Waarom vertrek je dan nu niet alvast als je deze vrijheid niets waard vind?quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja, ik zou weigeren.
Voor Nederland waag ik mijn leven niet.
Waarom wel?quote:Op zondag 7 september 2008 22:38 schreef Esses het volgende:
Waarom vertrek je dan nu niet alvast als je deze vrijheid niets waard vind?
En als de VS en/of Uruguay wordt aangevallen? Wat als een van die landen het 'laatste' vrije land is?quote:Op zondag 7 september 2008 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Immers als Nederland aangevallen zou worden door wederom de moffen dan vertrek ik gewoon naar de VS of Uruguay en kan zo mijn vrijheid behouden.
En zo wou je constant blijven vluchten? Plus dat ik de term moffen op dit moment nogal denigrerend vind.quote:Op zondag 7 september 2008 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom wel?
Mijn vrijheid is best wat waard, maar niet mijn leven.
Immers als Nederland aangevallen zou worden door wederom de moffen dan vertrek ik gewoon naar de VS of Uruguay en kan zo mijn vrijheid behouden.
Niemand kan de VS veroveren, niemand.quote:Op zondag 7 september 2008 23:24 schreef waht het volgende:
En als de VS en/of Uruguay wordt aangevallen? Wat als een van die landen het 'laatste' vrije land is?
Niemand heeft het over constant, de Teutonen komen niet buiten Europa meer hoor.quote:
Teutoon dan maar, puur om je gelukkig te maken.quote:[Plus dat ik de term moffen op dit moment nogal denigrerend vind.
Nee hoor, het bevalt mij prima hier en als de tijd komt vertrek ik gewoon net zoals ik iniedergeval de randstad ga inruilen voor een wat groenere omgeving.quote:Serieus, pak je spullen alvast en ga naar Amerika, en merk een wereld van verschil.
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom of je bereid zou zijn te wapen te gaan om het laatste vrije land te beschermen. Je kan in dat geval immers nergens meer heen vluchten tenzij je in een onvrij land wilt wonen.quote:Op zondag 7 september 2008 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niemand kan de VS veroveren, niemand.
quote:Op zondag 7 september 2008 23:39 schreef waht het volgende:
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom of je bereid zou zijn te wapen te gaan om het laatste vrije land te beschermen. Je kan in dat geval immers nergens meer heen vluchten tenzij je in een onvrij land wilt wonen.
Aangezien ik me aangesproken voel door jouw internethelden preek. Ik heb me vrijwillig opgegeven. Helaas. Als 't kon, ja zou ik je schieten.quote:Op maandag 8 september 2008 01:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen enkel land is daadwerkelijk vrij, niet voor de gemiddelde burtger.
Er zijn slechts verschillende gradaties van vrijheid en op dat gebied scoort een land als Nederland redelijk.
Daarnaast lijkt het door jou gestelde scenarie erg onrealistisch, maar goed ik ben dus niet bereid om voor Nederland te sterven en ben daar eerlijk in integenstelling tot zekere internet helden alhier, so shoot me.
Mij nog bedreigen ook, internetheldquote:Op maandag 8 september 2008 02:54 schreef Esses het volgende:
Aangezien ik me aangesproken voel door jouw internethelden preek. Ik heb me vrijwillig opgegeven. Helaas. Als 't kon, ja zou ik je schieten.
Al die legers zijn er niet voor niets, agressief hoor al die volkeren en landen op deze aardkloot.quote:Op maandag 8 september 2008 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mij nog bedreigen ook, internetheld
Niets internetheld, je vroeg er toch om in je laatste zin? I quote: "Shoot me"quote:Op maandag 8 september 2008 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mij nog bedreigen ook, internetheld
Je hebt gelijk. Dat komt abbrassief over en er zijn al teveel mensen die daar last van hebben.quote:Op maandag 8 september 2008 09:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Niets internetheld, je vroeg er toch om in je laatste zin? I quote: "Shoot me"
Vooral die levensgevaarlijke Afghanen!quote:Op maandag 8 september 2008 03:01 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Al die legers zijn er niet voor niets, agressief hoor al die volkeren en landen op deze aardkloot.
Hoe uitnodigend ook, vind ik dat je echt te ver gaat met die opmerking. 'Just shoot me' is een uitdrukking en jij maakt er iets concreets van.quote:Op maandag 8 september 2008 02:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Aangezien ik me aangesproken voel door jouw internethelden preek. Ik heb me vrijwillig opgegeven. Helaas. Als 't kon, ja zou ik je schieten.
Valt me vaker op dat militairen denigrerend over burgers praten.quote:Op maandag 8 september 2008 02:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Automatiseren in een hogere gradatie, voor. Robotjes, depends. Geen 2 voeters iig.
Nee zo'n opmerking zie ik als een uitlokking, net zo concreet als wat jij zegt over mij. Ik denk niet dat wij in een oorlogs-wetgeving leven, gelukkig niet. Als iemand een wapen op je richt zeg je toch ook niet "shoot me"? Ook al is het 100 keer een uitdrukking. Plus dat het een Engelse uitdrukking is en er hier om de haverklap opgeroepen word om gewoon Nederlands te spreken, Geef er gewoon gehoor aan.quote:Op maandag 8 september 2008 13:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe uitnodigend ook, vind ik dat je echt te ver gaat met die opmerking. 'Just shoot me' is een uitdrukking en jij maakt er iets concreets van.
Je hebt het recht niet zo te denken over anderen, ook niet als ze niet voor jou willen vechten. Voor mijn part praat je niet met ze, of weiger je met ze samen te werken, maar 'schieten'? Blijkbaar zit je al zo met je gedachten in een eventuele oorlog dat je denkt dat we al in oorlogs-wetgeving leven.
Als ik zo hoor wat jij onder vrijheid verstaat, weet ik niet of ik wel zou willen dat je ervoor vecht.quote:Op maandag 8 september 2008 15:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee zo'n opmerking zie ik als een uitlokking, net zo concreet als wat jij zegt over mij. Ik denk niet dat wij in een oorlogs-wetgeving leven, gelukkig niet. Als iemand een wapen op je richt zeg je toch ook niet "shoot me"? Ook al is het 100 keer een uitdrukking. Plus dat het een Engelse uitdrukking is en er hier om de haverklap opgeroepen word om gewoon Nederlands te spreken, Geef er gewoon gehoor aan.
Plus dat ik in tegenstelling tot jullie wel vind dat iemand die niet wenst te vechten voor de vrijheden die wij hebben je kunt kiezen tussen weg gaan of tegen de muur. En aangezien je in een democratie het recht hebt op een eigen mening en dat een groot goed is, waar ik in tegenstelling tot jullie, wel voor wens te vechten.
Ja militairen worden betaald van ons geld (waar ze zelf overigens van dat geld weer net zo hard van betalen), maar NIET om jullie te beschermen. Ik denk dat je daar een beetje de plank mis slaat. Ze worden betaald voor de dingen die de politiek beslist. Denigrerend over burgers denken? Ook waar, waarom? Omdat hun dit denkbeeld volhouden dat de vrijheid waar ze in geboren zijn vrijblijvend zijn. Het is net als vrijwilligerswerk, niet vrijblijvend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |