We hebben het hier over als er een oorlog mocht uitbreken met directe betrekking tot de vrijheid in Nederland, dus als de Nederlanden binnen gevallen worden. Niet zoals jij nu zegt dat we 's ochtends wakker worden en er is...quote:Op maandag 8 september 2008 16:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik zo hoor wat jij onder vrijheid verstaat, weet ik niet of ik wel zou willen dat je ervoor vecht.
De 'burger' (onzin-term) hoeft zich in Nederland normaliter geen zorgen te maken over het leger, en neemt de vrijheid misschien voor lief. Zelf eis ik zelfs vrijheid, uit de misschien naieve maar in mijn ogen terechte opvatting dat niemand ook maar een beetje recht heeft om mij te vertellen wat ik moet doen.
Jullie zien vrijheid niet als iets vanzelfsprekends. Natuurlijk niet, het is jullie werk om dat niet te doen. Als jij in een vliegtuig zit maak je je toch ook niet altijd zorgen over de mensen in de toren, terwijl je dankbaar bent dat ze je veilig naar de bestemming leiden?
En ga je er niet gewoon van uit dat er elke ochtend water uit je kraan komt, zonder na te denken over de mensen die dat mogelijk hebben gemaakt? Zonder water ga je toch echt dood, maar je neemt het wel voor lief.
Zo kan iedereen wel neerkijken op mensen die niet in de eigen beroepsgroep denken.
En je bagatelliseert je eigen werk door te zeggen dat je 'alleen maar doet wat de politiek zegt'. Tja, dat wint ook niet veel respect natuurlijk.
Ja, dat is waar. Echter denk ik dat het nu juist goed is als de 'burger' zich er nu geen zorgen om hoeft te maken en dit soort kwesties gelukkig ook kan vermijden. Daar is het beroepsleger voor, die moeten zich er wel zorgen over maken.quote:Op maandag 8 september 2008 16:54 schreef Esses het volgende:
[..]
We hebben het hier over als er een oorlog mocht uitbreken met directe betrekking tot de vrijheid in Nederland, dus als de Nederlanden binnen gevallen worden. Niet zoals jij nu zegt dat we 's ochtends wakker worden en er is...
Ik zie vrijheid ook als iets vanzelfsprekends. Maar DAN is dat niet zo. Ik verduidelijkte voor de dame voor mij enkel even dat we er niet per sé zijn om de burger te beschermen. Niet dat ik persé wou bagatelliseren, het is nou eenmaal zou, dienstweigering mag niet.
Jullie gaan allemaal uit van 't hier en nu, maar het hier en nu is niet van toepassing bij een invoering van de dienstplicht. Het is dan oorlog.
Onder de dienstplicht kan je uitkomen, gewoon jezelf laten afkeurenquote:Op maandag 8 september 2008 16:54 schreef Esses het volgende:
[..]
We hebben het hier over als er een oorlog mocht uitbreken met directe betrekking tot de vrijheid in Nederland, dus als de Nederlanden binnen gevallen worden. Niet zoals jij nu zegt dat we 's ochtends wakker worden en er is...
Ik zie vrijheid ook als iets vanzelfsprekends. Maar DAN is dat niet zo. Ik verduidelijkte voor de dame voor mij enkel even dat we er niet per sé zijn om de burger te beschermen. Niet dat ik persé wou bagatelliseren, het is nou eenmaal zou, dienstweigering mag niet.
Jullie gaan allemaal uit van 't hier en nu, maar het hier en nu is niet van toepassing bij een invoering van de dienstplicht. Het is dan oorlog.
Met alleen vliegtuigen kan jij geen oorlog winnen. Een dienstplichtige zal tegenwoordig ook voor andere taken gebruikt worden net als de NATRES.quote:Op maandag 8 september 2008 17:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Echter denk ik dat het nu juist goed is als de 'burger' zich er nu geen zorgen om hoeft te maken en dit soort kwesties gelukkig ook kan vermijden. Daar is het beroepsleger voor, die moeten zich er wel zorgen over maken.
We kunnen natuurlijk nooit ver in de toekomst kijken maar toch vraag ik me af wat de kans is op een massale grond-oorlog. Zou een eventuele vijand niet veel eerder andere technieken gebruiken in plaats van een totale invasie?
Ja nou ga je beroepstermen gebruiken.quote:Op maandag 8 september 2008 17:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Met alleen vliegtuigen kan jij geen oorlog winnen. Een dienstplichtige zal tegenwoordig ook voor andere taken gebruikt worden net als de NATRES.
Sorry, natres is de nationale reserve, dit is een landmacht onderdeel met burgers die dan bewapend worden en dan bijvoorbeeld harde objecten (sluizen, gebouwen, spoorwegen enz.) moeten bewaken. Dit is meer voor de aankomende dienstplichtige (DPL). Een natresser krijgt iedere X tijd ook trainingen etc.quote:Op maandag 8 september 2008 17:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja nou ga je beroepstermen gebruiken.
Ik heb geen idee wat NATRES is. Waar zouden dienstplichtigen zoal voor gebruikt worden?
Of vervangende dienstplicht doen. Lijkt me niets mis mee.quote:Op maandag 8 september 2008 17:24 schreef Niek. het volgende:
[..]
Onder de dienstplicht kan je uitkomen, gewoon jezelf laten afkeuren
Ik vind een vervangend dienstplicht mogelijk juist, mits het in een oorlog ondersteunende tak is (munitie maken enz). Verder, tjah ik doe het ook niet voor mijn land om heel eerlijk te zijn. Maar om mijn vrienden en familie een juiste omgeving te geven om in te leven en de economische voorspoed voor ons te houden, ook voor, later, mijn kinderen.quote:Op maandag 8 september 2008 17:59 schreef Strani het volgende:
Dank voor de uitleg, Esses. Zoals ik al zei is het maar goed dat we er ons momenteel geen zorgen over hoeven te maken. Maar puur hypothetisch weet ik niet of er zoveel keuze is mocht het probleem zich voordoen. Zou ik voor mijn land vechten? Dat ik nog maar de vraag. Zou ik voor m'n geliefden vechten? Ik denk het wel. Natuurlijk wel terwijl ik erg goed m'n best doe te overleven want aan een dode vader/echtgenoot heeft niemand wat.
En ik ben als goed Nederlander natuurlijk een watje. Het is waarschijnlijker dat ik ergens de boel zou willen bewaken dan dat ik vooraan het front zou willen staan. Maar dat geldt natuurlijk voor de meesten.
Vervangende dienstplicht ben ik fel tegenstander van. In dit topic gaat het nou net om de noodzaak. Vervangende dienstplicht is geen noodzaak. De staat kan het aantrekkelijker maken om vrijwillig de taken uit te voeren die anders een 'vervangende dienstplichter' zou moeten doen. Verder kunnen beginnend criminelen wel gedwongen worden, bijvoorbeeld als soort van werkstraf en tbs tegelijk.
Ik mag hopen dat ze jou dat opgefokte snel afleren. Als jij zo lichtgeraakt bent dan zul je wel een triggerhappy kereltje wordenquote:Op maandag 8 september 2008 15:04 schreef Esses het volgende:
Nee zo'n opmerking zie ik als een uitlokking...
Wat lul jij er dom in om zeg.. Lees bovenstaande nog een keer en zeg dan even wat je nou daadwerkelijk bedoeltquote:Plus dat ik in tegenstelling tot jullie wel vind dat iemand die niet wenst te vechten voor de vrijheden die wij hebben je kunt kiezen tussen weg gaan of tegen de muur. En aangezien je in een democratie het recht hebt op een eigen mening en dat een groot goed is, waar ik in tegenstelling tot jullie, wel voor wens te vechten.
Van wie mag dat niet? Omdat het in de wet staat? Niemand kan iemand dwingen als diegene echt niet wil ook niet als dat betekent dat zo'n persoon de gevangenis in gaat.quote:
Tsja.. een nobel iets maar weer dwing jij (lees de overheid) om mensen iets te willen laten doen waar ze niet achter staan.quote:Op maandag 8 september 2008 18:09 schreef Esses het volgende:
Ik vind een vervangend dienstplicht mogelijk juist, mits het in een oorlog ondersteunende tak is (munitie maken enz).
quote:Verder, tjah ik doe het ook niet voor mijn land om heel eerlijk te zijn. Maar om mijn vrienden en familie een juiste omgeving te geven om in te leven en de economische voorspoed voor ons te houden, ook voor, later, mijn kinderen.
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dienstplicht-weigeraars er eigenlijk waren aan het einde van onze opkomstplicht.quote:Op maandag 8 september 2008 18:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik vind een vervangend dienstplicht mogelijk juist, mits het in een oorlog ondersteunende tak is (munitie maken enz). Verder, tjah ik doe het ook niet voor mijn land om heel eerlijk te zijn. Maar om mijn vrienden en familie een juiste omgeving te geven om in te leven en de economische voorspoed voor ons te houden, ook voor, later, mijn kinderen.
Aan het einde? Vrij veel.quote:Op maandag 8 september 2008 18:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dienstplicht-weigeraars er eigenlijk waren aan het einde van onze opkomstplicht.
Iemand een idee?
Jouw conclusie dat ik triggerhappy zou gaan worden. Mag jij gerust trekken, jouw mening kan nu al wel zeggen dat dat niet zo zou zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 18:13 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze jou dat opgefokte snel afleren. Als jij zo lichtgeraakt bent dan zul je wel een triggerhappy kereltje worden![]()
[..]
Wat lul jij er dom in om zeg.. Lees bovenstaande nog een keer en zeg dan even wat je nou daadwerkelijk bedoelt
[..]
Van wie mag dat niet? Omdat het in de wet staat? Niemand kan iemand dwingen als diegene echt niet wil ook niet als dat betekent dat zo'n persoon de gevangenis in gaat.
Ik dwing mensen om iets te doen waar ze niet achter staan, klopt. Daarom hoop ik dat morgen ons land aangevallen word en er overal om je heen mannen en vrouwen verkracht en vermoord worden. Ik hoop dat je dan ziet waarom we zouden moeten vechten. O nee wacht, jij word niet aangevallen enkel je vrienden en familie maar die kunnen natuurlijk ook allemaal vluchten... Dus waarom zou je niet vluchten je hoeft niets te doen. Je doet 't niet enkel voor je zelf, maar ook voor mensen met wie je een culturele/geografische band hebt.quote:Op maandag 8 september 2008 18:17 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Tsja.. een nobel iets maar weer dwing jij (lees de overheid) om mensen iets te willen laten doen waar ze niet achter staan.
[..]Wat doen we dan in Afghanistan?
Het probleem lost zich n.l. wel op zonder onze bemoeienis. Ons is trouwens sowieso relatief aangezien we hierin achter onze grote broer den US of A aanlopen
En dat jij dat nog zou doen ook spreekt boekdelen, vroeger gepest op school zeker?quote:Op maandag 8 september 2008 09:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Niets internetheld, je vroeg er toch om in je laatste zin? I quote: "Shoot me"
Dus je wilt vechten voor iemands vrijheid, door diegene zń vrijheid af te nemen, Nogal vreemd nietwaar?quote:Op maandag 8 september 2008 18:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik dwing mensen om iets te doen waar ze niet achter staan, klopt.
Leg mij even uit wat voor economische belangen... Kom niet aankakken met olie want dat is je reinste bullshit.quote:Op maandag 8 september 2008 18:36 schreef Esses het volgende:
Wat we dan in Afghanistan doen? Onze economische belangen beschermen misschien? Het was een broeinest van terrorisme. Vooral aan de Pakistaanse grens. Niemand deed er wat aan, en de Taliban steunde het in Afghanistan. De beurscrash gezien na 9/11? Economische belangen. Het westen heeft altijd zo gedaan en daardoor haar "beschaafde" levenswijze verkregen.
De enige kritiek die er is is dat Nederland niet genoeg middelen vrij maakt. Voor de rest zijn ze "laaiend" enthousiast. Nogmaals, niet alles geloven wat je voorgekauwd wordt.quote:Het probleem lost zich op zonder bemoeienis. Blijf in die waan. Relatief aangezien we achter Amerika aan lopen? Blijf al helemaal in die waan. Als we achter Amerika aan liepen dan hadden ze niet zo veel kritiek op ons.
Bullshit? Leg uit.quote:Op maandag 8 september 2008 20:30 schreef Freeflyer het volgende:
Kom niet aankakken met olie want dat is je reinste bullshit.
Vroeger gepest op school... Waar slaat zo'n reactie op? Ik ben van mening dat het zou moeten gebeuren ja om de mening die jij vertolkt. Dat is mijn mening en die mag ik hebben net zo goed als jij een mening mag hebben, hoe erg ik het daar ook niet mee eens kan zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En dat jij dat nog zou doen ook spreekt boekdelen, vroeger gepest op school zeker?
quote:Op maandag 8 september 2008 20:30 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Leg mij even uit wat voor economische belangen... Kom niet aankakken met olie want dat is je reinste bullshit.
Misschien tijd om je eens te verdiepen in de geopolitiek in plaats van alles te geloven wat je op het 8 uur journaal voorgekauwd wordt enneuh als je altijd alles doet zoals je het gedaan hebt is er niet echt sprake van vooruitganghet eindigt trouwens wel op -ang maar er staat wat anders voor...
[..]
De enige kritiek die er is is dat Nederland niet genoeg middelen vrij maakt. Voor de rest zijn ze "laaiend" enthousiast. Nogmaals, niet alles geloven wat je voorgekauwd wordt.
De rest van je reacties is een herhaling van zetten die ik stuk voor stuk al uitgelegd heb en aangezien ik een hekel heb om in herhaling te treden op internet.. succes.
Naief is het woord wat het wel redelijk samenvat. Ik hoop je nog eens een keer te spreken over zeg 10 jaar tot 15 jaar na nu.
Je hebt plichten tegenover de vrijheid die je gekregen hebt. Je zou heel anders praten als je in een land als bv. Myanmar geboren was. Datzelfde geld overigens over die andere sjappo.quote:Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus je wilt vechten voor iemands vrijheid, door diegene zń vrijheid af te nemen, Nogal vreemd nietwaar?
Niet anders denken? Eerst zien dan geloven. Het zit niet in je. Hoe je nu praat is door de vrijheden waar je inleeft die je gevormd hebben.quote:Op maandag 8 september 2008 23:42 schreef Strani het volgende:
Ben ik die andere sjappo?![]()
Ik zou dan zeker anders praten, maar wellicht niet anders denken.
Nou nou, jij klinkt anders ook aardig geindoctrineerd met je verwensingen. Ik quote even uit dit topic:quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:08 schreef Esses het volgende:
[..]
Niet anders denken? Eerst zien dan geloven. Het zit niet in je. Hoe je nu praat is door de vrijheden waar je inleeft die je gevormd hebben.
Volgens mij maak jij er een hobby van om zeer selectief te lezen. Ik heb al honderd keer duidelijk gemaakt dat als je niet wilt vechten voor de vrijheid die je gekregen hebt (je bent er niet mee geboren, zie mijn latere post over bv. geboren worden in Myanmar) je deze ook niet verdient, ook niet op een andere locatie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:27 schreef agter het volgende:
[..]
Nou nou, jij klinkt anders ook aardig geindoctrineerd met je verwensingen. Ik quote even uit dit topic:
"Daarom hoop ik dat morgen ons land aangevallen word en er overal om je heen mannen en vrouwen verkracht en vermoord worden. "
Of
"Ik hoop persoonlijk dat het vliegtuig waar je in komt als je vlucht neer stort. "
En :
"Zodat mensen die vluchten voor de plichten om die vrijheid in stand te houden veroordeeld kunnen worden. Ik hoop dat mensen die wanneer het spannend word vluchten, ook niet meer terug mogen komen."
je vergeet een stukje, ik quote: "Nu niet dat ik het niet verschrikkelijk vind wat er toen gebeurt is (moet ik wel vermelden anders word ik net als in gaypride topic er weer op gebashed) maar ze kon er toch niets aan doen."quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:27 schreef agter het volgende:
En en passant ook nog een sneer naar de joden in WO2:
"Doordat ze (hele hofhouding) naar Engeland gevlucht zijn zijn er wel belangrijke gebeurtenissen geweest zoals de commando's (welke hard gevochten hebben overigens) luchtmacht die kon blijven opereren etc. etc. Dit vind ik, persoonlijk, belangrijker dan het in pamfletten of whatever je steun betuigen aan de Joden."
En vooral die laatste is best wel grof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |