abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58764685
Ik begrijp dat XL geen liefhebber is van de Davydenko's van de XL-tennis tour, maar daar moet je in mijn ogen geen beperkingen aan opleggen. Dan kun je beter het puntenaantal voor een overwinning ophogen.
pi_58764704
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef XL het volgende:

[..]

Je ziet nu af en toe mensen die op dag 4 al weten dat ze niet meer uit kunnen spelen en die vervolgens zover als mogelijk gaan komen. Daar wil ik een risico aan verbinden, dat het risico vervolgens het spel moeilijker maakt.... dat is alleen maar leuk.
Dat is toch ook gewoon een tactiek?
Waarom moet iedereen hetzelfde spelen?
Als iemand genoegen neemt met middelmatige resultaten dan liever risico's te nemen lijkt me dat zijn of haar keuze
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 mei 2008 @ 17:34:44 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58764810
Ik vind het spel nu goed zoals het is
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58764885
-200 punten voor de nummers 1 tot en met 10 zou prima zijn trouwens.
pi_58765140
Ik denk niet dat je er teveel regels aan moet binden. Niet elke tactiek is perfect. Bij Rome wilde ik ook de komende tegenstanders van Federer en Nadal uitspelen, maar ik ging roemloos onderuit met Ferrer. Die tactiek is echt niet ideaal, zeker omdat Federer en Nadal ook kunnen verliezen, zodat je waarschijnlijk al kansloos bent in de kwart of halve finale.

Misschien een idee om bonuspunten te geven als je vroegtijdig geen geplaatste spelers kiest?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 19 mei 2008 @ 18:13:43 #231
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_58765528
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:50 schreef RayMania het volgende:

Misschien een idee om bonuspunten te geven als je vroegtijdig geen geplaatste spelers kiest?
Dat zou nog een optie zijn waar ik mee zou kunnen leven. Je kan het echter ook anders toepassen, bijvoorbeeld dat je de eerste vier geplaatste spelers niet mag kiezen gedurende de eerste drie rondes. Bij een GS zou dat evt. uitgebreid kunnen worden naar de eerste acht geplaatste spelers en de eerste week van het toernooi.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_58766288
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat zou nog een optie zijn waar ik mee zou kunnen leven. Je kan het echter ook anders toepassen, bijvoorbeeld dat je de eerste vier geplaatste spelers niet mag kiezen gedurende de eerste drie rondes. Bij een GS zou dat evt. uitgebreid kunnen worden naar de eerste acht geplaatste spelers en de eerste week van het toernooi.
Dat lijkt me echt totale onzin, die beperking.
  maandag 19 mei 2008 @ 19:12:05 #233
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_58766437
Meer punten voor mij, want mijn plek is beschamend (maar dat ligt ook aan mezelf want een aantal toernooien niet gespeeld) lijkt me een goede spelregelwijziging
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 19 mei 2008 @ 19:21:34 #234
27454 InTrePidIvity
pi_58766560
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt totale onzin, die beperking.
Je verliest liever al je punten als je de finale niet haalt?
pi_58766675
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:21 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Je verliest liever al je punten als je de finale niet haalt?
Zoals ik al eerder zei kun je dan beter iets aan de punten veranderen. Beperkingen wat betreft keuzes gaan wat mij betreft niet werken, minpunten ook niet. Je gaat Djokovic toch ook niet zeggen dat hij z'n backhand alleen maar mag slicen tegen spelers van buiten de top-20
  maandag 19 mei 2008 @ 20:42:11 #236
75556 erkel
back from Dagestan
pi_58767872
Wat mij betreft hoeven er geen spelregel wijzigingen doorgevoerd te worden.

Voor een bonusregeling sta ik nog het meeste open. Eerste 4 rondes geen geplaatste spelers kiezen levert bonuspunten op of iets dergelijks.
Weisst
  maandag 19 mei 2008 @ 21:10:44 #237
67205 Colplay
How you doin??
pi_58768248
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat iedereen Djokovic, Nadal en Federer tot het laatst bewaard en jullie zijn nu aan het zoeken naar regels zodat iedereen dit moet doen?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_58770176
Ik vind dat we gewoon door moeten gaan zoals het nu gaat... teveel regeltjes maken het juist een eenheidsworst...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_58772912
Ik zie om eerlijk te zijn het probleem niet echt. Het idee van een spelletje is toch dat je een systeem bedenkt en dan moeten we maar zien hoe we het binnen dat systeem zo goed mogelijk doen. Zou het systeem tot een heel saai spelletje leiden, dan oke, dan moet je het systeem veranderen. Maar ik vind dat niet het geval.

De leider, het konijn van Lichtenstein, heeft al een aantal keer een toernooi uitgespeeld, de beste strategie blijkt dus een redelijk risicovolle te zijn. Het leuke aan dit spel is dat je ook eieren voor je geld kan kiezen. Als je het echt niet ziet zitten, kan je even een Djokovic-Nadal-Federer spelen, voortijdig om zo een leuke, maar niet fantastische buit binnen te halen.

Daarnaast zijn de regels al ongelofelijk streng. Iedereen vind het leuk om ver te komen, en veel keuzes worden al vaak door meerdere mensen genomen. Hoe strenger de regels, hoe eerder één dezelfde strategie voordelig wordt, met zelfs precies dezelfde keuzes. Ik denk dat meer regels alleen maar meer éénheidsworst verzorgen.

Nog even over RG: ouch, zware keuzes. Als ik het goed bekeken heb mag je, om te winnen, niemand kiezen die in de halve finale komt eerder dan de kwartfinale... Als iemand dit gaat uitspelen vind ik het heel knap. Het strenger maken zal denk ik juist eerder zorgen voor afvallende keuzes. Ik vind het al knap als je de finale maakt en dan heb je al behoorlijke risico's genomen. (De zekerste weg is ervan uitgaan dat de top 3 die haalt+ de kwartfinalist die je kiest in de 2e kwartfinale dag.). Stel je voor je gokt dat Nadal van Djoko wint, maar die laatste beweegt hemel en aarde en wint, terwijl jij met Fed de finale in walst... 0 punten voor jou, jammer, maar verkeerd gegokt... Dat wordt dit wel een redelijk sado-masochistisch spelletje denk je niet?

Dus: houden zo.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:31:19 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58774333
Ik lees het al, jullie durven niet. Prima... houden we het zo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_58775686
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:31 schreef XL het volgende:

pi_58776525
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:31 schreef XL het volgende:
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:20:46 #243
67205 Colplay
How you doin??
pi_58782925
Kunnen we alleen niet elke week gaan spelen? Vind het deze week maar saai hoor...
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:08:31 #244
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58785171
wanneer begint het RG spel hiero? Kwil ook meedoen als dat mag.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_58785245
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:08 schreef jojomen4 het volgende:
wanneer begint het RG spel hiero? Kwil ook meedoen als dat mag.
Het begint als RG begint
pi_58785280
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef Colplay het volgende:
Kunnen we alleen niet elke week gaan spelen? Vind het deze week maar saai hoor...
Bij een beetje redelijke toernooien die er nu niet bijstaan in lege weken lijkt me dat een leuke optie.
That's all folks!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:32:26 #247
27454 InTrePidIvity
pi_58792720
Ik vind de kalender eigenlijk wel goed gevuld zo. Soms moet je een weekje bijkomen.
pi_58792882
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind de kalender eigenlijk wel goed gevuld zo. Soms moet je een weekje bijkomen.
Dan moet je naar een ranking waar de beste zoveel toernooien van elke speler meetellen, en een weekje missen (of risico nemen) niet erg is. Met verplichte deelname aan de masters, inclusief boetes (strafpunten), zoals in het echt. Maar ik vermoed dat de belangstelling daar te klein voor is.
pi_58793166
krijg je van die Davydenko's die steeds meedoen maar na een paar rondjes expres iemand kiezen die verliest..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58794611
Hoe zou dat helpen? De GS en Master series tellen allemaal mee, verplicht. Daarna tellen je hoogste paar resultaten die je op andere toernooien haalt. Expres verliezen schiet je niets mee op.

Ik vind het wel een geinig idee, trouwens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')