Tja, Amsterdam. In Rotterdam hebben ze dit probleem gelukkig al opgelost. En nee, niet met thee:quote:'Allochtone jongeren vallen homomodel aan'
donderdag 1 mei 2008 12:59
Een homomodeshow in Amsterdam is ernstig verstoord door allochtone jongeren. Een model werd door tien jongeren van de catwalk gesleurd.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.
Het homoseksuele model Mike du Pree wilde zich verdedigen tegen klappen van de tien jongeren die hem aanvielen, waarop hij van de catwalk werd gestoten.
Toen een omstander opkwam voor Du Pree ontstond er een vechtpartij. De modeshow was georganiseerd voor tolerantie ten opzichte van homoseksuelen.
Moslims
De sfeer was tijdens de show ook erg gespannen. Een aantal modellen werden uitgescholden. Organisator Jennifer Delano zegt in de krant dat Du Pree zich probeerde te verdedigen maar dat 'de allochtonen begonnen te slaan'.
Volgens haar gaat het om een groep jongeren met een moslimachtergrond. De vechtpartij duurde niet lang, maar de politie kwam te laat.
Delano twijfelt of ze nog eens een tolerantiemodeshow wil organiseren, omdat Amsterdam volgens haar 'geen tolerante stad meer is'. Ze gaat aangifte doen en overweegt gerechtelijke stappen tegen de daders, die nog vrij rondlopen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/203933/index.html
quote:'Homo's moeten koffiedrinken met buren'
Uitgegeven: 7 juni 2007 14:59
Laatst gewijzigd: 7 juni 2007 15:20
AMSTERDAM - Homoseksuelen uit Rotterdam moeten hun buitenlandse buren op de koffie vragen. Die oproep doet homo-organisatie Rotterdam Verkeert, zo meldt het AD donderdag.
Wie vriendelijk is ontvangen door een homo heeft daarna ook geen vooroordelen meer tegenover homoseksuelen, zo stelt de organisatie.
Directeur Marijke Gerritsma van Rotterdam Verkeert zegt dat het belangrijk is dat homo's er goed aan doen om te laten zien dat zij een gewoon leven leiden. Negatieve publiciteit, zoals het hiv-schandaal in Groningen, komt de acceptatie van homoseksualiteit niet ten goede, zo meent Gerritsma.
Gediscrimineerd
Ze zegt dat allochtonen en homo's meer met elkaar gemeen hebben dan ze zelf denken. "De meeste homo's zijn in hun leven wel eens gediscrimineerd, net zoals de meeste Marokkanen dat wel eens zijn", aldus Gerritsma in de krant.
http://www.nu.nl/news/110(...)nken_met_buren'.html
Het onderste bericht komt uit medio 2007.quote:
Oo oke ja ik weet nog wel dat er zoiets was gebeurt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:38 schreef GBA het volgende:
[..]
Het onderste bericht komt uit medio 2007.Iets met feestjes, drogeren en HIV-besmet bloed inspuiten...
Normaliter krijg ik de spetterpoep van jouw libertarische geneuzel, maar in dit geval zou ik me wensen dat er private veiligheidsbedrijven waren die daadwerkelijk in een geval als dit mogen ingrijpen. Zoals het nu geregeld is blijft 't tuig dat schuldig is aan het verval van Amsterdam op vrije voeten, in de naam van 'gemeenschapscohesie'.quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja en juist die geef je de macht over jezelf.
quote:Het positieve gezicht naar buiten werd bruut verstoord
AMSTERDAM, 2008-04-30 -- Diverse gays, lesbiennes, hetero's en travestiet gingen 30 april 2008 op Rembrandtplein, Amsterdam om 15.00 de catwalk op. Deze catwalk werd georganiseerd door Jennifer Delano van The Artist Advice om op een positieve manier aandacht te vragen voor tolerantie voor gaysexuals. Dit liep anders dan gepland. Terwijl de catwalk nog in volle gang was werd model Mike aangerand en bedreigd.
Terwijl Amsterdam feest en vol vreugde probeert koninginnedag te vieren werd dit positief bedoelde initiatief met bruut geweld verstoord. Nadat Mike zijn tweede ronde liep werd hij tijdens het aflopen van de rode loper door diverse (allochtone) jongeren van de catwalk afgetrokken. Hierna werd hij onzedelijk betast en met geweld bedreigd. Een van de medebezoekers van de catwalk sprong het model te hulp en moest met gevaar voor eigen leven de klappen opvangen.
Jennifer Delano, organisatrice en initiatiefneemster van het project reageert geschokt: 'Ik begrijp niet dat tijdens iets wat zo positief is, er mensen zijn die dit perce willen verstoren. Ik ben erg geschrokken.'
In overleg met het model zal worden besloten over de te nemen juridische stappen.
Jennifer Delano was als model in binnen- en buitenland te zien op catwalks. Daarnaast deed ze tot de sluiting van de ontmoetingsplek van COC Amsterdam vrijwilligerswerk en is ze nu onderdeel van de denktank van de netgenoemde organisatie.
Mike du Pree is al enkele jaren professioneel model en heeft daarnaast ook zangaspiraties. Hij loopt met regelmaat op catwalks en is ook op diverse podia te vinden als zanger.
Dat verfoeilijke gedrag hebben ze van de moslims afgekeken!quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:20 schreef Super7fighter het volgende:
Nou wordt ie wel heel mooi..
Eerst provoceren in een slipje, en dan klagen wanneer je klappen daarvoor krijgt?
Net als burqa's, Ajax-shirts, overgewicht, VVD-logo's, naveltruitjes, hanekammen, etc.?quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:31 schreef Aoristus het volgende:
Niemand komt op het idee dat smakeloze initiatieven misschien ongewenst en beledigend zijn voor een aantal mensen.
ben ik ook tegenquote:Op donderdag 1 mei 2008 20:48 schreef petre86 het volgende:
"Ik ben tegen carnavalvierende mensen. Optyfen met die bagger, waarom zou het ook overal moeten zijn, er zijn zat dronken-lui-die-gek-doen-verzamel plekken, ik noem een oeteldonck en zulks. Niemand komt op het idee dat dat soort gedrag smakeloos en beledigend kan zijn voor andere mensen.
Kom eerst maar met een definitie voor carnavaltolerantie voordat ik moet uitleggen waarom je carnavalvierders niet in elkaar mag slaan."
Eerst provoceren met een burqa/hoofddoek/djellaba, en dan klagen wanneer je klappen daarvoor krijgt?quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:20 schreef Super7fighter het volgende:
Eerst provoceren in een slipje, en dan klagen wanneer je klappen daarvoor krijgt?
Dus een slipje dragen is "provoceren"? Want naakt zijn is iets verkeerds?quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:20 schreef Super7fighter het volgende:
Volgens mij provoceer jij nu ook richting een paar klappen. Dus niet klagen zo.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:20 schreef Super7fighter het volgende:
Smakeloos is heel erg subjectief in deze.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:31 schreef Aoristus het volgende:
o jee, gaat het weer om de homosexuele verongelijking
Ik zal ook nog een duit in het zakje doen..
[..]
zucht daar gaan we weer.
Omdat het om een geldgenererende modetrut gaat, is er al snel partij gekozen he?
Niemand komt op het idee dat smakeloze initiatieven misschien ongewenst en beledigend zijn voor een aantal mensen.
En waarom zou het ook daar moeten, er zijn zat homoverzamelplekken waar extravagant en parafilisch gedrag vast beter gewaardeerd wordt, ik noem de reguliersdwarsstraat of de warmoesstraat bijvoorbeeld.
Optiefen met die bagger, kom eerst maar eens met een definitie van heterotolerantie voordat het blijkbaar uitgelegd moet worden waarom homo's zo vreseiljk worden afgetuigd 'altijd'.
Ik heb niet gevraagd om zo'n moralistische boodschap op een feestdag, dus waar bemoei je je mee?quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Smakeloos is heel erg subjectief in deze.![]()
En als je iets niet mooi vindt, kijk je maar niet, je hoeft er immers niet gelijk op in te slaan of wel?
Feestdag, waar heb je het over?quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:11 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb niet gevraagd om zo'n moralistische boodschap op een feestdag, dus waar bemoei je je mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |