veel plezierquote:Op zaterdag 10 mei 2008 06:47 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhBelachelijk vroeg dit voor een weekend, maar goed....
Factor 50 mee, petje mee, fotozooi mee. Actie
quote:
heb je meer gedaan als ikquote:Op zaterdag 10 mei 2008 08:41 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Ben ook al uit bed gerold vandaag, Ik heb mijn huishouden gedaan, straks ff boodschapjes doen, en dan stap ik op de fiets en ga met mijn camera op pad..
Ter kalibratiequote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:42 schreef Ynske het volgende:
wrom heb je m gepost Erasmo?
hier vandaag nog maar ff twee nieuwe eyecup en handstrap gescoord samen voor 14 euro
verder lekker uitrusten en van het weer genieten.
lokale fotoboer waar ik heb staan ouwehoerenquote:
Dat zijn opzich nog wel nette prijzenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
lokale fotoboer waar ik heb staan ouwehoeren
Ik weet niet eens waar je het over hebt, dus neequote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:04 schreef Ynske het volgende:
Iemand overigens ervaring met fotopresentatie op Trespaplaten en het hierop bevestigen met fotospray?
zijn op zoek naar een mooie manier om onze expositie in te richten
herpositioneerbaar? of niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:04 schreef Ynske het volgende:
Iemand overigens ervaring met fotopresentatie op Trespaplaten en het hierop bevestigen met fotospray?
Welk prijskaartje hing eraan?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:59 schreef Erasmo het volgende:
Gisteren ook een nieuw winkeltje in de Jordaan ontdekt, ik liep door de straat, keek opzij en stond opeens oog in oog met een KM 300mm 2.8
Rubbercement?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:04 schreef Ynske het volgende:
interessant thnxquote:Op zondag 11 mei 2008 00:44 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Rubbercement?
http://www.petervanginkel.nl/index.php?id=640
t moet iig van 6 juni tot en met 6 oktober blijven hangenquote:
Smogges! Was heerlijk weer om hard te lopen. Helaas is hardlopen nog steeds dodelijk saaiquote:Op zondag 11 mei 2008 10:22 schreef loehoes het volgende:
Goedemorgen!
Relaxed! Ik duik straks met An ook ergens op een zonovergoten grasveld aan het waterquote:Op zondag 11 mei 2008 11:51 schreef AirwiN het volgende:
'Gratis' KPN Hotspot gebruik bij je internet abonnement FTW!
Zit ik hier midden op de Veluwe in het zonnetje!
Dat doe ik ondertussen ook... Uit ervaring weet ik dat ik gewoon eerst een beginlaagje in de schaduw moet opbouwen en dan aan het eind van de dag vol in de zon te gaan zitten. Anders word ik echt zo'n Engelsman op vakantie qua kleur... Qua gedrag natuurlijk niet...quote:Op zondag 11 mei 2008 12:01 schreef freud het volgende:
Relaxed! Ik duik straks met An ook ergens op een zonovergoten grasveld aan het water. Kijken of ik mijn reflecterende laag wat kan bruinen
.
Hier was het ook duo penotti hoorquote:Op zondag 11 mei 2008 12:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat doe ik ondertussen ook... Uit ervaring weet ik dat ik gewoon eerst een beginlaagje in de schaduw moet opbouwen en dan aan het eind van de dag vol in de zon te gaan zitten. Anders word ik echt zo'n Engelsman op vakantie qua kleur... Qua gedrag natuurlijk niet...
Pfff, ik was heel mooi ITer wit. Reflecteren is ook een kunstquote:Op zondag 11 mei 2008 15:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Hier was het ook duo penotti hoorStraks met het bruine huidje aanschuiven voor de BBQ bij Freud zijn ouders
quote:Op zondag 11 mei 2008 15:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Hier was het ook duo penotti hoorStraks met het bruine huidje aanschuiven voor de BBQ bij Freud zijn ouders
Jullie typen naast elkaar op dezelfde PC?quote:Op zondag 11 mei 2008 15:54 schreef freud het volgende:
[..]
Pfff, ik was heel mooi ITer wit. Reflecteren is ook een kunst.
Bij mij kan ik de filters gewoon boven op elkaar draaienquote:Op zondag 11 mei 2008 16:49 schreef problematiQue het volgende:
Is het mogelijk om een polarisatie-filter op een UV-filter te schroeven? Ik heb 2 lenzen (beide 52mm) en één UV-filter. En vroeg me af of, als ik zoiets zou kopen, ik dan de UV-filters standaard op de lenzen zou kunnen houden, en er dan zo nodig er een polarisatie-filter op zou kunnen zetten zonder eerste het UV-filter te hoeven verwijderen.
Dat kan, maar hou wel rekening met een paar dingen:quote:Op zondag 11 mei 2008 16:49 schreef problematiQue het volgende:
Is het mogelijk om een polarisatie-filter op een UV-filter te schroeven? Ik heb 2 lenzen (beide 52mm) en één UV-filter. En vroeg me af of, als ik zoiets zou kopen, ik dan de UV-filters standaard op de lenzen zou kunnen houden, en er dan zo nodig er een polarisatie-filter op zou kunnen zetten zonder eerste het UV-filter te hoeven verwijderen.
Dan ga ik zoiets denk ik maar aanschaffen, ik had net bijna een kras op net de lens waar de UV-filter niet op zat. Hoya is een goed merk, niet?quote:Op zondag 11 mei 2008 16:53 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Bij mij kan ik de filters gewoon boven op elkaar draaien
Van even de filter verwisselen krijg je geen krassen tenzij er net toevallig een zandstorm opsteekt hoorquote:Op zondag 11 mei 2008 16:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dan ga ik zoiets denk ik maar aanschaffen, ik had net bijna een kras op net de lens waar de UV-filter niet op zat. Hoya is een goed merk, niet?
Dat bedoelde ik ook niet, maar ik was niet erg duidelijk. Ik heb 2 lenzen, 1 filter en ben te lui om die steeds over te zetten. En nu net met de lens zonder filter ging het bijna mis. Daarom de reden om nog een UV-filter te kopen. Daarbij wil ik graag een polarisatie-filter, en vroeg me af of je die op elkaar kunt zetten zonder problemen.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Van even de filter verwisselen krijg je geen krassen tenzij er net toevallig een zandstorm opsteekt hoor
Exact mijn planquote:Op zondag 11 mei 2008 17:34 schreef Erasmo het volgende:
Dan koop je er een uv-filter bij voor die andere lens, een een cpl voor als je dat nodig hebt
Leuk setjequote:Op zondag 11 mei 2008 17:55 schreef problematiQue het volgende:
Besteld: Hoya 52mm G FilterSet, (Circ. Polarisatie / UV-Filter / Warmte Filter). Warmte filter was ik niet naar op zoek, maar als je het er 'gratis' bij krijgt, waarom niet.
rubbercement kan ook iddquote:Op zondag 11 mei 2008 07:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
interessant thnx
[..]
t moet iig van 6 juni tot en met 6 oktober blijven hangen
k zal me er eens in verdiepenquote:Op zondag 11 mei 2008 22:31 schreef prupke het volgende:
[..]
rubbercement kan ook idd
je hebt ook nog spraymount van 3M en die is er in herpositioneerbare vorm en tijdelijkherpo.
En je hebt nog speciale photomount (maar die is permanent)
dat spul werkt goed
Morgen ga ik jonge geitjes op de foto zettenquote:Op zondag 11 mei 2008 22:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
k zal me er eens in verdiepen
vandaag een enorme aanslag op mijn energie gedaan, maar o zo genoten
aantal toffe platen geschoten en verder lekker bijgekleurd
gohquote:
8 uur slaap hierquote:Op maandag 12 mei 2008 08:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
goh
hier nog altijd doodmoe, kan ogen bijna niet open krijgen en naar rechts kijken gaat nu helemaal niet meer
maar t was wel heel gezellig
doe je goedquote:Op maandag 12 mei 2008 09:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
8 uur slaap hierBen weer enigzins wakker.
pfff, daar ben ik wel blij omquote:Cam doet het ook nog na de bierdouches. Sterk spul he.....dat Canon![]()
jewel hoorquote:
Geen last vanquote:
Lekker, vooral met een broodje beemsterkaasquote:Op maandag 12 mei 2008 09:47 schreef -Robbedoes- het volgende:
Goedemorgen.
Zeker geen weer om lang in bed te liggen.
Zo meteen maar eens een rondje Noord Holland fietsen.
Eens kijken hoe de koffie smaakt in Medemblik
Dan ga je lekker buiten je huiswerk makenquote:Op maandag 12 mei 2008 11:05 schreef Chanty het volgende:
Ook geen weer om huiswerk te makenmaar anders wordt me de toegang tot de les ontzegd woensdag
![]()
Dat kan dus niet, heb er de pc en internet voor nodigquote:Op maandag 12 mei 2008 11:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan ga je lekker buiten je huiswerk maken
laptopje op dakterras en wifi van de buren jattenquote:Op maandag 12 mei 2008 11:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, heb er de pc en internet voor nodigKijk zo even hoe lang ik ermee bezig denk te zijn, doe t anders vanavond
Juist jaquote:Op maandag 12 mei 2008 11:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
laptopje op dakterras en wifi van de buren jatten
k heb laatst ontdekt dat als ik mij wifipunt in t raam zet, dat ik beneden tussen de flats (9verdiepingen lager) gewoon kan internettenquote:Op maandag 12 mei 2008 11:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Juist ja![]()
Ga straks ook lekker ps-en in de tuin
Anders is er vast wel een ander puntje waar je in kan brekenquote:Op maandag 12 mei 2008 11:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb laatst ontdekt dat als ik mij wifipunt in t raam zet, dat ik beneden tussen de flats (9verdiepingen lager) gewoon kan internetten
Loesje waarom ga je niet lekker naar buiten?quote:Op maandag 12 mei 2008 11:27 schreef loehoes het volgende:
Zonnnn!
En wie zit er achter dr computertje huiswerk te maken? LoesjeHet leven is niet eerlijk!
Maar helaas moet het wel, want moet dinsdag twee dossiers inleveren aaaah!
laptopje heeft geen accu meer en houdt het niet uit in de brandende zonquote:Op maandag 12 mei 2008 11:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
laptopje op dakterras en wifi van de buren jatten
Verlengsnoerquote:Op maandag 12 mei 2008 11:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
laptopje heeft geen accu meer en houdt het niet uit in de brandende zonen hebben geen parasol en niks, en daarbij heb ik ook geen ontvanger voor draadloos internet.
dan blijf ik nog het probleem houden dat ie het niet trekt in de zon en dat ik simpelweg geen internet kan hebbenquote:
Tijd om je stufi te gebruiken voor een parasol een wifikaartjequote:Op maandag 12 mei 2008 11:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
dan blijf ik nog het probleem houden dat ie het niet trekt in de zon en dat ik simpelweg geen internet kan hebben
leningquote:Op maandag 12 mei 2008 11:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tijd om je stufi te gebruiken voor een parasol een wifikaartje
Tegen de tijd dat ik jarig ben hoop ik toch echt bijna te gaan verhuizenquote:
Maak een foto van jezelf voor de Mei-wedstrijd.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:27 schreef loehoes het volgende:
Zonnnn!
En wie zit er achter dr computertje huiswerk te maken? LoesjeHet leven is niet eerlijk!
Maar helaas moet het wel, want moet dinsdag twee dossiers inleveren aaaah!
Broodje is me nergens aan gebodenquote:Op maandag 12 mei 2008 10:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker, vooral met een broodje beemsterkaas
Wit is en blijft de kleur van de welgestelde klasse natuurlijk. Iets om trots op te zijn!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:54 schreef freud het volgende:
Pfff, ik was heel mooi ITer wit. Reflecteren is ook een kunst.
Goedenavond!quote:Op maandag 12 mei 2008 21:18 schreef EchnaDarr het volgende:
Goeieavond
(meld me hier ook maar weer eens)
Weet je wat echt frustrerend is? Heb ik net (denk ik) geweldige foto's gemaakt voor de wedstrijd, kan ik dat niet controleren omdat mijn PC stuck is. Hopelijk staan ze van de mycom morgen met een nieuwe op de stoep.quote:
Dat is minder jaquote:Op maandag 12 mei 2008 21:49 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Weet je wat echt frustrerend is? Heb ik net (denk ik) geweldige foto's gemaakt voor de wedstrijd, kan ik dat niet controleren omdat mijn PC stuck is. Hopelijk staan ze van de mycom morgen met een nieuwe op de stoep.
Geen onbekend probleem bij dit type camera. Komt voor als je flink schudt/rammelt met je camera als de sluiter al gespannen is. Prutsen hoeft niet echt, veel sneller is gewoon een foto maken op gok-instelling, dan springt de spiegel vanzelf terug. En pas de sluiter spannen als je de foto gaat maken en niet voordat je de camera gaat vervoeren.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:17 schreef Chanty het volgende:
Handig... een spiegeltje dat blijft hangen in je analogeNa wat prutsen kwam ie gelukkig weer los
Ik had de cam al heel wat minuten rustig in de hand omdat ik aan het instellen was en de zon steeds achter een wolkje kroop en weer erachter vandaanquote:Op maandag 12 mei 2008 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geen onbekend probleem bij dit type camera. Komt voor als je flink schudt/rammelt met je camera als de sluiter al gespannen is.
Ik voelde al dat er iets niet klopte toen ik de hendel spande, voelde gewoon vreemd aan. Toen heb ik dus nog even staan instellen en toen ik afdrukte werd alles zwart en toen pas hing de spiegel vast. Kon niet meer afdrukken, ook de hendel niet spannen, niks. Hebben toen de lens losgeschroefd en gekeken of we konden zien waar ie klemde, sluiter zat wel dicht. Konden niet echt iets zien en toen hebben we geprobeerd de hendel nogmaals te spannen en toen shoot de spiegel ineens terugquote:Prutsen hoeft niet echt, veel sneller is gewoon een foto maken op gok-instelling, dan springt de spiegel vanzelf terug.
Dat is iig iets waar ik op kan letten jaquote:En pas de sluiter spannen als je de foto gaat maken en niet voordat je de camera gaat vervoeren.
morgen dus nog ff een foto maken met een bordje met mycom er op en dan bij de voordeur gaan staan vol verlangen uitkijkend naar de bus van mycomquote:Op maandag 12 mei 2008 21:49 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Weet je wat echt frustrerend is? Heb ik net (denk ik) geweldige foto's gemaakt voor de wedstrijd, kan ik dat niet controleren omdat mijn PC stuck is. Hopelijk staan ze van de mycom morgen met een nieuwe op de stoep.
Ik ben bang dat ze voor de deur staan op het moment dat ik nog op mijn werk ben, zul je altijd zien....quote:Op maandag 12 mei 2008 23:00 schreef prupke het volgende:
[..]
morgen dus nog ff een foto maken met een bordje met mycom er op en dan bij de voordeur gaan staan vol verlangen uitkijkend naar de bus van mycom
maar shit is het wel idd
Ik heb net even een nieuwe besteldquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:26 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze voor de deur staan op het moment dat ik nog op mijn werk ben, zul je altijd zien....
Dudequote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:27 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb net even een nieuwe besteldQuadcore met zwembad geheugen en 2Tb opslag met mogelijkheid om er 4 grote schermen aan te hangen. Volgend jaar een SSD eraan hangen als die krengen betaalbaarder zijn, en dan kunnen we weer even vooruit
.
Prima systeem voor het betere tekstverwerken!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:27 schreef freud het volgende:
Ik heb net even een nieuwe besteldQuadcore met zwembad geheugen en 2Tb opslag met mogelijkheid om er 4 grote schermen aan te hangen. Volgend jaar een SSD eraan hangen als die krengen betaalbaarder zijn, en dan kunnen we weer even vooruit
.
ff kijken of je lens soms op manual staat ipv automatisch. Daarom komt dit ook wel voor tijdens het lichtmeten, dan wordt je diafragma namelijk gesloten tot de stand die je hebt gekozen. Krijgt je matglas minder licht en kan er iets zwart worden.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:58 schreef Chanty het volgende:
Dat is iig iets waar ik op kan letten jadat was nu de ene keer wel en de andere keer niet het geval.
Weet jij toevallig ook hoe het zit als de twee halve cirkels in het midden beiden zwart zijn of slechts een helft zwart is?
PdeHoog jij schavuit.....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIk voel gewoon weer dat dit een laaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag gaat worden
Je moet wat doen om de boel weer een beetje levendig te krijgen na zo'n pinksterweekendquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:16 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
PdeHoog jij schavuit.....
http://www.nu.nl/news/1564229/12/Grote_brand_bij_TU_Delft.html#
Reed er ook net even langs op weg naar het ziekenhuis. Was flinke fik!! Tot zover een onbewolkt Delft... Hoop niet dat er gewonden zijn gevallen!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:16 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
PdeHoog jij schavuit.....
http://www.nu.nl/news/1564229/12/Grote_brand_bij_TU_Delft.html#
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:49 schreef freud het volgende:
[..]
Reed er ook net even langs op weg naar het ziekenhuis. Was flinke fik!! Tot zover een onbewolkt Delft... Hoop niet dat er gewonden zijn gevallen!
Oeh tnxquote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
ff kijken of je lens soms op manual staat ipv automatisch. Daarom komt dit ook wel voor tijdens het lichtmeten, dan wordt je diafragma namelijk gesloten tot de stand die je hebt gekozen. Krijgt je matglas minder licht en kan er iets zwart worden.
Praktica's/Revue's repareren is in Nederland geen doen. Maar die dingen kosten ook geen drol meer, kwestie van 1-2 tientjes op de beurzen.
Als ik iets bestel laat ik het altijd op mijn werk bezorgenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:26 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze voor de deur staan op het moment dat ik nog op mijn werk ben, zul je altijd zien....
* Chanty ziet de fotoboer al achter de ambulance aan scheurenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef prupke het volgende:
[..]
Als ik iets bestel laat ik het altijd op mijn werk bezorgen
dat is wel zo fijn
Maar bij jou is dat iets moelijker denk ik (amburijder toch? )
Mooie foto's! Heb je ze nog enigszins bewerkt verder?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:37 schreef freud het volgende:
Zo, de foto's van de brand in de TU staan online en zijn gespammed aan de diverse media. Nu biertje op balkon
Zeer grote brand TU Delft deel 4
Zeer grote brand TU Delft deel 4
zoekt en gij vind zultquote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:16 schreef Chanty het volgende:
geitjes zijn zekermaar ik zit te wachten op de showcase
hangbuikzwijntjes??quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Lieve geitjes!
* Erasmo heeft laatst ook beestjes gefotografeerd
[ afbeelding ]
die geitjes/bokjes zijn van die springbokjes en die heb ik omgedoopt tot TNT en Dynamietjequote:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:01 schreef prupke het volgende:
Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat isPdeHOOG
dat vinden wij allen zo prettig jaja dus daarom zingen wij hoog (toeval)
HIj leve PdeHoog hij leve HOOG (2 x)
ja hoog ja hoog hij leve Hoog
gefeliciteerd p met je verjaardag
Dank jullie welquote:
Ja, contrast etc omhoog geknikkerd vanwege de vele rook.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's! Heb je ze nog enigszins bewerkt verder?
Ik wil theequote:
Thee voor jou danquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik wil thee
* PdeHoog schuift een lading zelfgebakken brownies de SC in
Eet smakelijk
Wees blij dat het niet meer zo verziekend heet is danquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik kan ook wel wat extra energie gebruiken, morgen de TMPT(Tweedaagse Militaire Prestatie Tocht)
Zolang het maar droog blijft vind ik alles bestquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wees blij dat het niet meer zo verziekend heet is dan
32Gb vond ik overdreven, zijn er ook alquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef Erasmo het volgende:
16 al? Die dingen worden ook met de dag groter zeg
Ik heb ook zitten kijken naar een USB-schijf, maar dat ding zou dan weer op mijn bureau moeten en dat is precies wat ik ff niet wil. Dit komt netjes onderin de kast te staan tezamen met mijn andere USB-schijven die ik hier netjes aan vast ga koppelenquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:09 schreef freud het volgende:
Leuk speelgoed inderdaad! Ik zat ook aan een NAS te denken (Network attached storage = harddisk aan je netwerk), maar bedacht me toen dat de afstand NAS --> switch net zo ver was als NAS --> PC.
Als je meerdere PC's op één netwerk hebt is het ideaal als je van alle PC's die netwerkschijf kan benaderen. Als je die schijif direct aan je PC hangt, moet die PC aanstaan als je erbij wil...quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:09 schreef freud het volgende:
Leuk speelgoed inderdaad! Ik zat ook aan een NAS te denken (Network attached storage = harddisk aan je netwerk), maar bedacht me toen dat de afstand NAS --> switch net zo ver was als NAS --> PC.
Ben benieuwdquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:41 schreef Chanty het volgende:
woeiii net eindelijk mijn eiffeltorencanvas besteldHopelijk wordt ie tof
Amburijder? Volgens mij heb je iemand anders voor jequote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef prupke het volgende:
[..]
Als ik iets bestel laat ik het altijd op mijn werk bezorgen
dat is wel zo fijn
Maar bij jou is dat iets moelijker denk ik (amburijder toch? )
Al 32 jaarquote:
Dankquote:Gefeliciteerd!
Ja, snap ik. Helaas zijn die NASjes pas echt interessant als je gigabit hebt liggen thuis, vooral met redelijke hoeveelheden data. Ik zit zelf aan eSATA of zo te denken, heb je ook geen last van file op de USB bij grote datatransfers.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als je meerdere PC's op één netwerk hebt is het ideaal als je van alle PC's die netwerkschijf kan benaderen. Als je die schijif direct aan je PC hangt, moet die PC aanstaan als je erbij wil...
Ik heb alle varianten overwogen. Zo'n USB-schijf is best lekker rap, maar op de een of andere manier hebben die MyBooks de neiging je PC te vertragen omdat ze elke keer moeten opstarten als je ze wilt gaan gebruiken. En die NAS-jes zijn retetraag, maar goed...nu wel automatische mirroring als ik het aanzet en zovaak komt het niet voor dat ik grote hoeveelheden overpomp. Hooguit 8 GB (meer CF-kaartjes heb ik nietquote:Op woensdag 14 mei 2008 16:50 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Helaas zijn die NASjes pas echt interessant als je gigabit hebt liggen thuis, vooral met redelijke hoeveelheden data. Ik zit zelf aan eSATA of zo te denken, heb je ook geen last van file op de USB bij grote datatransfers.
De directie link met een gigabit netwerk zie ik niet zo. Natuurlijk gaan je kopieeracties daarmee retesnel, maar ik kopieer niet dagelijks gigabytes heen en weer. En als ik dat doe, dan zet ik dat 's nachts aan en dat gaat prima.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:50 schreef freud het volgende:
Ja, snap ik. Helaas zijn die NASjes pas echt interessant als je gigabit hebt liggen thuis, vooral met redelijke hoeveelheden data. Ik zit zelf aan eSATA of zo te denken, heb je ook geen last van file op de USB bij grote datatransfers.
daar staat volgens mij iets over in een fototijdschrift dat ik hebquote:Op woensdag 14 mei 2008 20:41 schreef Xilantof het volgende:
Potver!
Weet iemand iets over updaten van Adobe Bridge? M'n D300 bestanden (raw) herkent ie niet (laat ie niet zien)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |