abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58404298
Je kent ze wel; van die wat domme, schaapachtige mensen. Niks mis mee natuurlijk, zolang ze maar gewoon ergens straten aanleggen of iets dergelijks. Lekker om vijf uur weer naar huis en daar met een biertje in de ene hand en de andere hand in de broek TV kijken.

Niks mis mee.

Echter, tegenwoordig is het blijkbaar normaal dat deze mensen een mening hebben. En dan niet alleen over de schandlig hoge prijzen bij de plaatselijke Lidl en de op de knieën hangende tieten van de buurvrouw maar ook over zaken waarvan zij geen enkel benul hebben.

"Hoewel de situatie in Sudan schrijnend is, kunnen wij het ons niet veroorloven om de held uit te hangen. Edoch, ik ben wel van mening dat de diplomatieke betrekkingen met het land op een laag pitje moeten worden gezet, mits we daar geen economische schade door lijden."

Alsof dat nog niet erg genoeg is, hebben deze lieden ook stemrecht. Een deel van dit volk is naīef als een Engelsman die hoopt op een bruin kleurtje en stemt op de PvdA. Weer anderen krijgen een dikke plasser als ze in een bomvol stadion met een oranje indianenpak kunnen lopen en stemmen TON.

Dit valt echter allemaal in het niet bij dat deel van bovengenoemd volk, dat een mening heeft én ook nog eens denkt deze in alle openheid te moeten verdedigen. Je zou er eigenlijk om moeten lachen maar het gebeurt steeds vaker en dat zegt veel over Nederland. Er zijn teveel paupers met een mening. Als we niet oppassen zit het kabinet straks vol met Vogelaars.

Klacht: Domme mensen met domme meningen die hun domme mond niet dicht kunnen houden.

Hier haalt de gemiddelde pauper zijn kennis vandaan.

Koningin der Paupers, Vrouw met de Slappe Mening, Ella de Zwijgster, De Zwakste Schakel

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-04-2008 23:43:33 (Al Bundy was kamperen.) ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58404310
Eens
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58404365
Je vat hier even bijna alles samen wat verrot is aan de maatschappij.
Geef domme mensen een stem en ze zeggen er domme dingen mee.

Dit is sowieso al een inherente fout binnen de democratie zoals die nu wordt gehanteerd, maar het trekt door tot in de kleinste vezels van de maatschappij.
Ga weg
pi_58404639
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:16 schreef Nikmans het volgende:

Dit is sowieso al een inherente fout binnen de democratie zoals die nu wordt gehanteerd, maar het trekt door tot in de kleinste vezels van de maatschappij.
Exact.
quote:
Winston Churchill zei het volgende:
The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.
pi_58404792
Nog erger: mensen zonder hersens met een grote bek en stemrecht.
pi_58404880
quote:

En het klootjesvolk denkt dan dat democratie is dat de regering doet wat de bevolking wil.
De bevolking kiest een groepje VERSTANDIGE mensen om de boel te besturen. Maar dat wil men niet horen. En wat gebeurt er: men kiest domme mensen met een grote bek die het klootjesvolk vertelt wat ze wil horen. En als ze eenmaal iets te vertellen hebben komt men er achter dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit als ze het klootjesvolk willen doen geloven. En dan is 'de politiek' en stel leugenachtig geheel.

Ach, laat ook maar, nicht ergern, nur wundern.
pi_58404945
Gelukkig zitten de grootste klapmongolen nog achter het bestuur van ons land.
pi_58404964
Dat deze domme mensen een mening hebben over verschillende zaken vind ik juist goed. Het is alleen jammer dat ze geen enkel argument kunnen noemen dat pleit voor hun standpunten. Je zou in eerste instantie blij zijn dat ze uberhaupt afweten van bepaalde zaken, totdat je er achter komt dat ze ook maar vaag iets in de Telegraaf hebben zien staan. Of op shownieuws.

Het zou toch een ramp zijn als Nederland zou gaan werken met referenda xD.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 30 april 2008 @ 21:43:51 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_58404972
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 30 april 2008 @ 22:17:21 #10
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58405727
ik zeg: "Op naar de aristocratie!"
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 30 april 2008 @ 22:28:27 #11
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58405942
Weet je waar het allemaal fout is gegaan? De Franse Revolutie. Tot die tijd kreeg je als boerenlul een flinke tik op je wang als je dacht iets af te weten van politiek en bestuur. Op een gegeven moment, in het jaar des Heeren 1789, was het volk echter numeriek zo sterk dat het de aristocratie en geestelijkheid omverwierp. Paradijs op aarde, dat zou er nu komen. Wat is het gevolg?

Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheīst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58406195
Erger nog zijn paupers die denken tot de elite te behoren en topics over 'domme mensen' openen op een internetforum.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  woensdag 30 april 2008 @ 22:54:56 #13
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_58406601
Toen ik voor het eerst je topic las dacht "waar heeft ie het over!?" ik keek ongeveer zo:

Maar toen heb het hele topic uitgeprint en er een gigantische papieren hoed van gevouwen om zo de inhoud ervan tot me door te laten dringen.

ik heb er even goed over nagedacht, onder het genot van een half kopje thee

en toen kwam ik tot de volgende opzienbarende conclusie:

Anderen voor dom uitmaken maakt jou niet automatisch slim! dus

[ Bericht 3% gewijzigd door doppelgänger op 30-04-2008 23:00:38 ]
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 30 april 2008 @ 22:59:07 #14
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58406707
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:54 schreef doppelgänger het volgende:
Toen ik voor het eerst je topic las dacht "waar heeft ie het over!?" ik keek ongeveer zo:

[ afbeelding ]

Maar toen heb het hele topic uitgeprint en er een gigantische papieren hoed van gevouwen om zo de inhoud ervan tot me door te laten dringen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en toen ik kwam tot de volgende opzienbarende conclusie:

Wat een geniale post
  woensdag 30 april 2008 @ 22:59:31 #15
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_58406716

pi_58406742
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:59 schreef Noorseviking het volgende:
[ afbeelding ]

Spelen ze thuis of uit a.s zondag?
pi_58406778
PvdA en TON?
Ik had toch wel verwacht dat dat laagdrempelige volk voor Wilders ging.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:09:01 #18
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_58406943
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en toen kwam ik tot de volgende opzienbarende conclusie:

Hm lekkere gozer!
Maar goed idem,
Wie denkt dat hij slim is, is minder slim dan hij denkt, en vice versa
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  woensdag 30 april 2008 @ 23:10:06 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58406966
Goede klacht, uitmuntend goed topic.

Mijn complimenten voor de OP, ziet er keurig uit.
Tics van je petten.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:13:53 #20
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_58407047
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:09 schreef Druuna het volgende:

[..]

Hm lekkere gozer!
toen ik dit las dacht ik even "wat?!" ik keek er ongeveer zo bij:

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_58407164
Was toch laatst zo'n chickie bij Dames in de Dop, die bij een foto van Balkenende stamelde: "Euh jah, daar ken je op stemme toch? Net als Pim Fortuyn?" En dan heel verontwaardigd: "Jah weet ik veel, das gewoon nie me interesse!" Mja, kan zij er wat aan doen dat ze meer van shoppen houdt?

Ze zouden serieus bij de ingang van het stemlokaal een klein examen moeten afnemen a la het theorie rijexamen. Hoeveel mensen er in de tweede kamer zitten en zo, en wat het verschil is tussen kamer, kabinet, regering en ministerie. Wat de trias politica inhoudt. Dat soort dingen. Dat je dan pas mag stemmen.
pi_58407266
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:19 schreef Toeps het volgende:
Was toch laatst zo'n chickie bij Dames in de Dop, die bij een foto van Balkenende stamelde: "Euh jah, daar ken je op stemme toch? Net als Pim Fortuyn?" En dan heel verontwaardigd: "Jah weet ik veel, das gewoon nie me interesse!" Mja, kan zij er wat aan doen dat ze meer van shoppen houdt?

Ze zouden serieus bij de ingang van het stemlokaal een klein examen moeten afnemen a la het theorie rijexamen. Hoeveel mensen er in de tweede kamer zitten en zo, en wat het verschil is tussen kamer, kabinet, regering en ministerie. Wat de trias politica inhoudt. Dat soort dingen. Dat je dan pas mag stemmen.
En waarom zou dat moeten?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_58407299
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:23 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

En waarom zou dat moeten?
Geen idee, ik snap ook niet echt waarom dat moet als mensen met een auto de weg op willen.
pi_58407306
Toen ik dit las keek ik er ongeveer zo bij:

Maar toen ik em eenmaal snapte, en het eens was met je klacht keek ik ongeveer zo:

Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  woensdag 30 april 2008 @ 23:27:30 #25
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_58407391
Tijdens het lezen van dit topic zat ik ongeveer zo

I never workout
pi_58407392
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:23 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geen idee, ik snap ook niet echt waarom dat moet als mensen met een auto de weg op willen.
Een elitair pleidooi houden, maar het niet kunnen beargumenteren.
pi_58407406
quote:
Je hebt de essentie van het topic dus niet begrepen, waarde doppelgänger. Dat geeft niet hoor. Ze hebben ook voor jou nog een plekje achter het keyboard vrijgehouden.

Hoera, doppelgänger ist dabei!

Edit: Bovenstaande geldt tevens voor Metal Mart.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:28:21 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58407419
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:19 schreef Toeps het volgende:

Goed idee, al denk ik dat minstens de helft van de Nederlanders niet mag stemmen als je die vragen zou stellen.
pi_58407444
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:27 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Een elitair pleidooi houden, maar het niet kunnen beargumenteren.

Vragen om een pleidooi bij een mening die op zichzelf al duidelijk is, en daarna het sarcasme ook nog eens niet snappen.
pi_58407446
quote:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58407482
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Goed idee, al denk ik dat minstens de helft van de Nederlanders niet mag stemmen als je die vragen zou stellen.
Is dus enger dat die mensen nu wčl mogen stemmen. Kun je nagaan. Er stemmen dus mensen die geen flauw benul hebben wat ze eigenlijk doen. Het soort mensen dat bij de helpdesk van het gemeentehuis vraagt of ze ook per SMS kunnen stemmen. En of ze dan met meerdere toestellen mogen stemmen.
pi_58407483
Het mooie van een democratie is dat de mening van het volk er niet toe doet zoals min of meer wel wordt beweerd in de OP. De problematiek ligt bij de politieke partijen waar op wordt gestemd.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:31:02 #33
209360 Druuna
pi_58407503
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je hebt de essentie van het topic dus niet begrepen, waarde doppelgänger. Dat geeft niet hoor. Ze hebben ook voor jou nog een plekje achter het keyboard vrijgehouden.

[ afbeelding ]

In een volgend leven wordt jij mongool dus, ...
dan een atoom."
  woensdag 30 april 2008 @ 23:31:37 #34
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58407519
pi_58407564
Het gemiddelde IQ van Nederland is 102... heb je enig idee van hoe laag 102 IQ wel niet is? EN DAT IS GEMIDDELD!

AHH
pi_58407605
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:32 schreef Xith het volgende:
Het gemiddelde IQ van Nederland is 102... heb je enig idee van hoe laag 102 IQ wel niet is? EN DAT IS GEMIDDELD!

AHH
Hoe laag is dat dan? Ik vind het nog best hoog.
pi_58407608
Welke Griekse filosoof zei ook alweer dat een samenleving eigenlijk geleid zou moeten worden door 1 verlicht persoon? Misschien kunnen we de Dalai Lama benaderen om heerser van deze wereld te worden.
pi_58407631
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Vragen om een pleidooi bij een mening die op zichzelf al duidelijk is, en daarna het sarcasme ook nog eens niet snappen.
Een mening? Je vindt dat er een 'examen' bij het stemlokaal afgenomen zou moeten worden, zodat mensen die in jouw ogen dom zijn, niet zouden mogen stemmen. Waarom je dat vindt, geef je geen enkele reden voor.
pi_58407645
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Welke Griekse filosoof zei ook alweer dat een samenleving eigenlijk geleid zou moeten worden door 1 verlicht persoon? Misschien kunnen we de Dalai Lama benaderen om heerser van deze wereld te worden.

charisteas?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  woensdag 30 april 2008 @ 23:36:45 #40
209360 Druuna
pi_58407654
MIjn iq is 122, dus?
dan een atoom."
pi_58407655
quote:
Ja, een bemoeizieke, religieuze leider met dictatoriale trekjes is een uitstekende keuze.
pi_58407669
quote:
Was het niet Socrates die voorstander was van dit concept.

Mensen zonder bezittingen en een opleiding van 50 jaar aan het bestuur zetten.

Overigens een idioot idee, maar dat terzijde.
pi_58407681
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:31 schreef Druuna het volgende:

[..]

In een volgend leven wordt jij mongool dus, ...
d/t fouten...

Ik word daar zo moe van.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:44:06 #44
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58407807
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:32 schreef Xith het volgende:

AHH
Tss... ze moeten die steekproeven ook niet in de Bijlmer houden.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:46:24 #45
209360 Druuna
pi_58407852
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

d/t fouten...

Ik word daar zo moe van.
Ik ben moe...dus?
dan een atoom."
pi_58407894
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:36 schreef afcajos het volgende:

[..]

charisteas?
Ja net voordat ie het EK won voor Griekenland
pi_58407904
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:35 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Een mening? Je vindt dat er een 'examen' bij het stemlokaal afgenomen zou moeten worden, zodat mensen die in jouw ogen dom zijn, niet zouden mogen stemmen. Waarom je dat vindt, geef je geen enkele reden voor.
De daarbovenstaande quote was een directe aanleiding. Nou lijkt het me verder vrij logisch dat mensen die niet weten waar ze het over hebben, geen beslissingen zouden moeten nemen. Dat gebeurt nergens anders. (Ja, behalve dan bij het er uit floepen van kinderen.) Voor de rest moet je overal in Nederland enige training voor hebben gehad, afgesloten met een examen.

Ik neem toch aan dat je het logisch vindt dat mensen niet zouden moeten beslissen over dingen waar ze niks van weten. Of zullen we voortaan ook gaan sms-en over welke operatie zieke Pietje nodig heeft?
pi_58407959
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat aandoenlijk. Een vergelijking maken met mongooltjes omdat iemand je mening niet deelt. Sneu is een understatement.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:53:25 #49
177219 Maurari
out of our depth
pi_58408002
MIJN IQ IS 180
pi_58408022
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Winston Churchill zei het volgende:
The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.
Tendentieus als je de volgende quote van Churchill over democratie niet vermeldt:
quote:
Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.
pi_58408029
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

De daarbovenstaande quote was een directe aanleiding. Nou lijkt het me verder vrij logisch dat mensen die niet weten waar ze het over hebben, geen beslissingen zouden moeten nemen. Dat gebeurt nergens anders. (Ja, behalve dan bij het er uit floepen van kinderen.) Voor de rest moet je overal in Nederland enige training voor hebben gehad, afgesloten met een examen.

Ik neem toch aan dat je het logisch vindt dat mensen niet zouden moeten beslissen over dingen waar ze niks van weten. Of zullen we voortaan ook gaan sms-en over welke operatie zieke Pietje nodig heeft?
Alsof jij met jouw stem directe invloed hebt over alle zaken in Den Haag, en volledig bij de besluitvorming betrokken bent. Je vergelijking raakt echt kant noch wal.
pi_58408077
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:51 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Wat aandoenlijk. Een vergelijking maken met mongooltjes omdat iemand je mening niet deelt. Sneu is een understatement.
Moet je niet ergens met je alternatieve metalvriendjes gaan headbangen? Tot nu toe is er nog geen zinnig woord uit je mond gekomen.

Als je normaal kunt reageren, kan ik je ook normaal van repliek bedienen. Helaas, lijk jij me een van die paupers die wel wat roepen maar het niet onderbouwen. Maar goed, ik zou zeggen: Verras me met je houtsnijdende argumenten!
pi_58408350
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:57 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Moet je niet ergens met je alternatieve metalvriendjes gaan headbangen? Tot nu toe is er nog geen zinnig woord uit je mond gekomen.

Als je normaal kunt reageren, kan ik je ook normaal van repliek bedienen. Helaas, lijk jij me een van die paupers die wel wat roepen maar het niet onderbouwen. Maar goed, ik zou zeggen: Verras me met je houtsnijdende argumenten!
Nee, dat hoeft niet. Ik heb geen alternatieve metalvriendjes. Je reageert overigens vrij beledigend op iedereen. Dat is jammer, want daarmee zet je jezelf binnen discussies buitenspel. Het getuigt ook niet van een extreme intelligentie, die je zelf wel pretendeert te hebben door andere mensen als dom te bestempelen. Maar dat terzijde.

Het is natuurlijk belachelijk dat een deel van hoogopgeleid Nederland (ik neem aan dat je hoogopgeleid bent) meent het monopolie op het verkondigen van een mening te hebben. Ook ik ben voor een verdeling van taken, mensen met een wat hoger IQ dienen inderdaad belangrijkere beslissingen te nemen. Echter betekent dat niet dat het 'plebs', ik zal even in jouw bewoordingen blijven, dan maar monddood gemaakt moet worden en niets meer te vertellen heeft.
pi_58408566
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:13 schreef Metal_Mart het volgende:

Nee, dat hoeft niet. Ik heb geen alternatieve metalvriendjes. Je reageert overigens vrij beledigend op iedereen. Dat is jammer, want daarmee zet je jezelf binnen discussies buitenspel. Het getuigt ook niet van een extreme intelligentie, die je zelf wel pretendeert te hebben door andere mensen als dom te bestempelen. Maar dat terzijde.
Och, guttegut, meneer doet moeilijk over een "discussie" op een forum.
quote:
Het is natuurlijk belachelijk dat een deel van hoogopgeleid Nederland (ik neem aan dat je hoogopgeleid bent) meent het monopolie op het verkondigen van een mening te hebben. Ook ik ben voor een verdeling van taken, mensen met een wat hoger IQ dienen inderdaad belangrijkere beslissingen te nemen. Echter betekent dat niet dat het 'plebs', ik zal even in jouw bewoordingen blijven, dan maar monddood gemaakt moet worden en niets meer te vertellen heeft.
Wat nou monopolie? Als iemand zijn statement niet kan onderbouwen, dan moet diegene gewoon niet achter zo'n statement staan. Als ik hoor dat iemand op het CDA stemt en diegene kan niet uitleggen waarom, dan vraag ik me in godsnaam af waarom diegene niet gewoon lekker thuis blijft. Als ik in discussie ga met iemand over pak-'m-beet religie dan verwacht ik wel dat diegene ook een bepaalde achtergrondkennis heeft. Hetzelfde geldt voor alle meningen. In mijn ogen is een mening ook alleen een mening als je 'm kunt onderbouwen. Anders is het gewoon een ondoordachte uitspraak.
pi_58408808
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Och, guttegut, meneer doet moeilijk over een "discussie" op een forum.
[..]
Ik doe er niet moeilijk over. Jij probeert een punt te maken, anders open je zo'n topic niet. Overigens ben jij degene die graag argumenten wil horen, dus een discussie start. Als je het belachelijk vindt dat iemand reageert op je stelling, is het wel uitermate treurig om zo'n stelling op een internetforum te deponeren. Uitgerekend een plaats waar mensen reageren op elkaar.
quote:
Wat nou monopolie? Als iemand zijn statement niet kan onderbouwen, dan moet diegene gewoon niet achter zo'n statement staan. Als ik hoor dat iemand op het CDA stemt en diegene kan niet uitleggen waarom, dan vraag ik me in godsnaam af waarom diegene niet gewoon lekker thuis blijft. Als ik in discussie ga met iemand over pak-'m-beet religie dan verwacht ik wel dat diegene ook een bepaalde achtergrondkennis heeft. Hetzelfde geldt voor alle meningen. In mijn ogen is een mening ook alleen een mening als je 'm kunt onderbouwen. Anders is het gewoon een ondoordachte uitspraak.
Iemand die in jouw ogen dom is, kan wel een onderbouwing hebben voor zijn mening. Dat die onderbouwing niet de jouwe is, doet daarbij niet terzake. Jij hebt de wijsheid niet in pacht. Alleen als er sprake is van feitelijke onjuistheden, heb je recht van spreken.
pi_58409203
Ik vind eigenlijk dat 'de wijsheid in pacht hebben' ook maar iets subjectiefs is. Als ik mensen hoor die op Wouter Bos hebben gestemd 'omdat ie zo'n lekker kontje heeft' vind ik eigenlijk dat de conclusie wel getrokken mag worden, dat zo iemand nooit meer mag stemmen.
ENIGE achtergrondkennis is toch wel vereist als je mee mag beslissen met iets belangrijks als wie de regering van je land gaat vormen, en het liefst kennis die verder gaat als 'De PVV wil dat de Marokkanen weggaan, de VVD is voor rijke mensen en de PVDA voor de werklui'.
Ga weg
pi_58409228
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:35 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik doe er niet moeilijk over. Jij probeert een punt te maken, anders open je zo'n topic niet. Overigens ben jij degene die graag argumenten wil horen, dus een discussie start. Als je het belachelijk vindt dat iemand reageert op je stelling, is het wel uitermate treurig om zo'n stelling op een internetforum te deponeren. Uitgerekend een plaats waar mensen reageren op elkaar.
quote:
Erger nog zijn paupers die denken tot de elite te behoren en topics over 'domme mensen' openen op een internetforum.
Dat was jouw reactie. Getuigt wel van erg veel verstand, vind je zelf ook niet? Je mag best reageren op mijn topic en ja, je mag zelfs dom reageren zoals je overduidelijk hebt gedaan. Dan moet je echter niet verbaasd zijn dat ik je gewoon een domme drol vind. Anders moet je maar niet zo dom op het internet reageren. Uitgerekend een plaats waar je wordt afgerekend op je teksten.
quote:
Iemand die in jouw ogen dom is, kan wel een onderbouwing hebben voor zijn mening. Dat die onderbouwing niet de jouwe is, doet daarbij niet terzake. Jij hebt de wijsheid niet in pacht. Alleen als er sprake is van feitelijke onjuistheden, heb je recht van spreken.
Ik zeg ook niks over een onderbouwing die niet gelijk aan de mijne is. Ik heb het over het ONTBREKEN van een onderbouwing. Of een onderbouwing in de trant van "het staat in het AD!" waarmee je natuurlijk geen discussie kunt voeren. Op zo'n moment is het net alsof je een discussie voert met een gelovige. "Het staat zo geschreven!"
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:04:34 #58
209360 Druuna
pi_58409234
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:53 schreef Maurari het volgende:
MIJN IQ IS 180
Yeah right en jij fokt dus
dan een atoom."
pi_58409288
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:04 schreef Druuna het volgende:

[..]

Yeah right en jij fokt dus
PM hem voor een zaadsample
Ga weg
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:13:09 #60
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_58409393
SH je hebt ook een een mening. Ben je ook achterlijk dan?
pi_58409474
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:13 schreef pepu het volgende:
SH je hebt ook een een mening. Ben je ook achterlijk dan?
Foute redenatie.

Alle honden zijn dieren.
Alle honden zijn zwart.
Elk zwart dier is een hond.

Gaat niet hč.
pi_58409616
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:40 schreef Metal_Mart het volgende:
Dat was ook mijn gedachte.
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:30:31 #63
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58409626
Eensch met OP. Ik zou niet willen zeggen dat deze achterlijke figuren een mening hebben, ze zijn gewoon bizar slecht geinformeerd. De opkomst van het internet heeft dat alleen nog maar meer versterkt.
pi_58409631
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:28 schreef Scaurus het volgende:
Weet je waar het allemaal fout is gegaan? De Franse Revolutie. Tot die tijd kreeg je als boerenlul een flinke tik op je wang als je dacht iets af te weten van politiek en bestuur. Op een gegeven moment, in het jaar des Heeren 1789, was het volk echter numeriek zo sterk dat het de aristocratie en geestelijkheid omverwierp. Paradijs op aarde, dat zou er nu komen. Wat is het gevolg?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij stamt van de hoge adel af btw?
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:33:59 #65
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58409671
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:30 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Jij stamt van de hoge adel af btw?
Godverdomme, laat ons ff lekker elitair elkaar bewierroken omdat we zoveel beter zijn dat het campingzenderkijkende paupervolk, , .
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:36:01 #66
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_58409692
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Foute redenatie.

Alle honden zijn dieren.
Alle honden zijn zwart.
Elk zwart dier is een hond.

Gaat niet hč.
SH, je bent niet zo stom als je lijkt!
CU, maar nu ben ik:
pi_58409720
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:33 schreef Terecht het volgende:

[..]

Godverdomme, laat ons ff lekker elitair elkaar bewierroken omdat we zoveel beter zijn dat het campingzenderkijkende paupervolk, , .
Tuurlijk...

aan Metal Mart
pi_58409987
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:44 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Tss... ze moeten die steekproeven ook niet in de Bijlmer houden.
Je realiseert je dat het gemiddelde IQ van een groep ALTIJD 100 is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58409992
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:30 schreef Terecht het volgende:
Eensch met OP. Ik zou niet willen zeggen dat deze achterlijke figuren een mening hebben, ze zijn gewoon bizar slecht geinformeerd. De opkomst van het internet heeft dat alleen nog maar meer versterkt.
Veel mensen denken inderdaad dat ze ergens verstand van hebben, terwijl het merendeel van de kennis bestaat uit snel opgezochte weetjes van Wikipedia. Voor de echte doorbraak van zulks was ik nog geneigd om te zeggen dat internet een vooruitgang zou kunnen betekenen met het oog op de geīnformeerdheid van veel mensen. Helaas blijkt tegenwoordig wel dat internet absoluut niet voor een doorbraak wat dat betreft heeft gezorgd. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de schifting tussen groepen mensen alleen maar sterker is geworden, temeer ook daar het enorm makkelijk is om met gelijkgestemden samen te scholen en steeds radicaler te worden. Sites als stormfront.org, indymedia.nl en maroc.nl zijn daar stuitende voorbeelden van. Als ik het even simplistisch als een soort grafisch model zou uitdrukken is het naar mijn mening als volgt:

(Bij "rechts" en "links" kun je ook gerust andere termen invullen.)

[Radicaal links][...........Gematigd...............][Radicaal rechts]
Dit was vķķr het internet. Meeste mensen zijn gematigd aangezien de mogelijkheden om te radicaliseren ver van huis liggen. Met de komst van internet kun je echter binnen enkele muisklikken al vertoeven op de meest ongure plekjes van het internet. Uiteraard beīnvloedt de informatie op het web mensen waardoor ze een kant kiezen. Zij kennen weer mensen in hun omgeving of op het internet die ze aansteken met hun gedachtengoed. En langzaam maar zeker kiezen mensen steeds radicaler een kant, waardoor gematigd langzaam een synoniem is geworden voor besluiteloos.
[......Radicaal links......][Gematigd][..........Radicaal rechts........]

Een ander voorbeeld met betrekking tot deze verregaande schifting is het probleem met Marokkanen bijvoorbeeld. Op het internet plempt iedereen zijn/haar ervaringen, aangedikt of afgezwakt, waarna anderen dit lezen en het interpreteren als een feit danwel leugen. Immers, iets dat iemand overkomen is, is ķf waar ķf niet waar. (Dat het aangedikt of afgezwakt is, kun je er niet aan aflezen.) Zo schrijft iemand bijvoorbeeld dat zijn/haar zusje is aangerand door Marokkanen en binnen de kortste keren schreeuwt twintig man om de vervolging van die "kutbuitenlanders". Zelfs als deze personen in het noorden van Nederland wonen en nog nooit een Marokkaan in 't echt zijn tegengekomen.

Hetzelfde geldt voor mensen die alles ontkennen en zeggen dat alle mensen die negatief met Marokkanen in aanraking zijn gekomen, het ķf aan zichzelf te wijten hebben ķf liegen. Beide partijen zijn onrealistisch maar door de anonieme omgeving en snelle omloop van berichten is het bijna onmogelijk om je genuanceerd uit te drukken, ook al zou je het willen.

Zo zou bijvoorbeeld een topictitel als "Mensen die geen verstand van zaken hebben en toch iets roepen." veel minder aandacht trekken. Berichten met Islam, Marokkanen, Wilders of Britney in de titel trekken veel meer aandacht dan berichten zonder een van deze steekwoorden. Net zoals een reactie met "kutmarokkanen" meer replies oplevert dan een lang genuanceerd bericht. Ik durf nu al te voorspellen dat deze post minder aandacht krijgt, aangezien het teveel is om te lezen voor veel mensen. Hier in KLB is het ook schering en inslag dat de eerste reactie op een topic "Te lang! Samenvatting!" of iets in die trant is.

Slaap wel.
pi_58410425
Weliswaar leuk punt en de ideeen dat er 1 persoon aan het bestuur moet komen en dat democratie faalt vanwege "domme" mensen. Het grappige is dat juist een democratie ervoor zorgt dat van alle visies meningen komen... dat het weinig uitvoert voor ons idee is slechts onze mening & interpretatie... dat er veel wordt uitgesteld komt wel weer door dit, maar remember 1 persoon aan de macht zorgt voor slechts 1 kant van het verhaal.

Ik hoop zelf dat we met een krachtige pc aan komen die simpelweg alle meningen (dmv van enquetes) en kijkt wat echt relevant is vanuit het land en volks belang zodoende dat het alle pluspunten neemt van democratie en dictatuur (snel besluiten) op een hoog geinformeerd nivo dat tevens rekening houdt met mogelijke bijgevolgen en falen van mogelijke ondernemingen.
pi_58410512
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 03:27 schreef koffiegast het volgende:
Weliswaar leuk punt en de ideeen dat er 1 persoon aan het bestuur moet komen en dat democratie faalt vanwege "domme" mensen. Het grappige is dat juist een democratie ervoor zorgt dat van alle visies meningen komen... dat het weinig uitvoert voor ons idee is slechts onze mening & interpretatie... dat er veel wordt uitgesteld komt wel weer door dit, maar remember 1 persoon aan de macht zorgt voor slechts 1 kant van het verhaal.

Ik hoop zelf dat we met een krachtige pc aan komen die simpelweg alle meningen (dmv van enquetes) en kijkt wat echt relevant is vanuit het land en volks belang zodoende dat het alle pluspunten neemt van democratie en dictatuur (snel besluiten) op een hoog geinformeerd nivo dat tevens rekening houdt met mogelijke bijgevolgen en falen van mogelijke ondernemingen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 05:38:02 #72
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58410821
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat ben jij een misselijk stuk stront zeg.

De quasi-intellecueel uithangen en bij enig klein kritiekje met een 'fantastisch' tegenargument komen of in andermans postgeschiedenis duiken om te kijken of je iets vindt wat je tegen de betreffende persoon kunt gebruiken.
Je bent goed in het opdringen van jouw mening. En die mening is de enige echte.
Logisch dat je tegen het koningshuis bent. Je bent gewoon een fascist.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_58410850
Ik volg het niet en ik stem nooit.
Mijn ene stem verandert niks en ik heb nog nooit iets van een verandering gemerkt. Misschien komt dat nog wel ooit, maar dat moet ik dan maar accepteren als het in mijn nadeel is.

"Maar we hebben niet voor niks stemrecht!"
"En wat als niemand zou stemmen?"

Kan me aan de kont roesten, ik heb nergens om gevraagd en er gáát niet niemand stemmen.

Ja, ik help Nederland niet en ben egoīstisch, hoi
of ik help juist wel omdat ik toch zomaar op iemand zou gaan stemmen als ik moest stemmen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 08:36:10 #74
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58411043
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 05:54 schreef RickTheGreatest het volgende:
Ik volg het niet en ik stem nooit.
Mijn ene stem verandert niks en ik heb nog nooit iets van een verandering gemerkt. Misschien komt dat nog wel ooit, maar dat moet ik dan maar accepteren als het in mijn nadeel is.

Kan me aan de kont roesten, ik heb nergens om gevraagd en er gáát niet niemand stemmen.

Ja, ik help Nederland niet en ben egoīstisch, hoi
of ik help juist wel omdat ik toch zomaar op iemand zou gaan stemmen als ik moest stemmen.
Wat een onverschilligheid, wat een achterlijkheid! Met figuren als jij is het geen verrassing dat onze democratie uitholt, dat figuren als Adolf Hitler de kans krijgen.

Je mag de Heere God op je knietjes danken dat je uberhaupt kan stemmen. Maar nee, daar ben je te lui en te verwend voor. Want waarom zou je je druk maken over wat er in je land gebeurt? Waarom zou je je inzetten voor de publieke zaak? Je leeft toch immers alleen voor jezelf!

Walgelijke instelling.
pi_58411054
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 08:36 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat een onverschilligheid, wat een achterlijkheid! Met figuren als jij is het geen verrassing dat onze democratie uitholt, dat figuren als Adolf Hitler de kans krijgen.

Je mag de Heere God op je knietjes danken dat je uberhaupt kan stemmen. Maar nee, daar ben je te lui en te verwend voor. Want waarom zou je je druk maken over wat er in je land gebeurt? Waarom zou je je inzetten voor de publieke zaak? Je leeft toch immers alleen voor jezelf!

Walgelijke instelling.
Ik heb liever dat ie niet stemt, dan dat ie denkt: "Ik stem wel op Wilders, da's tenminste wat anders..."
Zķ krijgen figuren als Adolf Hitler de kans.
pi_58411065
quote:

[..]

Walgelijke instelling.
Wie ben jij om een ander te vertellen wat hij of zij moet denken? Mensen die hun mening opdringen zijn al irritant, maar mensen die anderen dwingen om te denken zijn nog erger. Misschien vind hij alle politieke partijen wel kut, misschien vind hij het systeem kut, misschien interesseert het 'm helemaal geen ruk. Net zoals mij bijvoorbeeld, 'T zal me aan mn reet gloeien wat het volgende kabinet wordt, uiteindelijk veranderd er niks net zoals er al 20 jaar niks is veranderd.
  donderdag 1 mei 2008 @ 08:48:24 #77
138448 PeZu
Suspended animation
pi_58411079
quote:

[..]

Walgelijke instelling.
zit je erop? _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:00:27 #78
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58411121
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Volgens mij niet, in USA (waar anders.... ) lag het gemiddelde IQ lager, ik dacht zelfs rond de 90-95.

TS: Alles verwoordt in 1 OP!
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:02:32 #79
138448 PeZu
Suspended animation
pi_58411129
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

doe het onderzoek nog eens maar nu dan op een rwa werkplaats.....
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:06:54 #80
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58411159
Terechte klacht TS
pi_58412272
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:04 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

[..]

Dat was jouw reactie. Getuigt wel van erg veel verstand, vind je zelf ook niet? Je mag best reageren op mijn topic en ja, je mag zelfs dom reageren zoals je overduidelijk hebt gedaan. Dan moet je echter niet verbaasd zijn dat ik je gewoon een domme drol vind. Anders moet je maar niet zo dom op het internet reageren. Uitgerekend een plaats waar je wordt afgerekend op je teksten.
Jongen, dat je niet eens snapt dat ik op jouw manier van redeneren een tegenreactie geef om je post enigszins te nuanceren, is niet mijn probleem. Jij ziet jouw mening blijkbaar als een vaststaand feit. Je vertoont met dit gedrag wat dictatoriale en elitaire trekjes. Wellicht ben je een heel intelligent persoon zoals je pretendeert te zijn, je mist met deze denkbeelden wel een groot stuk sociale intelligentie.
quote:
[..]

Ik zeg ook niks over een onderbouwing die niet gelijk aan de mijne is. Ik heb het over het ONTBREKEN van een onderbouwing. Of een onderbouwing in de trant van "het staat in het AD!" waarmee je natuurlijk geen discussie kunt voeren. Op zo'n moment is het net alsof je een discussie voert met een gelovige. "Het staat zo geschreven!"
Je hebt het in je eerste betoog helemaal niet over het ontbreken van een onderbouwing. Daarin zeg je gewoon dat (in jouw ogen) domme mensen hun mond moeten houden, omdat jij ze dom vindt. Verder niets.

Maar goed, dit is een welles/nietes-spelletje, dus dat schiet niet op. Succes verder
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:35:36 #82
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58412717
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Veel mensen denken inderdaad dat ze ergens verstand van hebben, terwijl het merendeel van de kennis bestaat uit snel opgezochte weetjes van Wikipedia. Voor de echte doorbraak van zulks was ik nog geneigd om te zeggen dat internet een vooruitgang zou kunnen betekenen met het oog op de geīnformeerdheid van veel mensen. Helaas blijkt tegenwoordig wel dat internet absoluut niet voor een doorbraak wat dat betreft heeft gezorgd. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de schifting tussen groepen mensen alleen maar sterker is geworden, temeer ook daar het enorm makkelijk is om met gelijkgestemden samen te scholen en steeds radicaler te worden. Sites als stormfront.org, indymedia.nl en maroc.nl zijn daar stuitende voorbeelden van. Als ik het even simplistisch als een soort grafisch model zou uitdrukken is het naar mijn mening als volgt:

(Bij "rechts" en "links" kun je ook gerust andere termen invullen.)

[Radicaal links][...........Gematigd...............][Radicaal rechts]
Dit was vķķr het internet. Meeste mensen zijn gematigd aangezien de mogelijkheden om te radicaliseren ver van huis liggen. Met de komst van internet kun je echter binnen enkele muisklikken al vertoeven op de meest ongure plekjes van het internet. Uiteraard beīnvloedt de informatie op het web mensen waardoor ze een kant kiezen. Zij kennen weer mensen in hun omgeving of op het internet die ze aansteken met hun gedachtengoed. En langzaam maar zeker kiezen mensen steeds radicaler een kant, waardoor gematigd langzaam een synoniem is geworden voor besluiteloos.
[......Radicaal links......][Gematigd][..........Radicaal rechts........]

Een ander voorbeeld met betrekking tot deze verregaande schifting is het probleem met Marokkanen bijvoorbeeld. Op het internet plempt iedereen zijn/haar ervaringen, aangedikt of afgezwakt, waarna anderen dit lezen en het interpreteren als een feit danwel leugen. Immers, iets dat iemand overkomen is, is ķf waar ķf niet waar. (Dat het aangedikt of afgezwakt is, kun je er niet aan aflezen.) Zo schrijft iemand bijvoorbeeld dat zijn/haar zusje is aangerand door Marokkanen en binnen de kortste keren schreeuwt twintig man om de vervolging van die "kutbuitenlanders". Zelfs als deze personen in het noorden van Nederland wonen en nog nooit een Marokkaan in 't echt zijn tegengekomen.

Hetzelfde geldt voor mensen die alles ontkennen en zeggen dat alle mensen die negatief met Marokkanen in aanraking zijn gekomen, het ķf aan zichzelf te wijten hebben ķf liegen. Beide partijen zijn onrealistisch maar door de anonieme omgeving en snelle omloop van berichten is het bijna onmogelijk om je genuanceerd uit te drukken, ook al zou je het willen.

Zo zou bijvoorbeeld een topictitel als "Mensen die geen verstand van zaken hebben en toch iets roepen." veel minder aandacht trekken. Berichten met Islam, Marokkanen, Wilders of Britney in de titel trekken veel meer aandacht dan berichten zonder een van deze steekwoorden. Net zoals een reactie met "kutmarokkanen" meer replies oplevert dan een lang genuanceerd bericht. Ik durf nu al te voorspellen dat deze post minder aandacht krijgt, aangezien het teveel is om te lezen voor veel mensen. Hier in KLB is het ook schering en inslag dat de eerste reactie op een topic "Te lang! Samenvatting!" of iets in die trant is.

Slaap wel.
Goeie post.

Internet is een katalysator voor mensen die bevestigd willen worden in hun overtuigingen. Het "zie je wel, ik had wel gelijk" gevoel waar mensen naar op zoek zijn is met internet heel makkelijk te bevredigen. In zekere zin doen wij dat nu ook in dit topic, met dat verschil dat de meesten hier zich daar wel bewust van zijn.
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:42:11 #83
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_58412828
Ben het helemaal eens met TS, had het zelf niet veel beter kunnen verwoorden.
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:53 schreef Maurari het volgende:
MIJN IQ IS 180
MIJN LUL IS 25 CM!!!!
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:52:59 #84
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_58413009
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:42 schreef Stigma het volgende:
Ben het helemaal eens met TS, had het zelf niet veel beter kunnen verwoorden.
[..]

MIJN LUL IS 25 CM!!!!
Ik wilde je bijna vragen of ik je mocht aanraken, maar ik sla deze keer even over als je het niet erg vind.

Off-topic: mijn motor heeft 110dB geluid!
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:35:38 #85
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58413698
Adolf Hitler, Stalin, etc zijn allemaal dingen kinderziektes geweest van de democratie. In de toekomst zal het nog wel bijgetweakt worden, maar ik denk dat je juist ook voor 'domme' mensen een soort instrument moet hebben waardoor ze tenminste voelen dat ze serieus worden genomen.
Zolang TS en andere mensen die domme mensen niet serieus wil nemen heb je op lange termijn een probleem. Uiteraard zijn de meeste meningkjes van die domme mensen natuurlijk niet echt goed doordacht, maar ze zitten wel met een probleem. De probleembeschrijving klopt wel altijd bij hun, alleen de oplossing is nooit echt goed en dus stemmen ze op verkeerde partijen die uiteindelijk ook nooit zal voldoen aan hun bevrediging.
pi_58416017
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Heathen. het volgende:
In de toekomst zal het nog wel bijgetweakt worden, maar ik denk dat je juist ook voor 'domme' mensen een soort instrument moet hebben waardoor ze tenminste voelen dat ze serieus worden genomen.

Daarvoor hebben we Idols, Big Brother, De Tien, TMF Awards, Stars on Ice, Holland's got Talent, De grootste Nederlander, De nieuwe Uri Geller, enz. enz. enz.

Als al die domme mensen die daar op stemmen de politiek nou eens net zo serieus zouden nemen....
pi_58416076
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Heathen. het volgende:
Adolf Hitler, Stalin, etc zijn allemaal dingen kinderziektes geweest van de democratie.
Hitler maakte de fout om Joden overal de schuld van te geven. Hij had domme mensen de schuld moeten geven en deze naar de concentratiekampen moeten vervoeren. Dan was het menselijk ras pas echt gezuiverd en hadden we vandaag de dag alleen maar mooie slimme mensen in de wereld gehad. Een utopie helaas.
pi_58416077
quote:

[..]

Walgelijke instelling.
Wat ben jij een lachtertje zeg, hoevaak heb jij al over jou heen laten lopen?
Snap je nou echt niet wat ik zeg? Er verandert geen ene kut als ik wél zou gaan stemmen. In mijn 22 jarige bestaan heb ik nog nooit gestemd en nog nooit een verandering meegemaakt waar ik echt van dacht "Godverredomme, tijd voor een andere partij".

Het is trouwens "knieën", knietjes was wel een leuke uitweg moet ik toegeven.
Daarbij ga ik niet op de knietjes voor iets dat niet bestaat.

Wat heeft te lui en te verwend ermee te maken dan? Wat een verlepte argumentatie heb jij zeg, je laat me walgen.
Het interesseert me niet, maar het doet me wel goed dat ik jou ermee irriteer, met je opgedrongen mening.

Eigenlijk, laat maar, mensen met tunnelvisie bestaan dus nog
pi_58416080
Eensch
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:44:42 #90
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58416333
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef RickTheGreatest het volgende:

[..]

Wat ben jij een lachtertje zeg, hoevaak heb jij al over jou heen laten lopen?
Snap je nou echt niet wat ik zeg? Er verandert geen ene kut als ik wél zou gaan stemmen. In mijn 22 jarige bestaan heb ik nog nooit gestemd en nog nooit een verandering meegemaakt waar ik echt van dacht "Godverredomme, tijd voor een andere partij".

Het is trouwens "knieën", knietjes was wel een leuke uitweg moet ik toegeven.
Daarbij ga ik niet op de knietjes voor iets dat niet bestaat.

Wat heeft te lui en te verwend ermee te maken dan? Wat een verlepte argumentatie heb jij zeg, je laat me walgen.
Het interesseert me niet, maar het doet me wel goed dat ik jou ermee irriteer, met je opgedrongen mening.

Eigenlijk, laat maar, mensen met tunnelvisie bestaan dus nog
Als iedereen zo denkt verandert er idd niks
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58416481
Ik hoop dat jij sarcastisch was, anders moet je mijn post daarvoor lezen.
Niet iedereen denkt zo of gaat zo denken.

"Je leeft toch alleen maar voor jezelf" vond ik ook wel mooi, omdat ik niet stem leef ik voor mijzelf?
Gast, geef alsjeblieft al je geld aan goede doelen en ga nooit meer in een auto rijden, denk eerst aan de hele wereld.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:55:59 #92
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58416583
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef RickTheGreatest het volgende:
Er verandert geen ene kut als ik wél zou gaan stemmen. In mijn 22 jarige bestaan heb ik nog nooit gestemd en nog nooit een verandering meegemaakt waar ik echt van dacht "Godverredomme, tijd voor een andere partij".
Dat komt omdat jij de krant niet leest. Een krant is een verzameling artikelen die op papier elke dag in je brievenbus valt, mits je geabonneerd bent. Soms gaat zo'n artikel over politiek. Over ontslagrecht, over studiefinanciëring, over milieutax. Tenzij je een mongoloide kluizenaar ben, heeft dat gevolgen voor jou leven. Ook een oorlog in het verre Irak heeft invloed op jou leven, op wat jij met je salaris kan kopen.

Een normaal mens gebaat is bij veel koopkracht en een goede gezondheidszorg. Hij zal dan ook de politiek zo proberen te beinvloeden zodat hij meer kan besteden en goed behandeld wordt in geval van ziekte. En hij weet dat hij wel degelijk verandering kan maken, ookal is zijn stem een zandkorreltje op het strand. Vele stemmen maken immers een grote stem, net als vele milieubewuste mensen een beter milieu kunnen scheppen.

Politiek doet ertoe. Wie politiek achteloos aan de kant schuift, nodigt alleen maar demagogen en dictators uit.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:56:39 #93
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58416601
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we Idols, Big Brother, De Tien, TMF Awards, Stars on Ice, Holland's got Talent, De grootste Nederlander, De nieuwe Uri Geller, enz. enz. enz.

Als al die domme mensen die daar op stemmen de politiek nou eens net zo serieus zouden nemen....
Het punt is natuurlijk ook dat dit iets van de laatste tijd is. Vroeger hoorde je dat soort onzin alleen maar op verjaardagspartijtjes. Had natuurlijk ook te maken met dat het gespreksstof op een gegeven moment op is en je het toch ergens over moet hebben.
Dat het iets van de laatste tijd is heeft vooral te maken volgens mij met dat het steeds meer een prestatiegerichte maatschappij is en van iedereen verwacht wordt dat men een indruk achter moet laten anders hoor je er niet meer bij. Het soort domme lui heeft gezien dat het ook een vorm van status verheffendheid heeft om over maatschappelijke zaken te praten en er over een duidelijke keuze te maken. In dat op zicht is dat best wel positief. Jammerlijk nadeel is , is dat men gewoon niet bekwaam genoeg is en men het idee heeft dat hun mening ook echt belangrijk is. Dat is niet hun schuld maar juist van de 'slimme' mensen die zich hoger achten en dat dan ook overal rond bazuinen. Men probeert elkaar te overschreeuwen en zodoende heb je een ratjetoe van korte ondoordachte meninkjes en feitjes waar niemand wat aan heeft. Ook de politiek is nu constant in de waan van de dag omdat het vooral moralistische puntjes wil scoren ipv een lange termijn oplossing.
Het is tegenwoordig ook meer fastfood politiek waar iedereen van consumeert dan dat het nog een goed genuanceerd geheel is. Voor beide is wat te zeggen en er is vooral een balans nodig. Maar de laatste jaren is het gewoon totaal uit balans geraakt waardoor we de afgelopen vijf jaar eigenlijk als land op politiek niveau totaal geen flikker hebben uitgevoerd en zodoende achter zullen blijven met de ontwikkelingen. Over een aantal jaar wordt men nog conservatiever dan dat het al is en zitten we met zijn allen op de afgrond om nog te kunnen investeren in zaken waar je als mens blij van wordt.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:58:05 #94
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58416631
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hitler maakte de fout om Joden overal de schuld van te geven. Hij had domme mensen de schuld moeten geven en deze naar de concentratiekampen moeten vervoeren. Dan was het menselijk ras pas echt gezuiverd en hadden we vandaag de dag alleen maar mooie slimme mensen in de wereld gehad. Een utopie helaas.
Ik denk dat je gewoon niet slim genoeg bent om goede alternatieven te kunnen verzinnen voor het oplossen van dit probleem.
pi_58416805
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:58 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon niet slim genoeg bent om goede alternatieven te kunnen verzinnen voor het oplossen van dit probleem.
Oh genoeg hoor. Toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Hitler Europa had gezuiverd nav intelligentie.
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:20:33 #96
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_58417094
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh genoeg hoor. Toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Hitler Europa had gezuiverd nav intelligentie.
Dan had jij deze post nooit geplaatst, in de eerste plaats omdat je niet had bestaan.

Bovendien zou er chaos ontstaan, omdat niemand dan meer lichamelijke arbeid wil verrichten. De nieuwe norm voor wat intelligent gevonden wordt zal omhoog gaan, waardoor mensen die vķķr de zuivering als intelligent beschouwd werden, na de zuivering als dom zouden worden beschouwd.
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_58417162
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:20 schreef Stigma het volgende:

[..]

Dan had jij deze post nooit geplaatst, in de eerste plaats omdat je niet had bestaan.

Bovendien zou er chaos ontstaan, omdat niemand dan meer lichamelijke arbeid wil verrichten. De nieuwe norm voor wat intelligent gevonden wordt zal omhoog gaan, waardoor mensen die vķķr de zuivering als intelligent beschouwd werden, na de zuivering als dom zouden worden beschouwd.
Een intelligente arbeidersklasse! Eentje die pro-actief nadenkt en constructief bezig is en zich in zijn rol schikt ten behoeve van het algemene welzijn vd maatschappij! Hoezee!
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:16:25 #98
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58418138
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nou met die lauwe oplossing waar jij mee aan komt heb ik twijfels over je alternatieven. En kennelijk ben je niet echt bekend met het fenomeen evolutie. Na 50 jaar waren er allang weer zat domme mensen.
pi_58418252
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:16 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nou met die lauwe oplossing waar jij mee aan komt heb ik twijfels over je alternatieven. En kennelijk ben je niet echt bekend met het fenomeen evolutie. Na 50 jaar waren er allang weer zat domme mensen.
Maar die mensen zouden dan minder dom zijn dan nu.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:26:19 #100
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58418330
Maar dan zou je daar nu ook weer je kritiek over uiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')