abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58503274

Platform: Xbox 360, Playstation 3 en PC
Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal Studios
Genre: First Person Shooter
Release: Herfst 2008

Screenshots

Details

• Het tweede deel uit de Far Cry franchise verruilt de tropische setting voor een Afrikaanse setting. Het plot van het eerste deel heeft niets meer te maken met het tweede deel, vandaar ook de keuze voor een geheel andere setting. Je speelt een huurmoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij vijftig vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungles. Je uiteindelijke doel is om 'The Jackal' onderuit te halen, wie dit precies is blijft nog even onbekend.

• De missiestructuur is non-lineair, te vergelijken met de Elder Scrolls serie. Ook nu kun je missies aannemen wanneer je dit wilt en ze uitvoeren hoe jij dit geschikt acht. De opdrachten krijg je van neutrale dorpinwoners, hier kun je tevens terecht voor de aankoop van wapens, al dan niet van de zwarte markt.

• De wereld moet zeer realistisch worden, zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree heet. Takken kunnen met deze engine worden afgebroken door verschillende factoren. In real-time groeien deze takken ook weer aan. Hout kan vlam vatten en ontaarden in een flinke brand. Door de real-time effecten kan het vuur zich verspreiden in de richting waarin de wind staat, zorg er dus voor dat je niet ingesloten wordt.

• Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Het blokkeren van een wapen gebeurt na enige tijd van gebruik, hoe vaker je een zelfde wapen gebruikt, hoe eerder deze ermee op kan houden. Kapotte wapens kunnen gemaakt of vervangen worden, het idee van de makers is ook dat hoe 'verser' je wapen is waarmee je een strijd in gaat, hoe meer je kans hebt hier weer heelhuids uit te komen.

• Een zelfde systeem gaat op voor voertuigen, een voertuig met schade blijft ook beschadigd en kan er na verloop van tijd helemaal mee stoppen. Ook hier is het weer mogelijk om het voertuig te laten maken. Simpelweg een nieuw voertuig stelen is vaak niet aan te raden, dorpelingen pakken simpelweg een ander voertuig om achter je aan te gaan en dit doen ze bepaald niet op een vredelievende manier.

• Dekking zoeken is lastig tijdens een gevecht, zoals gezegd is de omgeving vernietigbaar en daardoor kun je nooit lang op één plaats blijven. Door een goed A.I. van de vijanden zullen ze niet simpelweg op je af rennen, wanneer ze zelf gewond zijn trekken ze zich tijdelijk terug om daarna de jacht opnieuw op je te openen.

• Gelukkig is niet iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen komen die je bij zullen staan. In gevechten geven ze niet alleen meer vuurkracht, wanneer je zelf zwaargewond bent slepen ze je weg van de strijd zodat je bij kunt komen terwijl zij de vijand op afstand houden. Terwijl jij tijdelijk uit de strijd bent zal je karakter niet simpelweg op de grond liggen om bij te komen, wanneer je door een kogel geraakt bent zal hij deze uit zijn lichaam trachten te verwijderen. Om dit te doen zul je wel een medkit bij je moeten hebben.

• Als speler kun je drie wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten side arm, main weapon en special weapon. Deze laatste komen het minst vaak voor in de game, maar zijn dan ook het zwaardere geschut als rocketlaunchers en flame throwers.

• Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één minuut in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game. Bij safe houses kun je niet alleen het spel opslaan, maar tevens slapen om bij te komen. Dit slapen is niet alleen handig om je wonden te laten genezen, maar kan er tevens voor zorgen dat je wakker wordt in de nacht omdat het dan beter is een dorp binnen te vallen.

Videos

Tech demo: Day & Night Cycles SD | HD
    Tech demo: Tree Regeneration SD | HD
    Tech demo: Walkthrough SD | HD
    Off-screen Gameplay Footage SD

[ Bericht 0% gewijzigd door Sackboy op 06-05-2008 12:27:43 ]
  • Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
    Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
    pi_58503463
    DEZE GAME WORDT DE SHIT
      dinsdag 6 mei 2008 @ 00:24:00 #3
    106133 SpankmasterC
    BOOMSHAKALAKA
    pi_58503546
    I wants it!
    Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
    Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
    pi_58503789
    lijkt me ook heel leuke game te worden
      dinsdag 6 mei 2008 @ 00:54:48 #5
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58503950
    Hype nou maar niet teveel jongens, want als het net zulk een dramatische wending als Far Cry 1 krijgt, dan wordt het huilen met de pet op.
    pi_58503974
    Deze haal ik alleen al omdat het volgende al zwaaaaar rockte.

pi_58504007
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:07 schreef Sackboy het volgende:
  • Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één uur in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game.
  • Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.
    pi_58506710
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.
    Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterk

GTA IV heeft een cycle van 1u=2m. Een cycle van 1u=8m is dus wel vrij lang. Dan moet je zo'n 3 uur gamen om één ingame etmaal mee te maken. Ik zal eens wat rondzoeken om te checken of het klopt.
    Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

pi_58506779
    Vet.
    Signature
      dinsdag 6 mei 2008 @ 10:21:06 #10
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58507316
    Zoals het er nu staat zou 1 uur in het echte leven gelijk staan aan 8 minuten in de game. Dus 1 uur gamen ben je 8 minuten verder in het spel. Wat dus niet logisch is, lijkt mij dan ook eerder andersom.

Of je moet het weer anders lezen, maar het staat er in ieder geval onduidelijk in.
    pi_58507428
    Oke, ik heb ff gecheckt en het stond er inderdaad verkeerd. Volgens Threespeech is het:
    quote:
    This is an enormously ambitious title. Taking place in a huge open landscape (50 square kilometres to be precise) and featuring a complex narrative system that lets the player shape the story, it promises a genuine sense of navigational freedom. It also chucks in a complex physics system, where foliage damaged by bullets or explosions slowly grows back; where you can set fire to huge areas of scrubland to flush out hiding enemies; where the wind carries those flames in a realistic pattern and rain puts them out. All this takes place in a realistic day/night cycle with one minute of real time equalling eight minutes in the game world. Don’t fancy taking out that gun emplacement during the day? Camp it out and wait for dusk to draw in.
    Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.

pi_58507434
    Ik heb het gefixed in de OP.

dinsdag 6 mei 2008 @ 10:30:12 #13
    162637 Blauwe_Pino
    Groetjes Blauwe Pino
    pi_58507458
    Was Crysis niet al FarCry 2 ?
    pi_58507522
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 10:30 schreef Blauwe_Pino het volgende:
    Was Crysis niet al FarCry 2 ?
    Nope Crysis is gemaakt door Crytec, Far Cry 2 wordt gemaakt door Ubisoft
    pi_58509055
    Voor zover ik weet waren Far Cry en Crysis beide gemaakt door Crytek, en wordt Far Cry 2 door een nieuw team binnen Ubisoft gemaakt en met een compleet nieuwe engine (Dunia).

dinsdag 6 mei 2008 @ 12:19:57 #16
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_58509576
    tvp
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
    pi_58512066
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 10:28 schreef Sackboy het volgende:
    Oke, ik heb ff gecheckt en het stond er inderdaad verkeerd. Volgens Threespeech is het:
    [..]

Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.
    Mwah, het moet ook weer niet tè snel gaan, dan voelt het wat onrealistisch aan. Drie uur vind ik wel een goede cycle.

Ziet er erg tof uit dit spel, hopelijk is de omgeving 100% vernietigbaar, dus naast bomen ook de hutjes en huisjes.
    Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
    pi_58521729

pi_58522002
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 09:45 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterk
    Lees nou eens goed:

Er staat: 1 uur in het echt is 8 minuten in de game.

Als je dus 24 uur speelt, ben je in het spel maar 24 x 8 = 192 minuten (=iets meer dan 3 uur) opgeschoten. Lijkt me juist dat dat andersom moet zijn, of niet?

Edit: laat maar, het was al duidelijk
    pi_58522840
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 23:20 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lees nou eens goed:

Er staat: 1 uur in het echt is 8 minuten in de game.

Als je dus 24 uur speelt, ben je in het spel maar 24 x 8 = 192 minuten (=iets meer dan 3 uur) opgeschoten. Lijkt me juist dat dat andersom moet zijn, of niet?

Edit: laat maar, het was al duidelijk
    Je kan het op twee manieren lezen. En ik las het dus op de andere manier. Dus dat 8 minuten in de game 1 uur van een echte dag moet voorstellen qua day-night cycle. Zo werd het bij GTA IV ook gepresenteerd, vandaar dat ik het zo las.

pi_58523357
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 23:10 schreef Sackboy het volgende:
    Nieuwe video
    Kapot-spang gewoon.
    pi_58550227
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 00:37 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Kapot-spang gewoon.
    Vooral deze shots:

Ze zeggen overigens steeds dat de game op alle platformen gelijk gaat zijn, en dat ze geen concessies doen aan framerate/graphics enzo ten opzichte van de PC versie. Hoop dat dat gaat lukken..

pi_58558281
    tvp
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
    pi_58583706
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:54 schreef Platina het volgende:
    Hype nou maar niet teveel jongens, want als het net zulk een dramatische wending als Far Cry 1 krijgt, dan wordt het huilen met de pet op.
    Enemies will include human mercenaries, but sci-fi creatures such as the mutants from Far Cry will not be featured.

Dit vind ik trouwens ook tof:

The player will be able to choose from around twelve different characters to play, each with a unique look and back story. All of the playable characters will be different types of mercenaries. The playable characters the player does not choose to play will become non-player characters who are friends of the player's character.

En natuurlijk dat je de missies op jouw manier kan volbrengen. Dus bijvoorbeeld sneaky in alle stilte iedereen de keel doorsnijden (totaal niet mijn stijl, ik word altijd gespot ), van een afstandje iedereen kapot snipen, als een rambo binnenstormen, of gewoon als pyromaan het hele dorp platbranden

pi_58583877
    Snipen en plat branden dan maar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')