quote:Op donderdag 1 mei 2008 08:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat een onverschilligheid, wat een achterlijkheid! Met figuren als jij is het geen verrassing dat onze democratie uitholt, dat figuren als Adolf Hitler de kans krijgen.
Je mag de Heere God op je knietjes danken dat je uberhaupt kan stemmen. Maar nee, daar ben je te lui en te verwend voor. Want waarom zou je je druk maken over wat er in je land gebeurt? Waarom zou je je inzetten voor de publieke zaak? Je leeft toch immers alleen voor jezelf!
Walgelijke instelling.
zit je erop?quote:Op donderdag 1 mei 2008 08:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat een onverschilligheid, wat een achterlijkheid! Met figuren als jij is het geen verrassing dat onze democratie uitholt, dat figuren als Adolf Hitler de kans krijgen.
Je mag de Heere God op je knietjes danken dat je uberhaupt kan stemmen. Maar nee, daar ben je te lui en te verwend voor. Want waarom zou je je druk maken over wat er in je land gebeurt? Waarom zou je je inzetten voor de publieke zaak? Je leeft toch immers alleen voor jezelf!
Walgelijke instelling.
Volgens mij niet, in USA (waar anders....quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je realiseert je dat het gemiddelde IQ van een groep ALTIJD 100 is?
doe het onderzoek nog eens maar nu dan op een rwa werkplaats.....quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je realiseert je dat het gemiddelde IQ van een groep ALTIJD 100 is?
Jongen, dat je niet eens snapt dat ik op jouw manier van redeneren een tegenreactie geef om je post enigszins te nuanceren, is niet mijn probleem. Jij ziet jouw mening blijkbaar als een vaststaand feit. Je vertoont met dit gedrag wat dictatoriale en elitaire trekjes. Wellicht ben je een heel intelligent persoon zoals je pretendeert te zijn, je mist met deze denkbeelden wel een groot stuk sociale intelligentie.quote:Op donderdag 1 mei 2008 01:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
[..]
Dat was jouw reactie. Getuigt wel van erg veel verstand, vind je zelf ook niet? Je mag best reageren op mijn topic en ja, je mag zelfs dom reageren zoals je overduidelijk hebt gedaan. Dan moet je echter niet verbaasd zijn dat ik je gewoon een domme drol vind. Anders moet je maar niet zo dom op het internet reageren. Uitgerekend een plaats waar je wordt afgerekend op je teksten.
Je hebt het in je eerste betoog helemaal niet over het ontbreken van een onderbouwing. Daarin zeg je gewoon dat (in jouw ogen) domme mensen hun mond moeten houden, omdat jij ze dom vindt. Verder niets.quote:[..]
Ik zeg ook niks over een onderbouwing die niet gelijk aan de mijne is. Ik heb het over het ONTBREKEN van een onderbouwing. Of een onderbouwing in de trant van "het staat in het AD!" waarmee je natuurlijk geen discussie kunt voeren. Op zo'n moment is het net alsof je een discussie voert met een gelovige. "Het staat zo geschreven!"
Goeie post.quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Veel mensen denken inderdaad dat ze ergens verstand van hebben, terwijl het merendeel van de kennis bestaat uit snel opgezochte weetjes van Wikipedia. Voor de echte doorbraak van zulks was ik nog geneigd om te zeggen dat internet een vooruitgang zou kunnen betekenen met het oog op de geïnformeerdheid van veel mensen. Helaas blijkt tegenwoordig wel dat internet absoluut niet voor een doorbraak wat dat betreft heeft gezorgd. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de schifting tussen groepen mensen alleen maar sterker is geworden, temeer ook daar het enorm makkelijk is om met gelijkgestemden samen te scholen en steeds radicaler te worden. Sites als stormfront.org, indymedia.nl en maroc.nl zijn daar stuitende voorbeelden van. Als ik het even simplistisch als een soort grafisch model zou uitdrukken is het naar mijn mening als volgt:
(Bij "rechts" en "links" kun je ook gerust andere termen invullen.)
[Radicaal links][...........Gematigd...............][Radicaal rechts]
Dit was vóór het internet. Meeste mensen zijn gematigd aangezien de mogelijkheden om te radicaliseren ver van huis liggen. Met de komst van internet kun je echter binnen enkele muisklikken al vertoeven op de meest ongure plekjes van het internet. Uiteraard beïnvloedt de informatie op het web mensen waardoor ze een kant kiezen. Zij kennen weer mensen in hun omgeving of op het internet die ze aansteken met hun gedachtengoed. En langzaam maar zeker kiezen mensen steeds radicaler een kant, waardoor gematigd langzaam een synoniem is geworden voor besluiteloos.
[......Radicaal links......][Gematigd][..........Radicaal rechts........]
Een ander voorbeeld met betrekking tot deze verregaande schifting is het probleem met Marokkanen bijvoorbeeld. Op het internet plempt iedereen zijn/haar ervaringen, aangedikt of afgezwakt, waarna anderen dit lezen en het interpreteren als een feit danwel leugen. Immers, iets dat iemand overkomen is, is óf waar óf niet waar. (Dat het aangedikt of afgezwakt is, kun je er niet aan aflezen.) Zo schrijft iemand bijvoorbeeld dat zijn/haar zusje is aangerand door Marokkanen en binnen de kortste keren schreeuwt twintig man om de vervolging van die "kutbuitenlanders". Zelfs als deze personen in het noorden van Nederland wonen en nog nooit een Marokkaan in 't echt zijn tegengekomen.
Hetzelfde geldt voor mensen die alles ontkennen en zeggen dat alle mensen die negatief met Marokkanen in aanraking zijn gekomen, het óf aan zichzelf te wijten hebben óf liegen. Beide partijen zijn onrealistisch maar door de anonieme omgeving en snelle omloop van berichten is het bijna onmogelijk om je genuanceerd uit te drukken, ook al zou je het willen.
Zo zou bijvoorbeeld een topictitel als "Mensen die geen verstand van zaken hebben en toch iets roepen." veel minder aandacht trekken. Berichten met Islam, Marokkanen, Wilders of Britney in de titel trekken veel meer aandacht dan berichten zonder een van deze steekwoorden. Net zoals een reactie met "kutmarokkanen" meer replies oplevert dan een lang genuanceerd bericht. Ik durf nu al te voorspellen dat deze post minder aandacht krijgt, aangezien het teveel is om te lezen voor veel mensen. Hier in KLB is het ook schering en inslag dat de eerste reactie op een topic "Te lang! Samenvatting!" of iets in die trant is.
Slaap wel.
MIJN LUL IS 25 CM!!!!quote:
Ik wilde je bijna vragen of ik je mocht aanraken, maar ik sla deze keer even over als je het niet erg vind.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:42 schreef Stigma het volgende:
Ben het helemaal eens met TS, had het zelf niet veel beter kunnen verwoorden.
[..]
MIJN LUL IS 25 CM!!!!
Daarvoor hebben we Idols, Big Brother, De Tien, TMF Awards, Stars on Ice, Holland's got Talent, De grootste Nederlander, De nieuwe Uri Geller, enz. enz. enz.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Heathen. het volgende:
In de toekomst zal het nog wel bijgetweakt worden, maar ik denk dat je juist ook voor 'domme' mensen een soort instrument moet hebben waardoor ze tenminste voelen dat ze serieus worden genomen.
Hitler maakte de fout om Joden overal de schuld van te geven. Hij had domme mensen de schuld moeten geven en deze naar de concentratiekampen moeten vervoeren. Dan was het menselijk ras pas echt gezuiverd en hadden we vandaag de dag alleen maar mooie slimme mensen in de wereld gehad. Een utopie helaas.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Heathen. het volgende:
Adolf Hitler, Stalin, etc zijn allemaal dingen kinderziektes geweest van de democratie.
Wat ben jij een lachtertje zeg, hoevaak heb jij al over jou heen laten lopen?quote:Op donderdag 1 mei 2008 08:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Walgelijke instelling.
Als iedereen zo denkt verandert er idd niksquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
Wat ben jij een lachtertje zeg, hoevaak heb jij al over jou heen laten lopen?![]()
Snap je nou echt niet wat ik zeg? Er verandert geen ene kut als ik wél zou gaan stemmen. In mijn 22 jarige bestaan heb ik nog nooit gestemd en nog nooit een verandering meegemaakt waar ik echt van dacht "Godverredomme, tijd voor een andere partij".
Het is trouwens "knieën", knietjes was wel een leuke uitweg moet ik toegeven.
Daarbij ga ik niet op de knietjes voor iets dat niet bestaat.
Wat heeft te lui en te verwend ermee te maken dan? Wat een verlepte argumentatie heb jij zeg, je laat me walgen.
Het interesseert me niet, maar het doet me wel goed dat ik jou ermee irriteer, met je opgedrongen mening.
Eigenlijk, laat maar, mensen met tunnelvisie bestaan dus nog
Dat komt omdat jij de krant niet leest. Een krant is een verzameling artikelen die op papier elke dag in je brievenbus valt, mits je geabonneerd bent. Soms gaat zo'n artikel over politiek. Over ontslagrecht, over studiefinanciëring, over milieutax. Tenzij je een mongoloide kluizenaar ben, heeft dat gevolgen voor jou leven. Ook een oorlog in het verre Irak heeft invloed op jou leven, op wat jij met je salaris kan kopen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef RickTheGreatest het volgende:
Er verandert geen ene kut als ik wél zou gaan stemmen. In mijn 22 jarige bestaan heb ik nog nooit gestemd en nog nooit een verandering meegemaakt waar ik echt van dacht "Godverredomme, tijd voor een andere partij".
Het punt is natuurlijk ook dat dit iets van de laatste tijd is. Vroeger hoorde je dat soort onzin alleen maar op verjaardagspartijtjes. Had natuurlijk ook te maken met dat het gespreksstof op een gegeven moment op is en je het toch ergens over moet hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we Idols, Big Brother, De Tien, TMF Awards, Stars on Ice, Holland's got Talent, De grootste Nederlander, De nieuwe Uri Geller, enz. enz. enz.
Als al die domme mensen die daar op stemmen de politiek nou eens net zo serieus zouden nemen....
Ik denk dat je gewoon niet slim genoeg bent om goede alternatieven te kunnen verzinnen voor het oplossen van dit probleem.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hitler maakte de fout om Joden overal de schuld van te geven. Hij had domme mensen de schuld moeten geven en deze naar de concentratiekampen moeten vervoeren. Dan was het menselijk ras pas echt gezuiverd en hadden we vandaag de dag alleen maar mooie slimme mensen in de wereld gehad. Een utopie helaas.
Oh genoeg hoor. Toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Hitler Europa had gezuiverd nav intelligentie.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:58 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon niet slim genoeg bent om goede alternatieven te kunnen verzinnen voor het oplossen van dit probleem.
Dan had jij deze post nooit geplaatst, in de eerste plaats omdat je niet had bestaan.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh genoeg hoor. Toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Hitler Europa had gezuiverd nav intelligentie.
Een intelligente arbeidersklasse! Eentje die pro-actief nadenkt en constructief bezig is en zich in zijn rol schikt ten behoeve van het algemene welzijn vd maatschappij! Hoezee!quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:20 schreef Stigma het volgende:
[..]
Dan had jij deze post nooit geplaatst, in de eerste plaats omdat je niet had bestaan.
Bovendien zou er chaos ontstaan, omdat niemand dan meer lichamelijke arbeid wil verrichten. De nieuwe norm voor wat intelligent gevonden wordt zal omhoog gaan, waardoor mensen die vóór de zuivering als intelligent beschouwd werden, na de zuivering als dom zouden worden beschouwd.
Nou met die lauwe oplossing waar jij mee aan komt heb ik twijfels over je alternatieven. En kennelijk ben je niet echt bekend met het fenomeen evolutie. Na 50 jaar waren er allang weer zat domme mensen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh genoeg hoor. Toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Hitler Europa had gezuiverd nav intelligentie.
Maar die mensen zouden dan minder dom zijn dan nu.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nou met die lauwe oplossing waar jij mee aan komt heb ik twijfels over je alternatieven. En kennelijk ben je niet echt bekend met het fenomeen evolutie. Na 50 jaar waren er allang weer zat domme mensen.
Ligt eraan hoe die relatieve domheid zich dan zou manifesteren.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:26 schreef Heathen. het volgende:
Maar dan zou je daar nu ook weer je kritiek over uiten.
Tuurlijk is een mening subjectief, maar dat betekent niet dat je intelligentie kunt degraderen naar een leuke bijkomstigheid van de mens of zoiets.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ach al die domme mensen met een mening! Die denken te weten Hoe Het ZIt! Wij slimme mensen weten natuurllijk Hoe Het Echt Zit. En dan balen wij idd wel eens van al die domme mensen die het niet met ons eens zijn
Ah, een dom iemand.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ach al die domme mensen met een mening! Die denken te weten Hoe Het ZIt! Wij slimme mensen weten natuurllijk Hoe Het Echt Zit. En dan balen wij idd wel eens van al die domme mensen die het niet met ons eens zijn
Tuurlijk. Intelligentie is een niet uit te vlakken factor, maar ook een lastig concept in de politiek..quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tuurlijk is een mening subjectief, maar dat betekent niet dat je intelligentie kunt degraderen naar een leuke bijkomstigheid van de mens of zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |