abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:42:35 #176
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61400810
lol
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_61455400
Ja, ik zou weigeren.
Voor Nederland waag ik mijn leven niet.
  zondag 7 september 2008 @ 22:38:24 #178
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61461635
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja, ik zou weigeren.
Voor Nederland waag ik mijn leven niet.
Waarom vertrek je dan nu niet alvast als je deze vrijheid niets waard vind?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_61462410
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:38 schreef Esses het volgende:

Waarom vertrek je dan nu niet alvast als je deze vrijheid niets waard vind?
Waarom wel?
Mijn vrijheid is best wat waard, maar niet mijn leven.
Immers als Nederland aangevallen zou worden door wederom de moffen dan vertrek ik gewoon naar de VS of Uruguay en kan zo mijn vrijheid behouden.
pi_61463163
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Immers als Nederland aangevallen zou worden door wederom de moffen dan vertrek ik gewoon naar de VS of Uruguay en kan zo mijn vrijheid behouden.
En als de VS en/of Uruguay wordt aangevallen? Wat als een van die landen het 'laatste' vrije land is?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 7 september 2008 @ 23:25:23 #181
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61463203
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom wel?
Mijn vrijheid is best wat waard, maar niet mijn leven.
En zo wou je constant blijven vluchten? Plus dat ik de term moffen op dit moment nogal denigrerend vind.

Serieus, pak je spullen alvast en ga naar Amerika, en merk een wereld van verschil.
pi_61463429
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:24 schreef waht het volgende:

En als de VS en/of Uruguay wordt aangevallen? Wat als een van die landen het 'laatste' vrije land is?
Niemand kan de VS veroveren, niemand.
  zondag 7 september 2008 @ 23:33:23 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61463451
Ik ben tegen een dienstplicht maar als die er zou zijn dan zou ik hem met tegenzin wel vervullen. Dan zou ik er gewoon het beste van proberen te maken.
pi_61463527
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:25 schreef Esses het volgende:

En zo wou je constant blijven vluchten?
Niemand heeft het over constant, de Teutonen komen niet buiten Europa meer hoor.
quote:
[Plus dat ik de term moffen op dit moment nogal denigrerend vind.
Teutoon dan maar, puur om je gelukkig te maken.
quote:
Serieus, pak je spullen alvast en ga naar Amerika, en merk een wereld van verschil.
Nee hoor, het bevalt mij prima hier en als de tijd komt vertrek ik gewoon net zoals ik iniedergeval de randstad ga inruilen voor een wat groenere omgeving.
pi_61463656
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niemand kan de VS veroveren, niemand.
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom of je bereid zou zijn te wapen te gaan om het laatste vrije land te beschermen. Je kan in dat geval immers nergens meer heen vluchten tenzij je in een onvrij land wilt wonen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 8 september 2008 @ 00:25:23 #186
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61464672
Teutonen... kom op word volwassen...
pi_61465282
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:39 schreef waht het volgende:

Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom of je bereid zou zijn te wapen te gaan om het laatste vrije land te beschermen. Je kan in dat geval immers nergens meer heen vluchten tenzij je in een onvrij land wilt wonen.

Geen enkel land is daadwerkelijk vrij, niet voor de gemiddelde burtger.
Er zijn slechts verschillende gradaties van vrijheid en op dat gebied scoort een land als Nederland redelijk.
Daarnaast lijkt het door jou gestelde scenarie erg onrealistisch, maar goed ik ben dus niet bereid om voor Nederland te sterven en ben daar eerlijk in integenstelling tot zekere internet helden alhier, so shoot me.
pi_61465310
Automatiseren dat leger,soldaten kun je vervangen door robotjes waar dan beroepsmilitairen fijn met kunnen spelen.
*****Kraak........
pi_61465549
De dag dat ik word opgeroepen is de dag dat ik me laat afkeuren
  maandag 8 september 2008 @ 02:02:25 #190
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61465694
Al die zorgen ook over iets wat helemaal niet aan de orde is. Laten we juist blij zijn dat we voor het moment niet geconfronteerd hoeven te worden met deze vraag.

Mooi dat er een beroepsleger is die deze vrede in stand kunnen houden, en dat blijkbaar nog leuk vinden ook.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 8 september 2008 @ 02:54:01 #191
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61465959
quote:
Op maandag 8 september 2008 01:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Geen enkel land is daadwerkelijk vrij, niet voor de gemiddelde burtger.
Er zijn slechts verschillende gradaties van vrijheid en op dat gebied scoort een land als Nederland redelijk.
Daarnaast lijkt het door jou gestelde scenarie erg onrealistisch, maar goed ik ben dus niet bereid om voor Nederland te sterven en ben daar eerlijk in integenstelling tot zekere internet helden alhier, so shoot me.
Aangezien ik me aangesproken voel door jouw internethelden preek. Ik heb me vrijwillig opgegeven. Helaas. Als 't kon, ja zou ik je schieten.

Automatiseren in een hogere gradatie, voor. Robotjes, depends. Geen 2 voeters iig .
pi_61465989
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:54 schreef Esses het volgende:

Aangezien ik me aangesproken voel door jouw internethelden preek. Ik heb me vrijwillig opgegeven. Helaas. Als 't kon, ja zou ik je schieten.

Mij nog bedreigen ook, internetheld
pi_61465998
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Al die legers zijn er niet voor niets, agressief hoor al die volkeren en landen op deze aardkloot.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 09:35:44 #194
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61467667
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niets internetheld, je vroeg er toch om in je laatste zin? I quote: "Shoot me"
pi_61467715
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:35 schreef Esses het volgende:

[..]

Niets internetheld, je vroeg er toch om in je laatste zin? I quote: "Shoot me"
Je hebt gelijk. Dat komt abbrassief over en er zijn al teveel mensen die daar last van hebben.
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 09:43:08 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61467806
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:01 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Al die legers zijn er niet voor niets, agressief hoor al die volkeren en landen op deze aardkloot.
Vooral die levensgevaarlijke Afghanen!
  maandag 8 september 2008 @ 13:01:40 #197
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61471685
quote:

[..]

Hoe uitnodigend ook, vind ik dat je echt te ver gaat met die opmerking. 'Just shoot me' is een uitdrukking en jij maakt er iets concreets van.

Je hebt het recht niet zo te denken over anderen, ook niet als ze niet voor jou willen vechten. Voor mijn part praat je niet met ze, of weiger je met ze samen te werken, maar 'schieten'? Blijkbaar zit je al zo met je gedachten in een eventuele oorlog dat je denkt dat we al in oorlogs-wetgeving leven.
pi_61472418
quote:

[..]

Automatiseren in een hogere gradatie, voor. Robotjes, depends. Geen 2 voeters iig .
Valt me vaker op dat militairen denigrerend over burgers praten.
Terwijl ze betaald worden van ONS geld. En terwijl hun hele bestaan erop gebaseerd is dat ze ONS moeten beschermen..tot de dood.
In een democratie heb je nu eenmaal mensen die anders denken dan jijzelf. Dat was toch een groot goed, en dat wou je toch zo graag beschermen?

Beetje meer gespect voor dat soort mensen zou je niet misstaan.
Make my day!
  maandag 8 september 2008 @ 15:04:48 #199
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61474321
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoe uitnodigend ook, vind ik dat je echt te ver gaat met die opmerking. 'Just shoot me' is een uitdrukking en jij maakt er iets concreets van.

Je hebt het recht niet zo te denken over anderen, ook niet als ze niet voor jou willen vechten. Voor mijn part praat je niet met ze, of weiger je met ze samen te werken, maar 'schieten'? Blijkbaar zit je al zo met je gedachten in een eventuele oorlog dat je denkt dat we al in oorlogs-wetgeving leven.
Nee zo'n opmerking zie ik als een uitlokking, net zo concreet als wat jij zegt over mij. Ik denk niet dat wij in een oorlogs-wetgeving leven, gelukkig niet. Als iemand een wapen op je richt zeg je toch ook niet "shoot me"? Ook al is het 100 keer een uitdrukking. Plus dat het een Engelse uitdrukking is en er hier om de haverklap opgeroepen word om gewoon Nederlands te spreken, Geef er gewoon gehoor aan.

Plus dat ik in tegenstelling tot jullie wel vind dat iemand die niet wenst te vechten voor de vrijheden die wij hebben je kunt kiezen tussen weg gaan of tegen de muur. En aangezien je in een democratie het recht hebt op een eigen mening en dat een groot goed is, waar ik in tegenstelling tot jullie, wel voor wens te vechten.

Ja militairen worden betaald van ons geld (waar ze zelf overigens van dat geld weer net zo hard van betalen ), maar NIET om jullie te beschermen. Ik denk dat je daar een beetje de plank mis slaat. Ze worden betaald voor de dingen die de politiek beslist. Denigrerend over burgers denken? Ook waar, waarom? Omdat hun dit denkbeeld volhouden dat de vrijheid waar ze in geboren zijn vrijblijvend zijn. Het is net als vrijwilligerswerk, niet vrijblijvend.
  maandag 8 september 2008 @ 16:46:03 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61476420
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee zo'n opmerking zie ik als een uitlokking, net zo concreet als wat jij zegt over mij. Ik denk niet dat wij in een oorlogs-wetgeving leven, gelukkig niet. Als iemand een wapen op je richt zeg je toch ook niet "shoot me"? Ook al is het 100 keer een uitdrukking. Plus dat het een Engelse uitdrukking is en er hier om de haverklap opgeroepen word om gewoon Nederlands te spreken, Geef er gewoon gehoor aan.

Plus dat ik in tegenstelling tot jullie wel vind dat iemand die niet wenst te vechten voor de vrijheden die wij hebben je kunt kiezen tussen weg gaan of tegen de muur. En aangezien je in een democratie het recht hebt op een eigen mening en dat een groot goed is, waar ik in tegenstelling tot jullie, wel voor wens te vechten.

Ja militairen worden betaald van ons geld (waar ze zelf overigens van dat geld weer net zo hard van betalen ), maar NIET om jullie te beschermen. Ik denk dat je daar een beetje de plank mis slaat. Ze worden betaald voor de dingen die de politiek beslist. Denigrerend over burgers denken? Ook waar, waarom? Omdat hun dit denkbeeld volhouden dat de vrijheid waar ze in geboren zijn vrijblijvend zijn. Het is net als vrijwilligerswerk, niet vrijblijvend.
Als ik zo hoor wat jij onder vrijheid verstaat, weet ik niet of ik wel zou willen dat je ervoor vecht.

De 'burger' (onzin-term) hoeft zich in Nederland normaliter geen zorgen te maken over het leger, en neemt de vrijheid misschien voor lief. Zelf eis ik zelfs vrijheid, uit de misschien naieve maar in mijn ogen terechte opvatting dat niemand ook maar een beetje recht heeft om mij te vertellen wat ik moet doen.

Jullie zien vrijheid niet als iets vanzelfsprekends. Natuurlijk niet, het is jullie werk om dat niet te doen. Als jij in een vliegtuig zit maak je je toch ook niet altijd zorgen over de mensen in de toren, terwijl je dankbaar bent dat ze je veilig naar de bestemming leiden?

En ga je er niet gewoon van uit dat er elke ochtend water uit je kraan komt, zonder na te denken over de mensen die dat mogelijk hebben gemaakt? Zonder water ga je toch echt dood, maar je neemt het wel voor lief.

Zo kan iedereen wel neerkijken op mensen die niet in de eigen beroepsgroep vallen.

En je bagatelliseert je eigen werk door te zeggen dat je 'alleen maar doet wat de politiek zegt'. Tja, dat wint ook niet veel respect natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')