quote:KNVB wil minder jeugdopleidingen
OPLEIDING Wellicht FC Limburg in 2009
De KNVB heeft de 38 betaald voetbalclubs met klem verzocht na te gaan denken over het fuseren van jeugdopleidingen uit dezelfde regio. Woordvoerder Rob de Leede van de voetbalbond laat weten dat ‘onderzoek heeft uitgewezen dat het zinloos is om op 38 plaatsen in het land toekomstige profvoetballers op te leiden.’ Dat is reden voor de bond om de verenigingen aan te sporen samenwerkingsverbanden aan te gaan. In sommige gevallen is dat al gebeurd.
Zo werkten een gecombineerde A-ploeg van Vitesse/AGOVV en FC Twente/Heracles het afgelopen seizoen de competitie af. Tot grote tevredenheid van de KNVB. De Leede: „Door het samenvoegen van de jeugdopleidingen moet je al schiften in een vroeg stadium en spelen de beste jongens samen in één elftal.
Op dit moment zijn er veel spelers die beginnen aan een opleiding tot betaald voetballer en zijn er maar weinig die uiteindelijk de ere- of eerste divisie bereiken.”
Sinds april 2007 werken de vier Limburgse profclubs samen in de Voetbalacademie. Desalniettemin hebben de afzonderlijke clubs nog wel ieder eigen elftallen met A-junioren.
Geconfronteerd met de vraag of de clubs wellicht al plannen in de steigers hebben staan om in het seizoen 2009-2010 met een gezamenlijk elftal aan de competitie te beginnen, erkent VVV-voorzitter Hai Berden dat er over gepraat wordt. „Binnen het kader van de voetbalacademie zijn we aan het kijken wat we nog meer aan samenwerking zouden kunnen gaan doen.” Directeur Hans Erkens van Fortuna verwijst voor commentaar naar DSM-topman Jos Schneiders, voorzitter ad interim van de Voetbalacademie.
Diens voorlichter laat weten dat ‘de clubs op dit moment in overleg zijn en dat er in het najaar meer bekend wordt’.
Bron: LD
kortom, nooit meer huren zonder optie tot koop!quote:FC Twente heeft zich verzekerd van de diensten van de Ivoriaan Cheik Tioté. De 21-jarige speler zal, nadat hij de medische keuring heeft ondergaan, begin volgende week een contract tekenen. Het betreft een verbintenis voor vier seizoenen, met een optie voor nog een jaar. De middenvelder komt over van RSC Anderlecht, waar hij nog een jaar onder contract stond. Vorig jaar werd Tioté verhuurd aan Roda JC.
Tioté begon zijn carrière in 1995 bij FC Bibo, een club uit Ivoorkust. In 2005 kwam hij over naar RSC Anderlecht. In zijn eerste twee seizoenen in de Belgische Eerste Klasse kwam hij enkele malen in actie. Vorig seizoen werd hij verhuurd aan Roda JC, waar hij in 26 wedstrijden tot twee doelpunten kwam.
bron: tctwente.nl
quote:Roda JC rekent op Mark de Man
Roda JC hoopt deze week Mark de Man te kunnen contracteren.
De Kerkraadse club heeft met Anderlecht overeenstemming bereikt over de transfersom, maar moet nog met de speler zelf om de tafel. De 25-jarige verdediger verblijft momenteel in het buitenland.
FC Twente heeft volgens Belgische media 2,5 miljoen euro betaald om Cheick Tioté over te nemen van Anderlecht. Roda had in een eerder stadium al met Anderlecht een overeenstemming bereikt over een transfersom voor Tioté.
Hoewel algemeen directeur Huub Narinx van Roda niet wil ingaan op bedragen, geeft hij wel aan dat dat bedrag lager lag dan 2,5 miljoen euro. De deal ging uiteindelijk niet door, omdat Roda niet wilde voldoen aan de eisen van het kamp Tioté.
Bron: LD
Dat is inderdaad noodzakelijk, zeker nu Lamah weg is hebben we behoefte aan een spits die er een stuk of 15 in kan schieten.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:57 schreef Professional het volgende:
Maar daar hebben we ook erg veel man.
Maar een extra sterke verdediger is altijd handig.
Ik wil weg nog altijd een spits zien.
Dalijk krijg je nog gelijk ook.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:22 schreef planethugo het volgende:
Overigens voorspel ik morgen een nieuw bericht: Roda kan niet aan persoonlijke eisen van De Man voldoen....
quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:14 schreef DarkShine het volgende:
Roda en De Man zijn, naar 't schijnt, rond voor 3 jaar.
Het zal wel rondkomen dan, maar toch een bijzonder berichtquote:De Man weet niets van akkoord bij Roda
Door Jeroen de Laat
Maandag, 23 juni 2008, 10:40
Mark de Man weet niets van een akkoord met Roda JC. De verdediger van Anderlecht zou volgens de Limburgers deze week zijn handtekening zetten onder een contract bij zijn nieuwe club.
"Ik heb niets gehoord van een transfer, maar ik zit momenteel in Egypte. Mijn manager regelt alles voor me. Dus als Roda zegt dat we een akkoord hebben, dan zal ik volgende week zeker tekenen. Al verlaat ik Anderlect met pijn in het hart", aldus de 25-jarige Belg in Het Laatste Nieuws.
Hij zal naar verluidt een driejarig contract tekenen. De Man speelde de afgelopen zes seizoenen bij Anderlecht.
Zou kunnen, maarja je nieuwe club/werkgever lijkt me nou niet bepaald een kleinigheidje waarmee je niet gestoord wil wordenquote:Op maandag 23 juni 2008 12:53 schreef planethugo het volgende:
en vooral een oud bericht van paar dagen geleden al
maar idd merkwaardig, al zegt ie zelf dat ie op vakantie is, misschien heeft ie met z'n manager afgesproken dat ie niet lastig gevallen wil worden op vakantie
belgen hequote:Op maandag 23 juni 2008 13:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maarja je nieuwe club/werkgever lijkt me nou niet bepaald een kleinigheidje waarmee je niet gestoord wil worden
Geen transfersom - dan is het een goede deal geweest hoor.quote:Ruud Vormer trainde gisteren voor het eerst met Roda JC mee. AZ betwistte onlangs dat Vormer naar Kerkrade kon verhuizen, omdat de Alkmaarders de optie in zijn aflopende contract gelicht zouden hebben en hij dus een doorlopende verbintenis had. Inmiddels laat technisch directeur Marcel Brands van AZ weten dat het geschil uit de wereld is. Roda betaalt in ieder geval geen transfersom.
Op de eerste zin uit het door Bliksemschigt geciteerde stukjequote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:20 schreef RD4 het volgende:
Waar baseer je dat op?
quote:Roda JC heeft verdediger Anderlecht op proef
23/06/2008 19:13
Roda JC heeft Cor Gillis op proef. De Belg is afkomstig van Anderlecht. Hij krijgt de kans een contract te verdienen bij de Limburgers.
Gillis is afkomstig van de jeugdopleiding van Anderlecht. De negentienjarige verdediger kwam tot precies één optreden voor de club uit Brussel. Op 12 maart debuteerde hij toen vlak voor tijd mocht invallen tijdens Anderlechts 2-1 zege bij Bayern München in het toernooi om de UEFA Cup.
Gillis was maandag van de partij tijdens de eerste training van Roda JC in het nieuwe seizoen. De 1,90 meter lange verdediger zal deze week enkele dagen in Kerkrade blijven.
quote:Senden geen teammanager van Roda
Door Jeroen de Laat
Woensdag, 25 juni 2008, 14:21
Ger Senden neemt afscheid van Roda JC. De oud-prof weigerde een aanbieding als teammanager bij de Kerkraders.
De voormalig verdediger nam aan het eind van het afgelopen seizoen na 19 jaar afscheid van het profvoetbal. Hij zou vanaf dit seizoen aan de slag gaan als teammanager, maar tegen L1 zei Senden dat die kans nihil is.
Hij gaat definitief weg, Roda bood hem een salaris waar ik nog niet eens voor zou opstaan...quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:53 schreef Professional het volgende:
Hopelijk gaat hij dan wel een andere functie vervullen, wellicht de opvolger van Van Der Luer.
Ik weet niet wat dat salaris was, maar ik betwijfel of Senden een hoog salaris waard is. Tuurlijk is het één van de Mister Roda's, maar buiten het veld heeft hij denk ik weinig toegevoegde waarde. Laten we eerlijk zijn: Senden is op z'n zachtst gezegd niet bijster intelligent en voor een soort van managementfunctie is dat wel nodig. Hij zou misschien een prima jeugdtrainer zijn, maar meer zit er niet in.quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:08 schreef RD4 het volgende:
[..]
Hij gaat definitief weg, Roda bood hem een salaris waar ik nog niet eens voor zou opstaan...
Precies en dat moet Senden zich natuurlijk wel realiseren.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:54 schreef planethugo het volgende:
Een salaris voor een teammanager zal er ook wat anders uitzien dan dat van een profvoetballer
We weten natuurlijk niet wat het aanbod was, maar hoe dan ook vind ik dat Roda Senden niet veel meer dan gebruikelijk is voor een dergelijke functie hoeft te betalen omdat hij toevallig een clubicoon is.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:07 schreef planethugo het volgende:
maar van de andere kant, hij hoeft ook weer niet met een minimumsalaris afgescheept te worden, laat 'm dan ook een soort assistent erbij zijn
Geen idee, maar ik denk niet dat het veld een gevaar is voor de spelers.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:33 schreef Plato1980 het volgende:
Wat zou hier in godsnaam de reden van zijn?
http://www.voetbalprimeur(...)oda_JC_verboden.html
Ik denk:quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:33 schreef Plato1980 het volgende:
Wat zou hier in godsnaam de reden van zijn?
http://www.voetbalprimeur(...)oda_JC_verboden.html
Ik zou alleen niet weten wat, buiten trainer van de C-jeugd of zo dan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:20 schreef DarkShine het volgende:
Roda had Gerrie anders een dubbele functie kunnen bieden.
Gerrie is een clubicoon en daardoor ook een "gezicht" van Roda! Hij had dus zeker een functie naast teammanager kunnen vervullen!!
Iemand die mede het gezicht is kan ook best promotioneel werk voor de club verrichten.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zou alleen niet weten wat, buiten trainer van de C-jeugd of zo dan.
zou mooi zijn als we er toch nog wat aan verdienen. Strikje eromheen in dat gevalquote:KERKRADE - Sekou Cissé vertrekt wellicht naar FC Nantes. De Fransen hebben zich officieel bij de zaakwaarnemer van de aanvaller gemeld, zo bevestigt zijn club Roda JC.
afbeelding vergroten Sekou Cissé van Roda JC. FOTO ANP
De Ivoriaan kwam bij Nantes in beeld na zijn goede prestaties tijdens het jeugdtoernooi van Toulon. Ger Senden blijft toch bij Roda. Vorige week leken hij en de club het niet eens te worden over een contract als teammanager.
Mooi dat men er met Senden uit gekomen is. En als Nantes bereid is om een redelijke prijs voor Sekou te betalen dan mogen ze hem hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
zou mooi zijn als we er toch nog wat aan verdienen. Strikje eromheen in dat geval
Een Grandelletje en een Cisse'tjequote:Op maandag 30 juni 2008 21:46 schreef planethugo het volgende:
de man die kansen verprutsen een nieuwe dimensie gaf
Heeft nog bij Stuttgart gespeeld geloof ikquote:Roda JC heeft deze week Vjatsjeslav Hleb op proef. De 25-jarige middenvelder is de jongere broer van Arsenal-ster Aleksander Hleb (27).
H5 en Royal...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:04 schreef Professional het volgende:
Dacht ook dat die megabios er niet kwam, ook omdat de Royal en H5 er flink op tegen waren?
Ik ben wel een voorstander van een goede bioscoop.
De Minerva in Maastricht is ook niet meer wat het geweest is.
en ik blijf het toch wel als 1 van de redenen zien dat we weer geen europees hebben dit jaar.... Als ie zo was blijven spelen..... maja was...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:12 schreef planethugo het volgende:
atte heeft al een half jaar geen 3-4-3 meer durven spelen....
bron: www.vi.nlquote:Roda JC maakt geen haast met tester Hleb
04/07/2008 10:27
Vjatjeslav Hleb hoeft niet te rekenen op een snelle beslissing van Roda JC. De Limburgse club neemt de tijd voor een oordeel over de Wit-Russische stagiair.
'We zien hem nu op de training, maar dat is natuurlijk anders dan een wedstrijdsituatie', zegt algemeen directeur Huub Narinx in De Limburger. 'Mogelijk dat we hem nog in de Wit-Russische competitie bekijken voordat we een besluit nemen.'
De 25-jarige Hleb, die nog onder contract staat bij MTZ Ripo in Wit-Rusland, streek vorige week neer in Kerkrade. Zaterdag zal de international voor Roda JC in actie komen in het vriendschappelijke duel met Kerkrade-West.
Op trainer Raymond Atteveld heeft hij een aardige indruk gemaakt. 'Hij speelt in de nationale ploeg, iedereen ziet dat die jongen kan voetballen. Maar het is nog te vroeg om een oordeel naar buiten te brengen.'
Torghelle!!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:41 schreef Schimpie het volgende:
Die speelt volgend seizoen dus in de Engelse 2e divisie.
die had beter hier kunnen tekenen lijkt me zo.quote:2008 - ???? ?? ? FC Augsburg
2007 - 2008 27 8 FC Carl Zeiss Jena
2006 - 2007 24 1 PAOK
2005 - 2006 11 0 Panathinaikos (loan)
2004 - 2005 12 0 Crystal Palace
Ik ken hem alleen van Football Manager en daar zit die bij de beloftes.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:58 schreef Professional het volgende:
En wie is Tonkaya, jeugdspeler?
Dan laat hij het toch. Laat Oper, Kah of De Fauw dan maar aanvoerder worden.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:22 schreef DarkShine het volgende:
Boehoe onze calimero Meeuwis wilt geen aanvoerder meer zijn. Boe fucking boehoe
Inderdaad!quote:Op zondag 6 juli 2008 22:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan laat hij het toch. Laat Oper, Kah of De Fauw dan maar aanvoerder worden.
bron: vi.nlquote:Roda JC legt Bosnische belofte vast voor toekomst
07/07/2008 08:54
Adnan Secerovic gaat zijn kunsten vertonen bij Roda JC. De Limburgse club heeft de zestienjarige Bosnische belofte aan zich gebonden.
Secerovic zal komend seizoen nog niet in Limburg te zien zijn. 'Er is al een constructie afgesproken waardoor Adnan in de toekomst aan Roda gelieerd is', zegt Roda JC-trainer Raymond Atteveld in het Algemeen Dagblad.
Slaven Zivinice-aanvaller Secerovic, die afgelopen seizoen tevergeefs stage liep bij Ajax, was bezig aan zijn tweede proefperiode in Kerkrade.
Inderdaad, en over 2 jaar als ie eenmaal goed is, wordt ie verkocht aan Ajax of PSV.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:45 schreef Professional het volgende:
Jippie, tenminste een aanvaller voor de TOEKOMST!
We moeten er nu een hebben, niet over 2 jaar.
Laten we het hopen dat ie verkocht wordt! Wanneer is onze laatste speler verkocht, dat was Kone en dat is alweer een tijdje geleden. Twente, Groningen, Heerenveen verkopen spelers bij bosjes en kijk wat die tegenwoordig allemaal kunnen halen. Daar kunnen wij nog alleen maar van dromenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:31 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Inderdaad, en over 2 jaar als ie eenmaal goed is, wordt ie verkocht aan Ajax of PSV.
Hebben we dus meer uitgegeven aan opleiding dan dat zo'n speler opbrengt.
Tioté was afgelopen jaar een van de beste spelers, niet snel te betrappen op een fout.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:43 schreef Moody het volgende:
Hee mensen.
Is die Tioté een beetje een versterking voor ons? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op hem heb gelet afgelopen seizoen. Is hij erg balvast of maakt hij nog vaak domme fouten?
Hoop het toch niet, vind het maar een rare vent.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:31 schreef Plato1980 het volgende:
Opmerkelijk bericht:
http://www.voetbalprimeur(...)JC_en_Willem_II.html
Het lijkt me op zich een uitstekende technisch directeur, die bovendien langudrig bij Roda gespeeld heeft, maar ik vind het belangrijker dat er eindelijk eens een bekwame commercieel directeur wordt aangesteld, want op dat vlak heeft Roda de laatste jaren de slag volledig gemist.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Hoop het toch niet, vind het maar een rare vent.
Denk dat ie goed bij ons zou passen, al vind ik 't ook maar een beetje een rare vent, zo een gladjakker. Denk dat het roda op dit moment ontbreekt aan goede internationale contacten. Van Geel kan zoiets wel toevoegen maar ik betwijfel of ie wel betaalbaar isquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het lijkt me op zich een uitstekende technisch directeur, die bovendien langudrig bij Roda gespeeld heeft, maar ik vind het belangrijker dat er eindelijk eens een bekwame commercieel directeur wordt aangesteld, want op dat vlak heeft Roda de laatste jaren de slag volledig gemist.
Goede oplossing lijkt me, als die niks blijkt te zijn nemen we hem gewoon niet over.quote:Vjatjeslav Hleb blijft nog minimaal een jaar in Kerkrade. Roda JC heeft de Wit-Russische stagiair echter (nog) niet definitief overgenomen.
Roda JC en FC MTZ-RIPO Minsk hebben elkaar gevonden in een constructie, waarbij Hleb voor een jaar op huurbasis naar Kerkrade komt. Ná dit seizoen kan de Limburgse club een optie lichten, waarmee de 25-jarige aanvallende middenvelder voor drie jaar extra vastligt. Dat meldt de UEFA.
Hleb streek twee weken geleden neer in Kerkarde voor een stage bij Roda JC. Trainer Raymond Atteveld was te spreken over de Wit-Rus, wat voor de clubleiding reden was mogelijkheden te zoeken voor het binnenhalen van aanvallende middenvelder.
Na contracten met VfB Stuttgart en Hamburger SV keerde Hleb in 2005 terug in eigen land, waar FC MTZ-RIPO Minsk de 23-voudig international onderdak bood. In 2007 maakte hij nog een kortstondig stop bij het Litouwse FBK Kaunas.
Neen, optie ligt aan Roda kant, mislukt ie; kan ie opzouten, legt ie er 20 in dan is zal Roda de optie lichten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:13 schreef LeonH het volgende:
Zul je net zien dat ie er 20-25 inlegt dit seizoen, hij naar een topclub gaat en Roda nog geen stuiver heeft verdiend
Ik noem gewoon maar es een scenario op
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:55 schreef RD4 het volgende:
[..]
Neen, optie ligt aan Roda kant, mislukt ie; kan ie opzouten, legt ie er 20 in dan is zal Roda de optie lichten.
Ruud Vormer kun je als de opvolger van Tiote beschouwen, voor Lamah is er nog niet echt een opvolger.quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Lamah is ook bij jullie vertrokken toch (net als Tioté)? Zijn er wat dat betreft al opvolgers gevonden of moet dat allemaal nog komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |