Vooruit dan maar:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het testen vlotjes verloopt, dan verwacht ik dat ergens in juli de V'tjes op dat traject verdwenen zijn.
Er was iets meer aan de hand aangezien in heel Eindhoven er ook geen internet was. En de NS had het ook over een computer storing.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:23 schreef JeePee83 het volgende:
WTF is de vingerverfbrigade nu weer aan het kloten in Eindhoven dan??? Compleet ZO Brabant ligt plat. Lekker weer...
[..]
Daar moeten ze toch een keer mee ophouden bij NSR, is gewoonweg niet leuk meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:36 schreef Zug-Chef het volgende:
... de Koploper 4059 als zeer korte IC Enschede - Schiphol...
Toen stonden er ook nog DH's in Groningen!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Paar jaar terug stond daar nog een half vergane Plan U, volgens goochelkaarten.
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:07 schreef sander89 het volgende:
Trein verkeer tussen Utrecht en Driebergen ligt plat door trein ongeval, waarschijnlijke een springer
Oke dat had ik ieder geval gehoord want bus chauffeur moest zo nodig melden waar precies om gingquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:51 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.
als je nog bij je mobiel kunt en een bericht posten op FOK! dan valt het ook nog wel meequote:Op woensdag 7 mei 2008 18:46 schreef Ravage het volgende:
Zit nu in de trein tussen Gouda en Utrecht, zit echt bomvol.. wordt er omgeroepen dat de trein langzamer gaat rijden op baanvakken met veel overwegen omdat de vluchtwegen in de trein geblokkeerd zijn..
Had ik nog niet eerder meegemaakt
Woensdag Gehaktdag...quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:51 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.
Had zelfs een zitplaats, omdat ik in Den Haag al was ingestapt.. Gangpad stond wel vol, maar heb het idd wel eens erger meegemaakt. Vandaar dat ik me ook verbaasde over die mededeling (en de vraag om alle ramen open te draaien omdat de machinist bang was dat we anders te weinig zuurstof zouden krijgen)quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
als je nog bij je mobiel kunt en een bericht posten op FOK! dan valt het ook nog wel mee
Whehe ja.quote:Op donderdag 8 mei 2008 01:32 schreef Boschkabouter het volgende:
Op zondagnavond/nacht is de trein Den Helder - Heerlen ook lekker rustig. Op het eindstation zijn er af en toe maar 2 mensen die uitstappen.
Ik wilde een terrasje gaan pakken vanmiddagquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo Dadelijk alle 2ejaars van Rotterdam naar Utrecht vanmiddag....
ff lotrappen in de trein enzo.. chaos
Inderdaad, stoppert uit leiden naar ut-cs via Schiphol had +10. Dus had nog tijd genoeg om een starbucksje te halen na een dagje hard werken in de zon op het platformquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:27 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Storing rond Utrecht CS. Lekkerrrrr
Media aan de Maas, ging niet door overigens, Storing Utrechtquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:08 schreef von_Preussen het volgende:
2e jaars van wat?
Goederentreinen, is een van de vele cargolijntjes in het Ruhrgebietquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie weet wat er op dit lijntje rijd?
klik
Ik heb ff ingezoomd vanwege het vele spoor, als je uitzoomt is het wat duidelijker...
Nouja kreeg smsje van een contactje die wist dat dat transportje er aan zat te komen en waar ze heen gingen. Maarja, op de Cartesiusweg kan je alleen baggerplaten maken, leukst is natuurlijk om zoiets in de mooie natuur te doen :-) Zodoendequote:Op donderdag 8 mei 2008 22:06 schreef bork het volgende:
Weer een heleboel mooie platen Zug-Chef, hoe wist jij dat die gtw's op de Cartesiusweg stonden?
Ach, zitten was sowieso geen optiequote:Op donderdag 8 mei 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh weer zo'n huiliePlan T roelz man, moet je niet zo onderuitgezakt willen zitten, kut student
![]()
Plan T is nog wel tofquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh weer zo'n huiliePlan T roelz man, moet je niet zo onderuitgezakt willen zitten, kut student
![]()
Met dat missende stuk dubbelspoor? Je moet er maar van houdenquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:09 schreef ghizzer het volgende:
de lijn Deventer - Zwolle <33333333333333333333333333333333333333333
Nog ff geduld, vanaf 9 december gaat ie van maandag tot en met zaterdag elk half uur rijden. Ook wordt die treindienst verlengt naar Enschede. 2800 tot Deventer gaat nog niet gebeuren. Er zit een cargopad in de wegquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Ze moeten die verrotte kutstopperT van Almelo naar Apeldoorn gewoon de gehele dag om het half uur laten rijden. Gisteren weer 45 minuten in Deventer moeten wachten omdat de aansluiting weer eens buitengewoon ruk was.
Er zijn wel 2 of 3 V'tjes aan de kant gegaan, geen T'tjes volgens mijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Er is wel ergens een treinnummerlijst, mat alle nummers erin.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:39 schreef Charango het volgende:
Is er ergens een site/document etc. met daarin een mooi overzicht van alle rijpaden in Nederland? Kan handig zijn bij speculaties hier.
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)r_quarantaine__.htmlquote:za 10 mei 2008, 02:44
Trein met 300 passagiers onder quarantaine
MONTREAL - Een trein met aan boord driehonderd passagiers is in Canada vrijdag urenlang onder quarantaine geplaatst. De autoriteiten waren bang dat een ernstige besmettelijke ziekte zich aan boord had verspreid.
Zij namen het besluit de trein stil te zetten en te isoleren nadat aan boord een vrouw door een onbekende aandoening was overleden. Ook andere passagiers hadden griepachtige verschijnselen. Een van hen werd met een helikopter overgevlogen naar een ziekenhuis. Toen uit eerste onderzoeken bleek dat de overleden vrouw geen besmettelijke ziekte had en ook de andere zieken aan boord geen infectie hadden, werd besloten dat de trein in de loop van de dag weer kon vertrekken, aldus lokale media.
De trein was onderweg van Vancouver naar Toronto. De reis van de Canadese westkust naar het oosten van het land duurt normaalgesproken drie dagen.
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.htmlquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef ghizzer het volgende:
een *.pdf-bestand openen en dan zag je een overzicht van elke lijn (precies zelfde lay-out als de borden op alle NS-stations,
ik kan me het goed voorstellenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.htmlquote:za 10 mei 2008, 22:14
Man trekt treinpassagier van rails af
SCHIPHOL - Een 48-jarige inwoner van Den Haag is zaterdag ternauwernood gered toen hij op het treinstation van Schiphol van het perron viel en er een trein kwam aanrijden. Een andere man die ook op het perron stond te wachten, sprong hem meteen achterna en trok hem van de rails af. De machinist kon zijn trein op vijftien meter voor de mannen stoppen door hard te remmen, aldus hetKorps landelijke politiediensten.
De Hagenaar bleek volgens de politie te veel te hebben gedronken. Hij heeft een bekeuring gekregen van zestig euro. De man die hem probeerde te redden, een 21-jarige inwoner van Punthorst, krijgt van de Spoorwegpolitie een bloemetje als dank voor zijn kordate optreden.
Mensen die de mede mens helpt zijn tofquote:Op zondag 11 mei 2008 11:47 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
In De Telegraaf :
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.html
thanx! bovenstaande link brengt me idd naar de vertrekschema's waar ik naar zocht! (Y)quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.html
Voor zolang het duurt, kan ieder moment afgelopen zijn natuurljk, hoewel... de planner voor 2007 is ook nog steeds online op planner2007.ns.nl
ah ok. en vanwaar kwam die trein? uit Arnhem? euhm.. wat is een ZAP en vanwaar Eindhoven ipv Zwolle? Ik bedoel, Eindhoven is een stuk verder van de plek waar Syntus opereert dan Zwolle.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:56 schreef Wadloper het volgende:
Meestal is dat een overbrenging naar de werkplaats in Zwolle. Scheelt namelijk personeel en diesel.
In Zwolle krijgen zij onderhoud (groot onderhoud) en kregen ze een ritje KWB (kuilwielenbank). Nu gebeurt de KWB voor de lintjes en DM'90 stellen van Syntus in Eindhoven, van de ZAP stellen in Onnen.
ah ok thanx.. vaag dan dat de ZAP naar Onnen en niet naar het naburige Hengelo gaat.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:31 schreef Wadloper het volgende:
Dat klopt, maar die stellen van Syntus worden gesleept door een dieselloc naar EindhovenAlleen voor onderhoud in Zwolle gaan ze nog als Ledig Materieel, of worden ze gesleept door ander materieel, zoals bijvoorbeeld een VIRM. Volgens mij komt deze dan uit Arnhem inderdaad. Normaal gingen ze in Zwolle naar de KWB, alleen heeft Zwolle geen meer, Onnen en Eindhoven wel, en nog wel meer plaatsen.
ZAP = Zutphen - APeldoorn, daar pendelen 4 DM'90 stellen rond. De 3401 en de 3443 t/m 3445.
Ook deze worden onderhouden in Zwolle, maar moeten naar Onnen voor de KWB.
Das humor en heel typisch dat gebel. Als er wel eens iets wordt omgeroepen in de trein dat er mogelijk vertraging gaat zijn begint iedereengelijk te bellen. "Ik kom later hoor..." "Ze roepen iets om...." "Ja ik houd je op de hoogte...." Om dan bij iedere boodscahp weer naar de telefoon te grijpen. Hoe overleefden we een treinreis toch in het pré-gsm tijdperk zou je je afvragen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vet, dit weekend reizigerstreinen op de bickhorstboog, morgen ff doen...
Ja, omgeleide IC's Rotterdam - Goudaquote:Op zondag 11 mei 2008 18:11 schreef Fixers het volgende:
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?
Nauwelijks. Een silberlingenstuurstand, en een BR423. En een filmpje van een BR218 die binnen loopt in Jünkerath, maar dat is ook niet erg spannendquote:Op maandag 12 mei 2008 00:05 schreef Willy84 het volgende:
Tof reisje gemaakt fles![]()
ook foto's van treintjes?
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..quote:
quote:Op maandag 12 mei 2008 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)_treinverkeer__.htmlquote:ma 12 mei 2008, 12:12
Storing ontregelt treinverkeer bij Amersfoort
UTRECHT - Een sein- en wisselstoring ontregelt maandag het treinverkeer rond Amersfoort. Tussen Zwolle en Amersfoort rijden daarom geen intercity's. Dat meldt spoorbeheerder Prorail.
Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld-centrum, en Nijkerk. Reizigers tussen Amsterdam en Zwolle wordt aangeraden via Utrecht en Arnhem te reizen. Prorail weet nog niet hoe de storing is ontstaan of hoelang de vertragingen kunnen gaan duren.
2:30, zie NS.nl, Bahn.de etcquote:Op maandag 12 mei 2008 13:47 schreef ghizzer het volgende:
hoelang doet die trein erover van Venlo naar Hamm?
rijden die er normaal wel dan?quote:Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn.
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Oja, feit Plan V is ruk. Feit 2, Plan T is minder ruk. Conclusie, Plan V is rukker dan Plan T.
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...quote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten wordenquote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:38 schreef Wadloper het volgende:
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
Dat zeg ik, dat het lawaai maakt is tot daar aan toe, maar het zit zo gruwelijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:46 schreef Socios het volgende:
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
Wat moet ik vinden?quote:Op maandag 12 mei 2008 15:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Zat een maand of wat geleden in de 10320 als Sneltrein Groningen - Leeuwarden. Die motor maakte een ontzettend kabaal. Echt niet gezond en nog harder geluid dan een Wadloper.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:03 schreef Wadloper het volgende:
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
Dat geldt ook voor Plan V, dus zo gek is dat niet hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
een lint is gewoon een kut op wielen en het heeft wel wat weg van een tram. meest kutte aan de lint is de minimale beenruimte en de storingsgevoeligheid van met name de deuren. ook loopt de reisinformatie maar zelden goed. in de zomer is het er bovendien vaak veel te cool (te extreme airco).quote:Op maandag 12 mei 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef ghizzer het volgende:
toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.
dat klopt inderdaad! daar heb ik toen ook vaak in gezeten! maar reisde vaak op vrijdagavond/zaterdagmorgen/zondagavond. vond het toen wel relaxt reizen. vooral om dat die DDM erg stil was, geen gekke 'computergeluiden' maakte en karakteriserend erg relaxt heen en weer schommelde.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
Don't wait for me, Argentinaquote:Op maandag 12 mei 2008 20:00 schreef von_Preussen het volgende:
Zit er eigenlijk nog van iemand een verhaaltje aan te komen?
Ben je Julia's Tango aan het kijken ouwe bok?quote:
ja..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen en donderdag rijden er vanwege de busstakingen geen treinen op de kippenlijn. Gaat weer goed met xx daar
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forumquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:11 schreef Wadloper het volgende:
Als ze donderdag nog steeds staken, kan ik mooi de 47728 trein van ACTS een keer op de plaat leggen met nieuwe digicam
Maar dan wordt er dus in Veendam gesplitst?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forum
een gechopte, verlaagde trein?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef Socios het volgende:
Even een foto genomen van tv.
Een raadseltje.
Waar is dit en wat voor trein is er te zien?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |