abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69834347
@Barca ik snap in ieder geval wat je probeert te zeggen maar ik denk dat het in de praktijk zeer slecht uit zal pakken. Zoals jij Oranje zou opstellen was Oranje denk ik niet eens door de poule gekomen afgelopen EK. Hoe wil je met zoveel verdedigende spelers in vredesnaam door de defensie komen van bijvoorbeeld Spanje, Engeland of Italië. Daarvoor heb je gewoon technische creatieve spelers nodig en daar heb jij er niet 1 van.

Kuyt moet het niet hebben van scorend vermogen maar van werklust en wie mag hem nu dan in de stelling brengen om te scoren? Als je zo wil spelen heb je in ieder geval een "Huntelaar" nodig om de kansen af te maken. Je zegt wel zo leuk dat je goed moet verdedigen om uiteindelijk te winnen maar als je zelf niets creëert en uiteindelijk niet scoort schiet het ook niet op. Kijk bijvoorbeeld naar Barcelona die blijven gewoon voetballen; "als de tegenstander de bal niet heeft kunnen ze ook niet scoren". Ik weet zeker dat als je op jou manier gaat spelen dat je een soort Chelsea krijgt tegen Barca in de halve finale, dus met 10 man achter de bal en Kuyt maar wachten. Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.

Hiddink heeft met Rusland Oranje gewoon tactisch kapot gemaakt. Ik denk echt dat we van Spanje hadden kunnen winnen door gewoon te voetballen zoals het zo goed ging.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:55:08 #277
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_69834353
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:40:32 #278
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_69836137
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
@Barca ik snap in ieder geval wat je probeert te zeggen maar ik denk dat het in de praktijk zeer slecht uit zal pakken. Zoals jij Oranje zou opstellen was Oranje denk ik niet eens door de poule gekomen afgelopen EK. Hoe wil je met zoveel verdedigende spelers in vredesnaam door de defensie komen van bijvoorbeeld Spanje, Engeland of Italië. Daarvoor heb je gewoon technische creatieve spelers nodig en daar heb jij er niet 1 van.

Kuyt moet het niet hebben van scorend vermogen maar van werklust en wie mag hem nu dan in de stelling brengen om te scoren? Als je zo wil spelen heb je in ieder geval een "Huntelaar" nodig om de kansen af te maken. Je zegt wel zo leuk dat je goed moet verdedigen om uiteindelijk te winnen maar als je zelf niets creëert en uiteindelijk niet scoort schiet het ook niet op. Kijk bijvoorbeeld naar Barcelona die blijven gewoon voetballen; "als de tegenstander de bal niet heeft kunnen ze ook niet scoren". Ik weet zeker dat als je op jou manier gaat spelen dat je een soort Chelsea krijgt tegen Barca in de halve finale, dus met 10 man achter de bal en Kuyt maar wachten. Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.

Hiddink heeft met Rusland Oranje gewoon tactisch kapot gemaakt. Ik denk echt dat we van Spanje hadden kunnen winnen door gewoon te voetballen zoals het zo goed ging.
Ik heb het niet alleen over het laatste EK.

Een Hunt kun je in de slotfase altijd nog inbrengen.

Over creëren: dat kunnen De Zeeuw, Van Bommel en Schaars wel.

Barcelona is in staat om ook in belangrijke wedstrijden optimaal te presteren. Wij geven in de kwart- en halve finale standaard niet thuis.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft 6 verdedigend ingestelde spelers staan, die bereid zijn om zich op te offeren voor de vier aanvallend ingestelde spelers. Daarbij zijn de buitenspelers als Robben, Kuyt en van Persie echt bereid om mee te verdedigen, dan hoef je echt niet nog meer defensieve zekerheid in te bouwen.
Gaat niet om de bereidheid maar om de kwaliteit. Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Robben worden gewoonweg overlopen.

Van Bommel en De Jong zijn controlerend, niet eens verdedigend. Dus 6 is te weinig! 8,5 is ideaal.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_69836181
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef thewishmaster het volgende:
Robben en meeverdedigen.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:45:01 #280
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_69836320
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:41 schreef Rots het volgende:

[..]

Robben en meeverdedigen.
Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_69836501
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:45 schreef Barca het volgende:

[..]

Die is meer geschikt voor zelfbevredigen.

De keuze wordt trouwens gemaakt door degene die vertrekt bij Real, zeker als Kaka komt, degene met de meeste speelminuten staat basis.
pi_69915088
Oké het is tegen Noorwegen, maar ik denk dat die goal zonet Barca z'n standpunten wel tegenspreekt
pi_69915219
Huppa, de laatste 2 wedstrijden laat Rafael zien wat hij kan
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_69915310
Is het Nederlands elftal vooraf gedacht sterker dan de tegenstander? > Van der Vaart.

Is dat niet het geval? > Sneijder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')