Hier gaat natuurlijk veel vanaf hangen. Iedereen kan zo in de top 3 binnenkomen als 'ie de finale haalt.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Ziet er strak uit XL, wordt een slopend toernooi dit.
Misschien dat SCH zijn racket uit de mottenballen haalt en even iets van zijn oude magie laat zien.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Hier gaat natuurlijk veel vanaf hangen. Iedereen kan zo in de top 3 binnenkomen als 'ie de finale haalt.
Dan ga je dus in de halve finale een speler kiezen die verliest, want anders raak je al je punten kwijt omdat je geen keuzes meer hebtquote:Op maandag 19 mei 2008 16:40 schreef XL het volgende:
Overigens overweeg ik een spelregelwijziging om het moeilijker te maken. Namelijk dat je geen punten krijgt als je voor de finale zonder mogelijke keuze komt te zitten.
Om te winnen moet je sowieso beide halve finales goed hebben. Wat ik wel voorkom is dat mensen in ronde 1, 2 en 3 Djoko, Fed en Nadal spelen om vervolgens te zien waar de spelers op zijn. Daarnaast is het risico enorm om een toernooi uit te spelen en krijg je mensen die jou tactieken gaan toepassen. Dat is interessant voor de toppers.... en leuk als je foute gok goed uitpakt.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dan ga je dus in de halve finale een speler kiezen die verliest, want anders raak je al je punten kwijt omdat je geen keuzes meer hebt.
Ik ben tegen.
Je ziet nu af en toe mensen die op dag 4 al weten dat ze niet meer uit kunnen spelen en die vervolgens zover als mogelijk gaan komen. Daar wil ik een risico aan verbinden, dat het risico vervolgens het spel moeilijker maakt.... dat is alleen maar leuk.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:53 schreef RayMania het volgende:
Ga je dat voorkomen? Of bedoel je 'voorzie'?
Dat is toch ook gewoon een tactiek?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef XL het volgende:
[..]
Je ziet nu af en toe mensen die op dag 4 al weten dat ze niet meer uit kunnen spelen en die vervolgens zover als mogelijk gaan komen. Daar wil ik een risico aan verbinden, dat het risico vervolgens het spel moeilijker maakt.... dat is alleen maar leuk.
Dat zou nog een optie zijn waar ik mee zou kunnen leven. Je kan het echter ook anders toepassen, bijvoorbeeld dat je de eerste vier geplaatste spelers niet mag kiezen gedurende de eerste drie rondes. Bij een GS zou dat evt. uitgebreid kunnen worden naar de eerste acht geplaatste spelers en de eerste week van het toernooi.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:50 schreef RayMania het volgende:
Misschien een idee om bonuspunten te geven als je vroegtijdig geen geplaatste spelers kiest?
Dat lijkt me echt totale onzin, die beperking.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat zou nog een optie zijn waar ik mee zou kunnen leven. Je kan het echter ook anders toepassen, bijvoorbeeld dat je de eerste vier geplaatste spelers niet mag kiezen gedurende de eerste drie rondes. Bij een GS zou dat evt. uitgebreid kunnen worden naar de eerste acht geplaatste spelers en de eerste week van het toernooi.
Je verliest liever al je punten als je de finale niet haalt?quote:Op maandag 19 mei 2008 19:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt totale onzin, die beperking.
Zoals ik al eerder zei kun je dan beter iets aan de punten veranderen. Beperkingen wat betreft keuzes gaan wat mij betreft niet werken, minpunten ook niet. Je gaat Djokovic toch ook niet zeggen dat hij z'n backhand alleen maar mag slicen tegen spelers van buiten de top-20quote:Op maandag 19 mei 2008 19:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je verliest liever al je punten als je de finale niet haalt?
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:31 schreef XL het volgende:
Ik lees het al, jullie durven niet. Prima... houden we het zo.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:31 schreef XL het volgende:
Ik lees het al, jullie durven niet. Prima... houden we het zo.
Het begint als RG begintquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:08 schreef jojomen4 het volgende:
wanneer begint het RG spel hiero? Kwil ook meedoen als dat mag.
Bij een beetje redelijke toernooien die er nu niet bijstaan in lege weken lijkt me dat een leuke optie.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef Colplay het volgende:
Kunnen we alleen niet elke week gaan spelen? Vind het deze week maar saai hoor...
Dan moet je naar een ranking waar de beste zoveel toernooien van elke speler meetellen, en een weekje missen (of risico nemen) niet erg is. Met verplichte deelname aan de masters, inclusief boetes (strafpunten), zoals in het echt. Maar ik vermoed dat de belangstelling daar te klein voor is.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind de kalender eigenlijk wel goed gevuld zo. Soms moet je een weekje bijkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |