Nu nog mooier. Ik stel in naam van alle Vlamingen te spreken? Waar dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:57 schreef Ziggenmufter het volgende:
Typisch trouwens dat jij stelt namens alle Vlamingen te spreken.
Ja, maar als ze mij woorden in de mond gaan leggen...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
Laten we het even vriendelijk houden. Is nergens voor nodig, men gaat gewoon fatsoenlijk in op elkaars argumenten en bezondigd zich niet aan belletjes-trekken gedrag.
Als zelfs hieruit al irritaties ontstaan
Aha, dus er toch een verwantschap en checken Hollanders massaal de Vlaamse media! Zie je wel, er is wél sprake van één cultuurgebiedquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat zijn internetpolls. Daar kan ie-dereen op stemmen. Inclusief jij en de rest van Nederland.
In Godsdienstvrijheid liep Nederland nog steeds voorop. Zeker in vergelijking met de Fransen. Maar het is een gevoelig onderwerp. Enerzijds was Willem I bang dat al die geloven teveel de eenheid aantasten van het land (let wel: die was pas nieuw in die tijd!), anderzijds kun je zeggen dat het soms weer te ver ging.quote:[..]
Vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, effectieve godsdienstvrijheid. Om de twee belangrijkste en in die tijd de meest cruciale te noemen.
Toch was hij daarin nog betrekkelijk pragmatisch. Veel schooltjes kwamen in Vlaams gebied te staan, een gebied dat nog relatief analfabetisch was.quote:[..]
Schijnbaar moet ik dit tien keer zeggen voor het doordringt: ab-so-luut niet. Ook in het nieuwe België werden bepaalde burgerrechten met de voeten getreden, om te beginnen de taalvrijheid (maar goed, dat was bij Willem eigenlijk ook het geval: wat waren de Franstaligen, de Duitstaligen, de Limburgers, de West-Vlamingen met zijn taalwetgeving?)
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Klopkoek het volgende:
[....zeer boeiend artikel ....]
Fransen
Jullie zijn echt zo keihard genaaid. Ongelofelijk.
Ik hypothetiseer, jij beweert.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef Heero87 het volgende:
[..]
En dat terwijl net jij hier stelt dat 99% van de Vlamingen het wel eens zal zijn met jouw plan..
Op de Nederlandse radio werd hetzelfde beeld geschetst (interviews op straat in België). Maar ja, dat zal wel weer Hollandse propaganda zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat zijn internetpolls. Daar kan ie-dereen op stemmen. Inclusief jij en de rest van Nederland.
Waar was dat? Ik zit het nu te zoeken maar kan het niet vinden? Was het radio 1?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:03 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Op de Nederlandse radio werd hetzelfde beeld geschetst (interviews op straat in België). Maar ja, dat zal wel weer Hollandse propaganda zijn.
Klopt, radio 1 .... één van de vele items die vandaag voorbij kwamen. Ik hoorde het rond 14.00 of zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar was dat? Ik zit het nu te zoeken maar kan het niet vinden? Was het radio 1?
Je moet Vlamingen niet onderschatten hoor. Het zijn net vrouwen: zeggen ze ja, dan bedoelen ze nee. Met als verschil dat als je goed luistert het heel mischien kunt bespeuren.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:25 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Klopt, radio 1 .... één van de vele items die vandaag voorbij kwamen. Ik hoorde het rond 14.00 of zo.
Tja, en Nederlanders zeggen gewoon waar het op staat .... maar dat is dan arrogant volgens de Vlaming.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet Vlamingen niet onderschatten hoor. Het zijn net vrouwen: zeggen ze ja, dan bedoelen ze nee. Met als verschil dat als je goed luistert het heel mischien kunt bespeuren.
Dat is inderdaad een beetje een misverstand maar tegelijkertijd hebben ze ook wel weer een punt. We gaan hier soms wel erg hard met elkaar om. Je kunt ook niet anders, als je dat niet doet wordt je of raar aangekeken of onder de voet gelopen. Het is een harde maatschappij, alhoewel ik het provinciaalse leven niet teveel wil romanticeren. Uiteindelijk weet je dat het niet persoonlijk bedoelt is, ik kan echter begrijpen dat de Vlamingen dat niet zo zullen begrijpen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:37 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Tja, en Nederlanders zeggen gewoon waar het op staat .... maar dat is dan arrogant volgens de Vlaming.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:03 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Op de Nederlandse radio werd hetzelfde beeld geschetst (interviews op straat in België). Maar ja, dat zal wel weer Hollandse propaganda zijn.
Omdat het antwoord hierop wel eeuwig zal uitblijven, zal ik toch maar mijn mening geven:quote:
Het valt wel op dat als 'n gemiddelde Ollander gevraagd wordt wat hij van een Vlaming vindt, hij dan zegt: "lief"quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een beetje een misverstand maar tegelijkertijd hebben ze ook wel weer een punt. We gaan hier soms wel erg hard met elkaar om. Je kunt ook niet anders, als je dat niet doet wordt je of raar aangekeken of onder de voet gelopen. Het is een harde maatschappij, alhoewel ik het provinciaalse leven niet teveel wil romanticeren. Uiteindelijk weet je dat het niet persoonlijk bedoelt is, ik kan echter begrijpen dat de Vlamingen dat niet zo zullen begrijpen.
Ik heb niet gezien dat het woord annexeren in de mond is genomen, maar ik zie het niet veel anders dan dat. Volgens mij stelt Wilders toch echt voor dat Vlaanderen toegevoegd wordt aan Nederland, geintegreerd, nee, geassimileerd (en daarmee Nederlands Nederlands moet worden, in plaats van Vlaams).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:07 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders, De Telegraaf en andere Nationalistisch-Conservatieve krachten doen dit natuurlijk uit een misplaatst neo-koloniaal gevoel. Als het initiatief uit die hoek komt moet je op passen. Zeker als er termen als 'annexeren' bij komen kijken. Blijft staan dat het idee utopisch maar wel van grote waarde is.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:07 schreef Klopkoek het volgende:
Als het initiatief uit die hoek komt moet je op passen. Zeker als er termen als 'annexeren' bij komen kijken.
En zo wordt Wilders weer neergezet als fascist.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij stelt Wilders toch echt voor dat Vlaanderen toegevoegd wordt aan Nederland, geintegreerd, nee, geassimileerd (en daarmee Nederlands Nederlands moet worden, in plaats van Vlaams).
En zo maken wij Ollanders weer een compleet volk belachelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |