Ik denk dat ik me daarin wel herken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.
Nou ja, hoe dan ook, Inhoudelijk en feitelijk gezien, ben je een afvallige.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke gedeelte van 'zou niet willen noemen' is onduidelijk? Dit zou ik niet willen doen omdat ik het mentaal associeer met de namen die ik eerder heb genaamd wat een nare smaak bij me achterlaat, ben ik toch heel concreet in lijkt me en prima conform inhoud van me OP en TT.
Het antwoord zit in deze tekst:quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:47 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dat er veel verschillende godsdiensten zijn is hoe precies een teken van God? Het laat mijns inziens enkel zien op hoe veel verschillende manieren de mens door de eeuwen heen God ziet. Niets meer en niets minder.
De tekst klopt niet. De tekst gaat er van uit dat er een God is en dat is niet bewezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:08 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het antwoord zit in deze tekst:
http://www.thewaytotruth.org/prophethood/meaningandfunction.html
Doe maar hoor, ik pik je reactie er wel uit, trolle zal je in het volgende ook wel tegenkomen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:21 schreef speknek het volgende:
Ik wil, vanavond of morgen, een uitgebreide post aan Triggershot richten, maar in dit verkapte troll topic is het een beetje verspilde moeite. Dus post hem eens snel vol zodat we met een schone lei kunnen beginnen, hop hop..
Mwuah tis innoverend, dus je raakt er niet al snel op uitgekeken, het is beetje rondkijken denk ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Voor mijn gevoel, hing jij altijd zoveel op aan de islam. Nu je geen moslim meer bent, lijkt me er wel een gat te vallen. Zowel inhoudlijk als misschien wel in sociaal opzicht.
Een aantal, vrij passief en tolerant tov een verandering.quote:Heb je het al verteld in je naaste omgeving, hoe reageerden moslim vrienden op je coming out?
Descartes was nou niet bepaalt een verlichte ziel. Ze hebben wel in dezelfde eeuw geleefd, dat wel.quote:
Waar halen mensen dit toch vandaan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
je mag blij zijn dat het chirstendom de laatste decennia is gekrompen.
Waarom boeit 't jou hoeveel mensen hetzelfde geloven als jij? Krijg je daar een grotere reli-plasser van?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waar halen mensen dit toch vandaan?![]()
Ga eens naar China of Brazilië ofzo.
Nee hoor, ik vind het gewoon belangrijk dat mensen geen feitelijke onjuistheden als feiten presenteren. Heb je daar problemen mee?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:53 schreef GBA het volgende:
[..]
Waarom boeit 't jou hoeveel mensen hetzelfde geloven als jij? Krijg je daar een grotere reli-plasser van?
Het aantal christenen als aandeel van de wereldbevolking is het laatste decennium gelijk gebleven.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:59 schreef koningdavid het volgende:
ik vind het gewoon belangrijk dat mensen geen feitelijke onjuistheden als feiten presenteren.
Nee hoor. Het is volgens mij alleen niet zo. Christendom groeit namelijk nog altijd gestaag volgens betrouwbare bronnen (WCD).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:21 schreef GBA het volgende:
[..]
Het aantal christenen als aandeel van de wereldbevolking is het laatste decennium gelijk gebleven.Heb je daar problemen mee?
Het christendom is daarmee ook iets sneller gegroeid dan de wereldbevolking, namelijk met 1,3 procent tegen 1,2 procent.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is volgens mij alleen niet zo. Christendom groeit namelijk nog altijd gestaag volgens betrouwbare bronnen (WCD).
Jij begon erover.quote:Maar goed, allemaal zeer offtopic.
"Nee jij begon".quote:
dus niet in tegenstelling tot zoalshetis.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik zat zijdelings wat te dollen. In tegenstelling tot zoalshetis.
wat jij beschrijft vind volgens mij ook plaats bij 'religieuze' ervaringen. Maar, doet de uitleg of rede er toe voor de ervaring? ze hoeven elkaar ook niet uit te sluiten. Wat is er 'beter' of werkelijker aan jou ervaringen als aan de ervaringen van iemand die ze in een religieuze context ervaart?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik ook nog wil zeggen is dat toen ik de eerste keer de identificatie met mijn verstand doorbrak (en dus volledig in het nu was) ik 5 golven van geluk door me heen kreeg, de een nog heftiger dan de andere. Uiteindelijk werd ik "wakker" achteroverliggend in de bank. Deze ervaring zou heel makkelijk aangezien kunnen worden voor een religieuze ervaring. Iets zo intens gelukkigs en vreemds heb ik nog nooit ervaren, maar ik leg het uit aan de hand van psychologie en evolutieleer. Terwijl het heel verleidielijk zou zijn dit uit te leggen in een religieuze context.
Jij laat je hier heel erg kennen, ik denk dat ik jou dat ook niet hoef te vertellen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus niet in tegenstelling tot zoalshetis.
ik mag triggershot namelijk als individueel.
Je hebt je quote verprutst!quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[quote]Op dinsdag 13 mei 2008 23:54 schreef Alulu het volgende:
[..]
Jij laat je hier heel erg kennen, ik denk dat ik jou dat ook niet hoef te vertellen.
Je hebt je mond vol over Superfighter en Moslims maar zou beter op je eigen gedrag en taalgebruik kunnen letten.
[/quote}lol. is idd erg eng he? kritiek.
Als jij je volgende keer in bedwang kan houden dan zal ik eens een kijkje nemen in jou kritische waarnemingen, die mij volstrekt vreemd zijn trouwens en waarvan ik nog nooit heb gehoord overigens.quote:
Ik beschouw zo'n ervaring niet als het bewijs dat God bestaat en houdt vervolgens daarmee niet het fabeltje in stand dat er een God in de hemel is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:49 schreef Yorrit het volgende:
[..]
wat jij beschrijft vind volgens mij ook plaats bij 'religieuze' ervaringen. Maar, doet de uitleg of rede er toe voor de ervaring? ze hoeven elkaar ook niet uit te sluiten. Wat is er 'beter' of werkelijker aan jou ervaringen als aan de ervaringen van iemand die ze in een religieuze context ervaart?
Ik snap je punt als je zou zeggen dat 'afvallige' een benaming is voor iemand die nog wel een erkenning heeft van het bestaan van een geloofswereld, dat je de in zekere zin de 'islam' nog serieus neemt als optie.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.
Tuurlijk, da's een manier om met tegenstrijdigheden om te gaan. De vele religies en stromingen maken de waarheidsclaim van die ene Islam wel wat ongeloofwaardig als je het qua diversiteit bekijkt, dus moet er wel een reden voor zijn dat er zoveel verschillende religies en denominaties zijn. Zo werkt het hele religieuze mechanisme. Mensen gaan dood. Waarom? Nou, eerst was de mens onsterfelijk, maar door een foutje van de vrouw ( die was immers onderschikt aan de man ) zijn we sterfelijk geworden. Et voila, zie daar een verklaring voor de sterfelijkheid van de mens, in tegenstelling tot de eeuwigheid van God.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:17 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waar jij de aanwezigheid van verschillende godsdiensten ziet als een belemmering om in God te geloven of als een argument tegen het geloof op zich, zie ik dat veelvoud aan religies juist als een teken van God.
Ja duh, nu wel natuurlijk. Als je in Staphorst was geboren was je waarschijnlijk overtuigd Christen geweest, en had je Jezus waarschijnlijk als Goddelijk gezien; iets wat nu rechtstreeks tegen je Islamitische overtuiging indruist. Het is een goeie vraag: Hoe kan iets wat zo afhangt van het menselijk karakter, haar culturele en geografische achtergrond, en opvoeding, een "absolute waarheid" behelzen?quote:Als ik geen Moslim was, maar laat ik zeggen christen of Jood, zou ik inderdaad misschien wel net zo skeptisch zijn geweest. Waarom is mijn geloof de waarheid en van de ander niet? Maar vervolgens zou ik wel doorgaan met vragen. Wat maakt mijn godsdienst zo speciaal dat deze de ware weg is? Wat heeft mijn godsdienst wel en de ander niet? Ik zou misschien wel net zo kritisch zijn geweest.
Maar het antwoord op deze vraag, ligt bij mij toch echt besloten in de Islam. Islam is de enige religie die een plausibele verklaring geeft voor de veelvoud aan godsdiensten. Ik bezie de Islam als een soort puzzel, waarin de stukjes precies op hun plaats vallen. Zou de Islam wat de verhalen, de argumenten, de verklaringen enz. niet zo krachtig zijn geweest, dan had ik misschien net als jij ook vast niet gelooft. Maar in de Islam krijg ik wel de antwoorden op de vragen die jij stelt. .
Oh, ok, ik ken er nog één. Een fiets heeft 2 wielen. Een scooter ook.. Dus, is een fiets een scooter? 100 % !quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:44 schreef kazakx het volgende:
[..]
Kijk daar gaan we weer. Met deze stelling kom je al snel bij een discussie wat is weten? Wetenschap is de zoektocht naar kennis. De wetenschappelijke methode is de systematiek om naar die kennis te komen. Dus jah is religie dan wetenschap? 100% !
Waarom moet de man nu opeens literatuur gaan lezen wat op rationele wijze religie probeert neer te halen ? Ik vind dat nogal boute veronderstellingen, dat je waarschijnlijk een afkeer jegens religie gaat krijgen. Het heeft hem toch niks kwaad gedaan? En zover ik lees zijn er ook geen trauma's oid. Maar op een gegeven moment kan het zijn dat iemand de vruchtbaarheid van zijn/haar religie niet meer inziet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 01:43 schreef NDAsilenced het volgende:
Dat je niet anti-geloof bent of pro ongeloof is duidelijk voor nu, dat zal denk ik nog wel komen in de toekomst als je de verdere gevolgen van geloof gaat 'ontdekken'.
Skip Dawkin's 'The God Delusion' (voor nu), Ik raad je aan om het boek 'God is not great: How religion poisons everything' van Christopher Hitchens te lezen. en/of Sam Harris "The End of Faith" als je die eerder tegenkomt, (maar dat is omdat ik hem persoonlijker meer mag).
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ook off-topic reacties over onderwerpen als of het christendom groeit, krimpt of gelijk blijft in een ander topic thuis horen. Wie er begon maakt me daarbij niet uit.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:38 schreef Doffy het volgende:
En mag het gebagger en geflame hier ajb ophouden?
Ik zeg altijd voor de grap dat ik pas geloof dat er een God is als ik dood ben en hij voor me staat.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De tekst klopt niet. De tekst gaat er van uit dat er een God is en dat is niet bewezen.
Dan heb jij een nogal simpel beeld van God. God moet zeker alle mensen met bloemenkransjes op hun hoofd hand in hand rond een kampvuurtje laten dansen, zeker.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zeg altijd voor de grap dat ik pas geloof dat er een God is als ik dood ben en hij voor me staat.
En dan moeten we maar eens een pittig gesprek hebben over de tyfuszooi die hij hier op aarde laat aanrichten. I`m not done with him dan.
Jij zegt dat voor de grap?quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zeg altijd voor de grap dat ik pas geloof dat er een God is als ik dood ben en hij voor me staat.
En dan moeten we maar eens een pittig gesprek hebben over de tyfuszooi die hij hier op aarde laat aanrichten. I`m not done with him dan.
Da's nog geen excuus om desinformatie rond te spugen. Ik kan ook een lezing van 5 minuten houden waarin ik claim dat Jezus de groenteboer van Mozes was en een abonnement op de Donald Duck had, en daarna zeggen dat het "niet het hoofdonderwerp was". Het blijft flauwekul.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij behandelt het sowieso uberkort en niet te wetenschappelijk omdat het niet het hoofdonderwerp is.
Dus jij kan genoegen nemen met een verhaal wat gewoonweg niet klopt en wat nogal wat drogredenatie bevat?quote:Ik geloof best dat je, als je je hier veel meer in verdiept hebt, ontzettend kritisch zal kunnen zijn op wat hij zegt, maar ik kan er genoegen mee nemen omdat ik een andere basis heb waardoor creatie voor mij veel aannemelijker is dan die big bang theorie.
Omdat Hitchens niet alleen aantoont dat religie irrationeel is maar ook nog eens erg immoreel, Dawkins doet dat ook in zekere mate, maar niet zo goed als Hitchens. Trigger moet uiteraard niks, maar zijn terughoudendheid om een kwaad woord te spreken viel mij op en het lezen van het boek was niet meer dan een suggestie.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom moet de man nu opeens literatuur gaan lezen wat op rationele wijze religie probeert neer te halen ? Ik vind dat nogal boute veronderstellingen, dat je waarschijnlijk een afkeer jegens religie gaat krijgen. Het heeft hem toch niks kwaad gedaan? En zover ik lees zijn er ook geen trauma's oid. Maar op een gegeven moment kan het zijn dat iemand de vruchtbaarheid van zijn/haar religie niet meer inziet.
Dat is dus niet waar, en inderdaad houdt religie meer in dan dat, het heeft ook veel meer met politiek te maken dan een onschuldige culturele traditie.quote:Boeken als die van Dawkins zijn leuk om te lezen, maar laten we het niet overdrijven; het gaat alleen in op het rationele aspect, en behandelt God als een rationeel concept. Religie houdt meer in dan dat.
Omdat ik een zekere persoon spreek kan ik geen alternatieve gedachten hebben?quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:14 schreef milagro het volgende:
also sprach Triggershot, de man die 2 weken geleden nog koketteerde met Aboe Ismail.
Het is inderdaad veel te warm voor, veel te warm om te reageren op een post waar ik absoluut niets mee kan, zo ook dat ik me niet geroepen voel om jou te overtuigen.quote:het is warm, Trigger, maar niet warm genoeg voor de kolder in de kop, nice try though
Om eerlijk te zijn is Dawkins niet echt mijn ding, niet zijn literatuur, boeken of interviews, hij heeft een zekere overtuigingsdrang wat bij mij geforceerd overkomt. Sam Harris daarentegen kan genuanceerder spreken en van bottom tot top een sceptische uiteenzetting neerzetten dat is wel waar.quote:Op woensdag 14 mei 2008 01:43 schreef NDAsilenced het volgende:
Dat je niet anti-geloof bent of pro ongeloof is duidelijk voor nu, dat zal denk ik nog wel komen in de toekomst als je de verdere gevolgen van geloof gaat 'ontdekken'.
Skip Dawkin's 'The God Delusion' (voor nu), Ik raad je aan om het boek 'God is not great: How religion poisons everything' van Christopher Hitchens te lezen. en/of Sam Harris "The End of Faith" als je die eerder tegenkomt, (maar dat is omdat ik hem persoonlijker meer mag).
Zoiets dacht ik al, ik zei ook niet voor niets "Skip Dawkins"quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn is Dawkins niet echt mijn ding, niet zijn literatuur, boeken of interviews, hij heeft een zekere overtuigingsdrang wat bij mij geforceerd overkomt. Sam Harris daarentegen kan genuanceerder spreken en van bottom tot top een sceptische uiteenzetting neerzetten dat is wel waar.
En Trigger moet per se 'een kwaad woord gaan spreken'? Anders hoort hij niet bij de anti-theïstische elite ofzo?quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:36 schreef NDAsilenced het volgende:
Trigger moet uiteraard niks, maar zijn terughoudendheid om een kwaad woord te spreken viel mij op en het lezen van het boek was niet meer dan een suggestie.
je bent hoe dan ook ongeloofwaardig, Trigger.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ik een zekere persoon spreek kan ik geen alternatieve gedachten hebben?![]()
Omdat een alternatieve gedachte sterker wordt moet ik mijn contacten verbreken?![]()
[..]
Het is inderdaad veel te warm voor, veel te warm om te reageren op een post waar ik absoluut niets mee kan, zo ook dat ik me niet geroepen voel om jou te overtuigen.
die onthoud ikquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:25 schreef milagro het volgende:
of jij moet over een week of pak 'm beet 3 een topic openen dat je weer terug op dat pad bent, om zo de kracht van de Islam te tonen " wij van Allah adviseren Allah"
"Skip Dawkins" lijkt me jammer. Zijn populair wetenschappelijke werk over biologische onderwerpen is erg helder en begrijpelijk geschreven.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:05 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al, ik zei ook niet voor niets "Skip Dawkins", maar Hitchens (of Harris).
Ikke!quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En Trigger moet per se 'een kwaad woord gaan spreken'? Anders hoort hij niet bij de anti-theïstische elite ofzo?
Wat een onzin. Je kan ook ongelovig zijn en toch geen grondige hekel hoeven te hebben aan religie. Er zijn een paar voorbeelden van op dit forum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Het ging dan ook specifiek over 'the god delusion' en daarbij deed ik (voor nu) er tussen haakjes bij.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Skip Dawkins" lijkt me jammer. Zijn populair wetenschappelijke werk over biologische onderwerpen is erg helder en begrijpelijk geschreven.
Een 'kwaad woord' en grondige hekel hebben zijn niet helemaal hetzelfde. Maar het is niet geheel ondenkelijk dat bijvoorbeeld op bepaalde punten voor Trigger toch wel wat tijd is verspilt. Ik ben dan nooit gelovig geweest maar als ik wel eens verhalen lees van mensen die atheist zijn geworden, is een bepaalde boosheid, een gevoel van oplichting, richting de geloofsgemeenschap niet bepaald een zeldzaam fenomeen. Een dergelijk feit onthouden, met het oog op de dingen die worden gezegd over afvalligen binnen de islam, klinkt als appeasement richting de voormalige 'geloofsmaatjes'.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En Trigger moet per se 'een kwaad woord gaan spreken'? Anders hoort hij niet bij de anti-theïstische elite ofzo?
Wat een onzin. Je kan ook ongelovig zijn en toch geen grondige hekel hoeven te hebben aan religie. Er zijn een paar voorbeelden van op dit forum.
Dat je het ongeloofwaardig acht, had je in je vorige reactie al geuit ja.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:25 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent hoe dan ook ongeloofwaardig, Trigger.
catch 22 , sort of, dus.
Ik heb niets zo zeer met een werkwoord als afvallen, in welke context dan ook, wel heb ik zoals eerder gezegd in mijn vorige reacties iets tegen de associatie van en met de genoemde gasten. Ik spuw namelijk geen haat op iets van me jarenlang heeft meegeholpen en mee beïnvloed te vormen. Qua ethiek ben ik namelijk niet veranderd, zal ik ook niet snel veranderen, maar godsbeeld en geloof is wat anders, dat is even iets wat je moet kunnen onderscheiden.quote:ofwel je bent nu idd een AFVALLIGE (eng woord, hè, is daadwerkelijk de associatie met Hirsi Ali die het eng maakt, of het feit dat afvalligheid volgens jouw leer van weleer de doodstraf rechtvaardigt), dit topic dus wis en waarachtig, dan was je dus al tijden ongeloofwaardig als belijdend moslim.... immers twijfel is niet iets van 'over 1 nacht ijs' ... dat komt geleidelijk, en van die geleidelijkheid is niets te merken geweest hier in je gedebiteer....
Geweldig, 4 a 5 zinnen in een reactie gebaseerd op pure speculatie waarvan ik totaal geen idee heb waar je ze vandaar haalt en wat voor ontgroeningsprocesse jij denkt dat er in de Islam zijn die ik nooit tegengekomen ben, maar uuuummm, het zal wel dan maar? Eerder heeft ook iemand mijn motivatie proberen te associëren met me lul achterna lopen, ik dacht dat toppunt van absurd was, maar kennelijk lust jij er ook wel pap van. Zoals eerder gezegd, voel ik me absoluut niet geroepen jou te overuigen.quote:ofwel dit is slechts een "opdracht" van je mentor of zo, een test voor jezelf "hoe sterk sta ik" of "verplaats je eens in een ongelovige, hoe voelt dat", een test voor ons, voor je moslimbroeders, een punt dat je probeert te maken "zie je nu dat men helemaal niet zo reageert als beweerd wordt , indien je je afvalligheid meldt", geen idee, maar dit riekt naar testcase, laatste stap vooraleer de toewijding compleet is.
Johquote:en voor de Islam , zou je afvallig zijn, is het ook geen opsteker natuurlijk, zoals al die andere afvalligen geen opsteker zijn.... een geloof dat de pretentie heeft PERFECT te zijn, COMPLEET te zijn, biedt geen ruimte voor twijfels, die naar afvalligheid leiden, dat zou het geloof immers incompleet en dus niet perfect maken.
het zou betekenen dat het dus niet alle antwoorden heeft op vragen, twijfels niet kan wegnemen, meningen gevormd gaandeweg niet kan veranderen, overtuigingskracht mist en niet met zachte hand de dwalende terug kan brengen naar het juiste pad....... of jij moet over een week of pak 'm beet 3 een topic openen dat je weer terug op dat pad bent, om zo de kracht van de Islam te tonen " wij van Allah adviseren Allah"
Iets vooraf afwijzen lijkt mij een beetje intellectueel censuur of het nu pro of contra is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:19 schreef speknek het volgende:
Ik zou sowieso geen boeken pro of contra religie meer lezen. Gesloten boek. Shees, eindelijk eens tijd om verder te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |