abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58638131
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 02:55 schreef Dibble het volgende:
dat jeje teveel verdiept hebt en misschien teveel discussies bent aangegaan dan je aankon. Wellicht riep dit tot frustraties op en misschien des te meer vraagtekens. Mijn oom is ook zoals jou Trigger, hij verdiepte zich er teveel in en raakte na een tijdje het spoor bijster.
Slaapt dat nou beter, met oogkleppen op?

OT: WE HEBBEN ER WEER EENTJE BIJ!!! soon the world will be ours! ( )
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_58638192
Dat de concepten van God in de islam en het Christendom en elke andere massa-manipulerende religie niet logisch benaderbaar zijn, betekent niet dat het Universum niet is gecreëerd

[ Bericht 10% gewijzigd door Salvad0R op 13-05-2008 04:16:03 (leyp) ]
pi_58638195
Ik heb t op dit forum al vaker gehad over het ego, het verstand, en je identificatie hiermee. Het ego deelt de wereld op in losse elementen. Wanneer je voorbij gaat aan je ego en je identificatie hiermee, dan leef je opeens vol in het Nu. Dan zie je pas dat je 1 bent met alles om je heen. Dit is wat "God" is. Deze ervaring, waarbij je je gedachten stopzet en weer helemaal in het Nu bent, dat is de meest vervullende ervaring die je als mens kunt hebben en wordt in bepaalde boeken ook wel de Hemel genoemd.

Ik denk dat heel goed mogelijk is, dat de grote godsdiensten van vandaag, voort zijn gekomen vanuit het boedhisme. Hierbij wil ik gelijk zeggen dat boedhisme niet als godsdienst is bedoeld. Boedha betekent niets anders dan verlicht zijn. Wij kunnen allemaal verlicht zijn, de boedha. Wanneer je deze staat bereikt, ben je dus 1 met alles, 1 met "God" en leef je in de "Hemel". Deze staat van zijn, is niet uit te drukken in woorden (woorden zijn het gereedschap van het verstand, het ego). Woorden kunnen wel wijzen naar deze staat van zijn, maar de echte ervaring van verlichting is niet in woorden uit te drukken.

Ik heb deze ervaring 1 keer intens beleefd en weet daarom voor mezelf dat dit datgene is waar mensen zo naar zoeken. De zoektocht naar betekenis en/of God is een zoektocht naar geluk, een einde aan de onzekerheid en angst. Wanneer je compleet in het Nu opgaat, leef je in deze toestand. Het is een toestand waarin ik steeds vaker verkeer en het heeft me uit een heel diep dal gehaald.

Bij deze toestand van zijn, daarin speelt betekenis eigenlijk geen rol. Alles is zo logisch en vanzelfsprekend en wonderbaarlijk mooi...

[ Bericht 4% gewijzigd door Probably_on_pcp op 13-05-2008 04:21:46 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58638206
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 03:41 schreef Gubbe85 het volgende:

[..]

Slaapt dat nou beter, met oogkleppen op?

OT: WE HEBBEN ER WEER EENTJE BIJ!!! soon the world will be ours! ( )
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
  Boks-Chick dinsdag 13 mei 2008 @ 04:37:29 #30
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58638218
Dapper relaas trigger! Respect daarvoor. Zo te zien is het weloverwogen en heb je er lang mee geworsteld om tot deze conclusie te komen en er ook voor uit te komen.
lolwut
  dinsdag 13 mei 2008 @ 06:53:33 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58638353
Het zat er eigenlijk al een beetje aan te komen.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben.. Wat geloof je nu?
pi_58638540
Trigger,

ik hoop dat je door het verlies van je geloof niet nog meer verliest. Net als wel geloven, is niet geloven ook niet utopia.

Succes in ieder geval en ik ben benieuwd welke vorm jouw user zich nu aanmeet op het forum
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:51:52 #33
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58638588
TVP. Vanavond lezen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58639192
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:35 schreef Triggershot het volgende:
met wat ik geloof of met wat ik weet wat waar is.
Hoe bedoel je dit akhi?
Hoeft niet het hele verhaal, gewoon kort en bondig.
quote:
Ik ga hier niet het hele verhaal neerzetten, maar ik voelde wel alsof me god uit velen had gekozen en mijn leven had veranderd, maar in ieder geval, ik had een vooringenomenheid dat ik een zondaar was die Gods leiding nodig had. Om het niet te veel op mezelf te spelen, na vele discussies, contradicties, filosofische uiteenzettingen en commentaren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik fout zat.
Fout zat waarin?
Dat je Gods leiding nodig hebt?

En god uit velen is een dooddoener dat weet je zelf ook
quote:
Er is geen bewijs, geen goed argument of reden om een God aan te nemen.
Dat heet geloof inderdaad.
quote:
Ik realiseerde me dat ik als gelovige nooit objectief kan zijn als ik oprecht naar de waarheid zoek.
Niemand kan geheel objectief zijn, ook non-gelovigen niet. Dus zou juist je sterke kant moeten zijn.
Sommigen menen dat de yaqeen hun zekerheid geeft dat zij het bij het rechte eind hebben, anderen stellen dat in twijfel en hebben yaqeen in God maar stellen dat hun begrip daarvan best fout kan zijn. Nogal een verschil lijkt mij.

Maar het is altijd goed om als gelovige jezelf proberen een spiegel voor te houden of je de waarheid onderwerpt aan autoriteit (dogmas) of autoriteit aan de waarheid.
quote:
Mensen die in God geloven nemen godsbestaan als absolute feit aan, terwijl, hoe kan iets wat absoluut is niet te bewijzen zijn?
Bewijs, en definitie ervan gaat het om.
Maar ik moet zeggen dat ik als gelovige absoluut niet de drang voel om te bewijzen, via wetenschap?, dat de Schepper bestaat.
quote:
Als er een god is waarom dan debatteren, eeuwenlang, had het al niet eeuwen geleden bewezen moeten zijn?
Dat kan vele oorzaken hebben, wellicht kunnen mensen zich niet vinden in de "kostgangers van God". Of hoe de Bijbel of Koran God beschrijft. Maar de kern als Eeuwige Schepper (tawheed) is een ander verhaal naar mijn mening.
quote:
We moeten toegeven dat er sprake is van onzerkerheid, als we echt wisten dat God bestond hadden we vandaag de dag geen atheisten of zoveel verschillende geloven.
Het is geloof, geen wetenschap. Alladheena yuminuuna bi al-ghaybi.
quote:
Elke weekend zien ik een massale onzekerheid, in de moskee, kerk, synagoge dat mensen bij elkaar komen om godsbestaan onderling door elkaar te bevestigen, het enige waar in dit gebeurt met zeker weten is wetenschap. Door empirisch onderzoek, ipv massale onzekerheid. Dingen waar wetenschap nog niet over uit is, is dingen die wetenschap nog niet weten te schuiven op een God, terwijl de vragen steeds vaker en sneller worden ingevuld met theorieën en feiten.
Dan wil ik weleens weten welke Moskee jij komt
quote:

We hebben geen Zeus of Thor meer nodig om Donder en bliksem te verklaren, we hebben geen Hera meer nodig om vruchtbaarheid of Aphrodite om liefde te verklaren meer nodig, ze zijn dood en nog weinig mensen geloven er uberhaupt nog in. Het is een leuke sprookje, maar meer ook niet, waarom zouden de huidige monotheisten dan anders zijn?

Een persoon heeft een limiet, beperkingen, we gaan uit dat God een persoon is, hoe kan hij dan geen beperkingen hebben, Gods almacht, alwetendheid zijn allemaal tegenstrijdige factoren die een argument tegen hem zijn, zou zijn bestaan dan ook misschien tegenstrijdig kunnen zijn? Als je geen beperkingen hebt heb je geen identiteit en als je geen identiteit hebt besta je niet.

Een andere punt is dat God altijd wordt beschreven als een immateriele wezen, hoe kan iets immaterieel zijn, onze ervaringen leren dat iets om te kunnen communiceren altijd wel een vorm van materiele belichaming moet hebben. Om te praten over immateriele wezens is praten over niets.

Hoe dan ook zelfs zou je God kunnen verzoenen met logica, ben je wrs in de minderheid, want miljarden gelovigen strijden met elkaar, wat god wel en niet is, dus wie is god, wat is god? Is waar jij in gelooft wel god? Zelfde naam toch? Teveel argumenten tegen geloof.

Korte samenvatting: Zie TT.
Als dit serieus is spreek ik je graag een keer op MSN akhi.
Je weet zelf wat er in je binnenste zit maar volgens mij heb je nu meer vragen dan echt een eindconclusie dat je totaal niet meer gelooft.
X
pi_58639208
Je maakt de juiste keus
pi_58639292
Respect voor deze openhartigheid Trigger. Interessant om te lezen. In zekere zin herkenbaar, maar aan de andere kant ook totaal niet. Aangezien ik nog altijd met volle overtuiging geloof in een God en daar ook echt rationeel achter kan staan, hoewel dat volgens sommigen onmogelijk is.

Succes in je verdere zoektocht naar de waarheid Trigger.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_58639407
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En daarom moet je alle video's van Walter Veith kijken.

Ik zou ook niet kunnen geloven zonder een heldere wetenschappelijke basis. Ik ben gaan geloven omdat ik geen andere keuze meer had, God móest wel bestaan. Zo'n basis heb je nodig. Veith's onderzoek heeft daar geweldig aan meegeholpen.

Succes ermee in ieder geval!
Wat als Walter Veith zijn verhalen niet waar zijn? Zou je dan gaan twijfelen? Persoonlijk kan ik maar moeilijk geloven dat je walter veith serieus kan nemen. Ik heb net het stuk over zijn verhaal van de Big Bang gekeken op youtube. Maar wat een onzin kraamt die man uit, de big bang vergelijken met een ballon, ongelooflijk. Het is wel wat complexer bedacht dan dat, daarbij, het is allang bevestigd dat sterren inderdaad gecreerd worden hedendaags. Het is gewoon met je eigen ogen te zien maar creationisten willen er gewoon niet aan.
pi_58639471
Ok welke grapjas heeft triggers account gehacked.

Zo niet dan Agie, ik weet niet hoe Shierk proof dit soort grapjes zijn? Ik hoop dat je weet wat je doet...
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58639574
quote:

Ik zou ook niet kunnen geloven zonder een heldere wetenschappelijke basis. Ik ben gaan geloven omdat ik geen andere keuze meer had, God móest wel bestaan. Zo'n basis heb je nodig. Veith's onderzoek heeft daar geweldig aan meegeholpen.

Sorry hoor, maar waar gaat geloven nou eigenlijk over? Een diepe innerlijke ervaring denk ik?
Als die ervaring dan niet meer de wetenschap geeft die je doet geloven, zou je dan niet es een ander vak gaan leren?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58639589
quote:

Ik zit nu net Veith's relaas over de oerknal te bekijken, maar de man heeft het niet helemaal begrepen hoor Als je wil kunnen we er es een topic over openen, maar deze man heeft geen tot weinig idee waar-ie het over heeft. En dit vind jij aannemelijk? Ik weet niet of ik er nou om moet janken of lachen, want die hele kerk schijnt het wel aardig aannemelijk te vinden.
pi_58639808
En daar kwam hierna Ik ben dus afvallig moslim achter?

Of was dat toen al aan de gang?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 13 mei 2008 @ 10:54:50 #42
64288 Bensel
Ladderzat
pi_58640702
He, trigger. Eigenlijk is dit verkeerd om te zeggen, maar ik ben blij voor je. Niet omdat je de steun van je geloof verliest, maar omdat je nu inziet, dat geloof niet vanzelfsprekend hoeft te zijn. Je rationele inzicht heeft het 'gewonnen' van je emoties.

Nu dat je zover bent gekomen, zal het moeilijk zijn om terug te gaan. Je hebt emotioneel afstand genomen van het geloof, en net als liefde: geloof maakt blind. Als je heel verliefd bent, kijk je makkelijker over tekortkomingen heen. Zo is het ook met geloof: als je heel sterk gelooft, dan zie je de tekortkomingen niet. Nu dat je je enigszins distancieert, zie je steeds meer tekortkomingen.

Ik wens je veel succes, want je levensbechouwing omver gooien kost gewoon tijd
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:44:47 #43
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58641578
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:33 schreef kazakx het volgende:
Ok welke grapjas heeft triggers account gehacked.
Ik zou niet eens echt heel verbaast zijn.

Ken Trigger verder niet, maar van wat ik van zijn postings heb gelezen, is deze ontwikkeling wel opmerkelijk....ben zelfs een beetje verbaast, in hoeverre dat gaat bij iemand die je verder niet kent.
quote:
Zo niet dan Agie, ik weet niet hoe Shierk proof dit soort grapjes zijn? Ik hoop dat je weet wat je doet...
Wie is Shierk?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58641691
quote:
Nothing comes in to existence, from nothing by nothing, with nothing. I cant come into existing from nothing with nothing by nothing, through some stupid accident which never existed because nothing is there.
Vergeten je sig aan te passen TS?

Als je verhaal serieus is, wens ik je vooral veel succes met de gevolgen van je omslag. Zeker als je uit een religeuze omgeving komt, zal het afstappen van je geloof in sommige opzichten niet gemakkelijk zijn.
pi_58642446
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:43 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zit nu net Veith's relaas over de oerknal te bekijken, maar de man heeft het niet helemaal begrepen hoor Als je wil kunnen we er es een topic over openen, maar deze man heeft geen tot weinig idee waar-ie het over heeft. En dit vind jij aannemelijk? Ik weet niet of ik er nou om moet janken of lachen, want die hele kerk schijnt het wel aardig aannemelijk te vinden.
Ik vind het een heel logisch verhaal ja.

We kunnen er wel weer een topic over openenen, maar dat heeft denk ik toch geen zin. En ik heb er geen tijd voor
pi_58642499
Triggershot, ik hoop dat je nu niet in een al te groot gat valt. Hoe voel je je erbij? Heb je al een nieuwe 'koers' voor je leven bepaald, een richtlijn, of is het nog aardig stuurloos? Ben je van plan om verder te zoeken naar iets wat het bestaan van God, in welke vorm dan ook, wél geloofwaardig maakt?

In ieder geval veel succes en sterkte.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:40:06 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58642542
het kan ook heerlijk zijn om te leven zonder duidelijke richtlijn, behalve de dood. hedonisten zijn erg gelukkige mensen, en vaak niet eens zo dom.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58642656
Ik weet niet hoe serieus dit is, in ieder geval ik raad je aan om boeken over Al-Akida te lezen en goed bestuderen. Boeken die gaan over 1e zuil van islam. Dat is de basis van islam en dit geeft je een sterke immuniteit tegen twijfels of afkeer van islam. Bovendien leer je precies wie je god is, wat zijn eigenschappen precies zijn. Het liefst boeken met directe bronnen uit Quran of SOennah. Of boeken met volledige redeneringen van bekende geleerden, Ibn Al-qayyem is een van.
Als je Arabisch kan lezen dan zou je beter naar lezingen in het Arabisch kunnen luisteren. Vaak zie je dingen over het hoofd, sommige dingen ga je zelf (tevergeefs) proberen te interpreteren en andere dingen verwaarloos je. Maar een geleerde met beetje vakditactiek is in staat om je goed te overtuigen door zijn geloofsleer.

Mensen met weinig of kromme kennis van geloofsleer zijn gemakkelijk te overhalen naar een ander geloof. Je kunt met gemak of beetje moeite twijfels zaaien in hun harten. Logische 'redeneringen' zijn al voldoende zodat ze twijfelen.

Het beste wat je kunt doen naar me mening is je Akida herzien. Herbouw je kennis vanaf bodem en zorg voor een methodiek volgens quran en sunnah. Niet vanuit filosofische aarde of iets wat erop lijkt. Benader islam vanaf islam en begrijp islam vooral zoals metgezellen van de profeet islam hebben geleerd: dezelfde volgorde en methodiek.
verlegen :)
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:51:21 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58642729
wel leuk om te zien hoe de moslims in dit topic ts, indien serieus, toch proberen over te halen te blijven plakken aan de regels van een door mensen bedacht en geschreven geloof avant la lettre. christenen doen dat ook overigens, maar daar gaat dit topic niet over... zucht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:51:41 #50
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_58642730
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat kan niet gemakkelijk zijn geweest, maar het is nooit verkeerd om eerlijk tegen jezelf zijn. Respect.
Dat dus. Knap verwoord ook wel.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')