Jup, en dan heb ik nog niet verteld dat de mannen overdag in jacquet en 's avonds in smoking "gewenst zijn"quote:Op zondag 11 mei 2008 10:25 schreef freecell het volgende:
Lastig zulke kledingwensen! Vooral omdat je dus eigenlijk 2 outfits moet hebben. Wel een manier om mensen op kosten te jagen! Ik heb namelijk geen mantelpakje en ook geen fatsoenlijke galajurk meer! Zou voor mij een dure bruiloft zijn dus
Come As You Arequote:Op zondag 11 mei 2008 10:38 schreef freecell het volgende:
Oi, dan hoop ik inderdaad ook dat ze goede champagne hebben!
Ik zit hier te twijfelen of ik op teenslippers naar de kerk kan of nietHet is een vrije baptisten gemeente.
Bij mijn eigen kerk zou ik het gewoon doen, maar die is dicht, omdat bijna iedereen op de new-frontiers conferentie of op opwekking zit
Yofreshquote:Op zondag 11 mei 2008 10:50 schreef yvette1982 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor goede mayo? Bij de AH had ik een pot maya gekocht met weinig calorien, alleen smaakte die ook ranzig.
Ik dacht vorige week al: jij bent echt een veel beter mens dan ikquote:Op zondag 11 mei 2008 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vrijdag een bruiloft dus van een hele goede vriendin, maar ze heeft nogal bizarre kledingwensen. Zo wil ze graag dat vrouwen overdag in een mantelpak met hoed komen en 's avonds in cocktail/gala. Ik heb naar sjieke hoeden gekeken maar den tering, wat zijn die dingen duur
Gelukkig vond ik gister bij de bijenkorf een zomerhoedje afgewerkt met paillettensnoer, en die was maar 25 euro. Normaal zou ik me weinig aantrekken van kledingeisen, maarja, ik ben bruidsmeisje
Dit deed me ineens denken aan een heel leuk gevalletje dat aan Beatrijs werd voorgelegd:quote:Op zondag 11 mei 2008 14:45 schreef Stiemie het volgende:
Eigenlijk vind ik dat je het niet kan maken hoor om mensen zo op kosten te jagen. Je kan best op je uitnodiging iets zetten van feestelijk of een andere dresscode, maar 2 verschillende outfits
Van die mensen die niet eens weten waar ze nou precies om vragenquote:Beste Beatrijs,
Ik wil eind mei mijn verjaardag vieren met mijn vriendinnen. Ik wil een high tea houden, waarbij iedereen een hoed op heeft. Een ik wil dat ze iets zomers’ aantrekken, een jurk die kan fladderen. Wat voor dress code zet ik dan op de uitnodiging? En mag ik het ook een soirée noemen?
Beetje sjiek, graag
Beste Beetje sjiek,
Een soirée is iets anders dan een high tea. Een soirée is ’s avonds. Een high tea is gewoon een kopje thee overdag met verschillende lekkere dingen erbij, taartjes, sandwiches, fruit, zoetigheid. Een high tea is overdag, duurt niet langer dan twee uur, en eindigt niet later dan 17.00 uur. Tegen die tijd hebben mensen meestal geen zin meer in nog meer thee.
Een kledingcode voorschrijven is lastig. ‘Avondkleding’ is nogal belachelijk, want het is niet ’s avonds en er zijn niet eens heren bij. Normaal voor zoiets is: ‘Tenue de ville’, maar daar valt ook een duf mantelpakje onder. Er bestaat geen formele manier om uw vriendinnen zo ver te krijgen dat ze opwaaiende zomerjurken aantrekken voor uw verjaardagsfeestje. Het enige wat u kunt doen is het hun persoonlijk vragen. Maar wie weet regent het en is het dertien graden. Stuurt u uw vriendinnen dan weg, als ze een broek hebben aangetrokken? Die hoeden lijken me ook niet zo’n geweldig idee. Niemand heeft er een, natuurlijk. En een beetje leuke hoed is snel begrotelijk. Wilt u uw vriendinnen dwingen om zowel een verjaardagscadeautje voor u te kopen, als pakweg 50 euro te besteden aan een hoed die ze verder niet zullen dragen? Ik vraag me af of ze blij zijn met zo’n uitnodiging.
quote:Op zondag 11 mei 2008 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb trouwens ooit een verhaal van iemand gelezen die een hele hoop vrienden met bizarre wensen had en die had op hun kaart speciaal gezet:
kleding: gewenst
quote:Op zondag 11 mei 2008 18:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik had voor mijn moeder een ontbijt besteld, vanmorgen tussen 9 en 10. Kwamen ze het pas om 13.15 uur brengen, nadat ze al geluncht hadEn het had ook nog veel te lang in een warme auto gelegen, dus de kaas en vleeswaren waren niet meer om aan te zien. Leuke verrassing
Gelukkig hoef ik niet te betalen nadat we geklaagd hadden, maar leuk is anders
Vertel!quote:Op maandag 12 mei 2008 20:54 schreef Troel het volgende:
Mijn leuke buurman komt ook op mijn verjaardagsfeestje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |