abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:24:56 #51
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58583106
quote:
Marcel Meeuwis spreekt!

Twee weken geleden kopte Marcel Meeuwis in Voetbal International nog dat de chemie tussen hem en trainer Raymond Atteveld weg was en hij het liefst volgend seizoen wilde vertrekken bij Roda JC. Er zou ‘iets’ voorgevallen zijn tussen hem en de trainer maar wat dat ‘iets’ was, daar wilde Meeuwis niet verder over uitweiden. Supporters begonnen op diverse sites te gissen naar de werkelijke reden waarom Meeuwis opeens de club wilde verlaten. Waar de één het had over een simpel ‘werkconflict’, zo kwam de ander met het verhaal dat er iets was voorgevallen tussen Raymond Atteveld en de vriendin van Marcel Meeuwis. Dat laatste gerucht werd steeds hardnekkiger en in een mum van tijd waren velen ervan overtuigd dat dit dé reden was voor Meeuwis wens te vertrekken uit Kerkrade. Hoofdrolspeler Marcel Meeuwis werd een tijd geleden ook op de hoogte gesteld van de geruchten die de ronde deden over trainer Atteveld en zijn vriendin. Het moge duidelijk zijn dat deze geruchten zeer vervelend maar ook kwetsend zijn voor Marcel en zijn vriendin en voor trainer Atteveld en zijn gezin en hij kwam dan ook met het verzoek het één en ander recht te mogen zetten via onze website. Natuurlijk wilden wij hem deze mogelijkheid geven.

Marcel benadrukt dat er niets is voorgevallen tussen zijn vriendin en trainer Raymond Atteveld. ‘Dat verhaal is compleet uit de duim gezogen en absolute ONZIN. Ik betreur het dan ook dat iemand het nodig vind om een dergelijk gerucht de wereld in te helpen en dan ook nog durft te zeggen dat hij of zij dit uit betrouwbare bron heeft vernomen. Hiermee schaadt men niet alleen mij en trainer Atteveld, maar betrekt men ook nog mensen erbij die met deze hele zaak niets te maken hebben. IK hoop dat mede dankzij deze update dit vervelende gerucht voor eens en voor altijd uit de wereld is. Er zijn diverse andere redenen waarom ik de club wil verlaten. Het is een opeenstapeling van allerlei incidenten in een hele korte tijd.'

Marcel Meeuwis
Bron: Rodaworld
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:30:55 #52
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_58583236
ok dan is dat iig duidelijk. Gewoon aanstellerij van 'm dus
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:40:54 #53
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58583431
Zoals ik zei...

• Linssen komt, die 2 moeten elkaar echt niet. Los daarvan krijgt Meeuwis dan concurrentie op zijn plek.
  • Dit zou de 3de, opeenvolgende, keer worden dat Meeuwis met ruzie bij zijn club zou vertrekken.

En de openlijke kritiek "Als je buiten het veld het mannetje wilt zijn moet je dat binnen de lijnen ook". Als je daar niet tegen kunt

Wat valt die Meeuwis me als mens toch enorm vies tegen! De voetballer ok, maar het mens
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      zaterdag 10 mei 2008 @ 23:37:26 #54
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58602772
    Ook lekker achterlijk om een open dag op een woensdag (20 augustus) te houden.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      zondag 11 mei 2008 @ 11:02:32 #55
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_58606724
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 23:37 schreef DarkShine het volgende:
    Ook lekker achterlijk om een open dag op een woensdag (20 augustus) te houden.
    dat ze dat geld maar lekker gebruiken voor in de spelerspot... heb je meer aan (al zal het niet veel zijn ;'))

en ook nog eens vakantie houden tot 23 juni....
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      dinsdag 13 mei 2008 @ 14:51:21 #56
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_58644906
    net alsof de opendag spectaculair is, stelt eigenijk nooit iets voor, wordt er wel weer een wedstrijd bij gespeeld?
      dinsdag 13 mei 2008 @ 15:06:51 #57
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58645200
    Dat die niet spectaculair is klopt. Maar normaal wel een gezellig middagje zuipen.

Maargoed, de open dag en de seizoenskaartvoorwaarden maken duidelijk dat Roda zich momenteel totaal niet intresseert om haar fans!
    Planning:
    -
      dinsdag 13 mei 2008 @ 22:59:18 #58
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58654926
    Geruchtje dat Kah wegwilt om dezelfde redenen als Meeuwis...
    Planning:
    -
      dinsdag 13 mei 2008 @ 23:31:55 #59
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_58655641
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 22:59 schreef DarkShine het volgende:
    Geruchtje dat Kah wegwilt om dezelfde redenen als Meeuwis...
    Dat verbaast me niks en als zou blijken dat naast Meeuwis en Kah meer spelers zeer ontevreden zijn over Atteveld wordt het tijd om over zijn positie na te gaan denken.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      woensdag 14 mei 2008 @ 09:45:19 #60
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58659765
    quote:
    Jong Roda JC Limburgs beste beloftenteam

Op de laatste dag van de beloftencompetitie won Jong Roda JC in Venlo met 2-1 van Jong VVV. In de 88ste minuut scoorde Fitim Kacik de winnende treffer. Daarmee kwam Roda in punten gelijk met VVV maar werd op basis van een beter doelsaldo (+2) met de vierde plaats toch Limburgse beste beloftenploeg.

Bron: LD
    Planning:
    -
    pi_58663408
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 23:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat verbaast me niks en als zou blijken dat naast Meeuwis en Kah meer spelers zeer ontevreden zijn over Atteveld wordt het tijd om over zijn positie na te gaan denken.
    das waar, maar Kah mag van mij ook wel vertrekken. Een zekerheidje is 't allerminst
      woensdag 14 mei 2008 @ 15:02:41 #62
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58665445
    Tsja, Sibum schijnt ook weg te zijn omdat die continu overhoop lag met Atte.

Ben dan geen tegenstander van Atte, maar als de geruchten kloppen dan zeg ik ook
    Planning:
    -
      donderdag 22 mei 2008 @ 08:55:11 #63
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58817185
    quote:
    VVV meldt zich bij Roda voor Van Kouwen

VVV heeft Roda JC benaderd in een poging Frank van Kouwen terug naar Venlo te halen.

De 27-jarige Weertenaar, die eerder al van 2004 tot en met 2006 al uitkwam voor VVV, mag vertrekken uit Kerkrade.

Van Kouwen, die op dit moment met de Roda-selectie ter afsluiting van het seizoen op Mallorca verblijft, bevestigt dat er interesse uit Venlo voor hem is.

,,Een aantal clubs, waaronder VVV, heeft zich bij mijn zaakwaarnemer gemeld. Daartussen zitten clubs uit de ere- en eerste divisie. Mijn zaakwaarnemer heeft de interesse van die clubs kenbaar gemaakt bij Roda JC.”

Volgens algemeen directeur Huub Narinx van Roda is een overgang naar VVV bespreekbaar.

Van Kouwen, die bij Roda een doorlopend contract heeft tot en met de zomer van 2010, kwam in zijn eerste seizoen in Kerkrade zelden aan spelen toe.

De verdediger startte in de competitie tweemaal en in de beker één keer in de basis. Daarnaast heeft hij een aantal invalbeurten (vooral in het begin van het seizoen) achter zijn naam staan.

Van Kouwen zelf staat positief tegenover een vertrek uit Kerkrade. „In principe sta ik voor alles open, ook voor een eventuele terugkeer naar VVV. Maar het is nog vroeg, eerst moeten we afwachten of Roda er met geïnteresseerde clubs uitkomt. Zelf heb ik nog niet gesproken met geïnteresseerde clubs. Venlo is lekker in de buurt, maar het zou ook een uitdaging zijn eens een keer buiten Limburg te spelen.

Het totaalbeeld moet goed zijn voordat ik een keuze maak voor een club. Ik moet een goed gevoel hebben bij de club en de trainer. En ook financieel moet het plaatje natuurlijk kloppen.”

Planning:
    -
      donderdag 22 mei 2008 @ 10:52:18 #64
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58819361
    Indien Engelaar naar S04 vertrekt verwacht ik dat FC Twente informeert naar Meeuwis...
    Planning:
    -
      donderdag 22 mei 2008 @ 11:22:47 #65
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_58820157
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 10:52 schreef DarkShine het volgende:
    Indien Engelaar naar S04 vertrekt verwacht ik dat FC Twente informeert naar Meeuwis...
    Dat zou zo maar kunnen en aangezien we vanaf volgend seizoen financieel absoluut niet meer tegen Twente op kunnen wordt het dan een moeilijk verhaal om hem te behouden.
      donderdag 22 mei 2008 @ 12:19:29 #66
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58821570
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 11:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat zou zo maar kunnen en aangezien we vanaf volgend seizoen financieel absoluut niet meer tegen Twente op kunnen wordt het dan een moeilijk verhaal om hem te behouden.
    Indien Vormer naar Roda komt vind ik het eigenlijk niet eens zo erg. Dan hebben we twee spelers gehaald voor Meeuwis zijn plek.
    Planning:
    -
    pi_58821670
    Hoe gaat Roda het vertrek van Tioté en Lamah opvangen?
    pi_58822119
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 12:23 schreef pinow het volgende:
    Goede vraag.
      donderdag 22 mei 2008 @ 12:49:27 #69
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58822245
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 12:23 schreef pinow het volgende:
    Is het 100% zeker dat deze vertrekken dan
    Planning:
    -
      donderdag 22 mei 2008 @ 13:00:53 #70
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_58822524
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 12:19 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Indien Vormer naar Roda komt vind ik het eigenlijk niet eens zo erg. Dan hebben we twee spelers gehaald voor Meeuwis zijn plek.
    Dat is toch niet meer dan een roddel op rodajcfans.nl?
    pi_58822634
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 12:49 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Is het 100% zeker dat deze vertrekken dan
    Lamah zowiezo.

Maar het lijkt me voor Roda toch wel iets om rekening mee te houden.
    pi_58822741
    Maar Atte heeft dus de vriendin van Meeuwis liggen naaien?
    pi_58824295
    Jongen, wil je dit nu ineens weer oprakelen?
    That's all folks!
    pi_58825009
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 10:52 schreef DarkShine het volgende:
    dat kan maar persoonlijk vind ik engelaar toch wel een stuk completer kwa speler. Meeuwis is toch vooral een bikkelaar terwijl engelaar ook o.a. makkelijk mee kan aanvallen

Dat Meeuwis vertrekt heb ik me al bij neergelegd, het wordt alleen eens tijd dat er ook daadwerkelijk versterkingen vastgelegd worden en niet zoals afgelopen seizoen dat de trainer pas een complete selectie heeft terwijl de competitie al bezig is.
      zondag 25 mei 2008 @ 11:14:58 #75
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_58894100
    Vormer naar Roda? Zou definitief zijn volgens rodajcfans.nl
      zondag 25 mei 2008 @ 11:46:59 #76
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58894673
    Meeuwis naar een Duitse club?
    Planning:
    -
      zondag 25 mei 2008 @ 11:57:46 #77
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_58894927
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 11:46 schreef DarkShine het volgende:
    Meeuwis naar een Duitse club?
    Wat ik begrepen heb is men in gesprek met Borussia MG
      zondag 25 mei 2008 @ 23:30:59 #78
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58909545
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 11:57 schreef RD4 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is men in gesprek met Borussia MG
    Same here.
    Planning:
    -
      maandag 26 mei 2008 @ 10:43:04 #79
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_58914377
    gladbach zou wel bij 'm passen denk ik. Zowiezo vind ik dat wel een mooie club. Mooi stadion en die 4/5 miljoen kunnen ze wel betalen
      maandag 26 mei 2008 @ 18:01:20 #80
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58923351
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 10:43 schreef planethugo het volgende:
    gladbach zou wel bij 'm passen denk ik. Zowiezo vind ik dat wel een mooie club. Mooi stadion en die 4/5 miljoen kunnen ze wel betalen
    Ik verwacht inderdaad dat een club die in de Duitse 2. Liga een evengroot budget als PSV heeft die 4/5 miljoen kan betalen.
    Planning:
    -
      dinsdag 27 mei 2008 @ 12:14:21 #81
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_58938274
    quote:
    AZ-directeur: 'Ik wacht op telefoontje van Vormer'

27/05/2008 09:05

AZ is onaangenaam verrast door het bericht dat Ruud Vormer transfervrij naar Roda JC zou vertrekken. Technisch directeur Marcel Brands wacht op drie telefoontjes.

'Ik had afgesproken na het toernooi van Toulon met Ruud te praten', zegt Brands in De Telegraaf. De directeur technische zaken: 'Ik word opeens geconfronteerd met deze zaak. Ik zit nu op een telefoontje te wachten van Roda JC, Ruud zelf en zijn zaakwaarnemer.'

De middenvelder kan bij de club uit Kerkrade voor vier jaar tekenen, maar een snelle overgang staat op de tocht nu AZ mogelijk de transfervrije status van Vormer gaat betwisten.
    toch weer opmerkelijk, waarom moet dat weer op zo een rare manier? Even bellen met az kan toch geen kwaad zou je zeggen

kwa speler heb ik die vormer te weinig in de gaten gehouden om er echt over te kunnen oordelen. Maar tis iig een jonge speler die niet veel hoeft te kosten en bovendien een nederlander is
      dinsdag 27 mei 2008 @ 23:07:10 #82
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58952726
    Vind je het geen rare manier van AZ? Die komen namelijk wel vaker met zulke verhalen in de media...
    Planning:
    -
    pi_58964180
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 23:07 schreef DarkShine het volgende:
    Vind je het geen rare manier van AZ? Die komen namelijk wel vaker met zulke verhalen in de media...
    bij ons lijkt anders ook geen transfer op een fatsoenlijke manier rond te kunnen komen. Altijd is er wel wat
    pi_58982826
    quote:
    Tioté en Lamah verlaten Roda JC
    KERKRADE - Roda JC neemt definitief afscheid van Cheick Tioté en Roland Lamah.
    Beide spelers werden afgelopen seizoen van Anderlecht gehuurd en de Limburgers wilden tweetal behouden. De transfersom die de Belgen vragen kan Roda echter niet opbrengen. Tioté heeft al een aanbod van de Franse topclub AS Monaco op zak.

bron Sportwereld.nl
    als monaco al voor tiote komt, wat voor club komt er dan voor lamah.... kortom, die zijn we zeker kwijt
      donderdag 29 mei 2008 @ 10:49:24 #85
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_58983083
    Dat is zeker balen en een behoorlijke aderlating. Benieuwd hoe Roda dit gaat opvangen!
    Planning:
    -
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:00:41 #86
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_58998867
    Ik kom ook nog eens kijken.

Vormer ligt nog niet vast, en die fabeltjes hebben we veel vaker gehoord. Eerst namen naar buiten brengen en dan ketst de transfer weer af. Deja vu?
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:24:07 #87
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_58999482
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:00 schreef Professional het volgende:

Vormer ligt nog niet vast, en die fabeltjes hebben we veel vaker gehoord. Eerst namen naar buiten brengen en dan ketst de transfer weer af. Deja vu?
    Vormer zegt zelf in de VI dat die volgende week zal tekenen, lijkt me niet dus.
    pi_59008699
    Roda heeft een bod uitgebracht voor Tioté.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 11:56:17 #89
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59009265
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 11:31 schreef pinow het volgende:
    Roda heeft een bod uitgebracht voor Tioté.
    Inderdaad

Middenveld met Tioté, Vormer, Linssen en Janssen of Hadouir. Zou leuk zijn als Meeuwis dan ook nog bleef, maar dat gebeurd niet.
    Planning:
    -
      zaterdag 31 mei 2008 @ 09:43:42 #90
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59027904
    quote:
    Ruud Vormer tekent alvast
    CONTRACT AZ nog niet akkoord met overgang talent naar Roda JC

Roda JC heeft met Ruud Vormer één van de grotere talenten van Nederland vastgelegd.

De 20-jarige middenvelder tekende een contract van vier jaar.

Beide partijen besloten de transfer af te ronden, hoewel ze weten dat AZ niet akkoord is met de overgnag.

De Alkmaarse club is van mening dat ze de optie in het aflopende contract van Vormer heeft gelicht en hij daardoor niet transfervrij kan vertrekken. „Ik weet zeker dat ik gelijk heb”, aldus de speler. „Daarom durf ik nu best te tekenen.

AZ had de optie voor 1 april moeten lichten, maar ik kreeg de brief pas op 4 april. Ik voelde me niet serieus genomen en wilde daarom weg.” Behalve Roda toonden ook FC Utrecht,West Bromwich Albion en twee Franse clubs interesse. „Roda was meteen concreet.

Het gevoel bij deze club is gewoon goed. Bovendien heb ik veel positieve geluiden gehoord over trainer Raymond Atteveld en kreeg ik een goede indruk van Roda toen ik hier met AZ speelde.” Met de komst van de jonge bikkelaar neemt het aantal middenvelders in de selectie toe. „Bij AZ was de concurrentie nog groter en heb ik me ook erin gespeeld. Dat moet hier ook lukken. Ik heb begrepen dat ik met mijn spelstijl pas bij deze club.

Al kan ik meer dan bikkelen alleen.”

Roda JC is bereid met VVV te praten over een transfer van Frank van Kouwen naar Venlo. „We moeten eerst kijken hoe onze selectie eruit komt te zien, maar in principe is de overgang bespreekbaar”, aldus algemeen directeur Huub Narinx, die daarnaast probeert Cheick Tioté vast te leggen. „Met Anderlecht hebben we een akkoord, met de speler zelf nog niet. Dat is een moeilijke kwestie. Zolang we niet met hem rond zijn, heeft Anderlecht het recht ook met andere clubs te onderhandelen.” Roland Lamah krijgt bij Anderlecht de kans zich tijdens de voorbereiding te bewijzen. Lukt dat niet, dan wil Anderlecht hem meteen weer verhuren en is Roda de belangrijkste gegadigde. „Maar het kan ook zo zijn dat Anderlecht hem verkoopt, want er is interesse voor hem”, aldus Narinx, die aangeeft dat Roda in dat geval weinig kans maakt. „ Zolang niemand verkocht wordt, kunnen wij niemand halen.” Eén van de gegadigden om verkocht te worden is Marcel Meeuwis, maar er heeft zich nog geen club gemeld.

Planning:
    -
      zaterdag 31 mei 2008 @ 09:44:47 #91
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59027908
    Oftewel:

• Roda & Vormer zijn rond, AZ ligt dwars;
  • Anderlecht & Roda zijn rond over Tioté, Roda & Tioté nog niet;
  • Roda zal in gesprek gaan met VVV over een terugkeer van Frank van Kouwen.
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      maandag 2 juni 2008 @ 09:09:13 #92
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59062439
    quote:
    Vrouwenselectie Roda compleet

Roda JC heeft 21 speelsters geselecteerd voor het vrouwenteam.

De Kerkraadse club debuteert komend seizoen in de eredivisie.

De selectie bestaat voor een groot deel uit voetbalsters die het afgelopen seizoen of het jaar ervoor actief waren voor Reuver en RKTSV.

Zes speelsters komen over van een andere eredivisionist, al kregen ze daar niet veel speelminuten: Kelly Gillissen, Inge van Son, Shirley Kocacinar, Sandra Swinkels, Stephanie Harmsen (allen Willem II) en Aniek Scheepens (FC Twente).

Doelvrouwe Kim Dossche van Cercle Brugge is Belgisch jeugdinternational.

Opvallend is de afwezigheid van A-internationals. De Eredivisie Vrouwen gaf vorig jaar nog aan de betere speelsters te willen verdelen over de verschillende teams om de onderlinge krachtsverschillen zo beperkt mogelijk te houden.

Selectie: Colette van Aalst, Sharon Demandt Sharon, Kim Dossche, Maureen Hamers, Michelle Hamers Michelle, Ilse Hennen, Loes Plantaz, Patty Prickaerts Patty, Glynis Vromen, Annika Pluymen, Suzanne de Kort, Miranda Valkenberg, Kelly Gillissen, Inge van Son, Shirley Kocacinar, Sandra Swinkels, Nori Verhoeven, Danitsja Heiligers, Liv Aerts, Aniek Scheepens, Stephanie Harmsen.

Planning:
    -
    pi_59062697
    Roda toont interesse in De Man (RSC Anderlecht) en Twente wil Tioté nu ook.
    pi_59076242
    De Man zal vast niet voor het vrouwenteam komen.

Maar dat was één of twee seizoenen terug toch ineens een soort van revelatie bij Anderlecht? Kwam toen zelfs in of bij de nationale ploeg, als ik me goed herinner.
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      dinsdag 3 juni 2008 @ 09:53:55 #95
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59083839
    quote:
    Roda JC aast op verdediger Mark de Man

Roda JC heeft bij Anderlecht geïnformeerd naar Mark de Man. De 25-jarige verdediger heeft nog een eenjarig contract bij de Belgische club waarmee Roda een samenwerkingsverband heeft. Omdat zijn verbintenis afloopt zal Anderlecht hem niet verhuren en zal Roda hem moeten kopen. ,,We zijn in hem geïnteresseerd en ik sluit een bod niet uit", aldus algemeen directeur Huub Narinx. ,,Maar we moeten eerst de financiële middelen vinden om hem te betalen. Bovendien zul je ook met hemzelf eruit zien te komen."

De Man maakte vrijdag nog deel uit van de selectie van de nationale ploeg voor de vriendschappelijke interland tegen Italië.

Planning:
    -
      dinsdag 3 juni 2008 @ 09:54:30 #96
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59083850
    quote:
    Klinkende namen ontbreken bij Roda JC
    Internationals vinden Kerkrade te ver weg

Roda JC start volgend seizoen zonder één A-international aan het avontuur in de eredivisie voor vrouwen.

og voordat de eredivisie voor vrouwen in 2007 van start ging was de eerste rel al een feit. De Maastrichtse Karin Stevens en Sanne Pluim mochten van de Stichting Eredivisie Voetbal (SEV) niet uitkomen voor FC Twente, omdat de Enschedese club anders een evenredig groot aantal A-internationals in de selectie zou hebben. De SEV wilde in het eerste jaar te grote krachtsverschillen voorkomen en verdeelde de betere speelsters over de zes teams. Karin Stevens volgde de verplichte keuze naarWillem II in Tilburg op, maar Sanne Pluim weigerde te verkassen naar Heerenveen.

Deze affaire leverde veel negatieve kritiek op, omdat de speelsters niet voor de club van hún keuze mochten spelen.

Debutant Roda start volgend seizoen zonder ook maar één aansprekende naam uit het Nederlands elftal.

Volgens Priscilla Janssens, manager van de SEV, is de situatie nu anders. „Vorig jaar waren er nog geen teams geformeerd en werd er vooral naar de gelijkwaardigheid van de selecties gekeken. Daar hoorde de verdeling van de internationals bij. Ook dit jaar blijft de gelijkwaardigheid het uitgangspunt.

Maar wanneer speelster en trainer tevreden zijn over hun huidige club, heeft het geen zin om ze naar een andere club te verplaatsen.”

Janssens ontkent dat er druk op de internationals uitgeoefend is om toch naar Roda te verhuizen. Ze verwijst naar een viertal bijeenkomsten van coaches uit de eredivisie, waarin getracht werd de selecties gelijkwaardig te krijgen. „Wanneer je voor een positie twee gelijkwaardige speelsters hebt en er maar één speelt, kun je kijken of die andere speelster bij een andere club wél meer kan gaan spelen. Op die manier hebben de coaches met hun speelsters geschoven. Maar je kunt veel willen, de speelster moet ook willen verhuizen. International Dyanne Bito (ADO/Den Haag, red.) bijvoorbeeld woont in Noordwijk en was niet van plan naar Limburg te verhuizen. De afstand naar Kerkrade en de daarbij horende reiskostenvergoeding worden dan gewoon te hoog.” Trainer René Eijer van Roda JC ziet het komend seizoen vooral als een overbruggingsjaar.

Ook hij geeft aan dat een aantal speelsters uit het westen vanwege de hoge reiskosten niet haalbaar waren. „De huidige selectie valt me zeker niet tegen. Het zegt mij niks dat we geen internationals in de ploeg hebben. Onlangs ben ik bij België - Nederland geweest en ben ik eerlijk gezegd niet onder de indruk geraakt van de Nederlandse internationals. Maar ik ben altijd mannenvoetbal gewend en misschien vergis ik me wel.We hebben wel vier speelsters vanWillem II en één van Twente in de selectie.

Zij nemen veel ervaring mee en daar kunnen we van leren.”

Planning:
    -
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:20:44 #97
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_59089818
    ben benieuwd of Tiote nu blijft, als twente echt interesse heeft dan vrees ik voor onze kansen. Of hij moet hier écht willen blijven
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:21:54 #98
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_59089848
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:20 schreef planethugo het volgende:
    ben benieuwd of Tiote nu blijft, als twente echt interesse heeft dan vrees ik voor onze kansen. Of hij moet hier écht willen blijven
    Meeuwis of Tiote zal wel vetrekken, want anders hebben we met Vormer en Linssen vier spelers voor twee posities en dat is te veel.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:23:47 #99
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_59089900
    Meeuwis zowiezo maar ik vind 't persoonlijk erg belangrijk dat tiote blijft aangezien hij wel bewezen heeft van meerwaarde te zijn en dat moeten we bij vormer nog maar afwachten
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:25:55 #100
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_59089949
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef planethugo het volgende:
    Meeuwis zowiezo maar ik vind 't persoonlijk erg belangrijk dat tiote blijft aangezien hij wel bewezen heeft van meerwaarde te zijn en dat moeten we bij vormer nog maar afwachten
    Ik hoop ook dat Tiote blijft, in Linssen zie ik namelijk geen basisspeler.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')