Bleh ...quote:
Appie Heijn is gewoon open. Halleluhja!quote:Op woensdag 30 april 2008 12:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bleh ...
Zijn de winkels open of heeft EG ze met geweld dichtgedaan opdat er rust is op de dag van de troonopvolger en de baas van ons Kikkerland? Ik moet nl. spelletjes kopen! Moet want ik ben als consument verplicht te consumeren, zo veel mogelijk, al mijn geld uitgeven en als het op is, meer lenen, VEEL meer lenen!
Daar kan ik toch geen spelletjes kopen dwaas ... ik mot Wii spelletjes!quote:Op woensdag 30 april 2008 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Appie Heijn is gewoon open. Halleluhja!
Wil je dat wettelijk afdwingen?quote:Op woensdag 30 april 2008 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Pas erop. Ik ben heel oranje gezind hoor.
Misschien op de vrijmarkt?quote:Op woensdag 30 april 2008 12:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar kan ik toch geen spelletjes kopen dwaas ... ik mot Wii spelletjes!
Boos appeltje van oranje.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 12:12 schreef sigme het volgende:
Boos appeltje van oranje.
urhm, heel oud nieuws?quote:Op woensdag 30 april 2008 12:21 schreef zakjapannertje het volgende:
Filter Google Results by Date with a URL Trick
Hebzucht is niet goed, mijn beste. En ik wil dat spel van gisteren gaan verbieden, die troep de maatschappij gewoon des doods.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bleh ...
Zijn de winkels open of heeft EG ze met geweld dichtgedaan opdat er rust is op de dag van de troonopvolger en de baas van ons Kikkerland? Ik moet nl. spelletjes kopen!
Je bent niks verplicht hoor. Je bent in de tang van de mammom , mijn beste. Dat heb je met afgoden.quote:Moet want ik ben als consument verplicht te consumeren, zo veel mogelijk, al mijn geld uitgeven en als het op is, meer lenen, VEEL meer lenen!
Volstrekt onnodig.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Appie Heijn is gewoon open. Halleluhja!
Ik gun ze alles wat ze willen, vooral de vrijheid om te verkopen wanneer zij dat zelf willen en niet wanneer de meerderheid ze dat verplicht niet te doen.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
En ja, de winkels kunnen best dicht vandaag. Gun winkeliers en hun personeel nu ook een leuke ouderwetse gezellige Koninginnedag.
Gelukkig ben ik verstandig en leen ik niet, maar geef ik gewoon uit wat ik verdien.quote:Je bent niks verplicht hoor. Je bent in de tang van de mammom , mijn beste. Dat heb je met afgoden.
Hoe "vrij"is het personeel eigenlijk? Als werken op dergelijke dagen steeds meer een gemeengoed wordt?quote:Op woensdag 30 april 2008 12:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik gun ze alles wat ze willen, vooral de vrijheid om te verkopen wanneer zij dat zelf willen en niet wanneer de meerderheid ze dat verplicht niet te doen.
Het is verstandig om niet te lenen. Ik zou het liefst een verbod op alle leenreclames zien.quote:Gelukkig ben ik verstandig en leen ik niet, maar geef ik gewoon uit wat ik verdien.Ik werk nogal veel en verdien dus ook aardig wat (weer meer en meer) dus geef ik het af en toe uit als ik wat tijd vrij heb.
Ik heb schijt aan koninginnedag. Ik ben blij dat ik vandaag gewoon kan werken (en boodschappen doen als ik klaar ben.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hebzucht is niet goed, mijn beste. En ik wil dat spel van gisteren gaan verbieden, die troep de maatschappij gewoon des doods.Een grote deernis.
En ja, de winkels kunnen best dicht vandaag. Gun winkeliers en hun personeel nu ook een leuke ouderwetse gezellige Koninginnedag.
Ik ben niet verplicht om vrij te zjin en in de regen naar de Kannegen te zwaaien? Joepieee!quote:[..]
Je bent niks verplicht hoor. Je bent in de tang van de mammom , mijn beste. Dat heb je met afgoden.
Iedereen hoort dat voor zichzelf te mogen bepalen!quote:Op woensdag 30 april 2008 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volstrekt onnodig.
Op zondagen een feestdagen horen winkels wmb gewoon dicht te zijn.
Ik verdien er idd goed aan. Ik had laatst een inval dienst op zaterdag voor 200% plus 22,5% onregelmatigheids toeslag.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe "vrij"is het personeel eigenlijk? Als werken op dergelijke dagen steeds meer een gemeengoed wordt?
Vrijheden hebben ook een prijs, of zie je dat niet?
Lenen? Wat is dat?quote:Het is verstandig om niet te lenen. Ik zou het liefst een verbod op alle leenreclames zien.
Waardeer nou eens onze ouderwetse gezellige Koninginnedag.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb schijt aan koninginnedag. Ik ben blij dat ik vandaag gewoon kan werken (en boodschappen doen als ik klaar ben.
Hoeft ook niet. Geniet ervan.quote:Ik ben niet verplicht om vrij te zjin en in de regen naar de Kannegen te zwaaien? Joepieee!
Dat maak ik lekker zelf wel uit.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waardeer nou eens onze ouderwetse gezellige Koninginnedag.
Ik geniet van rustig boodschappen doen in een half lege winkel i.p.v. verplicht hutje-mudje omdat ik iemand anders kantoortijden moet aanhouden en volgens iemand anders de winkels om 18.00uur dicht moeten.quote:Hoeft ook niet. Geniet ervan.
Wat is er met hem? Hebben ze hem in een keurslijf proberen te dwingen?quote:
Het personeel is vrij elke afspraak met hun werkgever te maken die ze maar willen. Als je niet op feestdagen wil werken is misschien de retail niets voor je.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe "vrij"is het personeel eigenlijk? Als werken op dergelijke dagen steeds meer een gemeengoed wordt?
Vrijheden zijn gratis. 100% absoluut en gegarandeerd gratis.quote:Vrijheden hebben ook een prijs, of zie je dat niet?
Je kan beter de mensen weer verantwoordelijk maken voor hun eigen doen en laten ipv. ze altijd en elke fucking keer weer met de mantel der liefde, gefinanceerd door de overheid, bedekken. Ezels en stenen, niet Ezels en rubberbepakte botsauto's waar je gratis muntjes krijgt om nog een keer een ritje te maken.quote:Het is verstandig om niet te lenen. Ik zou het liefst een verbod op alle leenreclames zien.
Jongen van 16 doodde avondwinkelier in Amstelveen.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is er met hem? Hebben ze hem in een keurslijf proberen te dwingen?
Als hij over een jaartje of 10 weer op vrije voeten is zal hij een gezond man zijn denk je?quote:Op woensdag 30 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Jongen van 16 doodde avondwinkelier in Amstelveen.
Werd veroordeeld volgens volwassen recht tot 3 jaar cel en TBS voor voor volwassenen.
Die zien we dus nooit meer terug. En dat is maar goed ook.
http://www.independent.co(...)ops-myth-812179.htmlquote:Exposed: the great GM crops myth
Major new study shows that modified soya produces 10 per cent less food than its conventional equivalent
By Geoffrey Lean, Environment Editor
Sunday, 20 April 2008
Genetic modification actually cuts the productivity of crops, an authoritative new study shows, undermining repeated claims that a switch to the controversial technology is needed to solve the growing world food crisis.
The study – carried out over the past three years at the University of Kansas in the US grain belt – has found that GM soya produces about 10 per cent less food than its conventional equivalent, contradicting assertions by advocates of the technology that it increases yields.
Professor Barney Gordon, of the university's department of agronomy, said he started the research – reported in the journal Better Crops – because many farmers who had changed over to the GM crop had "noticed that yields are not as high as expected even under optimal conditions". He added: "People were asking the question 'how come I don't get as high a yield as I used to?'"
He grew a Monsanto GM soybean and an almost identical conventional variety in the same field. The modified crop produced only 70 bushels of grain per acre, compared with 77 bushels from the non-GM one.
The GM crop – engineered to resist Monsanto's own weedkiller, Roundup – recovered only when he added extra manganese, leading to suggestions that the modification hindered the crop's take-up of the essential element from the soil. Even with the addition it brought the GM soya's yield to equal that of the conventional one, rather than surpassing it.
The new study confirms earlier research at the University of Nebraska, which found that another Monsanto GM soya produced 6 per cent less than its closest conventional relative, and 11 per cent less than the best non-GM soya available.
The Nebraska study suggested that two factors are at work. First, it takes time to modify a plant and, while this is being done, better conventional ones are being developed. This is acknowledged even by the fervently pro-GM US Department of Agriculture, which has admitted that the time lag could lead to a "decrease" in yields.
But the fact that GM crops did worse than their near-identical non-GM counterparts suggest that a second factor is also at work, and that the very process of modification depresses productivity. The new Kansas study both confirms this and suggests how it is happening.
A similar situation seems to have happened with GM cotton in the US, where the total US crop declined even as GM technology took over. (See graphic above.)
Monsanto said yesterday that it was surprised by the extent of the decline found by the Kansas study, but not by the fact that the yields had dropped. It said that the soya had not been engineered to increase yields, and that it was now developing one that would.
Critics doubt whether the company will achieve this, saying that it requires more complex modification. And Lester Brown, president of the Earth Policy Institute in Washington – and who was one of the first to predict the current food crisis – said that the physiology of plants was now reaching the limits of the productivity that could be achieved.
A former champion crop grower himself, he drew the comparison with human runners. Since Roger Bannister ran the first four-minute mile more than 50 years ago, the best time has improved only modestly . "Despite all the advances in training, no one contemplates a three-minute mile."
Last week the biggest study of its kind ever conducted – the International Assessment of Agricultural Science and Technology for Development – concluded that GM was not the answer to world hunger.
Professor Bob Watson, the director of the study and chief scientist at the Department for Environment, Food and Rural Affairs, when asked if GM could solve world hunger, said: "The simple answer is no."
Lekker on-topicquote:Op woensdag 30 april 2008 13:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)ops-myth-812179.html
Eerste commentaar bij dat artikel:quote:Op woensdag 30 april 2008 13:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)ops-myth-812179.html
Dat staat notabene zelfs in de inleiding van de betreffende publicatie, die nog eens vrij toegankelijk is ook:quote:Geoffrey -- obviously you have not READ the research paper, just copied the Soil Association's press release.
The study ACTUALLY shows that the GM soy produces significantly HIGHER yields than conventional soy once manganese deficiency in the soil is corrected.
I hope you now read the paper and issue a correction.
Posted by Dr Hugh Williams
bronquote:This study was conducted to determine if glyphosate-resistant (GR) soybeans respond differently to Mn fertilizer than conventional soybean varieties in an irrigated high-yield environment, and if so to develop fertilization strategies that will prevent or correct deficiencies. Yield of the GR variety was less than the conventional variety without Mn fertilizer. However, Mn application (banded at planting) to the GR variety closed the yield gap. The conventional soybean variety was not responsive to Mn fertilization. Conversely, yield was reduced at the highest rate of Mn. A second phase of the study showed that a combination of Mn applied as starter and foliar application provided maximum yield response.
Ja, wanneer schiet Wim-Lex eens op z'n familie zoals de kroonprins van Nepal dat deed in 2001?quote:
Water, hij doet aan water ...quote:Op woensdag 30 april 2008 13:45 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ja, wanneer schiet Wim-Lex eens op z'n familie zoals de kroonprins van Nepal dat deed in 2001?
Oranje mafkees.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
zucht.
Ik heb geen keuze. Het stoot mij net zo erg tegen de borst...quote:
Met je bek.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:32 schreef Xtreem het volgende:
Het appeltje is boos dat het geen sinaas- of granaatappel is?
quote:Op woensdag 30 april 2008 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Eindelijk, het regent, tijd om mij in het Oranjegebeuren te storten op zoek naar een winkel die Wii-spelletjes verkoopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |