Wie zegt dat het zo gegaan is? Als Seedorf totaal geen vertrouwen krijgt van de coach en wordt behandeld alsof ie een klein kind is, dan heb je als speler daar toch ook niets te zoeken?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch wel een kwalijke zaak om zo'n grote prof geen vrede zien te nemen met een reserverol. Niemand is te ervaren en te oud om op het EK op de bank te zitten. Met deze aspecten zou hij zelfs een goede invloed moeten hebben op de spelersgroep. Maar zelf heeft hij zijn conclusie getrokken en aan te geven hieraan niet te willen voldoen. Prima, probleem opgelost.
Van der Vaart en Heitinga noemen, wel humor.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:52 schreef j.bv het volgende:
[..]
Wat zijn van der Vaart, Jaliens, Emanuelsson, de Cler, Heitinga, Landzaat, Melchiot, Maduro, en de Jong dan wel niet?
Ik had er nog een PI bij moeten doen ofzo. Maar dit denk ik dus ook ja zo gaat de media denken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:37 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Zo werkt het in de media straks ja. Van Marwijk zou er dan ook goed aan doen om Seedorf straks wel gewoon te selecteren en een paar keer op te stellen, zodat hij weer ouderwets slecht kan spelen en het hele land hem toch weer niet moet
Wat Jaliens, Emanuelsson, de Cler, Heitinga, Landzaat, Melchiot, Maduro, en de Jong zijn is totaal 0,0 relevant voor Seedorf, want die komen niet voor zijn positie in aanmerking. En Van der Vaart heeft in Oranje al meer laten zien dan Seedorf. Niet dat ik hem een speler in de marge bij Milan wil noemen, daar doet hij het normaal gesproken goed en heeft hij net als de hele ploeg nu een slecht seizoen. Seedorf kan echter niet op hetzelfde niveau spelen bij Oranje als bij zijn clubs. Met zijn ervaring had hij best nut kunnen hebben in de groep maar daar heeft hij geen trek in blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:52 schreef j.bv het volgende:
[..]
Wat zijn van der Vaart, Jaliens, Emanuelsson, de Cler, Heitinga, Landzaat, Melchiot, Maduro, en de Jong dan wel niet?
Dat is ook een wel erg kort door de bocht redenatie... Seedorf in zn begin jaren met een prima toernooi in 1998 en 2000 alweer vergeten?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:56 schreef DemonCleaner het volgende:
En Van der Vaart heeft in Oranje al meer laten zien dan Seedorf.
Ik bedoel dat het niet zo is dat ons elftal momenteel overloopt van de wereldtoppers. Iemand als Seedorf moet je er ALTIJD bij hebben en desnoods zet je hem achter het middenveld of voor mijn part als backquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:56 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Wat Jaliens, Emanuelsson, de Cler, Heitinga, Landzaat, Melchiot, Maduro, en de Jong zijn is totaal 0,0 relevant voor Seedorf, want die komen niet voor zijn positie in aanmerking. En Van der Vaart heeft in Oranje al meer laten zien dan Seedorf. Niet dat ik hem een speler in de marge bij Milan wil noemen, daar doet hij het normaal gesproken goed en heeft hij net als de hele ploeg nu een slecht seizoen. Seedorf kan echter niet op hetzelfde niveau spelen bij Oranje als bij zijn clubs. Met zijn ervaring had hij best nut kunnen hebben in de groep maar daar heeft hij geen trek in blijkbaar.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:37 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Zo werkt het in de media bij het Nederlandse volk straks ja.
Nu ook niet doen of Seedorf zoveel en zo geweldig speelde in 1998 en 2000. Op het EK van 2000 speelde hij een helftje tegen Tsjechië en een verlenging tegen Italië.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:58 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is ook een wel erg kort door de bocht redenatie... Seedorf in zn begin jaren met een prima toernooi in 1998 en 2000 alweer vergeten?
De laatste jaren wel, eens.
Van de Vaart, Van Persie en Sneijder geen wereldtoppers?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:59 schreef j.bv het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het niet zo is dat ons elftal momenteel overloopt van de wereldtoppers. Iemand als Seedorf moet je er ALTIJD bij hebben en desnoods zet je hem achter het middenveld of voor mijn part als back, hij moet gewoon minimaal een helft per wedstrijd spelen.
Toen vond ik hem nou niet bij de beteren horen eigenlijk. Al kwam dat ook wel omdat die twee teams wel verrekte sterk waren. Je hebt wel gelijk, ik had het beter over de laatste 5 jaar ofzo kunnen hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:58 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is ook een wel erg kort door de bocht redenatie... Seedorf in zn begin jaren met een prima toernooi in 1998 en 2000 alweer vergeten?
De laatste jaren wel, eens.
Engelaar en Maduro, Nigel de Jong, v Bronckhorst en de Zeeuw. Allemaal minder dan Seedorf imo.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vallen er per positie twee af. En één keeper.
Noem jij maar welke twee middenvelders uit dit rijtje zouden moeten afvallen:
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Grote kans hoor dat Seedorf er geen eens bij zou zitten als aanvallende middenvelder (teveel concurrentie).
Je meent het?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:06 schreef DrDentz het volgende:
Ajax kan Seedorf ook vergeten
Denk niet dat dat ooit een reeele kans is geweest eigenlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:06 schreef DrDentz het volgende:
Ajax kan Seedorf ook vergeten
Alleen Van Persie.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Van de Vaart, Van Persie en Sneijder geen wereldtoppers?
Kluivert is ook afgebrand, en Davids is ook niet mild beoordeeld. Seedorf heeft dan nooit echt zijn rol bij het Nederlands elftal weten te vinden. Het zijn nooit makkelijke jongens geweest, eigenwijs maar ook altijd bereid om hun nek uit te steken en nooit weglopend voor verantwoordelijkheid. Ze hebben het altijd een eer gevonden om voor het Nederlands elftal te spelen, hebben nooit afgezegd om het lijf te sparen voor de salarisbetalende club. Ze zijn altijd loyaal en braaf geweest als ze op de bank of op een voor hun verkeerde positie werden neergezet, en Kluivert en Davids hebben ontzettend goed gepresteerd voor Nederland en hebben zich ook mentaal ijzersterk getoond.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:45 schreef Pulu het volgende:
Ik zal netjes blijven door geen seksistische opmerkingen over de reacties van bepaalde fokkers....laat ik het zo zeggen dat selectieve voetbalkijkers zich wijzer voor kunnen doen door in hun reactie/beoordeling niet te doen alsof ze verstand hebben van voetbal...
Daarnaast die kortzichtige reacties wanneer je Seedorf hoort gelijk over penalties te beginnen, laat zien dat je al helemaal geen verstand hebt van voetbal...
EK '92 Van Basten mist een pingel in de halve finale...horen we nooit meer iets over (kan me wel nog een leuke reclame herinneren waarin die pingel er wel inging)
EK '96 Seedorf mist pingel in de kwartfinale...tot op de dag raken selectieve voetbalkijkers en andere nitwits er niet over uitgesproken....mede in combinatie de toekomstige misser tegen Turkije in de laatste minuut (waar andere spelers te bang waren om die pingel te nemen)
WK' 98 Cocu en Ronald de Boer missen pingels...ik hoor niks meer erover
EK' 00 In de wedstrijd missen Kluivert en Frank de B. in de halve finale pingels....vervolgens missen Frank de B., Stam en Bosvelt in strafschoppenserie....LET OP Frank de B. mist in deze wedstrijd zelfs 2 pingels maar daar HOREN WE NOOIT MEER wat over...
Maar waarom moeten deze selectieve voetbalkijkertjes toch steeds wanneer ze Seedorf horen meteen over pingels beginnen....waarom niet Frank de B. die zelfs 2 pingels miste in 1 wedstrijd...
Zal wel komen dat Seedorf niet in het keurslijf wil lopen van "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" die door met name door paupers hoog in het vaandel gedragen wordt gedragen.....
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kluivert is ook afgebrand, en Davids is ook niet mild beoordeeld. Seedorf heeft dan nooit echt zijn rol bij het Nederlands elftal weten te vinden. Het zijn nooit makkelijke jongens geweest, eigenwijs maar ook altijd bereid om hun nek uit te steken en nooit weglopend voor verantwoordelijkheid. Ze hebben het altijd een eer gevonden om voor het Nederlands elftal te spelen, hebben nooit afgezegd om het lijf te sparen voor de salarisbetalende club. Ze zijn altijd loyaal en braaf geweest als ze op de bank of op een voor hun verkeerde positie werden neergezet, en Kluivert en Davids hebben ontzettend goed gepresteerd voor Nederland en hebben zich ook mentaal ijzersterk getoond.
En wie zijn de helden van Nederland;
Van Nistelrooij die notabene zijn zaakwaarnemer laat onderhandelen over zijn positie bij het Nederlands elftal nadat zijn vriendjes bij de pers de bondscoach onder druk hebben gezet. Een speler die nooit goed speelt als de tegenstander goed is, die mentaal zwak is en alleen maar gefrustreerd gaat doen als het moeilijk wordt, maar altijd bereid is om een bal het laatste tikje te geven voor zijn persoonlijke statistiekjes, maar met wie het Nederlands elftal nooit veel aanvallende kracht heeft kunnen laten zien. Een speler die ook in clubverband structureel bij ondermaats presterende teams zit, en ontzettend veel penalties mist maar ze telkens toch weer blijft nemen voor de statistieken.
Van Basten, die na een fraai zomeravondtoernooitje een heel zwak WK heeft gespeeld en daarna een hooguit redelijk EK. Die bij een chronische blessure opgaf, die 7 jaar geen voetbal heeft gezien en alleen maar aan het golfen was, en toen de Italiaanse fiscus achter hem aan kwam pas weer aan het werk ging om zonder enige ervaring het wiel opnieuw te gaan uitvinden in een wirwar van smoesjes, excuses, uitvluchten, dooddoeners, schofferingen, ruzies en mislukte experimenten.
Het Nederlandse volk waardeert loyaliteit niet, waardeert wedstrijdmentaliteit niet, waardeert teamgeest niet, waardeert persoonlijkheid niet, waardeert vechtlust niet, waardeert techniek niet, waardeert prestaties niet, waardeert vakmanschap niet, waardeert ervaring niet en waardeert eerlijkheid niet.
Wat 'we' wel waarderen zijn egomanen met gladde praatjes voor een camera en een stoere kop. Daar win je natuurlijk geen grote wedstrijden mee, maar het gaat toch allemaal om de beeldvorming. Als het plaatje maar goed is brengt de oranjekermis zijn geld wel op, dat is toch al binnen als de 2e ronde aanbreekt. Wat gun ik dit Nederlandse volk een ontzettend pijnlijke afgang.
De invalbeurten waren veel te kort voor Seedorf.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:37 schreef DemonCleaner het volgende:
Wat is er nu weer mis met invalbeurten?
Hem lang laten warmlopen is lullig, maar ik zie verder niet in wat er zo'n groot probleem aan is. We hebben meer goede aanvallende middenvelders.
Dat is een originele analyse.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
...
Van Basten, die na een fraai zomeravondtoernooitje een heel zwak WK heeft gespeeld en daarna een hooguit redelijk EK. Die bij een chronische blessure opgaf, die 7 jaar geen voetbal heeft gezien en alleen maar aan het golfen was, en toen de Italiaanse fiscus achter hem aan kwam pas weer aan het werk ging om zonder enige ervaring het wiel opnieuw te gaan uitvinden in een wirwar van smoesjes, excuses, uitvluchten, dooddoeners, schofferingen, ruzies en mislukte experimenten.
En met die vorige alinea bewijs je de juistheid van deze alinea, en bevestig je dat je zelf zo'n hollander bent.quote:Het Nederlandse volk waardeert loyaliteit niet, waardeert wedstrijdmentaliteit niet, waardeert teamgeest niet, waardeert persoonlijkheid niet, waardeert vechtlust niet, waardeert techniek niet, waardeert prestaties niet, waardeert vakmanschap niet, waardeert ervaring niet en waardeert eerlijkheid niet.
..
De laatste zin is een persoonlijke wens, vooral ook omdat het aanleiding zou kunnen zijn om weer normaal te gaan doen en spelers en trainers te beoordelen op wat ze op het veld laten zien. Over Van Nistelrooij is niet zoveel om eens mee te zijn, omdat het gewoon de feiten zijn, maar omdat hij populair is en zijn pr goed voor mekaar heeft, wordt dat verzwegen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:32 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
. Al ben ik het niet eens met je stukje over van Nistelrooy en je laatste zin.
Wat mij betreft heeft niemand, dus ook Seedorf niet, recht op welk aantal speelminuten dan ook. Daarnaast had hij ook gewoon vijf keer een basisplaats om iets te laten zien, en zo denderend was het die keren ook niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De invalbeurten waren veel te kort voor Seedorf.
Daarvoor moet je eigenlijk meer weten over hoe het er bij Oranje echt aan toegaat. De conclusie is wel snel gemaakt gezien de spelers die er niet bij zitten. Van de andere kant heeft hij het met Van Nistelrooy wel bijgelegd en laat hij ook spelers die niet mondig zijn "vallen", terwijl sommigen die kritiek uiten er wel bij blijven.quote:Ik benadruk dat Marco van Basten alleen spelers opstelt die alles gedwee doen, kritiek is bijkans uitgesloten.
Dit in tegenstelling tot grote trainers als Michels, Capello, Ferguson of Mourinho zeker.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
..
Ik benadruk dat Marco van Basten alleen spelers opstelt die alles gedwee doen, kritiek is bijkans uitgesloten.
Ik vond Van Basten echt een fantastische voetballer, maar hij heeft natuurlijk wel een WK verzaakt. Als we het nou over vedetteneigingen, loyaliteit en mentaliteit hebben, staat hij er een stuk minder op. Als trainer scoort hij ook niet hoog op vakmanschap, ervaring en persoonlijkheid. Techniek had hij zeker, maar dat wordt dan in een trainer gewaardeerd en niet in de voetballers.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:40 schreef Roquefort het volgende:
En met die vorige alinea bewijs je de juistheid van deze alinea, en bevestig je dat je zelf zo'n hollander bent.
Dus dat Van Nistelrooy met Real Madrid twee keer achter elkaar kampioen wordt is ondermaats presterenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De laatste zin is een persoonlijke wens, vooral ook omdat het aanleiding zou kunnen zijn om weer normaal te gaan doen en spelers en trainers te beoordelen op wat ze op het veld laten zien. Over Van Nistelrooij is niet zoveel om eens mee te zijn, omdat het gewoon de feiten zijn, maar omdat hij populair is en zijn pr goed voor mekaar heeft, wordt dat verzwegen.
Omdat Marco van Basten hem gekleineerd heeft, hij heeft hem direct afgeschreven na het EK 2004.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:46 schreef DemonCleaner het volgende:
Wat mij betreft heeft niemand, dus ook Seedorf niet, recht op welk aantal speelminuten dan ook. Daarnaast had hij ook gewoon vijf keer een basisplaats om iets te laten zien, en zo denderend was het die keren ook niet.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:47 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot grote trainers als Michels, Capello, Ferguson of Mourinho zeker.![]()
Die vonden/vinden het prachtig als hun beleid door spelers in de media wordt bekritiseerd.
Welke toptrainer had je in gedachten voor het nederlands elftal, die er niet wakker van ligt als hij door zijn eigen spelers publiekelijk wordt bekritiseerd?
Verkapt racisme dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:55 schreef Barca het volgende:
Denk dat Bassie bang is dat Seedorf in de geschiedenis in gaat als Neerlands meest succesvolle speler. Immers al 4x de Europacup gewonnen. Als Clarence ook nog eens oranje naar de Europese titel zou leiden ... zonder Seedorf wordt oranje geen kampioen. Weet ook Marco.
Hij speelde op en voor dat EK ook niet zo geweldig voor Nederland. Daarnaast ligt het aan de speler zelf hoe hij daarmee omgaat. David Beckham werd door Capello in het tweede gezet maar knokte zich terug in het elftal en speelde zijn beste seizoen in jaren.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Omdat Marco van Basten hem gekleineerd heeft, hij heeft hem direct afgeschreven na het EK 2004.
Hij voetbalt al een jaar of 7 bij de twee grootste clubs ter wereld, dan vind ik 1 keer een halve finale CL, jaren geleden, wat erg mager. Het was sowieso een enorme dip in het presteren van Man U, die na alleen zijn vertrek ineens weer helemaal over was. Ik vind dat hij bij Real weer een stuk beter is gaan spelen, maar de Spaanse competitie is zeker niet meer de sterkste en de concurrentie liet het natuurlijk ook gewoon ernstig afweten. Het gaat natuurlijk wel om prijzen pakken dus daar wil ik niks aan afdoen, maar Real staat internationaal niet daar waar het hoort.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:51 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dus dat Van Nistelrooy met Real Madrid twee keer achter elkaar kampioen wordt is ondermaats presterenHij heeft vervelende trekjes, dat ben ik wel met je eens, maar op clubniveau heeft hij toch de nodige successen behaald.
Het verschuift ook wel, maar we zitten nu met de erfenis van wat we 4 jaar geleden waardeerden en niet waardeerden. De technisch uitstekende creatieve mentaal sterke voetballers met persoonlijkheid als Seedorf, Kluivert en Davids moest het ontgelden omdat zij niet als een kip zonder kop ronddraafden om vechtlust uit te stralen maar bezig waren met het winnen van een wedstrijd.quote:Denk trouwens ook niet dat hij de grote held van Oranje is, Van Persie, Van der Sar en Sneijder lijken me niet minder populair. En Van Basten is natuurlijk al helemaal geen held, zeker de laatste twee jaar niet.
Dat slaat echt al helemáál nergens op.quote:
Speculatie op speculatie wat een onderbouwingen.quote:
Zijn spel was de afgelopen 2,5 jaar ook niet zijn beste spel, en het klikt niet goed tussen Seedorf en Sneijder, dus lijkt het me logisch dat Van Basten heeft gekeken naar een vervanger voor hem, omdat Sneijder wel een constante speler is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:58 schreef RayMania het volgende:
Seedorf heeft al 87 interlands. Kun je nagaan als hij de afgelopen 2,5 jaar en nu ook op het EK zou hebben gespeeld. Dan had-ie Van der Sar al dik en breed gepasseerd.
Bij Man Utd viel het wat prijzen betreft inderdaad tegen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Van Nistelrooy, maar meer aan de opkomst van Chelsea. Toch won hij nog wel een titel en een FA Cup. Zijn vertrek is wel goed geweest voor Man Utd, hij past niet in de huidige speelwijze.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij voetbalt al een jaar of 7 bij de twee grootste clubs ter wereld, dan vind ik 1 keer een halve finale CL, jaren geleden, wat erg mager. Het was sowieso een enorme dip in het presteren van Man U, die na alleen zijn vertrek ineens weer helemaal over was. Ik vind dat hij bij Real weer een stuk beter is gaan spelen, maar de Spaanse competitie is zeker niet meer de sterkste en de concurrentie liet het natuurlijk ook gewoon ernstig afweten. Het gaat natuurlijk wel om prijzen pakken dus daar wil ik niks aan afdoen, maar Real staat internationaal niet daar waar het hoort.
Over Kluivert en Seedorf valt wel te discussiëren vind ik, maar wat betreft Davids ben ik het wel met je eens. Die was op zijn top een aantal jaren wel een echte wereldster en kreeg hier in Nederland niet altijd die waardering. Dat Van Basten over het niet selecteren van Davids zei dat hij Wouters toch ook niet meeneemt, dát is wel echt kleineren.quote:[..]
Het verschuift ook wel, maar we zitten nu met de erfenis van wat we 4 jaar geleden waardeerden en niet waardeerden. De technisch uitstekende creatieve mentaal sterke voetballers met persoonlijkheid als Seedorf, Kluivert en Davids moest het ontgelden omdat zij niet als een kip zonder kop ronddraafden om vechtlust uit te stralen maar bezig waren met het winnen van een wedstrijd.
Het klikt niet tussen Seedorf en Sneijder? Die twee hebben echt amper samengespeeld in één wedstrijd, de laatste vijf jaar. Zo'n 400 minuten samen, dat is 4,5e wedstrijd. Snap niet waar je oordeel vandaan komt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:13 schreef steninho het volgende:
[..]
Zijn spel was de afgelopen 2,5 jaar ook niet zijn beste spel, en het klikt niet goed tussen Seedorf en Sneijder, dus lijkt het me logisch dat Van Basten heeft gekeken naar een vervanger voor hem, omdat Sneijder wel een constante speler is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |