Let even op de afsluiter in het rijtje dames en heren: vrouwen. Gewoon doorlopen people, nothing to see here. Het feit dat vrouwen structureel 18% minder verdienen en moeilijk bemiddelbaar zijn, zelfs te moeilijk voor de Soos, da's gewoon toeval. Daar hebben we niets mee te maken. Werken zullen ze, de hoeren!quote:'Tienduizenden bijstandsontvangers ongemoeid gelaten'
AMSTERDAM - Branchevereniging voor sociale diensten Divosa maakt uit onderzoek op dat tienduizenden bijstandsontvangers ongemoeid worden gelaten, terwijl er vanuit de arbeidsmarkt veel vraag is naar personeel.
Dat meldt De Telegraaf dinsdag. De moeilijk te bemiddelen groep, voornamelijk bestaand uit mensen van veertig jaar en ouder, allochtonen, verslaafden en vrouwen worden door de gemeenten te weinig benaderd, luidt de conclusie van het onderzoek.
Divosa-voorzitter Tof Thissen in de ochtendkrant: "De sociale dienst voert uit wat gemeenteraden en colleges bepalen. Maar elk mens kan iets en geld mag geen argument zijn om geen pogingen te doen deze mensen weer aan het werk te krijgen."
Ja, het is deerniswekkend als je kennis neemt van sommige reacties. Ik denk ook dat sommigen het zelf maar eens aan de lijve moeten ondervinden hoe het is als je werk zoekt en tot de kwetsbare groepen hoort zoals ouderen, werklozen gehandicapten, allochtonen etc.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf, geef het maar op. Dit forum zit vol met rechtse k-zakken en dat wordt in stand gehouden door het partijdige modbeleid. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Fastmatti en consorten ooit ook eens van de goot gaan eten en dat dan per ongeluk zij niet in aanmerking komen voor de bijstand.
Het doet me echt pijn om te lezen hoe er over mensen wordt gepraat.
Ah, Ok das iets genuanceerder.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:58 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ho wacht even, gaat de verantwoordelijkheid nu weer eenzijdig richting staat? NIemand anders dan de persoon zelf, of hooguit Het Lot, "plaatst" iemand in een situatie waarin hij niet in z'n eigen levensonderhoud kan voorzien. Het is niet alsof 'de staat' iemand doelbewust in zo'n situatie brengt ofzo. Het is alleen dat de staat niet per definitie iedereen altijd overal maar uit redt zonder voorwaarden.
Dat wil voor mij niet zeggen dat we mensen die door vette pech, of door stommiteiten, in de shit zijn gekomen per definitie volledig aan hun lot moeten overlaten, maar ik word wel een beetje moe van de suggestie dat Vadertje Staat de verantwoordelijkheid heeft voor iedereen, ook gezonde mensen met alle kansen, van wieg tot graf een prettig bestaan te garanderen. De meesten van ons kunnen wel IETS zelf.
In geval je het hebt over belasting die de mensen nog over de bijstand betalen: Ze hoeven toch maar een deel aan belasting te betalen? Dus kunnen ze een groot deel houden van het geld zonder tegenprestatie houden.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die tegenprestatie wordt elke maand onder dwang van je salaris afgehouden.
Sowieso zou de markt het beter op kunnen lossen, maar zeggen dat er geen tegenprestatie is, is gewoon niet waar.
Ja je lichaam verkopen aan de hoogste bieder (of gulste kerk) om maar te kunnen eten. Vast een succesquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:28 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Géén bijstand lijkt me keus en prikkel genoeg.
Volgens mij val jij mij constant aan en niet andersom.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf, geef het maar op. Dit forum zit vol met rechtse k-zakken en dat wordt in stand gehouden door het partijdige modbeleid
Helaas kan ik me in 0031 niet verzekeren hiertegen dus in het uiterste geval zal ik ook gebruik moeten maken van de bijstand. Simpelweg omdat de overheid mij het onmogelijk maakt mijn eigen risico's af te dekken.quote:. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Fastmatti en consorten ooit ook eens van de goot gaan eten en dat dan per ongeluk zij niet in aanmerking komen voor de bijstand.
quote:Het doet me echt pijn om te lezen hoe er over mensen wordt gepraat.
Oh christus...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf, geef het maar op. Dit forum zit vol met rechtse k-zakken en dat wordt in stand gehouden door het partijdige modbeleid. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Fastmatti en consorten ooit ook eens van de goot gaan eten en dat dan per ongeluk zij niet in aanmerking komen voor de bijstand.
Dus het is maar allemaal onzin wat hier uitgekraamd wordt want iedereen is rechts? Sommige reacties zijn wat kort door de bocht, maar dat is jouw reactie ook zeker wel...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
Moest je daar eerst een kutkloon voor aanmakenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:05 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Oh christus...![]()
![]()
Ik ben sprakeloos. Alleen mensen die jouw opinie delen kunnen menslievend zijn... Sure.
Dit soort treurige en wereldvreemde reacties weerhouden mij ervan om uitgebreid te gaan posten in o.a. POL.
Slinkse jankerds.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moest je daar eerst een kutkloon voor aanmaken?
Precies. Die klusjes verdwijnen dus voor de betaalde arbeid. Lekker makkelijk natuurlijk, gratis mensen! En dat "onrendabel" is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik bedoel, alles is onrendabel invergelijking met gratis arbeid. Dat wordt dus een ramp voor kleine klusjesmannen, plantsoenendiensten en al dat soort werkjes. De arbeidskrachten die daarin werkzaam zijn raken zo hun werk kwijt, waardoor het effect averechts is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:31 schreef Hexagon het volgende:
In principe heeft Rutte gelijk dat mensen als het effe kan moeten gaan werken. Als vind ik dat hij iets teveel het beschuldigende vingertje richting die werklozen wijst en niet kijkt waarom die mensen geen baan hebben. Want de meesten zouden best willen werken. Beter eens die problemen benoemen en dan met gerichte oplossingen komen om deze mensen ook een kans te geven.
Verder mogen ze bijstandsgerechtigen best werk laten doen voor hun uitkering. Er zijn zat onrendabele klusjes die gedaan moeten worden maar waar het te duur is iemand in dienst te nemen.
Ja maar er is ook zat dat blijft liggen. Er is bijvoorbeeld niemand die lelijke grafitti van muren haalt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Precies. Die klusjes verdwijnen dus voor de betaalde arbeid. Lekker makkelijk natuurlijk, gratis mensen! En dat "onrendabel" is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik bedoel, alles is onrendabel invergelijking met gratis arbeid. Dat wordt dus een ramp voor kleine klusjesmannen, plantsoenendiensten en al dat soort werkjes. De arbeidskrachten die daarin werkzaam zijn raken zo hun werk kwijt, waardoor het effect averechts is.
Die mensen zijn er wel, maar ze komen misschien niet overal.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar er is ook zat dat blijft liggen. Er is bijvoorbeeld niemand die lelijke grafitti van muren haalt bijvoorbeeld.
Er is geen partij te vinden die het daarmee oneens zou zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:31 schreef Hexagon het volgende:
In principe heeft Rutte gelijk dat mensen als het effe kan moeten gaan werken.
Inderdaad. Rutte is een verwend ventje dat kennelijk nooit tegenslag heeft gehad laat staan ooit een uitkering heeft gezien. Hij zou zelf eens flinke tegenslag moeten krijgen, misschien dat ie dan leert wat het leven precies inhoudt.quote:Als vind ik dat hij iets teveel het beschuldigende vingertje richting die werklozen wijst en niet kijkt waarom die mensen geen baan hebben. Want de meesten zouden best willen werken.
Precies. rutte denkt alleen maar aan de korte termijn. Hij zou em sieren als ie met echte oplossingen komt. En ook bedrijven eens aanspreken.quote:Beter eens die problemen benoemen en dan met gerichte oplossingen komen om deze mensen ook een kans te geven.
Maar geeft dan die mensen dan wel perspectief op duurzaam werk.quote:Verder mogen ze bijstandsgerechtigen best werk laten doen voor hun uitkering. Er zijn zat onrendabele klusjes die gedaan moeten worden maar waar het te duur is iemand in dienst te nemen.
Misschien is Rutte het type dat een bijstanduitkering weigert te accepteren voor zichzelf.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Inderdaad. Rutte is een verwend ventje dat kennelijk nooit tegenslag heeft gehad laat staan ooit een uitkering heeft gezien. Hij zou zelf eens flinke tegenslag moeten krijgen, misschien dat ie dan leert wat het leven precies inhoudt.
Hoewel daar ook wel weer een tegenlicht op geworpen moet worden. Het is voor veel werkgevers bijvoorbeeld te duur oudere werknemers aan te nemen. Er zou ook eens gekeken kunnen worden hoe je het aantrekkelijker maakt om dt soort mensen aan te nemen door ze niet duurder te maken dan jongeren. Ook zou er bijvoorbeeld een eenvoudiger gemaakt kunnen worden om mensen die vanuit het CWI aangenomen eenvoudiger te ontslaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat Rutte niet wijst naar de bedrijven die het stelselmatig verekken om mensen uit de uitkering aan een baan te helpen is te schokkend voor woorden.
De bedrijven willen alleen de lasten maar niet de lusten van de arbeidsmakrt . Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel daar ook wel weer een tegenlicht op geworpen moet worden. Het is voor veel werkgevers bijvoorbeeld te duur oudere werknemers aan te nemen. Er zou ook eens gekeken kunnen worden hoe je het aantrekkelijker maakt om dt soort mensen aan te nemen door ze niet duurder te maken dan jongeren. Ook zou er bijvoorbeeld een eenvoudiger gemaakt kunnen worden om mensen die vanuit het CWI aangenomen eenvoudiger te ontslaan.
Zou hij dat ook doen als hij zelf tot de zwakkeren behoorde en geen werkgever op hem zit te wachten?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien is Rutte het type dat een bijstanduitkering weigert te accepteren voor zichzelf.
De zwakkeren wie zijn dat en hoe komt dat?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou hij dat ook doen als hij zelf tot de zwakkeren behoorde en geen werkgever op hem zit te wachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |