Same here.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:57 schreef RD4 het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is men in gesprek met Borussia MG
Ik verwacht inderdaad dat een club die in de Duitse 2. Liga een evengroot budget als PSV heeft die 4/5 miljoen kan betalen.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:43 schreef planethugo het volgende:
gladbach zou wel bij 'm passen denk ik. Zowiezo vind ik dat wel een mooie club. Mooi stadion en die 4/5 miljoen kunnen ze wel betalen
toch weer opmerkelijk, waarom moet dat weer op zo een rare manier? Even bellen met az kan toch geen kwaad zou je zeggenquote:AZ-directeur: 'Ik wacht op telefoontje van Vormer'
27/05/2008 09:05
AZ is onaangenaam verrast door het bericht dat Ruud Vormer transfervrij naar Roda JC zou vertrekken. Technisch directeur Marcel Brands wacht op drie telefoontjes.
'Ik had afgesproken na het toernooi van Toulon met Ruud te praten', zegt Brands in De Telegraaf. De directeur technische zaken: 'Ik word opeens geconfronteerd met deze zaak. Ik zit nu op een telefoontje te wachten van Roda JC, Ruud zelf en zijn zaakwaarnemer.'
De middenvelder kan bij de club uit Kerkrade voor vier jaar tekenen, maar een snelle overgang staat op de tocht nu AZ mogelijk de transfervrije status van Vormer gaat betwisten.
bij ons lijkt anders ook geen transfer op een fatsoenlijke manier rond te kunnen komen. Altijd is er wel watquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:07 schreef DarkShine het volgende:
Vind je het geen rare manier van AZ? Die komen namelijk wel vaker met zulke verhalen in de media...
als monaco al voor tiote komt, wat voor club komt er dan voor lamah.... kortom, die zijn we zeker kwijtquote:Tioté en Lamah verlaten Roda JC
KERKRADE - Roda JC neemt definitief afscheid van Cheick Tioté en Roland Lamah.
Beide spelers werden afgelopen seizoen van Anderlecht gehuurd en de Limburgers wilden tweetal behouden. De transfersom die de Belgen vragen kan Roda echter niet opbrengen. Tioté heeft al een aanbod van de Franse topclub AS Monaco op zak.
bron Sportwereld.nl
Vormer zegt zelf in de VI dat die volgende week zal tekenen, lijkt me niet dus.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:00 schreef Professional het volgende:
Vormer ligt nog niet vast, en die fabeltjes hebben we veel vaker gehoord. Eerst namen naar buiten brengen en dan ketst de transfer weer af. Deja vu?
Inderdaadquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:31 schreef pinow het volgende:
Roda heeft een bod uitgebracht voor Tioté.
quote:Ruud Vormer tekent alvast
CONTRACT AZ nog niet akkoord met overgang talent naar Roda JC
Roda JC heeft met Ruud Vormer één van de grotere talenten van Nederland vastgelegd.
De 20-jarige middenvelder tekende een contract van vier jaar.
Beide partijen besloten de transfer af te ronden, hoewel ze weten dat AZ niet akkoord is met de overgnag.
De Alkmaarse club is van mening dat ze de optie in het aflopende contract van Vormer heeft gelicht en hij daardoor niet transfervrij kan vertrekken. „Ik weet zeker dat ik gelijk heb”, aldus de speler. „Daarom durf ik nu best te tekenen.
AZ had de optie voor 1 april moeten lichten, maar ik kreeg de brief pas op 4 april. Ik voelde me niet serieus genomen en wilde daarom weg.” Behalve Roda toonden ook FC Utrecht,West Bromwich Albion en twee Franse clubs interesse. „Roda was meteen concreet.
Het gevoel bij deze club is gewoon goed. Bovendien heb ik veel positieve geluiden gehoord over trainer Raymond Atteveld en kreeg ik een goede indruk van Roda toen ik hier met AZ speelde.” Met de komst van de jonge bikkelaar neemt het aantal middenvelders in de selectie toe. „Bij AZ was de concurrentie nog groter en heb ik me ook erin gespeeld. Dat moet hier ook lukken. Ik heb begrepen dat ik met mijn spelstijl pas bij deze club.
Al kan ik meer dan bikkelen alleen.”
Roda JC is bereid met VVV te praten over een transfer van Frank van Kouwen naar Venlo. „We moeten eerst kijken hoe onze selectie eruit komt te zien, maar in principe is de overgang bespreekbaar”, aldus algemeen directeur Huub Narinx, die daarnaast probeert Cheick Tioté vast te leggen. „Met Anderlecht hebben we een akkoord, met de speler zelf nog niet. Dat is een moeilijke kwestie. Zolang we niet met hem rond zijn, heeft Anderlecht het recht ook met andere clubs te onderhandelen.” Roland Lamah krijgt bij Anderlecht de kans zich tijdens de voorbereiding te bewijzen. Lukt dat niet, dan wil Anderlecht hem meteen weer verhuren en is Roda de belangrijkste gegadigde. „Maar het kan ook zo zijn dat Anderlecht hem verkoopt, want er is interesse voor hem”, aldus Narinx, die aangeeft dat Roda in dat geval weinig kans maakt. „ Zolang niemand verkocht wordt, kunnen wij niemand halen.” Eén van de gegadigden om verkocht te worden is Marcel Meeuwis, maar er heeft zich nog geen club gemeld.
Bron: LD
quote:Vrouwenselectie Roda compleet
Roda JC heeft 21 speelsters geselecteerd voor het vrouwenteam.
De Kerkraadse club debuteert komend seizoen in de eredivisie.
De selectie bestaat voor een groot deel uit voetbalsters die het afgelopen seizoen of het jaar ervoor actief waren voor Reuver en RKTSV.
Zes speelsters komen over van een andere eredivisionist, al kregen ze daar niet veel speelminuten: Kelly Gillissen, Inge van Son, Shirley Kocacinar, Sandra Swinkels, Stephanie Harmsen (allen Willem II) en Aniek Scheepens (FC Twente).
Doelvrouwe Kim Dossche van Cercle Brugge is Belgisch jeugdinternational.
Opvallend is de afwezigheid van A-internationals. De Eredivisie Vrouwen gaf vorig jaar nog aan de betere speelsters te willen verdelen over de verschillende teams om de onderlinge krachtsverschillen zo beperkt mogelijk te houden.
Selectie: Colette van Aalst, Sharon Demandt Sharon, Kim Dossche, Maureen Hamers, Michelle Hamers Michelle, Ilse Hennen, Loes Plantaz, Patty Prickaerts Patty, Glynis Vromen, Annika Pluymen, Suzanne de Kort, Miranda Valkenberg, Kelly Gillissen, Inge van Son, Shirley Kocacinar, Sandra Swinkels, Nori Verhoeven, Danitsja Heiligers, Liv Aerts, Aniek Scheepens, Stephanie Harmsen.
quote:Roda JC aast op verdediger Mark de Man
Roda JC heeft bij Anderlecht geïnformeerd naar Mark de Man. De 25-jarige verdediger heeft nog een eenjarig contract bij de Belgische club waarmee Roda een samenwerkingsverband heeft. Omdat zijn verbintenis afloopt zal Anderlecht hem niet verhuren en zal Roda hem moeten kopen. ,,We zijn in hem geïnteresseerd en ik sluit een bod niet uit", aldus algemeen directeur Huub Narinx. ,,Maar we moeten eerst de financiële middelen vinden om hem te betalen. Bovendien zul je ook met hemzelf eruit zien te komen."
De Man maakte vrijdag nog deel uit van de selectie van de nationale ploeg voor de vriendschappelijke interland tegen Italië.
quote:Klinkende namen ontbreken bij Roda JC
Internationals vinden Kerkrade te ver weg
Roda JC start volgend seizoen zonder één A-international aan het avontuur in de eredivisie voor vrouwen.
og voordat de eredivisie voor vrouwen in 2007 van start ging was de eerste rel al een feit. De Maastrichtse Karin Stevens en Sanne Pluim mochten van de Stichting Eredivisie Voetbal (SEV) niet uitkomen voor FC Twente, omdat de Enschedese club anders een evenredig groot aantal A-internationals in de selectie zou hebben. De SEV wilde in het eerste jaar te grote krachtsverschillen voorkomen en verdeelde de betere speelsters over de zes teams. Karin Stevens volgde de verplichte keuze naarWillem II in Tilburg op, maar Sanne Pluim weigerde te verkassen naar Heerenveen.
Deze affaire leverde veel negatieve kritiek op, omdat de speelsters niet voor de club van hún keuze mochten spelen.
Debutant Roda start volgend seizoen zonder ook maar één aansprekende naam uit het Nederlands elftal.
Volgens Priscilla Janssens, manager van de SEV, is de situatie nu anders. „Vorig jaar waren er nog geen teams geformeerd en werd er vooral naar de gelijkwaardigheid van de selecties gekeken. Daar hoorde de verdeling van de internationals bij. Ook dit jaar blijft de gelijkwaardigheid het uitgangspunt.
Maar wanneer speelster en trainer tevreden zijn over hun huidige club, heeft het geen zin om ze naar een andere club te verplaatsen.”
Janssens ontkent dat er druk op de internationals uitgeoefend is om toch naar Roda te verhuizen. Ze verwijst naar een viertal bijeenkomsten van coaches uit de eredivisie, waarin getracht werd de selecties gelijkwaardig te krijgen. „Wanneer je voor een positie twee gelijkwaardige speelsters hebt en er maar één speelt, kun je kijken of die andere speelster bij een andere club wél meer kan gaan spelen. Op die manier hebben de coaches met hun speelsters geschoven. Maar je kunt veel willen, de speelster moet ook willen verhuizen. International Dyanne Bito (ADO/Den Haag, red.) bijvoorbeeld woont in Noordwijk en was niet van plan naar Limburg te verhuizen. De afstand naar Kerkrade en de daarbij horende reiskostenvergoeding worden dan gewoon te hoog.” Trainer René Eijer van Roda JC ziet het komend seizoen vooral als een overbruggingsjaar.
Ook hij geeft aan dat een aantal speelsters uit het westen vanwege de hoge reiskosten niet haalbaar waren. „De huidige selectie valt me zeker niet tegen. Het zegt mij niks dat we geen internationals in de ploeg hebben. Onlangs ben ik bij België - Nederland geweest en ben ik eerlijk gezegd niet onder de indruk geraakt van de Nederlandse internationals. Maar ik ben altijd mannenvoetbal gewend en misschien vergis ik me wel.We hebben wel vier speelsters vanWillem II en één van Twente in de selectie.
Zij nemen veel ervaring mee en daar kunnen we van leren.”
Meeuwis of Tiote zal wel vetrekken, want anders hebben we met Vormer en Linssen vier spelers voor twee posities en dat is te veel.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:20 schreef planethugo het volgende:
ben benieuwd of Tiote nu blijft, als twente echt interesse heeft dan vrees ik voor onze kansen. Of hij moet hier écht willen blijven
Ik hoop ook dat Tiote blijft, in Linssen zie ik namelijk geen basisspeler.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef planethugo het volgende:
Meeuwis zowiezo maar ik vind 't persoonlijk erg belangrijk dat tiote blijft aangezien hij wel bewezen heeft van meerwaarde te zijn en dat moeten we bij vormer nog maar afwachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |