abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58543852
Hoi

Ik werk al best een tijd als bijbaan bij een leuke werkgever. In eerste instantie op oproepbasis, maar al snel werd mij een contract aangeboden voor 16 uur in de week. Dit was wel prettig omdat ik tevens op m'n zelf ging wonen en wel een vast inkomen kon gebruiken.

In de praktijk bleek dat ik meestal zo rond de 20-25uur per week maakte, en voor een student best lekker bijverdiende.

Maargoed, gisteren kreeg ik bericht van mijn werkgever (per mail) dat mijn contract per augustus 2008 afloopt en dat er met het oog op de toekomst geen werk meer is voor mij. Kortom, men wil mijn contract wel verlengen maar niet meer in een vast dienstverband, maar op oproepbasis (0-uren contract).

Waarom dat precies zo is, weet ik nog niet. Ik moet vrijdag weer werken dus ik zal dan daarover gaan praten.

Uiteraard heeft mijn werkgever alle recht om mijn contract niet in de huidige vorm te willen verlengen, ik heb daar geen rancuneus gevoel bij ondanks dat ik het jammer vind.

Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met mijn inkomen nadat mijn contract is afgelopen. Voor een student heb ik best een hoog inkomen +/- ¤1600 in de maand, en het aanbod van een 0-uren contract is natuurlijk een hele vriendelijke manier om mij eigenlijk de deur uit te werken/zo min mogelijk gebruik van mij te maken.

Ik wil dus op zoek naar een nieuwe werkgever, waar ik liever wat minder verdien, maar dan wel een vast dienstverband heb. Maar stel dat ik die in augustus nog niet heb gevonden, en ik accepteer het aangeboden 0-uren contract niet, heb ik dan recht op een uitkering? Of ben ik dan op de één of andere manier verwijtbaarwerkloos omdat ik geen oproepcontract heb aangenomen?

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar wat mijn werkgever te zeggen heeft vrijdag. Wij hebben namelijk altijd een hele goede relatie gehad, en ik werd altijd becomplimenteerd met het feit dat ik mijn werk zo goed deed, en hij mij zag als iemand met veel potentieel voor het bedrijf. Ik ben ook nooit ziek geweest of te laat gekomen, dus een korte mail van een secretaresse heeft mij eigenlijk erg verbaasd. Maarja, ik dwaal teveel af van mijn vraag in bovenstaande alinea

Jep, dit is een kloon...
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:22:37 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_58544076
Om dat te kunnen zeggen is meer info nodig: lang werk je er al, hoeveel contracten heb je al gehad, val je onder een CAO(zo ja, welke?), hoe lang werk je al 20-25 uur per week? Dat soort dingen. Het zou zelfs kunnen dat je al een vast contact hebt, bijvoorbeeld, dus dat verandert de zaken weer.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_58544162
Nou 1600 euro in de maand voor 20-25 uur werk per week, wat voor baan is het dan?
pi_58544194
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Om dat te kunnen zeggen is meer info nodig: lang werk je er al, hoeveel contracten heb je al gehad, val je onder een CAO(zo ja, welke?), hoe lang werk je al 20-25 uur per week? Dat soort dingen.
Ik werk er nu 14 maanden. Waarvan 9 maanden 20-25 uur per week. Dit is mijn 2de contract. En ik val onder de CAO voor Apotheken. Het is een baan in een farmaceutisch bedrijf.
pi_58544265
Het contract wat ik nu heb was een contract voor een jaar.
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:34:39 #6
12913 GreatWhiteSilence
pi_58544404
Artikel 5 van de CAO is wel interessant. Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij wil hij op deze manier onder dat artikel uitkomen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_58544677
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Artikel 5 van de CAO is wel interessant. Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij wil hij op deze manier onder dat artikel uitkomen?
quote:
UITKERING IN GEVAL VAN BEEINDIGING VAN DE ARBEIDSOVEREENKOMST
Artikel 5
1. a. De werknemer wiens arbeidsovereenkomst door de werkgever wordt beëindigd om redenen
die niet op haar persoon betrekking hebben, ontvangt van de werkgever een aanvulling op
de uitkeringen krachtens de Werkloosheidswet alsmede op inkomsten uit andere hoofde,
voor zover deze niet ten tijde van de arbeidsovereenkomst werden genoten, tot het bruto
maandsalaris zoals dat genoten werd voor haar werkloosheid.
Een en ander met als maximum zoveel maanden als de dienstbetrekking bij de laatste
werkgever en/of laatste apotheek gehele jaren heeft geduurd, doch nooit langer dan
12 maanden.
b. Deze aanvulling wordt in maandelijkse termijnen uitbetaald, voor het eerst aan het einde van
de maand, volgend op de maand waarin de arbeidsovereenkomst werd beëindigd.
2. De hiervoor bedoelde aanvulling wordt gecorrigeerd met het percentage waarmede het salaris
van de in dienst van de werkgever zijnde werknemers wordt gecorrigeerd.
3. Het voorgaande geldt alleen indien en voor zover de aanvulling niet op de voornoemde wettelijke
uitkeringen in mindering wordt gebracht.
4. De werknemer is verplicht maandelijks aan de werkgever mededeling te doen van haar
inkomsten uit anderen hoofde, bedoeld in lid 1. Zolang zij deze verplichting niet nakomt, wordt de
betaling van de aanvulling opgeschort.
5. Het recht op de aanvulling vervalt:
a. zodra een termijn van 1 jaar na het einde van de arbeidsovereenkomst is verstreken;
b. zodra de werknemer de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt, dan wel zodra de
werknemer gebruik maakt van de prepensioenregeling;
c. bij overlijden van de werknemer;
d. bij weigering door de bevoegde instanties van een uitkering ingevolge de W.W.
Hmm, dat is interessant. Alhoewel ik er niet echt duidelijk uit op kan maken of het recht op die extra 30% uitkering (begrijp ik dat goed?) vervalt indien ik dat oproepcontract afwijs?

Het is overigens ook helemaal niet mijn bedoeling om een uitkering te gaan trekken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo zie zitten om door 1 of andere wacko te worden afgeblaft in een supermarkt omdat ik de pakjes koffie niet snel genoeg vul ofzo.
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:59:45 #8
12913 GreatWhiteSilence
pi_58544979
Dat is dus de vraag: probeert ie onder dat artikel uit te komen door je dat 0-uren contract aan te bieden en lukt het hem dan op die manier ook? Dat weet ik dus ook niet echt...
pi_58545560
Ik zou zeggen vraag het hem eens waarom hij wil overstappen op een 0 uren contract.

Als hij je geen goede reden wil geven zeg dan dat je erover wil nadenken en gebruik die tijd eens om je kansen op de arbeidsmarkt te verkennen,als je ergens anders kan werken met een vaste baan tegen een redelijk salaris is dat misschien een reden om over te stappen of te suggeren dat je mogenlijk over wil stappen
dan weet je ook gelijk hoe je in de markt ligt.

Ik weet niet wat je precies voor soort werk doet,is dit simpel zoals vakkenvullen of vraagt het toch wel even iets meer?

Als je werkgever je opvolger eerst moet inwerken dan kost hem dat ook weer geld,terwijl jij weet waar het over gaat bovendien is het niet zeker dat er meteen een vervanger klaarstaat die je taak over kan nemen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_58547109
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat is dus de vraag: probeert ie onder dat artikel uit te komen door je dat 0-uren contract aan te bieden en lukt het hem dan op die manier ook? Dat weet ik dus ook niet echt...
Dat ga ik dus een even uitzoeken
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:00:04 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58548036
DAt artikel 5 gaat over het beeindigen van de (bestaande) arbeidsovereenkomst. Dat gaat niet over het aflopen van een contract

Artikel 5 is redelijk standaard en geldt bij ontslag.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:29:18 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58548567
Maar je zegt dat je studeert.
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten, heb je dan sowieso geen recht op een uitkering volgens mij, anders zou elke student dat wel kunnen doen toch? Daar heb je toch studiefinanciering voor?
pi_58548857
Sowieso zoek gewoon een baan, heb je echt wel voordat je huidige contract afloopt. Arbeidsmarkt is goed momenteel!
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_58549181
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten, heb je dan sowieso geen recht op een uitkering volgens mij, anders zou elke student dat wel kunnen doen toch? Daar heb je toch studiefinanciering voor?
Volgens mij kan je geen uitkering krijgen als student nee. Denk dat je misschien blij moet zijn dat je deze baan een tijd gehad hebt en gewoon weer door moet gaan. Vast contract als student is lastig.. Het is wel heel leuk trouwens dat ze je een 0 uren contract aanbieden, maar als jij de komende tijd dan weer een aantal maanden zoveel uur draait zijn ze volgens mij verplicht om dit om te zetten in een uren contract.
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:31:40 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58549700
Als je studeerd heb je recht op stufi. Niet op een uitkering je bent immers door je studie niet volledig beschikbaar voor werk.
pi_58550817
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:31 schreef HarryP het volgende:
Als je studeerd heb je recht op stufi. Niet op een uitkering je bent immers door je studie niet volledig beschikbaar voor werk.
Gezien deze conclusie zou die wel eens kunnen "studeren" op het MBO :p

@TS: er is altijd ergens een betere baan, hoppa ga wat nieuws doen
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:59:23 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58551498
quote:
Student of niet, je hebt toch recht op WW? Uiteraard met sollicitatieplicht.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:03:11 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58552832
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Student of niet, je hebt toch recht op WW? Uiteraard met sollicitatieplicht.
Volgens mij niet, als je stufi krijgt enzo, maar goed... daar kan ik naast zitten.
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:05:27 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58552877
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij niet, als je stufi krijgt enzo, maar goed... daar kan ik naast zitten.
Als je werkt, bouw je recht op WW op. Dat staat volgens mij los van stufi.
pi_58552887
quote:
Studeerd?
pi_58554504
quote:
Ik studeer inderdaad (WO). Ik heb op de site van het UWV gekeken, maar ik kan niks vinden over studeren en uitkering. Dit staat volgens mij los van elkaar.

Overigens is de tijd dat je kon "leven" van je studifinanciering al lang vervlogen. Van dat zakcentje van ¤250 kan natuurlijk geen enkele student rondkomen die uitwonend is.
pi_58554585
Voor de mensen die zeggen: "Zoek een baan!" Dat is ook hetgeen ik ga doen, en natuurlijk ook het liefste wil. Maar wel een leuke baan. Werken in een keuken, horeca, supermarkt of kranten rondbrengen vind ik niet leuk. Ik zoek gewoon een leuke baan die in het verlengde van mijn (studerend)vakgebied ligt. Ik heb vroeger wel in een supermarkt gewerkt en dat was verschrikkelijk.
Maargoed dat is eigenlijk offtopic, ik vraag mij alleen af of ik recht heb op een WW-uitkering als ik het 0-uren contract afwijs en tegen die tijd nog geen vervangend werk heb gevonden. Hier ga ik uiteraard wel mijn uiterste best voor doen.
pi_58554612
quote:
Als je part-time werkt heb je toch ook recht op een uitkering? Ookal zoek je dan een baan voor bijvoorbeeld 32uur in de week.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:35:45 #24
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_58554673
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je werkt, bouw je recht op WW op. Dat staat volgens mij los van stufi.
Maar als je gebruik wilt maken van WW moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en dat ben je als student niet. Jammer maar helaas.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:37:44 #25
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_58554724
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:30 schreef ChristiaanJ het volgende:
Voor de mensen die zeggen: "Zoek een baan!" Dat is ook hetgeen ik ga doen, en natuurlijk ook het liefste wil. Maar wel een leuke baan. Werken in een keuken, horeca, supermarkt of kranten rondbrengen vind ik niet leuk.
Ja zo kom je er wel. Jij verwacht lekker je hand op te kunnen houden omdat je je te min voelt om bepaalde soorten werk te doen
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_58554842
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Maar als je gebruik wilt maken van WW moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en dat ben je als student niet. Jammer maar helaas.
Dat je beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt klopt. Dat je dat als student niet kan zijn is niet correct. Als je logisch nadenkt zou het ook heel vreemd zijn dat je dan niet beschikbaar bent.
Ik studeer namelijk om mijn bijbaan heen en ben gewoon 3dgn per week beschikbaar en volgens het UWV is dat genoeg.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:47:22 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58554884
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:45 schreef ChristiaanJ het volgende:

[..]

Dat je beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt klopt. Dat je dat als student niet kan zijn is niet correct. Als je logisch nadenkt zou het ook heel vreemd zijn dat je dan niet beschikbaar bent.
Ik studeer namelijk om mijn bijbaan heen en ben gewoon 3dgn per week beschikbaar en volgens het UWV is dat genoeg.
Ja. Je komt toch ook uit de situatie dat je studie combineert met werken. En dat is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld voor veel studenten. Dus hoezo, niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt??
pi_58554888
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:37 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja zo kom je er wel. Jij verwacht lekker je hand op te kunnen houden omdat je je te min voelt om bepaalde soorten werk te doen
Dat is nou juist wat er NIET staat. Ik wil in eerste instantie gewoon gelijkwaardig werk zoeken. (Als je Directeur bent geweest begin je ook niet met solliciteren bij de supermarkt om de hoek, maar probeer je een vergelijkbare managing functie te krijgen dunkt mij)
pi_58554924
Ik zou liever een kut baan hebben dan mijn hand ophouden voor een uitkering. Uitkeringen zijn naar mijn mening voor arbeidsongeschikten, niet voor luie en kieskeurige mensen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_58554981
Volgens mij ben je niet verwijtbaar werkloos als je een 0 uren contract niet accepteert. Omdat je toch uren verliest. Misschien kan je even bellen naar het uwv voor de zekerheid en vragen of je wel of niet verwijtbaar werkloos bent.

-spam-

suc6

[ Bericht 32% gewijzigd door Sjeen op 08-05-2008 21:15:22 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:57:44 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58555066
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:49 schreef Mgolovic het volgende:
Ik zou liever een kut baan hebben dan mijn hand ophouden voor een uitkering. Uitkeringen zijn naar mijn mening voor arbeidsongeschikten, niet voor luie en kieskeurige mensen.
Voor een WW-uitkering betaal je zelf de premie. Plus dat je je niet kunt veroorloven om lui of kieskeurig te zijn want je moet flink solliciteren.
pi_58555238
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor een WW-uitkering betaal je zelf de premie. Plus dat je je niet kunt veroorloven om lui of kieskeurig te zijn want je moet flink solliciteren.
Je wil zeggen dat je geen misbruik kunt maken van een WW uitkering? Ik heb zelfs sollicitatie "vodjes" gezien waarin letterlijk werd gerefereerd aan een sollicatieplicht. Of mensen die reageren op voor hun belachelijk hoge functies om maar zeker niet aangenomen te worden. Ik beschuldig TS hier niet van, maar wel van kieskeurigheid. "Ik wil niet in een supermarkt werken" "Ik wil geen post bezorgen". Ik vind dat geen goede instelling.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:09:22 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58555295
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat je geen misbruik kunt maken van een WW uitkering? Ik heb zelfs sollicitatie "vodjes" gezien waarin letterlijk werd gerefereerd aan een sollicatieplicht. Of mensen die reageren op voor hun belachelijk hoge functies om maar zeker niet aangenomen te worden. Ik beschuldig TS hier niet van, maar wel van kieskeurigheid. "Ik wil niet in een supermarkt werken" "Ik wil geen post bezorgen". Ik vind dat geen goede instelling.
Och, een mens mag best kieskeurig zijn. Zolang hij zich dan maar inspant om een baan te vinden die hij wél graag wil.
pi_58555476
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Och, een mens mag best kieskeurig zijn. Zolang hij zich dan maar inspant om een baan te vinden die hij wél graag wil.
Het is een andere benadering. Werk je voor geld, en vind je dat werk leuk? Of werk je omdat je het leuk vindt en daar dan geld voor krijgt? Naar mijn mening werk je om jezelf en eventueel je gezin te onderhouden. Raak je je baan om wat voor reden dan ook kwijt, zorg je eerst dat je weer geld verdient, en kijk je van daar uit verder naar een leuke(re) baan.

Misschien ouderwets....
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:24:15 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58555560
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:19 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Het is een andere benadering. Werk je voor geld, en vind je dat werk leuk? Of werk je omdat je het leuk vindt en daar dan geld voor krijgt? Naar mijn mening werk je om jezelf en eventueel je gezin te onderhouden. Raak je je baan om wat voor reden dan ook kwijt, zorg je eerst dat je weer geld verdient, en kijk je van daar uit verder naar een leuke(re) baan.

Misschien ouderwets....
Je kunt ook direct zoeken naar een baan die je wél leuk vindt. Jij neemt kennelijk aan dat dat nog wel even kan duren, maar gezien de huidige arbeidsmarkt denk ik dat dat best meevalt.
pi_58560513
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt ook direct zoeken naar een baan die je wél leuk vindt. Jij neemt kennelijk aan dat dat nog wel even kan duren, maar gezien de huidige arbeidsmarkt denk ik dat dat best meevalt.
Dat is inderdaad ook mijn insteek. Mocht ik dan onverhoopt nog geen passende baan hebben in augustus dan wordt het helaas WW. Gelukkig betaal ik daar al 10 jaar lang premie voor.
Maar vooralsnog ga ik ervanuit dat ik een leuke baan vind op korte termijn.
pi_58574024
Beste TS,

Als jou contract van bepaalde tijd afloopt en je krijgt daarna een nul uren contract, kan je dat beter niet weigeren. Zodra je een contract weigert en het uwv weet dit, heb je als het ware er zelf voor gezorgd dat je werkloos bent geworden. Je kan beter het contract accepteren en als je er dan uit wordt gegooid, krijg je ontslag van de werkgever en dan ben je niet verwijtbaar werkloos.

Dat is een van de zaken waar het uwv naar kijkt en daarnaast moet je voldoen aan de voorwaarden voor een ww uitkering. Hier heb je een link:http://www.cms.uva.nl/studentenservices/object.cfm/objectID=E2A5CFF1-213D-4331-96DC183648D5E597

Je kan in aanmerking komen voor een ww uitkering, ook al ontvang je studiefinanciering. Aanvragen kan geen kwaad.

Kijk voor meer info over werk en inkomen op www.jobcircle.nl.
pi_58578717
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef ChristiaanJ het volgende:

[..]

Ik studeer inderdaad (WO). Ik heb op de site van het UWV gekeken, maar ik kan niks vinden over studeren en uitkering. Dit staat volgens mij los van elkaar.

Overigens is de tijd dat je kon "leven" van je studifinanciering al lang vervlogen. Van dat zakcentje van ¤250 kan natuurlijk geen enkele student rondkomen die uitwonend is.
De kans is heel erg groot dat je geen recht hebt op een uitkering. Zoals eerder al iemand zei: je bent niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt door je studie.
Stufi aanvragen moet je ook even heel goed mee opletten. Je hebt nu een heel hoog inkomen voor een student. Door je inkomsten tot augustus kun je al boven de bijverdienste norm zitten voor een heel jaar. Dus let even heel goed op hoe ze bij de StuFi de perioden tellen. Ik had jaren later (vijf jaar meen ik) e.e.a. over mijn jaar inkomen uit te leggen toen ik in de zomer m'n StuFi stopzette en daarna ging werken. Ik moest heel precies kunnen aantonen welke inkomsten ik wanneer had gehad om terugvordering te voorkomen.

Wat betreft de complimenten en daarna leuk de bons krijgen: zo gaat dat.
Het kan zijn dat er nu gewoon te weinig werk is. Dan kan het 0 uur contract een truc zijn om onder kosten uit te komen. Het kan ook zijn dat hij echt tevreden over je is en hoopt je zo te houden voor als het weer aantrekt. Maar daar heb jij niets aan.
Maar misschien wil een neefje of wie dan ook jouw baantje en moet je dus weg. Ik heb heel lang in een magazijn gewerkt als orderpicker groente. Op een gegeven moment werd ik 6 weken als rittenplanner uitgeleend naar kruidenierswaren (groot DC). Positief: die uitleen werd dik twee jaar. Ik vroeg regelmatig of er nog opmerkingen waren of tips om dingen te verbeteren. En twee dagen voordat ik ineens weg moest kreeg ik nog te horen dat alles goed was en er geen klachten waren. Ineens zouden er klachten van chauffeurs zijn waarom ik als rittenplanner moest stoppen. Ik ging gewoon terug naar mijn eigen afdeling en kwam natuurlijk nog wel eens chauffeurs tegen. Die ontkenden dat verhaal. Van magazijnmedewerkers van kruidenierswaren hoorde ik later dat ik plaats had moeten maken voor iemand met een kruiwagen.

Je kan ook gewoon een andere baan zoeken en dat 0-uren contract aanhouden. Zorg wel i.v.m. belasting dat de baan met de meeste uren je primaire baan is. Je 0-uren contract kan wat extra's bieden en in elk geval ook de deur voor jou open houden. Dit gezien de uitspraken dat je potentie hebt.
Ik zou wel goed communiceren dat je op bepaalde dagen elders werkt en dus niet opgeroepen kunt worden. Dat voorkomt irritatie die in je nadeel kan gaan werken.
pi_58579492
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat zijn meestal bijstandsgevallen, weinig ww'ers. En gegeven dat een ww uitkering meer kan opleveren dan een tussentijds kutbaantje werkt ook niet erg stimulerend. Dan kun je beter kieskeurig zijn en gaan voor die goede baan die past bij jouw vaardigheden en ervaring.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_58580109
waarom niet dat 0-uren contract aannemen als je niks anders gevonden hebt tegen die tijd?
volgens mij kan je naar het uwv voor aanvulling als je minder uren werkt dan dat je het afgelopen jaar hebt gedaan. en als je wel dezelfde uren blijft werken is het mooi meegenomen.
Ondertussen kan je g ewoon verder zoeken naar een passende baan en met een 0-uren contract kan je elk moment opzeggen (oftewel je houden aan je 0-uren contract door 0 uren te werken )
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')