abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59333970
Als ik moet kiezen dan nog steeds Sneijder. Hij is de architect van dit elftal.

Niet dat Van der Vaart slecht is, integendeel. Het is een luxeprobleem.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:20:09 #202
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59335363
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Niet logisch om Kuyt dan als diepste man neer te zetten imo, hij moet de meters maken op rechts, v Persie dus in de punt dan.
Kan ook.
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:36 schreef Grulez het volgende:

[..]

heheh schitterende opstelling
Ik heb het niet bedacht. Zou dan liever 3 - 2 - 1 - 3 - 1 hebben.

Sar;
Melchiot, Boulahrouz, Van Bronckhorst;
De Jong, Engelaar;
Sneijder;
Kuyt, Van der Vaart, Robben;
Van Persie
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59335474
Gewoon beiden laten spelen. Dus dezelfde opstelling als tegen Italië. Ik zie geen reden om ineens van spelsysteem en opstelling te wisselen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:39:09 #204
30220 Barca
pi_59335860
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gewoon beiden laten spelen. Dus dezelfde opstelling als tegen Italië. Ik zie geen reden om ineens van spelsysteem en opstelling te wisselen.
Om met Van Persie (aanvallender) te kunnen spelen? Het was bij Robin mogelijk een geval van: de wens is de vader van de gedachte.

Zou die wens zijn genegeerd en zou hij daarom als eerste in de bus gegaan zijn? Een beetje chagrijnig? Het hoeft niet meteen een probleem te zijn. Sporters mogen best een moment van teleurstelling hebben. Het gaat erom hoe ze het verder verwerken.
pi_59381343
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:19 schreef Weltschmerz het volgende:

Hij kan heel goed tegen een bal aantrappen, maar zijn hoofd werkt niet mee. Hij is niet creatief, hij ziet de derde man niet, en hij is zó voorspelbaar. Hoe vaak die man wel niet tegen een blok aantrapt omdat die verdediger al lang door heeft wat Sneijder wil doen terwijl Sneijder nog lang niet doorheeft dat die verdediger hem doorheeft.
Hmm.
quote:
Sneijder is geen spelmaker, maar een momentenvoetballer die leiding nodig heeft, Van der Vaart is dé spelmaker van Duitsland. Zijn rechterbeen is om op te lopen, maar hij ziet het spel in een flits, hij heeft ingevingen waarmee hij iedereen te snel af is, en als de bal naar links moet, dan speelt hij hem met de buitenkant.
Nog een keer hmm.

Van der Vaart: Eén assist.
Sneijder: Twee assists, twee goals, twee keer uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

Om maar wat te noemen.
pi_59617320
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Van Der Vaart, period. Heb die Sneijder hype nooit begrepen. Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:33 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

ik wil alleen maar de schijn wegnemen dat Sneijder na z'n transfer ineens een grote meneer zou zijn geworden. dat valt allemaal wel mee. hij is nog niet de aanvallende ster die hij zou moeten zijn en wat Van der Vaart wel is.

Ik denk dat Sneijder (zoals door het merendeel werd verwacht) een overduidelijk signaal heeft afgegeven wie hier de betere is.

Sneijder fenomenaal in de eerste twee wedstrijden, matig tegen de Russen. Van der Vaart net als de rest van het elftal zeer sterk tegen Italië maar vervolgens zakte hij met de wedstrijd steeds verder weg (met gisteren als dieptepunt).

Dat Wesley op een veel hoger niveau heeft weten te imponeren resulteerde in dit.

Sneijder: 8+
VdV: 7,0
pi_59617334
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:27 schreef RayMania het volgende:

[..]

Hmm.
[..]

Nog een keer hmm.

Sneijder: Twee assists, twee goals, twee keer uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

Om maar wat te noemen.

Weltschmerz
  maandag 23 juni 2008 @ 01:17:35 #208
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59617353
na gisteren wel duidelijk, zelfs als sneijder zn dag niet heeft
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_59617388
Tsja hun Russiche tegenstanders waren beter, weten ze zelf wel wie de tegenstander gewweest is in de wedstrijd?
  maandag 23 juni 2008 @ 09:16:43 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59619221
Sneijder is een goede voetballer maar geen echte spelmaker met een actie of een nummer 10. Hij is perfect als linkshalf of rechtshalf. Zo heeft Van Basten hem ook neergezet, Sneijder trok (onbedoeld?) telkens naar binnen zodat zij bij balbezit opeens toch weer twee spelmakers op het veld hadden. Twee kapiteins op een schip, dat kan niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59621399
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:27 schreef RayMania het volgende:

[..]

Hmm.
[..]

Nog een keer hmm.

Om maar wat te noemen.
Maar Sneijder voetbalt ook best leuk als het allemaal soepel gaat. De man van het toernooi zal hij echter niet worden, want als je hem nodig hebt schiet hij 10 keer vergeefs op goal en blijven de goeie passjes en steekballetjes uit.

Hij heeft gewoon gefaald toen het erom ging, ik krijg daar zo'n Ajax in Europa gevoel bij. Prestaties doen er kennelijk niet toe, er moet een lijstje met cijfertjes en foklore bij gehaald worden om aan te tonen hoe goed hij wel niet is. Het lijkt mij dat hij dat zaterdag had kunnen laten zien.

De bovenstaande manier van denken is wijdverbreid in dit land, en dat is ook waarom we de laatste jaren structureel ondermaats presteren. Sportieve prestaties doen er niet meer toe in de beoordeling, het gaat om beeldvorming. We hebben geen respect voor winnaars, en zetten loosers en underachievers op een voetstuk wanneer ze goed lijken en we ze leuk vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:21:41 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59621566
Inderdaad. Als je tien hakballetjes uit je schoen tovert kun je al niet meer stuk maar harde werkers van het type Wouters, Ballack, Gattuso worden hier verguisd. Het is de erfenis van Cruyff, een erfenis waarbij al in de pupillen van Ajax de besten vooraan worden gezet, de mindere goden op het middenveld en de sufferds helemaal achteraan.

De mentaliteit is hier fundamenteel verkeerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59621609
Sneijder was tegen Rusland nog één van de weinigen waar een beetje vuur in zat en die er voor ging. Kijk de 'hoogtepunten' er maar op na. Van der Vaart heb ik amper gezien. Zijn misplaatste hakjes waren dan wel weer subliem, dat moet ik toegeven. Het gaat in dit topic om een vergelijking tussen Sneijder en Van der Vaart en Sneijder heeft dit toernooi duidelijk beter gespeeld dan Van der Vaart. Jij vindt dat blijkbaar niet.
pi_59622023
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:23 schreef RayMania het volgende:
Sneijder was tegen Rusland nog één van de weinigen waar een beetje vuur in zat en die er voor ging. Kijk de 'hoogtepunten' er maar op na.
Dat is dus wat er mis is met de prestatiecultuur in dit land. Een frustratieschop uitdelen, boos kijken en verongelijkt op je teamgenoten kankeren en het eentje proberen te doen, en we denken dat hij goed bezig is. Ik heb niet zoveel met spelers die druk bezig zijn om vechtlust uit te stralen, ik zie vechtlust als het vermogen om veel uit jezelf te halen wanneer dat het hardste nodig is. Dat mag ingetogen geconcentreerd maar ook met een verbeten kop, maar alleen vechtlust uitstralen is niet genoeg.
quote:
Van der Vaart heb ik amper gezien. Zijn misplaatste hakjes waren dan wel weer subliem, dat moet ik toegeven.
Ik vond Van der Vaart ook niet goed, maar hij probeert tenminste de combinatie te blijven zoeken om er doorheen te komen. Bij 3-0 voor kunnen we allemaal combineren en prijsschieten, maar juist blijven voetballen als de tijd dringt is het moeilijkst.
quote:
Het gaat in dit topic om een vergelijking tussen Sneijder en Van der Vaart en Sneijder heeft dit toernooi duidelijk beter gespeeld dan Van der Vaart. Jij vindt dat blijkbaar niet.
Van der Vaart zat in een rol dat hij vooral moest werken en dat heeft hij aardig gedaan. Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.
pi_59622201
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.
Ik heb ook geen hoge pet op van Sneijder, maar ik ben wel enigzins in staat om alles door een objectievere bril te zien. Waarom heeft Sneijder in alles gefaald?

- 2x gekozen tot UEFA MOTM
- 2 doelpunten en 3 assists
- bewierookt in heel Europa door 'neutrale kijkers' en analisten.

Heel Europa heeft het gezien en beaamd, Sneijder speelde op Rusland na een goed toernooi. Dat hij en de andere aanvallers niet in het spel kwamen heeft ook te maken van de matige acherhoede, Russen zette ons daar al vast waardoor de aanvallend ingestelde spelers niet aan de bal kwamen. Ik ben het wel met je eens dat hij tegen Rusland weer te snel voor zijn eigen schot ging, maar om te zeggen dat hij in alles gefaald heeft slaat nergens op.
pi_59622231
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus wat er mis is met de prestatiecultuur in dit land. Een frustratieschop uitdelen, boos kijken en verongelijkt op je teamgenoten kankeren en het eentje proberen te doen, en we denken dat hij goed bezig is. Ik heb niet zoveel met spelers die druk bezig zijn om vechtlust uit te stralen, ik zie vechtlust als het vermogen om veel uit jezelf te halen wanneer dat het hardste nodig is. Dat mag ingetogen geconcentreerd maar ook met een verbeten kop, maar alleen vechtlust uitstralen is niet genoeg.
Ik bedoel geen vechtlust uitstralen. Ik bedoel de manier waarop hij alsnog probeerde om Nederland weer in de wedstrijd te krijgen. Hij was het meest dreigend van allemaal; via afstandschoten (misschien niet de beste oplossing), via enkele combinaties. Hij probeerde het. Hij ging bijvoorbeeld rechts op het middenveld spelen, omdat hij er links niet aan te pas kwam. En ja, ik zou ook op m'n ploeggenoten kankeren als er bijvoorbeeld een vrije trap voor je neus over wordt getrapt.
quote:
Ik vond Van der Vaart ook niet goed, maar hij probeert tenminste de combinatie te blijven zoeken om er doorheen te komen. Bij 3-0 voor kunnen we allemaal combineren en prijsschieten, maar juist blijven voetballen als de tijd dringt is het moeilijkst.
De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten. Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.
quote:
Van der Vaart zat in een rol dat hij vooral moest werken en dat heeft hij aardig gedaan. Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.
Over het hele toernooi heeft Sneijder zeker niet gefaald. Eén wedstrijd maakt geen toernooi.
pi_59622299
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:48 schreef RayMania het volgende:
De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten. Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.
Ik heb wel meer dan een paar momenten gezien waarbij Sneijder even stil bleef staan als er iets niet lukte, bij tegenslagen blijft er iets in zijn kop rondspoken wat niet bepaald bevorderend werkt. Dat blijkt nog altijd een zwak punt, zoiets moet eruit. Net zoals die overtreding waar hij nog even onnodig op het been van een Rus ging staan, met zo'n actie kan je het team benadelen. Verder heeft hij gewoon een goed toernooi gespeeld.
pi_59622301
zonder enige vorm van twijfel sneijder
pi_59622953
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:48 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ik bedoel geen vechtlust uitstralen. Ik bedoel de manier waarop hij alsnog probeerde om Nederland weer in de wedstrijd te krijgen. Hij was het meest dreigend van allemaal; via afstandschoten (misschien niet de beste oplossing), via enkele combinaties. Hij probeerde het. Hij ging bijvoorbeeld rechts op het middenveld spelen, omdat hij er links niet aan te pas kwam.
Vechtlust uitstralen dus en doen wat standaard verwacht mag worden. Geef mij dan maar de spelers die flegmatiek overkomen maar een list verzinnen, of een listig balletje, die het overzicht bewaren en als het nodig is het beste uit zichzelf naar boven halen.
quote:
En ja, ik zou ook op m'n ploeggenoten kankeren als er bijvoorbeeld een vrije trap voor je neus over wordt getrapt.
Ja ik ook, met name toen ik nog een jonge onvolwassen en matige speler was. Maar dat gekanker van Sneijder levert geen voordeel op, het is het uiten van frustratie ipv het bezig zijn met de overwinning. Het wordt moeilijk en zwaktes komen weer naar de oppervlakte en zijn kwaliteiten waar hij om geroemd wordt blijven verstopt.
quote:
De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten.
Een hakballetje ziet er altijd nonchalant uit. Voor lichaamstaal koop je niks. Jij gaat af op de uiterlijke schijn, maar ik heb te vaak spelers met een verkeerde lichaamstaal zien winnen en de verbeten koppies zien prutsen toen het moeilijk werd.
quote:
Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.
Nee, dat is niet jammer, dat is gebrek aan klasse. Blijven lopen en blijven gaan, wat het verschil ook mag zijn, kan ik ook. Maar om een klassespeler te zijn moet je juist in dat soort wedstrijden je klasse laten zien en niet alleen maar inzet. Maximale inzet mag verondersteld worden.
quote:
Over het hele toernooi heeft Sneijder zeker niet gefaald. Eén wedstrijd maakt geen toernooi.
Het breekt het toernooi wel. Dat is dus de Nederlandse mentaliteit waar het Nederlands elftal mede een product van is. Als jij de wedstrijd in de kwartfinale op gelijke hoogte stelt met een poulewedstrijd dan koppel je je oordeel over goed en slecht los van de geleverde sportieve prestatie. Dan krijg je dus ook dat sportieve prestaties er niet waarschijnlijker op worden.

Als je een toernooi wilt winnen of daar een goede poging toe wil doen dan is maar één ding belangrijk en dat is of iets het doel dichterbij brengt of niet. De 4-1 erin schieten terwijl Frankrijk wat ruimte laat brengt het einddoel niet noemenswaardig dichterbij, kankeren op je teamgenoten ook niet, een frustratieschop uitdelen ook niet en 10 keer tegen een verdediger aanschieten al helemaal niet. Een paar slimme afgemeten pasjes en het spel goed verdelen wel, maar dat zagen we niet.

In Duitsland bijvoorbeeld heerst wel dat topsportklimaat en die winnaarsmentaliteit. Daar gaat niemand roepen dat Schweinsteiger een slecht toernooi speelt omdat hij een petwedstrijd speelt en zich tot rood laat provoceren. Goed is anders maar hij staat er wel als het echt moet, en dus komt hij verder, en dus krijgt hij erkenning voor wat hij bijdraagt aan het bereiken van het doel.
pi_59622970
Nu hebben de jongens weer om 2 jaar te groeien bij hun (nieuwe) club.
Dan kunnen we in 2010 weer verder in dit topic
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:28:08 #221
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_69783318
Kick.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_69783345
Na vanavond vd Vaart. Die heeft echt met iedereen interactie
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_69783349
Thanks NJ
pi_69783415
Genialer, betere techniek, beter inzicht en een hogere handelingssnelheid. Vanavond liet van der Vaart wederom zien waarom ik hem liever zie dan Sneijder. Van der Vaart is een natuurtalent, Sneijder niet.
pi_69783510
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef koningdavid het volgende:
Van der Vaart is genialer, Sneijder op dit moment effectiever.
Wat ik hier zei zo ongeveer. Al is dat 'op dit moment' ook niet helemaal relevant nu.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 7 juni 2009 @ 00:34:00 #226
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_69784776
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:32 schreef Blawh het volgende:
Genialer, betere techniek, beter inzicht en een hogere handelingssnelheid. Vanavond liet van der Vaart wederom zien waarom ik hem liever zie dan Sneijder. Van der Vaart is een natuurtalent, Sneijder niet.
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 7 juni 2009 @ 00:35:52 #227
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_69784815
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.

²
Ben ik het niet mee eens, ik vind Sneijder meestal juist er traag met zijn acties.

Rafael is voor mij ook duidelijk de betere van de twee, maarja dat heb ik altijd al gevonden
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 7 juni 2009 @ 00:38:40 #228
13462 BansheeBoy
pi_69784867
Ik vind van der Vaart wel meer een teamspeler. Sneijder gaat altijd heel snel voor de eigen schietkans.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_69784897
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:33:10 #230
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_69788285
Doe Rafaël maar, ook al heb je dan met v. Persie en Robben 3 linkspoten achter de spits lopen.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:51:22 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69788512
Ik vind Van der Vaart nog steeds te traag.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69791818
Van der Vaart is een geweldenaar, gisteren heeft hij het maar waar eens bewezen.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:23:24 #233
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_69791899
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:40 schreef Blawh het volgende:

[..]

Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
pi_69792638
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
Daar heb je wel een punt. Probleem is alleen dat ik vind dat hij geen voordeel haalt uit dat voordeel. Hij schiet in mijn optiek namelijk veel te veel van afstand, lijkt vaak oogkleppen op te hebben waardoor hij spelers die er wellicht beter voorstaan of na een combinatie beter voor kunnen staan over het hoofd. Ik weet niet of dat een gebrek aan inzicht is of een te groot portie egoïsme.

Sneijder scoort dan wellicht iets meer, maar is zijn waarde voor het team dan echt groter? Het aantal doelpunten en assists is voor mijn geen doorslaggevende graadmeter. Als middenvelder moet je belangrijk zijn in het combinatiespel. Steeds aanspeelbaar zijn, het spel kunnen verplaatsen, snel kunnen handelen, de techniek en het inzicht hebben om teamgenoten te vinden.

Ik erger me daarom ook aan de scorebordjournalistiek ten opzichte van Sneijder van de media. Voorbeeld.

Sneijder scoort 2x, maar ziet regelmatig zijn medespelers over het hoofd. Nederland creërt 6 kansen.
Van der Vaart scoort 0x, maar voegt meer toe aan het combinatiespel. Nederland creërt 10 kansen

Sneijder wordt gekozen tot uitblinker en MOTM en men noemt hem effectiever en belangrijker. Maar is dat daadwerkelijk zo? Een spits mag afgerekend worden op doelpunten, maar het spel van een middenvelder is niet in een paar simpele statistieken samen te vatten vind ik.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:50:30 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69792728
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 13:51:30 #236
144262 thewishmaster
pi_69792760
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:57:40 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69792953
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?

Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.

Als je zegt 'wereldklasse' en 'middenvelder' dan zeg ik Iniesta en daar komen zij gewoon absoluut niet bij in de buurt. Ze zijn meer van het niveau Diego. Wel aardig dus. Zeker voor een klein landje maar teksten van Kessler dat we de finale moeten halen.... dat getuigt van weinig realiteitszin.

Er zal toch wel een reden voor zijn dat Van der Vaart amper speelde bij Madrid? En Sneijder iets meer? In één van de sterkste competities? Om hem nu bij een goed optreden tegen Ijsland meteen weer de hemel in te praten...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:00:15 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69793048
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:02:05 #239
144262 thewishmaster
pi_69793101
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Er zijn maar weinig landen met spelers van dat kaliber, dan nog kun je de halve finale of zelfs finale van het WK bereiken, zie Zuid Korea en zie Duitsland.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:22:48 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69793718
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:30:27 #241
144262 thewishmaster
pi_69793926
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Nederland weet dat ook wel van zichzelf, aan het voorbeeld van Duitsland kun je je dan weer vasthouden, zij hebben ondanks het gebrek aan een speler van de buitencategorie binnen het elftal al veel bereikt.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:32:59 #242
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69793987
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?

Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.
Toen stopte ik met lezen...
pi_69794236
Van der Vaart was goed gister, Sneijder heeft denk ik toch meer kwaliteiten, dat wel. Moeilijke keuze, als Sneijder minder voor eigen succes zou gaan en zich in het teambelang zou schikken is de keuze makkelijk.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:07:26 #244
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69807026
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_69807094
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:07 schreef The_Verve het volgende:
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
pi_69807171
Sneijder is ook gewoon een rat. Van der Vaart een gewone jongen.
pi_69807252
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_69807360
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
Van der Vaart ziet het spelletje ook veel beter dan Sneijder.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:18:09 #249
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69807449
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
Dat rekende ik wel mee inderdaad. Ik vind ook dat hij vaak te snel 'zoekt' naar een mogelijk om maar te kunnen schieten. Zeker wanneer het niet loopt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:24:11 #250
13462 BansheeBoy
pi_69807648
Sneijder is sneller in het verleggen van het spel. Van der Vaart is leper en meer een teamplayer.

²
  maandag 8 juni 2009 @ 12:17:35 #251
30220 Barca
pi_69822255
Ik zou zeggen: geen van beiden.

Sar;

Van der Wiel, Boulahrouz, Braafheid;
Mathijsen;

Heitinga, De Jong;

De Zeeuw, Van Bommel, Schaars;

Kuyt
pi_69822355
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:17 schreef Barca het volgende:
Ik zou zeggen:
[...]

Niet doen.
Koning.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:22:31 #253
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69822378
quote:

Sar;

Mathijsen;

Heitinga, De Jong;

Kuyt
Je beste post tot nu toe
pi_69822525
quote:

Sar;

Mathijsen;

Heitinga, De Jong;

Kuyt
Schaars en de Zeeuw liever dan Van Persie/Robben/Sneijder/v/d Vaart?
Zet juist wat meer creatieve spelers voorin zeg! Ik ben trouwens meer van van Raffie dan van Sneijder

[ Bericht 7% gewijzigd door Tommeke op 08-06-2009 12:33:06 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 12:27:53 #255
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_69822532
quote:

Sar;

Mathijsen;

Heitinga, De Jong;

Kuyt
Jij bent echt zwakbegaafd?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 8 juni 2009 @ 13:05:57 #256
30220 Barca
pi_69823453
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Schaars en de Zeeuw liever dan Van Persie/Robben/Sneijder/v/d Vaart?
Zet juist wat meer creatieve spelers voorin zeg! Ik ben trouwens meer van van Raffie dan van Sneijder
Heeft niet met liever te maken maar met realistischer in mijn ogen. Je komt internationaal alleen ver met een sterk defensief middenveld. Met Van Persie, Sneijder/Van der Vaart en Robben lukt je dat al niet.

Van Bommel en De Jong is te weinig om een linie met drie aanvallende middenvelders (waarvan eigenlijk twee vleugelspitsen) te compenseren.

Waarom Kuyt i.p.v. Huntelaar? Omdat Kuyt defensief beter is, en ook verder van de goal af gevaarlijk kan zijn. De reden waarom Van Marwijk er voor koos om KJ niet in de basis te zetten.

Al die verdedigende middenvelders zijn nodig om de zwakke (en toch sterkst mogelijke verdediging) te helpen. Een betere laatste linie dan Van der Wiel, Boulahrouz, Mathijsen en Braafheid is niet denkbaar maar internationaal stelt dat niet echt veel voor natuurlijk.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Jij bent echt zwakbegaafd?
Zei je iets Hanna?
  maandag 8 juni 2009 @ 13:19:33 #257
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69823822
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Heeft niet met liever te maken maar met realistischer in mijn ogen. Je komt internationaal alleen ver met een sterk defensief middenveld. Met Van Persie, Sneijder/Van der Vaart en Robben lukt je dat al niet.

Van Bommel en De Jong is te weinig om een linie met drie aanvallende middenvelders (waarvan eigenlijk twee vleugelspitsen) te compenseren.

Waarom Kuyt i.p.v. Huntelaar? Omdat Kuyt defensief beter is, en ook verder van de goal af gevaarlijk kan zijn. De reden waarom Van Marwijk er voor koos om KJ niet in de basis te zetten.

Al die verdedigende middenvelders zijn nodig om de zwakke (en toch sterkst mogelijke verdediging) te helpen. Een betere laatste linie dan Van der Wiel, Boulahrouz, Mathijsen en Braafheid is niet denkbaar maar internationaal stelt dat niet echt veel voor natuurlijk.
[..]

Zei je iets Hanna?
Wat een onzin.
  maandag 8 juni 2009 @ 13:33:21 #258
30220 Barca
pi_69824184
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:19 schreef Grulez het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
pi_69824512
Barca, jij wil alle wedstrijden proberen op 0-0 te spelen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 8 juni 2009 @ 13:49:28 #260
30220 Barca
pi_69824604
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:45 schreef Suijk het volgende:
Barca, jij wil alle wedstrijden proberen op 0-0 te spelen?
Dan verlies je in ieder geval niet. In ieder geval wil ik de 0 houden. We denken veel te veel aan aanvallen. Maar dat moet je doen vanuit een solide verdediging.

En nogmaals: de strijd win je op het middenveld.
pi_69824686
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:49 schreef Barca het volgende:

[..]

Dan verlies je in ieder geval niet. In ieder geval wil ik de 0 houden. We denken veel te veel aan aanvallen. Maar dat moet je doen vanuit een solide verdediging.

We zullen in jouw opstelling veel te veel achteruit lopen en er is geen creativiteit om voorin iets te doen. De goals die je maakt zullen toevalstreffers zijn waar Kuyt een beetje doorheen frommelt. En die maak je misschien 1 op het WK.
Klik dan als je durft
  maandag 8 juni 2009 @ 14:10:30 #262
30220 Barca
pi_69825207
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

We zullen in jouw opstelling veel te veel achteruit lopen en er is geen creativiteit om voorin iets te doen. De goals die je maakt zullen toevalstreffers zijn waar Kuyt een beetje doorheen frommelt. En die maak je misschien 1 op het WK.
De Zeeuw, Van Bommel en Schaars kunnen aanvallen. Joris kan scoren met zijn koppie.

Bekijk de toernooiploegen. Allemaal saai. Met zijn 11en voor de goal. Maar wél met 3x 0 - 0 naar de k.o.-fase en daar steeds na verlening of penalty's winnen.
pi_69825394
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Zei je iets Hanna?
Van Kuyt snap ik het nog wel, hoewel ik Huntelaar in principie een betere spits vind.
Maar wat je verder zegt is onrealistisch. De spits heeft z'n aanvoer ook nodig en je ziet dat wedstrijden steeds vaker worden beslist door de (individuele) klasse van de aanvallende spelers.
Je hebt juist spelers nodig die het met een actie opengooien, want ingraven en wachten op een toevallig doelpunt lukt ons toch niet.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:18:41 #264
30220 Barca
pi_69825450
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Van Kuyt snap ik het nog wel, hoewel ik Huntelaar in principie een betere spits vind.
Maar wat je verder zegt is onrealistisch. De spits heeft z'n aanvoer ook nodig en je ziet dat wedstrijden steeds vaker worden beslist door de (individuele) klasse van de aanvallende spelers.
Je hebt juist spelers nodig die het met een actie opengooien, want ingraven en wachten op een toevallig doelpunt lukt ons toch niet.
De Zeeuw, Van Bommel en Schaars kunnen prima voor die aanvoer zorgen.
pi_69825512
En speel je zo ook tegen, pak 'm beet, Japan of Tunesië ofzo? Niet ieder team is van het niveau Argentinië of Italië en beschikt over goede aanvallers waar je dus een stuk of 7 verdedigend ingestelde spelers tegenover moet zetten.
Klik dan als je durft
  maandag 8 juni 2009 @ 14:30:01 #266
30220 Barca
pi_69825726
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:20 schreef Suijk het volgende:
En speel je zo ook tegen, pak 'm beet, Japan of Tunesië ofzo? Niet ieder team is van het niveau Argentinië of Italië en beschikt over goede aanvallers waar je dus een stuk of 7 verdedigend ingestelde spelers tegenover moet zetten.
Ik zou niemand onderschatten maar je kan wel kiezen voor andere accenten. Bijv. in de as geen Boulahrouz, Mathijsen, Heitinga, De Jong, Van Bommel, Kuyt maar ...

Heitinga, Mathijsen, Van Bommel, De Jong, Van der Vaart/Van Persie/Sneijder, Kuyt. Op de bank altijd wat aanvallend ingestelde spelers voor als het echt moet.
pi_69825850
Na de vorige interland, tegen Macedonië, was iedereen zo lyrisch over Sneijder die zo'n geweldige wedstrijd had gespeeld. Nu deed Van der Vaart het goed en kiest iedereen voor hem.
pi_69827818
Ga gewoon voor Van der Vaart en Sneijder helemaal tegen deze prutsers die bij ons in de poule zitten. Ik blijf een voorstander om gewoon Sneijder controlerend naast Van Bommel te zetten en Van der Vaart op 10.
In deze poule was er al niets te verliezen dus waarom niet gewoon zo spelen? Tegen sterke landen kan ik mij wel voorstellen dat je Sneijder niet naast Van Bommel wil, in dat geval heb ik nog steeds liever Van der Vaart op 10.
pi_69828494
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:49 schreef Barca het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Nederlanders kunnen niet zo goed verdedigen, als de Italianen. De voetbal opleidingen in Nederland leggen de prioriteit ergens anders, de aanval dus. De grote verdedigers die we had gehad gehebt zoals Ruud Krol, Ronald Koeman, Frank de boer waren sterk in de opbouw in de aanval dus.

Als je bal hebt, kan de andere team niet aanvallen.
De aanval is nog steeds de beste verdediging, als je maar een doelpunt meer maakt dan de tegenstander.
  maandag 8 juni 2009 @ 17:08:28 #270
30220 Barca
pi_69830717
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:03 schreef rja het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Nederlanders kunnen niet zo goed verdedigen, als de Italianen. De voetbal opleidingen in Nederland leggen de prioriteit ergens anders, de aanval dus. De grote verdedigers die we had gehad gehebt zoals Ruud Krol, Ronald Koeman, Frank de boer waren sterk in de opbouw in de aanval dus.

Als je bal hebt, kan de andere team niet aanvallen.
De aanval is nog steeds de beste verdediging, als je maar een doelpunt meer maakt dan de tegenstander.
Juist omdat we niet zo goed kunnen verdedigen hebben we aan 4 verdedigers niet genoeg.

Als je de bal hebt ... dat is nu net het probleem. We lijden te veel balverlies of doen er niks goeds mee. Keer op keer blijkt op een eindtoernooi dat we de strijd op het middenveld verliezen en dat onze verdediging dan onder druk komt te staan.

Dus omdat we moeite hebben in de aavanl zeg ik: zorg voor een goede verdediging, je wint doordat je minder tegengoals hebt dan de tegenstander.

Offense sells tickets, defence wins games (championships)!
  maandag 8 juni 2009 @ 17:34:31 #271
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69831571
Barca komt hier ook al z'n onzin spuien . Je bent werkelijk waar niet te filmen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 8 juni 2009 @ 18:03:43 #272
30220 Barca
pi_69832647
Altijd leuk. Mensen die dingen niet snappen en het daarom bestempelen als onzin.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:08:27 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69832795
9 verdedigend ingestelde spelers opstellen . Geen enkele speler die een spits met een steekpass in stelling kan brengen zoals VdV dat kan. Alleen een stel dravers en schoppers op het middenveld die 1x per 20 wedstrijden een doelpunt maken met een afstandschot. En dan ook nog Dravertje Kuyt opstellen. Zo heb je helemaal niemand meer die een mannetje kan passeren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_69832873
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:03 schreef Barca het volgende:
Altijd leuk. Mensen die dingen niet snappen en het daarom bestempelen als onzin.
Ik snap je gedachtegang in deze nou eens een keer wel, maar denk dat we op die manier helemaal niet aan voetballen toekomen. Het middenveld in handen hebben, dat noem je een probleem. Met deze opstelling onderscheppen we een bal en verliezen die op zo'n 30 meter van de vijandelijke goal, want we doen er niks mee. Dan kunnen we weer proberen een bal te onderscheppen, want zelf iets creëren gaat je niet lukken.
Klik dan als je durft
  maandag 8 juni 2009 @ 18:19:11 #275
30220 Barca
pi_69833147
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:10 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik snap je gedachtegang in deze nou eens een keer wel, maar denk dat we op die manier helemaal niet aan voetballen toekomen. Het middenveld in handen hebben, dat noem je een probleem. Met deze opstelling onderscheppen we een bal en verliezen die op zo'n 30 meter van de vijandelijke goal, want we doen er niks mee. Dan kunnen we weer proberen een bal te onderscheppen, want zelf iets creëren gaat je niet lukken.
Je onderschat De Zeeuw, Van Bommel, Schaars. En denk ook Heitinga en De Jong.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:08 schreef fathank het volgende:
9 verdedigend ingestelde spelers opstellen . Geen enkele speler die een spits met een steekpass in stelling kan brengen zoals VdV dat kan. Alleen een stel dravers en schoppers op het middenveld die 1x per 20 wedstrijden een doelpunt maken met een afstandschot. En dan ook nog Dravertje Kuyt opstellen. Zo heb je helemaal niemand meer die een mannetje kan passeren.
Nee, we zijn aanvallend enorm succesvol geweest op EK's en wk's!
pi_69834347
@Barca ik snap in ieder geval wat je probeert te zeggen maar ik denk dat het in de praktijk zeer slecht uit zal pakken. Zoals jij Oranje zou opstellen was Oranje denk ik niet eens door de poule gekomen afgelopen EK. Hoe wil je met zoveel verdedigende spelers in vredesnaam door de defensie komen van bijvoorbeeld Spanje, Engeland of Italië. Daarvoor heb je gewoon technische creatieve spelers nodig en daar heb jij er niet 1 van.

Kuyt moet het niet hebben van scorend vermogen maar van werklust en wie mag hem nu dan in de stelling brengen om te scoren? Als je zo wil spelen heb je in ieder geval een "Huntelaar" nodig om de kansen af te maken. Je zegt wel zo leuk dat je goed moet verdedigen om uiteindelijk te winnen maar als je zelf niets creëert en uiteindelijk niet scoort schiet het ook niet op. Kijk bijvoorbeeld naar Barcelona die blijven gewoon voetballen; "als de tegenstander de bal niet heeft kunnen ze ook niet scoren". Ik weet zeker dat als je op jou manier gaat spelen dat je een soort Chelsea krijgt tegen Barca in de halve finale, dus met 10 man achter de bal en Kuyt maar wachten. Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.

Hiddink heeft met Rusland Oranje gewoon tactisch kapot gemaakt. Ik denk echt dat we van Spanje hadden kunnen winnen door gewoon te voetballen zoals het zo goed ging.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:55:08 #277
144262 thewishmaster
pi_69834353
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:40:32 #278
30220 Barca
pi_69836137
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
@Barca ik snap in ieder geval wat je probeert te zeggen maar ik denk dat het in de praktijk zeer slecht uit zal pakken. Zoals jij Oranje zou opstellen was Oranje denk ik niet eens door de poule gekomen afgelopen EK. Hoe wil je met zoveel verdedigende spelers in vredesnaam door de defensie komen van bijvoorbeeld Spanje, Engeland of Italië. Daarvoor heb je gewoon technische creatieve spelers nodig en daar heb jij er niet 1 van.

Kuyt moet het niet hebben van scorend vermogen maar van werklust en wie mag hem nu dan in de stelling brengen om te scoren? Als je zo wil spelen heb je in ieder geval een "Huntelaar" nodig om de kansen af te maken. Je zegt wel zo leuk dat je goed moet verdedigen om uiteindelijk te winnen maar als je zelf niets creëert en uiteindelijk niet scoort schiet het ook niet op. Kijk bijvoorbeeld naar Barcelona die blijven gewoon voetballen; "als de tegenstander de bal niet heeft kunnen ze ook niet scoren". Ik weet zeker dat als je op jou manier gaat spelen dat je een soort Chelsea krijgt tegen Barca in de halve finale, dus met 10 man achter de bal en Kuyt maar wachten. Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.

Hiddink heeft met Rusland Oranje gewoon tactisch kapot gemaakt. Ik denk echt dat we van Spanje hadden kunnen winnen door gewoon te voetballen zoals het zo goed ging.
Ik heb het niet alleen over het laatste EK.

Een Hunt kun je in de slotfase altijd nog inbrengen.

Over creëren: dat kunnen De Zeeuw, Van Bommel en Schaars wel.

Barcelona is in staat om ook in belangrijke wedstrijden optimaal te presteren. Wij geven in de kwart- en halve finale standaard niet thuis.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
Gaat niet om de bereidheid maar om de kwaliteit. Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Robben worden gewoonweg overlopen.

Van Bommel en De Jong zijn controlerend, niet eens verdedigend. Dus 6 is te weinig! 8,5 is ideaal.
pi_69836181
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Robben en meeverdedigen.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:45:01 #280
30220 Barca
pi_69836320
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:41 schreef Rots het volgende:

[..]

Robben en meeverdedigen.
Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.
pi_69836501
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:45 schreef Barca het volgende:

[..]

Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.

De keuze wordt trouwens gemaakt door degene die vertrekt bij Real, zeker als Kaka komt, degene met de meeste speelminuten staat basis.
pi_69915088
Oké het is tegen Noorwegen, maar ik denk dat die goal zonet Barca z'n standpunten wel tegenspreekt
pi_69915219
Huppa, de laatste 2 wedstrijden laat Rafael zien wat hij kan
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_69915310
Is het Nederlands elftal vooraf gedacht sterker dan de tegenstander? > Van der Vaart.

Is dat niet het geval? > Sneijder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')