Kan ook.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet logisch om Kuyt dan als diepste man neer te zetten imo, hij moet de meters maken op rechts, v Persie dus in de punt dan.
Ik heb het niet bedacht. Zou dan liever 3 - 2 - 1 - 3 - 1 hebben.quote:
Om met Van Persie (aanvallender) te kunnen spelen? Het was bij Robin mogelijk een geval van: de wens is de vader van de gedachte.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gewoon beiden laten spelen. Dus dezelfde opstelling als tegen Italië. Ik zie geen reden om ineens van spelsysteem en opstelling te wisselen.
Hmm.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij kan heel goed tegen een bal aantrappen, maar zijn hoofd werkt niet mee. Hij is niet creatief, hij ziet de derde man niet, en hij is zó voorspelbaar. Hoe vaak die man wel niet tegen een blok aantrapt omdat die verdediger al lang door heeft wat Sneijder wil doen terwijl Sneijder nog lang niet doorheeft dat die verdediger hem doorheeft.
Nog een keer hmm.quote:Sneijder is geen spelmaker, maar een momentenvoetballer die leiding nodig heeft, Van der Vaart is dé spelmaker van Duitsland. Zijn rechterbeen is om op te lopen, maar hij ziet het spel in een flits, hij heeft ingevingen waarmee hij iedereen te snel af is, en als de bal naar links moet, dan speelt hij hem met de buitenkant.
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Van Der Vaart, period. Heb die Sneijder hype nooit begrepen. Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:33 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ik wil alleen maar de schijn wegnemen dat Sneijder na z'n transfer ineens een grote meneer zou zijn geworden. dat valt allemaal wel mee. hij is nog niet de aanvallende ster die hij zou moeten zijn en wat Van der Vaart wel is.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hmm.
[..]
Nog een keer hmm.
Van der Vaart: Eén assist.
Sneijder: Twee assists, twee goals, twee keer uitgeroepen tot man van de wedstrijd.
Om maar wat te noemen.
Maar Sneijder voetbalt ook best leuk als het allemaal soepel gaat. De man van het toernooi zal hij echter niet worden, want als je hem nodig hebt schiet hij 10 keer vergeefs op goal en blijven de goeie passjes en steekballetjes uit.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hmm.
[..]
Nog een keer hmm.
Van der Vaart: Eén assist.
Sneijder: Twee assists, twee goals, twee keer uitgeroepen tot man van de wedstrijd.
Om maar wat te noemen.
Dat is dus wat er mis is met de prestatiecultuur in dit land. Een frustratieschop uitdelen, boos kijken en verongelijkt op je teamgenoten kankeren en het eentje proberen te doen, en we denken dat hij goed bezig is. Ik heb niet zoveel met spelers die druk bezig zijn om vechtlust uit te stralen, ik zie vechtlust als het vermogen om veel uit jezelf te halen wanneer dat het hardste nodig is. Dat mag ingetogen geconcentreerd maar ook met een verbeten kop, maar alleen vechtlust uitstralen is niet genoeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:23 schreef RayMania het volgende:
Sneijder was tegen Rusland nog één van de weinigen waar een beetje vuur in zat en die er voor ging. Kijk de 'hoogtepunten' er maar op na.
Ik vond Van der Vaart ook niet goed, maar hij probeert tenminste de combinatie te blijven zoeken om er doorheen te komen. Bij 3-0 voor kunnen we allemaal combineren en prijsschieten, maar juist blijven voetballen als de tijd dringt is het moeilijkst.quote:Van der Vaart heb ik amper gezien. Zijn misplaatste hakjes waren dan wel weer subliem, dat moet ik toegeven.
Van der Vaart zat in een rol dat hij vooral moest werken en dat heeft hij aardig gedaan. Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.quote:Het gaat in dit topic om een vergelijking tussen Sneijder en Van der Vaart en Sneijder heeft dit toernooi duidelijk beter gespeeld dan Van der Vaart. Jij vindt dat blijkbaar niet.
Ik heb ook geen hoge pet op van Sneijder, maar ik ben wel enigzins in staat om alles door een objectievere bril te zien. Waarom heeft Sneijder in alles gefaald?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.
Ik bedoel geen vechtlust uitstralen. Ik bedoel de manier waarop hij alsnog probeerde om Nederland weer in de wedstrijd te krijgen. Hij was het meest dreigend van allemaal; via afstandschoten (misschien niet de beste oplossing), via enkele combinaties. Hij probeerde het. Hij ging bijvoorbeeld rechts op het middenveld spelen, omdat hij er links niet aan te pas kwam. En ja, ik zou ook op m'n ploeggenoten kankeren als er bijvoorbeeld een vrije trap voor je neus over wordt getrapt.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dus wat er mis is met de prestatiecultuur in dit land. Een frustratieschop uitdelen, boos kijken en verongelijkt op je teamgenoten kankeren en het eentje proberen te doen, en we denken dat hij goed bezig is. Ik heb niet zoveel met spelers die druk bezig zijn om vechtlust uit te stralen, ik zie vechtlust als het vermogen om veel uit jezelf te halen wanneer dat het hardste nodig is. Dat mag ingetogen geconcentreerd maar ook met een verbeten kop, maar alleen vechtlust uitstralen is niet genoeg.
De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten. Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.quote:Ik vond Van der Vaart ook niet goed, maar hij probeert tenminste de combinatie te blijven zoeken om er doorheen te komen. Bij 3-0 voor kunnen we allemaal combineren en prijsschieten, maar juist blijven voetballen als de tijd dringt is het moeilijkst.
Over het hele toernooi heeft Sneijder zeker niet gefaald. Eén wedstrijd maakt geen toernooi.quote:Van der Vaart zat in een rol dat hij vooral moest werken en dat heeft hij aardig gedaan. Sneijder moest het spel maken en dat is wat hij pretendeert te kunnen, en heeft daarin gefaald. Dus het is lastig vergelijken, maar Sneijder heeft in ieder geval gefaald.
Ik heb wel meer dan een paar momenten gezien waarbij Sneijder even stil bleef staan als er iets niet lukte, bij tegenslagen blijft er iets in zijn kop rondspoken wat niet bepaald bevorderend werkt. Dat blijkt nog altijd een zwak punt, zoiets moet eruit. Net zoals die overtreding waar hij nog even onnodig op het been van een Rus ging staan, met zo'n actie kan je het team benadelen. Verder heeft hij gewoon een goed toernooi gespeeld.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:48 schreef RayMania het volgende:
De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten. Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.
Vechtlust uitstralen dus en doen wat standaard verwacht mag worden. Geef mij dan maar de spelers die flegmatiek overkomen maar een list verzinnen, of een listig balletje, die het overzicht bewaren en als het nodig is het beste uit zichzelf naar boven halen.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik bedoel geen vechtlust uitstralen. Ik bedoel de manier waarop hij alsnog probeerde om Nederland weer in de wedstrijd te krijgen. Hij was het meest dreigend van allemaal; via afstandschoten (misschien niet de beste oplossing), via enkele combinaties. Hij probeerde het. Hij ging bijvoorbeeld rechts op het middenveld spelen, omdat hij er links niet aan te pas kwam.
Ja ik ook, met name toen ik nog een jonge onvolwassen en matige speler was. Maar dat gekanker van Sneijder levert geen voordeel op, het is het uiten van frustratie ipv het bezig zijn met de overwinning. Het wordt moeilijk en zwaktes komen weer naar de oppervlakte en zijn kwaliteiten waar hij om geroemd wordt blijven verstopt.quote:En ja, ik zou ook op m'n ploeggenoten kankeren als er bijvoorbeeld een vrije trap voor je neus over wordt getrapt.
Een hakballetje ziet er altijd nonchalant uit. Voor lichaamstaal koop je niks. Jij gaat af op de uiterlijke schijn, maar ik heb te vaak spelers met een verkeerde lichaamstaal zien winnen en de verbeten koppies zien prutsen toen het moeilijk werd.quote:De combinatie zoeken via hakballetjes bij 0-1 en 1-2 is nonchalant. Ook zag je aan zijn lichaamstaal dat hij het helemaal niet zag zitten.
Nee, dat is niet jammer, dat is gebrek aan klasse. Blijven lopen en blijven gaan, wat het verschil ook mag zijn, kan ik ook. Maar om een klassespeler te zijn moet je juist in dat soort wedstrijden je klasse laten zien en niet alleen maar inzet. Maximale inzet mag verondersteld worden.quote:Sneijder ging er wél voor, liet zijn kop niet hangen, maar bleef lopen en bleef gaan. Dat het dan niet lukt is jammer.
Het breekt het toernooi wel. Dat is dus de Nederlandse mentaliteit waar het Nederlands elftal mede een product van is. Als jij de wedstrijd in de kwartfinale op gelijke hoogte stelt met een poulewedstrijd dan koppel je je oordeel over goed en slecht los van de geleverde sportieve prestatie. Dan krijg je dus ook dat sportieve prestaties er niet waarschijnlijker op worden.quote:Over het hele toernooi heeft Sneijder zeker niet gefaald. Eén wedstrijd maakt geen toernooi.
Wat ik hier zei zo ongeveer. Al is dat 'op dit moment' ook niet helemaal relevant nu.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef koningdavid het volgende:
Van der Vaart is genialer, Sneijder op dit moment effectiever.
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:32 schreef Blawh het volgende:
Genialer, betere techniek, beter inzicht en een hogere handelingssnelheid. Vanavond liet van der Vaart wederom zien waarom ik hem liever zie dan Sneijder. Van der Vaart is een natuurtalent, Sneijder niet.
Ben ik het niet mee eens, ik vind Sneijder meestal juist er traag met zijn acties.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.²
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.²
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
Daar heb je wel een punt. Probleem is alleen dat ik vind dat hij geen voordeel haalt uit dat voordeel. Hij schiet in mijn optiek namelijk veel te veel van afstand, lijkt vaak oogkleppen op te hebben waardoor hij spelers die er wellicht beter voorstaan of na een combinatie beter voor kunnen staan over het hoofd. Ik weet niet of dat een gebrek aan inzicht is of een te groot portie egoïsme.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
Er zijn maar weinig landen met spelers van dat kaliber, dan nog kun je de halve finale of zelfs finale van het WK bereiken, zie Zuid Korea en zie Duitsland.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Nederland weet dat ook wel van zichzelf, aan het voorbeeld van Duitsland kun je je dan weer vasthouden, zij hebben ondanks het gebrek aan een speler van de buitencategorie binnen het elftal al veel bereikt.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Toen stopte ik met lezen...quote:Op zondag 7 juni 2009 13:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?
Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.
Zijn tweebenigheid.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:07 schreef The_Verve het volgende:
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
Van der Vaart ziet het spelletje ook veel beter dan Sneijder.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
Dat rekende ik wel mee inderdaad. Ik vind ook dat hij vaak te snel 'zoekt' naar een mogelijk om maar te kunnen schieten. Zeker wanneer het niet loopt.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
Je beste post tot nu toequote:Op maandag 8 juni 2009 12:17 schreef Barca het volgende:
Ik zou zeggen: geen van beiden.
Sar;
Van der Wiel, Boulahrouz, Braafheid;
Mathijsen;
Heitinga, De Jong;
De Zeeuw, Van Bommel, Schaars;
Kuyt
Schaars en de Zeeuw liever dan Van Persie/Robben/Sneijder/v/d Vaart?quote:Op maandag 8 juni 2009 12:17 schreef Barca het volgende:
Sar;
Mathijsen;
Heitinga, De Jong;
Kuyt
Jij bent echt zwakbegaafd?quote:Op maandag 8 juni 2009 12:17 schreef Barca het volgende:
Sar;
Mathijsen;
Heitinga, De Jong;
Kuyt
Heeft niet met liever te maken maar met realistischer in mijn ogen. Je komt internationaal alleen ver met een sterk defensief middenveld. Met Van Persie, Sneijder/Van der Vaart en Robben lukt je dat al niet.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schaars en de Zeeuw liever dan Van Persie/Robben/Sneijder/v/d Vaart?
Zet juist wat meer creatieve spelers voorin zeg! Ik ben trouwens meer van van Raffie dan van Sneijder
Zei je iets Hanna?quote:
Wat een onzin.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Heeft niet met liever te maken maar met realistischer in mijn ogen. Je komt internationaal alleen ver met een sterk defensief middenveld. Met Van Persie, Sneijder/Van der Vaart en Robben lukt je dat al niet.
Van Bommel en De Jong is te weinig om een linie met drie aanvallende middenvelders (waarvan eigenlijk twee vleugelspitsen) te compenseren.
Waarom Kuyt i.p.v. Huntelaar? Omdat Kuyt defensief beter is, en ook verder van de goal af gevaarlijk kan zijn. De reden waarom Van Marwijk er voor koos om KJ niet in de basis te zetten.
Al die verdedigende middenvelders zijn nodig om de zwakke (en toch sterkst mogelijke verdediging) te helpen. Een betere laatste linie dan Van der Wiel, Boulahrouz, Mathijsen en Braafheid is niet denkbaar maar internationaal stelt dat niet echt veel voor natuurlijk.
[..]
Zei je iets Hanna?
Je gaat het pas zien als je het door hebt.quote:
Dan verlies je in ieder geval niet. In ieder geval wil ik de 0 houden. We denken veel te veel aan aanvallen. Maar dat moet je doen vanuit een solide verdediging.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:45 schreef Suijk het volgende:
Barca, jij wil alle wedstrijden proberen op 0-0 te spelen?
We zullen in jouw opstelling veel te veel achteruit lopen en er is geen creativiteit om voorin iets te doen. De goals die je maakt zullen toevalstreffers zijn waar Kuyt een beetje doorheen frommelt. En die maak je misschien 1 op het WK.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:49 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan verlies je in ieder geval niet. In ieder geval wil ik de 0 houden. We denken veel te veel aan aanvallen. Maar dat moet je doen vanuit een solide verdediging.
En nogmaals: de strijd win je op het middenveld.
De Zeeuw, Van Bommel en Schaars kunnen aanvallen. Joris kan scoren met zijn koppie.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
We zullen in jouw opstelling veel te veel achteruit lopen en er is geen creativiteit om voorin iets te doen. De goals die je maakt zullen toevalstreffers zijn waar Kuyt een beetje doorheen frommelt. En die maak je misschien 1 op het WK.
Van Kuyt snap ik het nog wel, hoewel ik Huntelaar in principie een betere spits vind.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Heeft niet met liever te maken maar met realistischer in mijn ogen. Je komt internationaal alleen ver met een sterk defensief middenveld. Met Van Persie, Sneijder/Van der Vaart en Robben lukt je dat al niet.
Van Bommel en De Jong is te weinig om een linie met drie aanvallende middenvelders (waarvan eigenlijk twee vleugelspitsen) te compenseren.
Waarom Kuyt i.p.v. Huntelaar? Omdat Kuyt defensief beter is, en ook verder van de goal af gevaarlijk kan zijn. De reden waarom Van Marwijk er voor koos om KJ niet in de basis te zetten.
Al die verdedigende middenvelders zijn nodig om de zwakke (en toch sterkst mogelijke verdediging) te helpen. Een betere laatste linie dan Van der Wiel, Boulahrouz, Mathijsen en Braafheid is niet denkbaar maar internationaal stelt dat niet echt veel voor natuurlijk.
[..]
Zei je iets Hanna?
De Zeeuw, Van Bommel en Schaars kunnen prima voor die aanvoer zorgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Van Kuyt snap ik het nog wel, hoewel ik Huntelaar in principie een betere spits vind.
Maar wat je verder zegt is onrealistisch. De spits heeft z'n aanvoer ook nodig en je ziet dat wedstrijden steeds vaker worden beslist door de (individuele) klasse van de aanvallende spelers.
Je hebt juist spelers nodig die het met een actie opengooien, want ingraven en wachten op een toevallig doelpunt lukt ons toch niet.
Ik zou niemand onderschatten maar je kan wel kiezen voor andere accenten. Bijv. in de as geen Boulahrouz, Mathijsen, Heitinga, De Jong, Van Bommel, Kuyt maar ...quote:Op maandag 8 juni 2009 14:20 schreef Suijk het volgende:
En speel je zo ook tegen, pak 'm beet, Japan of Tunesië ofzo? Niet ieder team is van het niveau Argentinië of Italië en beschikt over goede aanvallers waar je dus een stuk of 7 verdedigend ingestelde spelers tegenover moet zetten.
Wat een onzin.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:49 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan verlies je in ieder geval niet. In ieder geval wil ik de 0 houden. We denken veel te veel aan aanvallen. Maar dat moet je doen vanuit een solide verdediging.
En nogmaals: de strijd win je op het middenveld.
Juist omdat we niet zo goed kunnen verdedigen hebben we aan 4 verdedigers niet genoeg.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:03 schreef rja het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Nederlanders kunnen niet zo goed verdedigen, als de Italianen. De voetbal opleidingen in Nederland leggen de prioriteit ergens anders, de aanval dus. De grote verdedigers die we had gehad gehebt zoals Ruud Krol, Ronald Koeman, Frank de boer waren sterk in de opbouw in de aanval dus.
Als je bal hebt, kan de andere team niet aanvallen.
De aanval is nog steeds de beste verdediging, als je maar een doelpunt meer maakt dan de tegenstander.
Ik snap je gedachtegang in deze nou eens een keer wel, maar denk dat we op die manier helemaal niet aan voetballen toekomen. Het middenveld in handen hebben, dat noem je een probleem. Met deze opstelling onderscheppen we een bal en verliezen die op zo'n 30 meter van de vijandelijke goal, want we doen er niks mee. Dan kunnen we weer proberen een bal te onderscheppen, want zelf iets creëren gaat je niet lukken.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:03 schreef Barca het volgende:
Altijd leuk. Mensen die dingen niet snappen en het daarom bestempelen als onzin.
Je onderschat De Zeeuw, Van Bommel, Schaars. En denk ook Heitinga en De Jong.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:10 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtegang in deze nou eens een keer wel, maar denk dat we op die manier helemaal niet aan voetballen toekomen. Het middenveld in handen hebben, dat noem je een probleem. Met deze opstelling onderscheppen we een bal en verliezen die op zo'n 30 meter van de vijandelijke goal, want we doen er niks mee. Dan kunnen we weer proberen een bal te onderscheppen, want zelf iets creëren gaat je niet lukken.
Nee, we zijn aanvallend enorm succesvol geweest op EK's en wk's!quote:Op maandag 8 juni 2009 18:08 schreef fathank het volgende:
9 verdedigend ingestelde spelers opstellen. Geen enkele speler die een spits met een steekpass in stelling kan brengen zoals VdV dat kan. Alleen een stel dravers en schoppers op het middenveld die 1x per 20 wedstrijden een doelpunt maken met een afstandschot. En dan ook nog Dravertje Kuyt opstellen. Zo heb je helemaal niemand meer die een mannetje kan passeren.
Ik heb het niet alleen over het laatste EK.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
@Barca ik snap in ieder geval wat je probeert te zeggen maar ik denk dat het in de praktijk zeer slecht uit zal pakken. Zoals jij Oranje zou opstellen was Oranje denk ik niet eens door de poule gekomen afgelopen EK. Hoe wil je met zoveel verdedigende spelers in vredesnaam door de defensie komen van bijvoorbeeld Spanje, Engeland of Italië. Daarvoor heb je gewoon technische creatieve spelers nodig en daar heb jij er niet 1 van.
Kuyt moet het niet hebben van scorend vermogen maar van werklust en wie mag hem nu dan in de stelling brengen om te scoren? Als je zo wil spelen heb je in ieder geval een "Huntelaar" nodig om de kansen af te maken. Je zegt wel zo leuk dat je goed moet verdedigen om uiteindelijk te winnen maar als je zelf niets creëert en uiteindelijk niet scoort schiet het ook niet op. Kijk bijvoorbeeld naar Barcelona die blijven gewoon voetballen; "als de tegenstander de bal niet heeft kunnen ze ook niet scoren". Ik weet zeker dat als je op jou manier gaat spelen dat je een soort Chelsea krijgt tegen Barca in de halve finale, dus met 10 man achter de bal en Kuyt maar wachten. Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.
Hiddink heeft met Rusland Oranje gewoon tactisch kapot gemaakt. Ik denk echt dat we van Spanje hadden kunnen winnen door gewoon te voetballen zoals het zo goed ging.
Gaat niet om de bereidheid maar om de kwaliteit. Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Robben worden gewoonweg overlopen.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
Robben en meeverdedigen.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |