Vanessa da Mata & Ben Harper - Boa Sorte (Good Luck)quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:43 schreef BrandX het volgende:
stond in een verkeerd topic, dus heb de quote even naar dit topic gehaald. Iemand enig idee?
[..]
thanks!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vanessa da Mata & Ben Harper - Boa Sorte (Good Luck)
Sample gejat van een hiphop nummer hehe denk het niet. Die heeft het weer gejat van Herbie Hancock (Wiggle Waggle) Wilde ik nog even kwijt...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:42 schreef RSie het volgende:
[..]
back by any demand - sander van Doorn ?
(Samples gejat van King bee - back by dope demand)
Boyz II Menquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:57 schreef GoodfelIas het volgende:
Ben op zoek naar een zomerhit van ruim tien jaar terug (1992, 1993, 1994 of 1995) van een groep bestaande uit donkere jongens, volgens mij is dit het enige nummer dat ooit in de hitlijsten verscheen. Het nummer is rustig, beetje in de stijl van "Kiss from a rose" van Seal. Weet iemand misschien hoe dit nummer heet en van wie het is?
quote:Op maandag 5 mei 2008 13:40 schreef starla het volgende:
Ok, ik ga nu iets doen waar ik persoonlijk een hekel aan heb: hulp vragen bij een nummer waar ik veel te weinig van af weet. Voor nu ben ik dus even de pot, straks weer de ketel.
Ik hoorde héééééél lang geleden (jaar of 8 a 10 terug) een keer een nummer op de radio dat ik wel mooi vond. Niets meer aan gedaan, punt. Maar wat gebeurde er 3 a 4 jaar terug? Inderdaad, ik hoorde het nummer weer op de radio. Ik raadpleegde meteen mijn vader die nogal een muziekkenner is. We kwamen er samen niet uit en besloten zelfs de radio, (2 was het volgens mij en nog specifieker: het steenen tijdperk. Ik zie op de site dat ze nu wél een playlist online hebben, maar goed...) een mailtje te sturen met het verzoek of zij ons de playlist van de hele dag konden mailen. Je raadt het al....no reply.
Wat ik nog over het nummer weet:
- Het is een rauw, gitaarrock nummer, maar niet uptempo.
- Ik denk afkomstig uit eind jaren '60 t/m mid jaren '70.
- Het is geen hele bekende band want dan had ik het wel geweten, kom dus niet aan met Led Zeppelin, the Who, CCR, Lovin Spoonful, T-Rex, 10CC, Deep Purple....you get the picture.
- Heel specifiek deed het nummer mij denken aan Python Lee Jackson & Rod Stewart - In A Broken Dream. (wel frappant, want dat was het eerste wat ik tegen m'n vader zei: het lijkt een beetje op dat nummer qua zangpartij, ritme etc.)
- Het nummer heeft dus normale zang, bas, gitaar, drums etc. wat erop lijkt te wijzen dat het een band is.
Ik zit dus al 10 jaar met dit nummer in m'n hoofd, maar ik heb nog hoop!
Duurde ook 5 jaar voordat ik Peter Gabriel's Solsbury Hill wist te plaatsen.
HILFE!!!!
No Mercy- when I die??quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:57 schreef GoodfelIas het volgende:
Ben op zoek naar een zomerhit van ruim tien jaar terug (1992, 1993, 1994 of 1995) van een groep bestaande uit donkere jongens, volgens mij is dit het enige nummer dat ooit in de hitlijsten verscheen. Het nummer is rustig, beetje in de stijl van "Kiss from a rose" van Seal. Weet iemand misschien hoe dit nummer heet en van wie het is?
Het origineel is Laura Pausini - La Solitudine, dat helpt je misschien al meerquote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:03 schreef Kingside het volgende:
Wie weet er een soort van house/dance remix van de melodie van "Ik wil niet dat je liegt" van Paul de Leeuw?
E: Laat maar heb het al gevonden.
Boys to men - end of the road? heeft wel eenzelfde soort melodietjequote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:57 schreef GoodfelIas het volgende:
Haha bedankt, maar het was gewoon Starkoo - Ik wil niet dat je liegtquote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:17 schreef donroyco het volgende:
[..]
Het origineel is Laura Pausini - La Solitudine, dat helpt je misschien al meerHier is wel een (dance)remix te vinden, maar is het denk ik niet..
Dat kon natuurlijk ook, Starkooquote:Op zaterdag 10 mei 2008 16:57 schreef Kingside het volgende:
[..]
Haha bedankt, maar het was gewoon Starkoo - Ik wil niet dat je liegt.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:10 schreef kvd het volgende:
vorige topic kon ik niet echt van dienst zijn, maar hoop dat me dat nu beter zal afgaan.....TVP dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |