blussen vanaf de mekelweg kant met een dikke straal vanaf de grond. er zijn vanaf hier geen vlammen, wel flink wat rook nog.
Dat wordt volgens mij gebruikt voor speciale ruimtes, bv server ruimtes.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:25 schreef Cothen het volgende:
[..]
sprinklers gevuld met stikstof
Maar dan moet je dus wel zeker weten dat iedereen het pand uit is en het is een vrij prijzig denk ik.
Jij zegt dus dat het gebouw zou instorten. Dat vroeg ik me dus af. Sowieso kun je het water gecontroleerd uit zo'n zak laten vallen volgens mij.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dan? Zo'n zak water is totaal niet handig als je nog een deel van het gebouw wil redden, en dat wil je want anders ga je niet blussen.
Bij electrische installaties iddquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Dat wordt volgens mij gebruikt voor speciale ruimtes, bv server ruimtes.
ja, of vacuum trekken van brandgevaarlijke lokalen met een druk op de knop of automatisch. kan je beter ook niet aanwezig zijn. duur? brand en waterschade zijn duurder.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:25 schreef Cothen het volgende:
[..]
sprinklers gevuld met stikstof
Maar dan moet je dus wel zeker weten dat iedereen het pand uit is en het is een vrij prijzig denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |