quote:13/05/2008 12:15
Na maandenlang twijfelen heeft Clarence Seedorf een besluit genomen: de 32-jarige middenvelder van AC Milan gaat niet met Oranje naar het EK. Het beleid van Marco van Basten is de oorzaak van de (tijdelijke) breuk.
'Hij moet me gewoon niet, klaar', kapittelt Seedorf de bondscoach in de nieuwe Voetbal International. In het uitgebreide interview gaat de 32-jarige middenvelder dieper in op zijn beweegredenen. 'Van Basten sprak tegen me alsof ik een piepeltje was.'
Seedorf kwam aanvankelijk helemaal niet voor in de plannen van Van Basten. De bondscoach die na het EK in 2004 aantrad, riep de speler van AC Milan pas in november 2006 voor de eerste maal op. Seedorf werd ook nadien geen vaste waarde. Hij mocht vijf keer in de basis beginnen en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen.
De afzegging voor het EK betekent niet per definitie dat er een einde is gekomen aan de Oranjeloopbaan van de 87-voudig international. Seedorf hoopt na het EK een nieuwe start te kunnen maken onder toekomstig bondscoach Bert van Marwijk.
Seedorf is de tweede international die niet meer met Van Basten wil samenwerken. Eerder bedankte Mark van Bommel voor de eer, nadat de bondscoach zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over zijn spel. Ook met Ruud van Nistelrooy verschilde Van Basten lange tijd van mening. De spits van Real Madrid keerde na een aantal goede gesprekken terug in Oranje.
quote:13/05/2008 12:15
Na maandenlang twijfelen heeft Clarence Seedorf een besluit genomen: de 32-jarige middenvelder van AC Milan gaat niet met Oranje naar het EK. Het beleid van Marco van Basten is de oorzaak van de (tijdelijke) breuk.
'Hij moet me gewoon niet, klaar', kapittelt Seedorf de bondscoach in de nieuwe Voetbal International. In het uitgebreide interview gaat de 32-jarige middenvelder dieper in op zijn beweegredenen. 'Van Basten sprak tegen me alsof ik een piepeltje was.'
Seedorf kwam aanvankelijk helemaal niet voor in de plannen van Van Basten. De bondscoach die na het EK in 2004 aantrad, riep de speler van AC Milan pas in november 2006 voor de eerste maal op. Seedorf werd ook nadien geen vaste waarde. Hij mocht vijf keer in de basis beginnen en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen.
De afzegging voor het EK betekent niet per definitie dat er een einde is gekomen aan de Oranjeloopbaan van de 87-voudig international. Seedorf hoopt na het EK een nieuwe start te kunnen maken onder toekomstig bondscoach Bert van Marwijk.
Seedorf is de tweede international die niet meer met Van Basten wil samenwerken. Eerder bedankte Mark van Bommel voor de eer, nadat de bondscoach zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over zijn spel. Ook met Ruud van Nistelrooy verschilde Van Basten lange tijd van mening. De spits van Real Madrid keerde na een aantal goede gesprekken terug in Oranje.
Gelijk heeft hij. Van basten weet sowieso niet hoe hij met (mensen) sterspelers om moet gaan.quote:'Hij moet me gewoon niet, klaar', kapittelt Seedorf de bondscoach in de nieuwe Voetbal International. In het uitgebreide interview gaat de 32-jarige middenvelder dieper in op zijn beweegredenen. 'Van Basten sprak tegen me alsof ik een piepeltje was.'
Inderdaad. Bij alles wat er nu weer gaat gebeuren wordt door de media: "Maar als Seedorf erbij was.." uit de kast getrokken. Vind het ook wel raar van Seedorf dat hij dat dan ineens nu doet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:29 schreef MeneerTim het volgende:
Shit, beginnen we weer ruzie te maken vlak voor het EK?
Dat wel, maar dit is wel een flinke aderlating. Seedorf is een van de weinige jongens met veel ervaring. Zonde.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:31 schreef RayMania het volgende:
Beter dat dit op deze manier gebeurd dan tijdens het EK.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:28 schreef Breach het volgende:
Het scheelt wel weer als het op penalties aankomt
Hoezo? Hij is anders de meest sympathieke gozer uit de Oranje selectie...de enige eikels hier zijn leeghoofden zoals jou, die niet verder kijken dan hun neuzen lang zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:34 schreef zomaareennaam het volgende:
Gelukkig, hoef ik me in ieder geval niet aan die eikel te ergeren.....
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:32 schreef HeatWave het volgende:
Nou, de geruchten dat ie naar Ajax zou komen kunnen ook de vuilnisbak in dus.
Seedorf heeft trouwens weer 2x gescoord in zijn laatste 3 competitie-wedstrijden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:34 schreef Jasza het volgende:
Seedorf hoeft niet perse, speelt bijna nooit goed voor het NL elftal.
Wat is er mis met Engelaar? Hij is niet van het kaliber Seedorf, maar hij speelt de laatste tijd geweldig bij Twente. Er zijn er om minder geselecteerd...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Kut!
Dat bedankt dat Engelaar in de plaats van Seedorf wordt gekozen! Engelaar!
Als Van Basten ballen had, haalt hij nu Van Bommel alsnog over...Mark had een maand geleden de deur nog op een kier gezet. Of anders De Guzman uit Jong Oranje.
Hoera ja, de man is 32, z'n ego is nog steeds groter dan enig voetbalbelang.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:26 schreef j.bv het volgende:
[..]
Hoera? Dat wordt een kneusje als Maduro in zijn plaats
Seedorf heeft zich als schoolvoorbeeld van een professional getoond sinds zijn terugkeer bij Oranje.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:37 schreef gitaarsnaar het volgende:
scheelt iig weer ruzies/spanningen tijdens het EK. Natuurlijk is het wel zonde
Ik hoor het alweer... Vrouwen en voetbalquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoera ja, de man is 32, z'n ego is nog steeds groter dan enig voetbalbelang.
Goh, iemand die 32 is, 4 keer de CL wint en nog steeds een dragende speler is bij een van de grootste clubs ter wereld, die zou zich maar als "piepeltje" moeten laten behandelen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:
Dat hij weinig speeltijd krijgt ben ik met je eens maar aan de andere kant is het niet zo gek dat Van der Vaart en Sneijder de voorkeur boven hem krijgen. Dat zijn spelers die het in de laatste jaren beduidend beter hebben gedaan met alle respect naar Clarence natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:32 schreef j.bv het volgende:
[..]
Dat doet ie helemaal niet. Maar het is achterlijk hoe weinig speeltijd hij krijgt, terwijl al die eredivisiespelertjes wel in de basis staan.
Van Basten is gewoon een idioot zonder trainerskwaliteiten, dat is wel duidelijk nu.
Als dat in het belang van FOK! is, jaquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, iemand die 32 is, 4 keer de CL wint en nog steeds een dragende speler is bij een van de grootste clubs ter wereld, die zou zich maar als "piepeltje" moeten laten behandelen?
Jij vind het ook niet erg als Danny morgen tegen je zegt dat je maar als user moet gaan posten weer en maar eens kijken of je crew-waardig bent na zoveel jaar?
Hij eist niets, hij verlangt hetzelfde behandeld te worden als de rest van de selectie, naar zijn mening wordt hij niet serieus genomen door Marco, hetgeen ondersteund wordt door acties zoals hem in de 89ste minuut te laten warmlopen en vervolgens in blessuretijd in te brengen, wat vaak genoeg is gebeurdt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:
Ik vind een basisplek eisen wel volkomen belachelijk hoor. Want daar komt het op neer, hij krijgt die garantie niet, zoals niemand die krijgt.
Het is niet in het belang van oranje dat Seedorf niet meegaat, integendeel. Weet je wel welke kneuzen er nu op zijn plek komen?quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:28 schreef Breach het volgende:
Het scheelt wel weer als het op penalties aankomt
precies. Zelfs vd Sar mag geen basisplek eisen dat is aan de coach. Hij mag al lang blij zijn dat ie uberhaupt in de selectie zit. Pure arrogantie als je zoiets gaat eisen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef RayMania het volgende:
Ik vind een basisplek eisen wel volkomen belachelijk hoor. Want daar komt het op neer, hij krijgt die garantie niet, zoals niemand die krijgt.
Dat ligt dan toch echt voor de volle 100% aan het ego van Seedorf, hij speelt voor het landsbelang, niet voor zichzelf en dat heeft ie na alle jaren als prof nog steeds niet door.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:44 schreef j.bv het volgende:
[..]
Het is niet in het belang van oranje dat Seedorf niet meegaat, integendeel. Weet je wel welke kneuzen er nu op zijn plek komen?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch echt voor de volle 100% aan het ego van Seedorf, hij speelt voor het landsbelang, niet voor zichzelf en dat heeft ie na alle jaren als prof nog steeds niet door.
Het is waanzin om een 32-jarige volledige wedstrijden op te sllen.
Jij weet dat, ik weet dat, en van Basten weet dat.
Alleen...Seedorf niet.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
Allemaal vette dertigers, en een enorm risico op een toernooi van deze afmetingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Dus wie heeft Van Basten nu al allemaal in de ban gedaan?
- Makaay (zelfs nooit een kans gekregen, zelfs niet als derde optie)
- Van Nistelrooy (uiteindelijk goed gekomen)
- Seedorf
- Van Bommel
Je kunt me niet doen geloven dat dit allemaal kwajongens zijn en dat Van Basten geen blaam treft.
Noem me één quote van Seedorf waaruit blijkt dat hij een basisplaats eist.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:46 schreef toma het volgende:
[..]
precies. Zelfs vd Sar mag geen basisplek eisen dat is aan de coach. Hij mag al lang blij zijn dat ie uberhaupt in de selectie zit. Pure arrogantie als je zoiets gaat eisen.
Deze jongens voegen niks toe aan dit elftal.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
- Van Bommel
Je kunt me niet doen geloven dat dit allemaal kwajongens zijn en dat Van Basten geen blaam treft.
quote:Seedorf zegt af voor EK
ZEIST - Clarence Seedorf ontbreekt volgende maand op het Europees kampioenschap voetbal.
De middenvelder van AC Milan heeft bondscoach Marco van Basten telefonisch op de hoogte gebracht van zijn besluit om niet in te gaan op een eventuele selectie voor het komende EK. Dat liet de voetbalbond KNVB dinsdag weten.
Voorwaarden
In de Volkskrant licht Seedorf zijn besluit toe. "Sinds mijn rentree in de nationale ploeg, zijn niet de juiste voorwaarden gecreëerd voor mij. Ik kan niet uitblinken als de teamspeler die ik wil zijn."
Hij vervolgt: "Het is een pijnlijke beslissing voor me, waarover ik maandenlang heb nagedacht. Het was vooral moeilijk naar mijn ploeggenoten toe en de supporters die me na stonden. Maar het is ook een keuze waar ik volledig achter sta, die ik heb genomen in het volle vertrouwen dat dit het beste is wat ik kan doen onder deze omstandigheden."
Voetbal International
In het nieuwe nummer van Voetbal International gaat de vedette verder in op zijn relatie met de bondscoach. "Hij moet me gewoon niet, klaar", zegt hij. De jongste uitgave van VI ligt woensdag in de winkel.
Volgens VI heeft de oud-Ajacied niet definitief bedankt voor Oranje. Hij hoopt onder de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk op een nieuwe start.
Verrast
Seedorf heeft bondscoach Marco van Basten verrast met zijn afmelding voor het Europees kampioenschap voetbal. "Ik was verrast door zijn mededeling, ik had het niet verwacht", aldus Van Basten.
"Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer. Maar zijn besluit stond vast", zei de bondscoach dinsdag. Seedorf bracht Van Basten maandagavond telefonisch op de hoogte van zijn besluit.
Na de afmelding van Seedorf telt de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het EK nog 29 spelers. Deze groep wordt komende vrijdag teruggebracht tot maximaal 26 spelers.
Jij bevestigt het vooroordeel dat vrouwen geen mening over voetbal moeten hebben. Wat een flauwekul.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Allemaal vette dertigers, en een enorm risico op een toernooi van deze afmetingen.
Wil je ze niet allemaal over één kam scheren?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Jij bevestigt het vooroordeel dat vrouwen geen mening over voetbal moeten hebben. Wat een flauwekul.
En jullie niet zo happen en meteen over vrouwen beginnen te blatenquote:
Kom op Yvonne,quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
Die van Bommel moeten ze toch never nooit niet weer terug vragen in Oranje... die domme rooie-kaarten verzamelaar......quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Kut!
Dat bedankt dat Engelaar in de plaats van Seedorf wordt gekozen! Engelaar!
Als Van Basten ballen had, haalt hij nu Van Bommel alsnog over...Mark had een maand geleden de deur nog op een kier gezet. Of anders De Guzman uit Jong Oranje.
Veel verstand van voetbal heb je niet he?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch echt voor de volle 100% aan het ego van Seedorf, hij speelt voor het landsbelang, niet voor zichzelf en dat heeft ie na alle jaren als prof nog steeds niet door.
Jij weet dat, ik weet dat, en van Basten weet dat.
Alleen...Seedorf niet.
Sure Marco...quote:"Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer.
Precies. Hoe hij zich de laatste weken gedraagt in het veld is zum kostenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:56 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Die van Bommel moeten ze toch never nooit niet weer terug vragen in Oranje... die domme rooie-kaarten verzamelaar......
Nah dat denk ik niet, bij die dertig zitten iets teveel Jaliens-en en bijv. Robben is ook allerminst zeker. Want die huilie heeft ook kritiek geuit op San Marco..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:03 schreef RayMania het volgende:
Kan ook zijn dat Seedorf aanvoelde dat hij buiten de 23 zou vallen, want Van der Vaart, Sneijder, Van Persie, Robben etc zijn al min of meer zekerheidjes, dus misschien wilde hij de eer aan zichzelf houden?
amen!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gelijk heeft hij. Van basten weet sowieso niet hoe hij met (mensen) sterspelers om moet gaan.
Ik kan me die wissel in blessuretijd nog herinneren. SCHANDALIG!
Van Basten!
Davids.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
- Van Nistelrooy (uiteindelijk goed gekomen)
- Seedorf
- Van Bommel
Idd. Wat een lamlul.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:05 schreef Breekfast het volgende:
Jammer, Kan me niet herrineren dat een bondscoach zoveel aanvaringen met zijn spelers heeft gehad.
Van Basten
Van Bommel mag dan geen toonbeeld zijn van fair play, hij is wel een van de meest gewaardeerde spelers van Bayern (wat toch een grote profclub is). En om hem als controlerende middenvelder minder te noemen dan een zeer wisselvallige de Zeeuw is natuurlijk belachelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:02 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Precies. Hoe hij zich de laatste weken gedraagt in het veld is zum kosten![]()
Waarschijnlijk vallen er per positie twee af. En één keeper.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:04 schreef Breach het volgende:
[..]
Nah dat denk ik niet, bij die dertig zitten iets teveel Jaliens-en en bijv. Robben is ook allerminst zeker. Want die huilie heeft ook kritiek geuit op San Marco..
Je bent zo oud als dat je je voelt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:08 schreef kasper het volgende:
[..]
Idd. Wat een lamlul.
Zouden er nog Ajax-supporters zijn die met vertrouwen uitkijken naar volgend seizoen?
Ja, want je gaat een bondscoach ontslaan die zich ongeslagen kwalificeert voor een WK en 10 van de 12 wedstrijden wint met slechts drie tegendoelpunten (in een poule met Tsjechië en Roemenië) en die ongelukkig wordt uitgeschakeld in de 1/8e finale van het WK, na makkelijk de poule des doods overleeft te hebbenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:11 schreef Duiveltja het volgende:
Sowieso had van Basten al moeten opstappen voor het EK. Onbegrijpelijk dat de KNVB hem niet per direct de laan heeft uitgestuurd.
Maduro en De Jong, lijkt me vrij simpel. Verder is Landzaat niet best en Engelaar speelde tot nu (bijna) nooit in Oranje..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vallen er per positie twee af. En één keeper.
Noem jij maar welke twee middenvelders uit dit rijtje zouden moeten afvallen:
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Grote kans hoor dat Seedorf er geen eens bij zou zitten als aanvallende middenvelder (teveel concurrentie).
Afellay en Landzaat.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:10 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vallen er per positie twee af. En één keeper.
Noem jij maar welke twee middenvelders uit dit rijtje zouden moeten afvallen:
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Grote kans hoor dat Seedorf er geen eens bij zou zitten als aanvallende middenvelder (teveel concurrentie).
Ongelukkig?! HAHAHA!!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja, want je gaat een bondscoach ontslaan die zich ongeslagen kwalificeert voor een WK en 10 van de 12 wedstrijden wint met slechts drie tegendoelpunten (in een poule met Tsjechië en Roemenië) en die ongelukkig wordt uitgeschakeld in de 1/8e finale van het WK, na makkelijk de poule des doods overleeft te hebben.
Nu noem je twee controlerende / verdedigende middenvelders. Als je die allebei niet oproept dan heb je weinig backup mochten De Zeeuw en Van Bronckhorst wegvallen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:15 schreef Breach het volgende:
[..]
Maduro en De Jong, lijkt me vrij simpel. Verder is Landzaat niet best en Engelaar speelde tot nu (bijna) nooit in Oranje..
Zeker weten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:09 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Van Bommel mag dan geen toonbeeld zijn van fair play, hij is wel een van de meest gewaardeerde spelers van Bayern (wat toch een grote profclub is). En om hem als controlerende middenvelder minder te noemen dan een zeer wisselvallige de Zeeuw is natuurlijk belachelijk.
Bovendien spelen met gebroken neus is juist alles geven voor je team, dat ie af en toe kaarten pakt hoort daar een beetje bij. Zo zijn er wel meer (ik noem bijvoorbeeld een Materazzi).
Denk dat we hem zeer goed zouden gebruiken.
Bovendien is de Zeeuw akelig uit vorm, maar dat kan ook door AZ komen natuurlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nu noem je twee controlerende / verdedigende middenvelders. Als je die allebei niet oproept dan heb je weinig backup mochten De Zeeuw en Van Bronckhorst wegvallen.
Ja zo lust ik er nog wel een paarquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nu noem je twee controlerende / verdedigende middenvelders. Als je die allebei niet oproept dan heb je weinig backup mochten De Zeeuw en Van Bronckhorst wegvallen.
Het feit dat hij 32 is en in de vorm van zijn leven is hoort hij gewoon in de basis te staan, het heeft maar weinig met ego te maken aangezien spelers zoals van Bommel en van Nistelrooij al eerder bedankt hadden voor het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lach maar. 20 schoten voor Nederland, 10 voor Portugal. Bal op de lat van Cocu. 62% balbezit voor Nederland, meer corners, meer schoten op goal.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Afellay en Landzaat.
[..]
Ongelukkig?! HAHAHA!!
Ja leuk die statistiekjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja, want je gaat een bondscoach ontslaan die zich ongeslagen kwalificeert voor een WK en 10 van de 12 wedstrijden wint met slechts drie tegendoelpunten (in een poule met Tsjechië en Roemenië) en die ongelukkig wordt uitgeschakeld in de 1/8e finale van het WK, na makkelijk de poule des doods overleeft te hebben.
Buiten die cijfers liet Nederland zich kinderlijk eenvoudig in de luren leggen door de geslepen Portugezen. Waar half Nederland de scheids de schuld gaf, was NL daar natuurlijk zelf debet aan. En Marco stond als een zoutzak aan de kant....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lach maar. 20 schoten voor Nederland, 10 voor Portugal. Bal op de lat van Cocu. 62% balbezit voor Nederland, meer corners, meer schoten op goal.
Anyway, Seedorf-topic it is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |