abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58404298
Je kent ze wel; van die wat domme, schaapachtige mensen. Niks mis mee natuurlijk, zolang ze maar gewoon ergens straten aanleggen of iets dergelijks. Lekker om vijf uur weer naar huis en daar met een biertje in de ene hand en de andere hand in de broek TV kijken.

Niks mis mee.

Echter, tegenwoordig is het blijkbaar normaal dat deze mensen een mening hebben. En dan niet alleen over de schandlig hoge prijzen bij de plaatselijke Lidl en de op de knieën hangende tieten van de buurvrouw maar ook over zaken waarvan zij geen enkel benul hebben.

"Hoewel de situatie in Sudan schrijnend is, kunnen wij het ons niet veroorloven om de held uit te hangen. Edoch, ik ben wel van mening dat de diplomatieke betrekkingen met het land op een laag pitje moeten worden gezet, mits we daar geen economische schade door lijden."

Alsof dat nog niet erg genoeg is, hebben deze lieden ook stemrecht. Een deel van dit volk is naīef als een Engelsman die hoopt op een bruin kleurtje en stemt op de PvdA. Weer anderen krijgen een dikke plasser als ze in een bomvol stadion met een oranje indianenpak kunnen lopen en stemmen TON.

Dit valt echter allemaal in het niet bij dat deel van bovengenoemd volk, dat een mening heeft én ook nog eens denkt deze in alle openheid te moeten verdedigen. Je zou er eigenlijk om moeten lachen maar het gebeurt steeds vaker en dat zegt veel over Nederland. Er zijn teveel paupers met een mening. Als we niet oppassen zit het kabinet straks vol met Vogelaars.

Klacht: Domme mensen met domme meningen die hun domme mond niet dicht kunnen houden.

Hier haalt de gemiddelde pauper zijn kennis vandaan.

Koningin der Paupers, Vrouw met de Slappe Mening, Ella de Zwijgster, De Zwakste Schakel

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-04-2008 23:43:33 (Al Bundy was kamperen.) ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58404310
Eens
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58404365
Je vat hier even bijna alles samen wat verrot is aan de maatschappij.
Geef domme mensen een stem en ze zeggen er domme dingen mee.

Dit is sowieso al een inherente fout binnen de democratie zoals die nu wordt gehanteerd, maar het trekt door tot in de kleinste vezels van de maatschappij.
Ga weg
pi_58404639
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:16 schreef Nikmans het volgende:

Dit is sowieso al een inherente fout binnen de democratie zoals die nu wordt gehanteerd, maar het trekt door tot in de kleinste vezels van de maatschappij.
Exact.
quote:
Winston Churchill zei het volgende:
The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.
pi_58404792
Nog erger: mensen zonder hersens met een grote bek en stemrecht.
pi_58404880
quote:

En het klootjesvolk denkt dan dat democratie is dat de regering doet wat de bevolking wil.
De bevolking kiest een groepje VERSTANDIGE mensen om de boel te besturen. Maar dat wil men niet horen. En wat gebeurt er: men kiest domme mensen met een grote bek die het klootjesvolk vertelt wat ze wil horen. En als ze eenmaal iets te vertellen hebben komt men er achter dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit als ze het klootjesvolk willen doen geloven. En dan is 'de politiek' en stel leugenachtig geheel.

Ach, laat ook maar, nicht ergern, nur wundern.
pi_58404945
Gelukkig zitten de grootste klapmongolen nog achter het bestuur van ons land.
pi_58404964
Dat deze domme mensen een mening hebben over verschillende zaken vind ik juist goed. Het is alleen jammer dat ze geen enkel argument kunnen noemen dat pleit voor hun standpunten. Je zou in eerste instantie blij zijn dat ze uberhaupt afweten van bepaalde zaken, totdat je er achter komt dat ze ook maar vaag iets in de Telegraaf hebben zien staan. Of op shownieuws.

Het zou toch een ramp zijn als Nederland zou gaan werken met referenda xD.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 30 april 2008 @ 21:43:51 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_58404972
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 30 april 2008 @ 22:17:21 #10
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58405727
ik zeg: "Op naar de aristocratie!"
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 30 april 2008 @ 22:28:27 #11
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58405942
Weet je waar het allemaal fout is gegaan? De Franse Revolutie. Tot die tijd kreeg je als boerenlul een flinke tik op je wang als je dacht iets af te weten van politiek en bestuur. Op een gegeven moment, in het jaar des Heeren 1789, was het volk echter numeriek zo sterk dat het de aristocratie en geestelijkheid omverwierp. Paradijs op aarde, dat zou er nu komen. Wat is het gevolg?

Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheīst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58406195
Erger nog zijn paupers die denken tot de elite te behoren en topics over 'domme mensen' openen op een internetforum.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  woensdag 30 april 2008 @ 22:54:56 #13
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_58406601
Toen ik voor het eerst je topic las dacht "waar heeft ie het over!?" ik keek ongeveer zo:

Maar toen heb het hele topic uitgeprint en er een gigantische papieren hoed van gevouwen om zo de inhoud ervan tot me door te laten dringen.

ik heb er even goed over nagedacht, onder het genot van een half kopje thee

en toen kwam ik tot de volgende opzienbarende conclusie:

Anderen voor dom uitmaken maakt jou niet automatisch slim! dus

[ Bericht 3% gewijzigd door doppelgänger op 30-04-2008 23:00:38 ]
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 30 april 2008 @ 22:59:07 #14
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58406707
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:54 schreef doppelgänger het volgende:
Toen ik voor het eerst je topic las dacht "waar heeft ie het over!?" ik keek ongeveer zo:

[ afbeelding ]

Maar toen heb het hele topic uitgeprint en er een gigantische papieren hoed van gevouwen om zo de inhoud ervan tot me door te laten dringen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en toen ik kwam tot de volgende opzienbarende conclusie:

Wat een geniale post
  woensdag 30 april 2008 @ 22:59:31 #15
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_58406716

pi_58406742
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:59 schreef Noorseviking het volgende:
[ afbeelding ]

Spelen ze thuis of uit a.s zondag?
pi_58406778
PvdA en TON?
Ik had toch wel verwacht dat dat laagdrempelige volk voor Wilders ging.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:09:01 #18
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_58406943
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en toen kwam ik tot de volgende opzienbarende conclusie:

Hm lekkere gozer!
Maar goed idem,
Wie denkt dat hij slim is, is minder slim dan hij denkt, en vice versa
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  woensdag 30 april 2008 @ 23:10:06 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58406966
Goede klacht, uitmuntend goed topic.

Mijn complimenten voor de OP, ziet er keurig uit.
Tics van je petten.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:13:53 #20
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_58407047
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:09 schreef Druuna het volgende:

[..]

Hm lekkere gozer!
toen ik dit las dacht ik even "wat?!" ik keek er ongeveer zo bij:

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_58407164
Was toch laatst zo'n chickie bij Dames in de Dop, die bij een foto van Balkenende stamelde: "Euh jah, daar ken je op stemme toch? Net als Pim Fortuyn?" En dan heel verontwaardigd: "Jah weet ik veel, das gewoon nie me interesse!" Mja, kan zij er wat aan doen dat ze meer van shoppen houdt?

Ze zouden serieus bij de ingang van het stemlokaal een klein examen moeten afnemen a la het theorie rijexamen. Hoeveel mensen er in de tweede kamer zitten en zo, en wat het verschil is tussen kamer, kabinet, regering en ministerie. Wat de trias politica inhoudt. Dat soort dingen. Dat je dan pas mag stemmen.
pi_58407266
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:19 schreef Toeps het volgende:
Was toch laatst zo'n chickie bij Dames in de Dop, die bij een foto van Balkenende stamelde: "Euh jah, daar ken je op stemme toch? Net als Pim Fortuyn?" En dan heel verontwaardigd: "Jah weet ik veel, das gewoon nie me interesse!" Mja, kan zij er wat aan doen dat ze meer van shoppen houdt?

Ze zouden serieus bij de ingang van het stemlokaal een klein examen moeten afnemen a la het theorie rijexamen. Hoeveel mensen er in de tweede kamer zitten en zo, en wat het verschil is tussen kamer, kabinet, regering en ministerie. Wat de trias politica inhoudt. Dat soort dingen. Dat je dan pas mag stemmen.
En waarom zou dat moeten?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_58407299
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:23 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

En waarom zou dat moeten?
Geen idee, ik snap ook niet echt waarom dat moet als mensen met een auto de weg op willen.
pi_58407306
Toen ik dit las keek ik er ongeveer zo bij:

Maar toen ik em eenmaal snapte, en het eens was met je klacht keek ik ongeveer zo:

Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  woensdag 30 april 2008 @ 23:27:30 #25
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_58407391
Tijdens het lezen van dit topic zat ik ongeveer zo

I never workout
pi_58407392
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:23 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geen idee, ik snap ook niet echt waarom dat moet als mensen met een auto de weg op willen.
Een elitair pleidooi houden, maar het niet kunnen beargumenteren.
pi_58407406
quote:
Je hebt de essentie van het topic dus niet begrepen, waarde doppelgänger. Dat geeft niet hoor. Ze hebben ook voor jou nog een plekje achter het keyboard vrijgehouden.

Hoera, doppelgänger ist dabei!

Edit: Bovenstaande geldt tevens voor Metal Mart.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:28:21 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58407419
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:19 schreef Toeps het volgende:

Goed idee, al denk ik dat minstens de helft van de Nederlanders niet mag stemmen als je die vragen zou stellen.
pi_58407444
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:27 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Een elitair pleidooi houden, maar het niet kunnen beargumenteren.

Vragen om een pleidooi bij een mening die op zichzelf al duidelijk is, en daarna het sarcasme ook nog eens niet snappen.
pi_58407446
quote:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58407482
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Goed idee, al denk ik dat minstens de helft van de Nederlanders niet mag stemmen als je die vragen zou stellen.
Is dus enger dat die mensen nu wčl mogen stemmen. Kun je nagaan. Er stemmen dus mensen die geen flauw benul hebben wat ze eigenlijk doen. Het soort mensen dat bij de helpdesk van het gemeentehuis vraagt of ze ook per SMS kunnen stemmen. En of ze dan met meerdere toestellen mogen stemmen.
pi_58407483
Het mooie van een democratie is dat de mening van het volk er niet toe doet zoals min of meer wel wordt beweerd in de OP. De problematiek ligt bij de politieke partijen waar op wordt gestemd.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:31:02 #33
209360 Druuna
pi_58407503
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je hebt de essentie van het topic dus niet begrepen, waarde doppelgänger. Dat geeft niet hoor. Ze hebben ook voor jou nog een plekje achter het keyboard vrijgehouden.

[ afbeelding ]
Hoera, doppelgänger ist dabei!

Edit: Bovenstaande geldt tevens voor Metal Mart.
In een volgend leven wordt jij mongool dus, ...
dan een atoom."
  woensdag 30 april 2008 @ 23:31:37 #34
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58407519
pi_58407564
Het gemiddelde IQ van Nederland is 102... heb je enig idee van hoe laag 102 IQ wel niet is? EN DAT IS GEMIDDELD!

AHH
pi_58407605
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:32 schreef Xith het volgende:
Het gemiddelde IQ van Nederland is 102... heb je enig idee van hoe laag 102 IQ wel niet is? EN DAT IS GEMIDDELD!

AHH
Hoe laag is dat dan? Ik vind het nog best hoog.
pi_58407608
Welke Griekse filosoof zei ook alweer dat een samenleving eigenlijk geleid zou moeten worden door 1 verlicht persoon? Misschien kunnen we de Dalai Lama benaderen om heerser van deze wereld te worden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58407631
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Vragen om een pleidooi bij een mening die op zichzelf al duidelijk is, en daarna het sarcasme ook nog eens niet snappen.
Een mening? Je vindt dat er een 'examen' bij het stemlokaal afgenomen zou moeten worden, zodat mensen die in jouw ogen dom zijn, niet zouden mogen stemmen. Waarom je dat vindt, geef je geen enkele reden voor.
pi_58407645
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Welke Griekse filosoof zei ook alweer dat een samenleving eigenlijk geleid zou moeten worden door 1 verlicht persoon? Misschien kunnen we de Dalai Lama benaderen om heerser van deze wereld te worden.

charisteas?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  woensdag 30 april 2008 @ 23:36:45 #40
209360 Druuna
pi_58407654
MIjn iq is 122, dus?
dan een atoom."
pi_58407655
quote:
Ja, een bemoeizieke, religieuze leider met dictatoriale trekjes is een uitstekende keuze.
pi_58407669
quote:
Was het niet Socrates die voorstander was van dit concept.

Mensen zonder bezittingen en een opleiding van 50 jaar aan het bestuur zetten.

Overigens een idioot idee, maar dat terzijde.
pi_58407681
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:31 schreef Druuna het volgende:

[..]

In een volgend leven wordt jij mongool dus, ...
d/t fouten...

Ik word daar zo moe van.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:44:06 #44
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58407807
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:32 schreef Xith het volgende:

AHH
Tss... ze moeten die steekproeven ook niet in de Bijlmer houden.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:46:24 #45
209360 Druuna
pi_58407852
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

d/t fouten...

Ik word daar zo moe van.
Ik ben moe...dus?
dan een atoom."