Dit plaatje mist de sterkste (!) component, namelijk WATERDAMP ... Hoe typisch!quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:25 schreef maniack28 het volgende:
Om alle lulkoekers maar weer tevreden te stellen, hier een overzicht van de radiative forcing (dus de componenten die de temp op aarde bepalen, stralingsbalans) met bijbehorende onzekerheden. Zoals je ziet is het cooling effect van aerosolen nog zeer onzeker. Dit draagt zeer sterk bij aan de onzekereid in totale verandering in radiative forcing op dit moment. Is die halve graad door 1 W/m^2 verandering gekomen of door 3 W/m^2?
[ afbeelding ]
Precies, het is veel ingewikkelder dan dat. Daarom geloof ik ook niet dat je het klimaat kan sturen met CO2quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van aerosolen? Global dimming? Lees je eens wat meer in ipv met die kulargumenten te komen. Het klimaat bestaat niet alleen uit broeikasgassen...
Typisch, typisch... Het is logisch.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit plaatje mist de sterkste (!) component, namelijk WATERDAMP ... Hoe typisch!
http://www.grida.no/climate/ipcc_tar/wg1/214.htm#611quote:In the context of climate change, the term forcing is restricted to changes in the radiation balance of the surface-troposphere system imposed by external factors, with no changes in stratospheric dynamics, without any surface and tropospheric feedbacks in operation (i.e., no secondary effects induced because of changes in tropospheric motions or its thermodynamic state), and with no dynamically-induced changes in the amount and distribution of atmospheric water (vapour, liquid, and solid forms)
Precies. Dus we kunnen maar beter zo snel zo min mogelijk kooldioxide uitstoten, toch? Als we niet kunnen sturen...quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, het is veel ingewikkelder dan dat. Daarom geloof ik ook niet dat je het klimaat kan sturen met CO2
Bewijs eerst maar dat menselijke uitstoot het klimaat opwarmt (inclusief geheimzinnige "pauze")quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Dus we kunnen maar beter zo snel zo min mogelijk kooldioxide uitstoten, toch? Als we niet kunnen sturen...
Tsja.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar dat menselijke uitstoot het klimaat opwarmt (inclusief geheimzinnige "pauze")
Dom? Nouja, ik redeneerde even door vanuit jouw gezichtspunt. Maar ah, dan kloppen mijn vergelijkingen inderdaad toch. Dat broeikasgassen in de atmosfeer warmte vasthouden is namelijk eveneens bewezen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De correlatie tussen dood en longkanker is bewezen. De correlatie tussen hoeveelheid insecten en het bestaan ervan is irrelevant evenals die van chocolade en misselijk kom op zeg hoe dom ben je?
Je probeert er een lineair verband in vinden? Je wil een formule van het type Y = 4X?quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Misschien zou je wat duidelijker moeten schrijven de volgende keer. Je kan je zin namelijk ook interpreteren alsof 1% toename co2 100% toename temperatuur tot gevolg hebt, waarna je weer terug keert tot de werkelijkheid en 3 graden roept.. (Bij dus 1% toename)
Nog steeds klopt er geen ruk van, zelfs niet als je de temperatuur stijging afzet tegen 35%. Kortom.... natte vinger werk.
quote:Ook de overgang van de Jonge Dryas naar het Preboreaal (en daarmee van het Weichselien naar het Holoceen) was een abrupte klimaatsverandering. De Groenlandse GISP2 ijskern laat zien dat de omschakeling naar een warmer klimaat in slechts 40 tot 50 jaar plaatsvond, in drie stappen die elk maximaal 5 jaar duurden. Andere gegevens, zoals die van stof in de atmosfeer, laten zelfs een nog snellere omschakeling zien, waarbij het klimaat in een paar jaar tijd zo'n 7 graden warmer werd.
Dat is waar.. maar dat betekend niet dat het onderzoek niet klopt. Ik ben het IPCC nietquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat zegt het IPCC over elk onderzoek dat z'n funding bij het bedrijfsleven haalt? Dat de resultaten niet betrouwbaar zijn, vanwege de bron van het geld... Nog meer argumenten?
Ze weten het niet precies.. 90% of 95% zeker = niet precies, klaarquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze weten precies dat geen enkele andere oorzaak mogelijk is dan menselijke uitstoot, maar ze kunnen niet voorspellen wat de gevolgen zijn? Zwak hoor.
Discussie =/= onderzoek.. ik kan wel zeggen dat een langere piemel tot betere seks leidt, maar als ik er geen onderzoek naar doe is het niks waard...quote:[..]
Er is discussie genoeg in de wetenschappelijke wereld.
Maatregelen in die richting zijn juist een zekere investering als je ze combineert met de schaarste in brandstoffen die gaat komen en daarnaast de slechte kwaliteit van de lucht.quote:[..]
Maar het is niet de enige, en dan nog, er is nog niet bewezen dat we alles weer terug kunnen draaien. Maatregelen in die richting zijn dus een zeer onzekere investering.
Ik heb het niet over CO2 opslaan, nog over de maatregelen die te nemen zijn.. het gaat hier om het feit dat ondanks dit nieuwsbericht (wat ook nog maar moet blijken dat het klopt, tis tenslotte een verwachting) de opwarming waarschijnlijk gewoon doorzet. We hebben het hier niet over de maatregelen, je wijkt af van de discussie..quote:[..]
waar voor mijn geld. Ik ga niet als een gek CO2 opslaan zonder bewijs dat het ergens goed voor is. Dan verhoog ik voor minder geld de dijken wel.
Nooit in zulke korte tijd... en ter informatie, ijskernen hebben een resolutie van 2 metingen per jaar...quote:[..]
Herosima was ook een natuurlijke fluctuatie. Anyway, het is in het verleden nog veel warmer geweest, dus dat nu de temp ietsje stijgt bewijst niet dat er iets bijzonders aan de gang is.
We zullen zien... zoals ik al zei, zolang er niemand anders met aannemelijk bewijs komt sta ik achter het IPCC... Weet je, als het nou ipv warmer eens kouder zou worden en het advies zou zijn om meer te stoken, meer te consumeren en meer te verbruiken, dan zou 99% van de mensen er geen fuck om geven. En dat is imo tot nu toe de enige reden waarom mensen skeptisch zijn, omdat ze iets moeten inleveren.quote:[..]
De hele klimaat-hype is wat mij betreft een short term fluctuatie.
Dan heeft Jan Terlouw me voorgelogenquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Kyoto" wil in 2010 al ONDER de uitstoot van 1990 zitten... Wel je feiten op een rijtje houden he!
Waterdamp is geen forcer, waterdamp fluctuaties zijn slechts het gevolg van klimaatveranderingen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit plaatje mist de sterkste (!) component, namelijk WATERDAMP ... Hoe typisch!
quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, het is veel ingewikkelder dan dat. Daarom geloof ik ook niet dat je het klimaat kan sturen met CO2
Ik stel eerst voor dat je wat minder snuift, dan nog eens goed leest.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar dat menselijke uitstoot het klimaat opwarmt (inclusief geheimzinnige "pauze")
Omdat het probleem mbt zure regen opgelost is, door voorschriften mbt uitstoot van SO2, NOx, NH3...quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:22 schreef henkway het volgende:
Temperatuurwisselingen zijn op aarde van alle dag (sorry, alle miljoen jaar)
Over tienduizend jaar lopen er weer olifanten op de noordpool, of ligt het poolijs weer voorbij Brussel, maar dat maakt de mensheid in zijn huidige samenstelling toch niet mee, want dat ongedierte loopt pas 10000 jaar op twee benen, en heeft geen 200 jaar meer te gaan, in deze hoeveelheid.
Ofwel de volgende wereldoorlog is tevens de laatste.
Laten we ons nou maar eens druk maken om de zure regen, want daar praat niemand meer over![]()
[..]
Met een marge van 90% hadden ze deze pauze moeten kunnen voorspellen. en de marges in voorspelde temperatuur zijn heel wat groter dan 10%quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ze weten het niet precies.. 90% of 95% zeker = niet precies, klaarEn er bestaat ook zoiets als onzekerheidsmarges... man, ga een vak leren ipv te blaten!
Interpretatie en toetsing van de gevonden waarden is geen onderdeel van wetenschap?quote:Discussie =/= onderzoek.. ik kan wel zeggen dat een langere piemel tot betere seks leidt, maar als ik er geen onderzoek naar doe is het niks waard...
Opslaan van CO2 in lege gas of olie velden is dat zeker niet. Dat kost alleen maar meer energie.quote:Maatregelen in die richting zijn juist een zekere investering als je ze combineert met de schaarste in brandstoffen die gaat komen en daarnaast de slechte kwaliteit van de lucht.
Dit moeten we afwachten, maar de rest van het klimaatverhaal slik je wel voor zoete koek? Over selectief shoppen gesproken.quote:Ik heb het niet over CO2 opslaan, nog over de maatregelen die te nemen zijn.. het gaat hier om het feit dat ondanks dit nieuwsbericht (wat ook nog maar moet blijken dat het klopt, tis tenslotte een verwachting) de opwarming waarschijnlijk gewoon doorzet. We hebben het hier niet over de maatregelen, je wijkt af van de discussie..
Wat bewijs je daarmee? Dat het vroeger niet warmer was dan nu?quote:Nooit in zulke korte tijd... en ter informatie, ijskernen hebben een resolutie van 2 metingen per jaar...
Als je meer moet stoken word het leven ook duurder, je redenaties slaan nergens op.quote:We zullen zien... zoals ik al zei, zolang er niemand anders met aannemelijk bewijs komt sta ik achter het IPCC... Weet je, als het nou ipv warmer eens kouder zou worden en het advies zou zijn om meer te stoken, meer te consumeren en meer te verbruiken, dan zou 99% van de mensen er geen fuck om geven. En dat is imo tot nu toe de enige reden waarom mensen skeptisch zijn, omdat ze iets moeten inleveren.
Wat je zegt ben je zelf.quote:
LEES NOU GODVERDOMME EENS... Ik word echt goed zat van dat irritante kuttrollengedrag van je. Hoe vaak moet jou nog uitgelegd worden dat het nieuwsbericht slechts een shortterm verandering is, die door een onregelmatige (en reeds allang bekende) cyclus wordt opgewekt...quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een marge van 90% hadden ze deze pauze moeten kunnen voorspellen. en de marges in voorspelde temperatuur zijn heel wat groter dan 10%
Als het enige is dat je kan zeggen dat het IPCC niet klopt niet nee... je kan ook met een degelijk tegenonderzoek komen, dat uitvoeren en proberen je gelijk te halen.quote:[..]
Interpretatie en toetsing van de gevonden waarden is geen onderdeel van wetenschap?
Waarom blijf jij maar blaten over CO2 in velden... man.. daar heb ik het niet over en tbh "I don't give a fuck". Blijf bij het punt...quote:[..]
Opslaan van CO2 in lege gas of olie velden is dat zeker niet. Dat kost alleen maar meer energie.
quote:[..]
Dit moeten we afwachten, maar de rest van het klimaatverhaal slik je wel voor zoete koek? Over selectief shoppen gesproken.
Is dat het punt? Toen de aarde ontstond was het vele malen warmer... misschien even een sidenote: er is daarbij ook geen leven mogelijk.quote:[..]
Wat bewijs je daarmee? Dat het vroeger niet warmer was dan nu?
De jouwe wel, dat scheelt... het enige dat je hier consequent doet is trollen, nieuwe hoeken en gaten zoeken om mensen te irriteren en met flutargumenten komen waarvan ik of anderen al 20x hebben gezegd waarom dat is. Kortom, je bent gewoon een kk troll... klaar! Ik heb het helemaal gehad met je, ga maar lekker aan je grote teen zuigen en ik mag lijen dat jij als eerste kopje onder gaat als gevolg van dit hele probleem...quote:[..]
Als je meer moet stoken word het leven ook duurder, je redenaties slaan nergens op.
Ik negeer niet consequent andermans antwoorden en ga constructief dingen af lopen kraken waarvan ik geen kaas heb gegeten.quote:
Aan de kwaliteit van je post te zien heb jij hier ook niet voor gestudeerd.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik negeer niet consequent andermans antwoorden en ga constructief dingen af lopen kraken waarvan ik geen kaas heb gegeten.
Jij hebt hier niet voor gestudeerd, dus schoenmaker blijf bij je leest!
Zeg dat tegen die aapquote:
Dus iemand die boos wordt om iets wat hem irriteert heeft niet gestudeerd... heerlijke redenatie weerquote:Op donderdag 1 mei 2008 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aan de kwaliteit van je post te zien heb jij hier ook niet voor gestudeerd.
Hoe verklaar je dan dat de aandacht voor "fijn stof" nu juist toeneemt? De concentraties daarvan zijn de helft van 10 jaar geleden!quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat het probleem mbt zure regen opgelost is, door voorschriften mbt uitstoot van SO2, NOx, NH3...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |