abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63804271
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:55 schreef .nicole. het volgende:
Waar heb je je bachelor dan gedaan? En doe je een premaster? Ik heb bachelor BE (richting accounting) aan UvT en moet nu eerst 1.5 jaar premaster doen..
Ik doe international business and management aan de rug. Premaster duurt voor mij 1 of 1,5 jaar, ze moeten nog ff bezig met de vrijstellingen (heb wat extra vakken gevolgd). Maar de tijdsduur maak ik me verder niet druk om, heb je al een baan?
pi_63821667
@maraca: het pijltje komt van de bovenste blokjes. Zo zie je de onzekerheid een bedenking worden, en dan moet je dus weer terug het schema in. En als de onzekerheid niet leidt tot een continuiteitskwestie moet je beslissingsboom ook weer vervolgen. Dus het zijn pijlen 'weer terug de beslissingsboom in'. Wel slecht dat je docent dat niet weet trouwens.

Dit schema staat ook goed in de compendium boeken van brenda westra trouwens.
pi_64042513
Heeft iemand hier ervaring met de post hbo opleiding voor non financials?? Iemand al aan het werk op die manier als assistent accoutant?
pi_64555818
Op het moment ben ik bezig met het solliciteren bij 'de vier grote' kantoren. Zodat ik in september kan starten met het traject van NIVRA-Nyenrode. Ik heb al vele topics heb ik hierover gelezen, maar ik zou graag noet wat antwoorden horen van personen die net begonnen zijn met deze studie.
Met de volgende vragen zit ik dus nog:

Hoe verloopt het tweede sollicitatiegesprek? Wat is het verschil met de eerste?
Wat is op dit moment het startsalaris in dit traject?
Krijg je in het begin een auto toegewezen of heb je vrije- of beperkte keuze?
Hoe hebben je eerste paar weken eruit gezien?

Bij de reactie zou ik graag willen lezen bij welk kantoor je werkt.
pi_64559706
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:43 schreef Mr.Mojito het volgende:
Op het moment ben ik bezig met het solliciteren bij 'de vier grote' kantoren. Zodat ik in september kan starten met het traject van NIVRA-Nyenrode. Ik heb al vele topics heb ik hierover gelezen, maar ik zou graag noet wat antwoorden horen van personen die net begonnen zijn met deze studie.
Met de volgende vragen zit ik dus nog:
Ik doe een poging

Hoe verloopt het tweede sollicitatiegesprek? Wat is het verschil met de eerste?
- Hangt totaal af met wie je het tweede gesprek hebt. Ik heb gesprekken gehad met alle 4 grote kantoren, 2 middelgrote kantoren en 3 regionale kantoren. Ik was toen nog een groentje en dacht dat er echt verschillen waren tussen de kantoren, dus ook overal geweest voor een gesprek. Hoewel iedereen ook andere vragen stelden, kwam het er per saldo op hetzelfde neer als je eerste gesprek. Ze noemen een tweede gesprek ook wel een diepte interview, maar vragen die je bij het tweede gesprek hebt, kan je net zo goed op je eerste gesprek verwachten. Wat je onder andere kunt verwachten op een tweede gesprek is wat meer technische vragen. Hoe ga je om met bijzondere situaties? Stel je heb het ontzettend druk (veel werk van je leidinggevende gekregen), geen ruimte voor andere zaken. Van een andere leidinggevende krijg je extra werk, wat vandaag af moet. Wat doe je? Wat voor controles pas je toe wanneer je materiele activa gaat controleren? Etc. Verder kan je alle vragen die je bij het eerste gesprek hebt gekregen ook verwachten. Eventueel gaan ze er dieper op in. Met andere woorden. Waarom heb je voor accountancy gekozen? Jij geeft een antwoord, en zij proberen je onderuit te halen door een opmerking, en vragen vervolgens weer dezelfde vraag.

Is dat belangrijk? Hou het maar op 2200-2300 bruto gemiddeld.

Krijg je in het begin een auto toegewezen of heb je vrije- of beperkte keuze?
Beperkte keus. Er is reeds een selectie gedaan van een aantal merken (en modellen). Daaruit mag je kiezen.

Vinken

Bij de reactie zou ik graag willen lezen bij welk kantoor je werkt.
Werk er niet meer
pi_64702538
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]
Vinken
Hoelang duurt dit eigenlijk? Weken of gerust 2 jaar? Ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je bent met je studie en hoe je jezelf ontwikkeld, maar ben wel benieuwd.

<- werkt namelijk bij een klein accountantskantoor.
pi_64710421
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:35 schreef InnocentFR het volgende:

[..]

Hoelang duurt dit eigenlijk? Weken of gerust 2 jaar? Ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je bent met je studie en hoe je jezelf ontwikkeld, maar ben wel benieuwd.

<- werkt namelijk bij een klein accountantskantoor.
Zeg gerust jaren. Vinken hoort namelijk gewoon bij het accountantsberoep. Je moet namelijk zichtbaar laten zien dat je een verband hebt gelegd met een ander document wat met functiescheiding tot stand is gekomen. Hoewel, hoe meer ervaring, des te minder je gaat vinken. Maar het blijft onvermijdelijk. Althans in mijn tijd. Overigens word je takenpakket wel steeds iets meer uitgebreider. Begeleiden, zelfstandig risico's inschatten, controle plannen opstellen, etc. O ja, en niet onbelangrijk, veel kopieren scannen
pi_64734569
hebbie hem weer.........wat doe je negatief..?

vinken is niet altijd zo negatief. Vinken is vervelend als je een beginbalans integraal moet afstemmen, of als je enorme staten voor toezichthouders moet aansluiten. Dat is niet grappig. Maaaaar het 'normale' vinkwerk zit door alle werkzaamheden verweven.

Overigens is het niet zo dat alle te vinken documenten dmv functiescheiding tot stand zijn gekomen, hangt ook weer van de post / stroom af.
pi_64743993
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:50 schreef ukkies het volgende:
hebbie hem weer.........wat doe je negatief..?

vinken is niet altijd zo negatief. Vinken is vervelend als je een beginbalans integraal moet afstemmen, of als je enorme staten voor toezichthouders moet aansluiten. Dat is niet grappig. Maaaaar het 'normale' vinkwerk zit door alle werkzaamheden verweven.

Overigens is het niet zo dat alle te vinken documenten dmv functiescheiding tot stand zijn gekomen, hangt ook weer van de post / stroom af.
Het is helemaal niet negatief geformuleerd, je vat het alleen zo op. Hoewel ik de afgelopen jaren wel erg negatief ben geworden over het accountantsberoep .

Die documenten hoeven niet altijd dmv functiescheiding tot stand komen, maar uiteindelijk is dat wel waar je naar toe wilt. Anders ben je nonsens aan het aansluiten (een document wat door een derden wordt geanalyseerd, valt bij mij ook deels onder het begrip als met functiescheiding tot stand gekomen, namelijk als geheel).
pi_64909593
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Is dat belangrijk? Hou het maar op 2200-2300 bruto gemiddeld.

Right? Ik heb het over een starter in 't nyenrode traject he?

En ja dit is belangrijk, aangezien er wel brood op de plank moet komen.
pi_64920202
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nou de fout ligt meer bij jou dan bij mij. Je kunt als VWO'er starten met een "Nyenrode traject" (wat dat in hemelsnaam mag betekenen), maar ook als HBO'er en als WO'er. Nyenrode is gewoon een universiteit. Het alleen noemen van ee n Nyenrode traject zegt helemaal niks.
pi_64922648
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Nou de fout ligt meer bij jou dan bij mij. Je kunt als VWO'er starten met een "Nyenrode traject" (wat dat in hemelsnaam mag betekenen), maar ook als HBO'er en als WO'er. Nyenrode is gewoon een universiteit. Het alleen noemen van ee n Nyenrode traject zegt helemaal niks.
Ik ben blij dat je de schuld op me weet af te schuiven. Knap.
Maar nu nog een nieuw antwoord op de vraag.
pi_64922778
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:50 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je de schuld op me weet af te schuiven. Knap.
Maar nu nog een nieuw antwoord op de vraag.

je snapt het nog steeds niet he.
pi_64923095
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

je snapt het nog steeds niet he.
Nee ik heb echt werkelijk waar geen idee waar jij mee bezig bent.
pi_64925017
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:04 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Nee ik heb echt werkelijk waar geen idee waar jij mee bezig bent.
Iemand zoals jij met zo'n laag denk niveau kan beter ander werk gaan doen dan accountancy. Alleen maar uit op het geld, zonder dat je geschikt bent. Grow up, and wordt vuilnisman ofzo.
pi_64925635
Nog iemand anders die de OAT komende dinsdag gaat maken? En ben je er klaar voor?

Ik heb me goed voorbereid, ben erg benieuwd naar de toets!
pi_64927132
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Iemand zoals jij met zo'n laag denk niveau kan beter ander werk gaan doen dan accountancy. Alleen maar uit op het geld, zonder dat je geschikt bent. Grow up, and wordt vuilnisman ofzo.
Ik verwonder me over jouw ontzettend grote mensenkennis.

Als ik het trouwens voor het geld zo doen, dan zou ik wel in de drugshandel gaan of hoer worden.
Waar ik wel nog serieus over na heb gedacht. Money, baby, yeah.
pi_64928735
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef blue_star het volgende:
Nog iemand anders die de OAT komende dinsdag gaat maken? En ben je er klaar voor?

Ik heb me goed voorbereid, ben erg benieuwd naar de toets!
Jep, mag dinsdag ook aan de bak.. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in

[Komt voornamelijk doordat we van docenten verkeerde dingen hadden geleerd (m.n. verouderd), waardoor we alles opnieuw moesten doen. Daarnaast hadden we schijnbaar een heleboel nog niet gehad, en als je daar 6 weken voor de OAT achter komt is dat wel even schrikken ]

Mja, ik zou van gekkigheid niet weten wat ik nog meer zou moeten leren dus ik hoop dat het goed is zo..
pi_64940000
Dat heb ik ook, weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen.

Beetje jammer dat jullie docenten niet de juiste stof op tijd hebben behandeld, maar goed daar is nu niets meer aan te doen. Je kunt ook niet echt alles weten voor die OAT want dat is gewoon onmogelijk!

We maken er het beste van!

Heel veel succes alvast!
pi_64940191
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:39 schreef blue_star het volgende:
Dat heb ik ook, weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen.

Beetje jammer dat jullie docenten niet de juiste stof op tijd hebben behandeld, maar goed daar is nu niets meer aan te doen. Je kunt ook niet echt alles weten voor die OAT want dat is gewoon onmogelijk!

We maken er het beste van!

Heel veel succes alvast!
Dat is waar We hadden gelukkig wel een goede docent die ons bijgespijkerd heeft, dus hopelijk blijft de schade beperkt

Jij ook heel veel succes, laat je morgen weten hoe het gegaan is? Ben wel benieuwd!
pi_65003024
Nou Daph_, ik vond de OAT wel te doen. Hij was minder ingewikkeld dan ik vreesde. Vooral de ochtendzitting kon ik goed maken. Bij de middagzitting kon ik een aantal dingen niet in de HRA vinden en dat heeft me nogal wat tijd gekost. Ik had eigenlijk liever nog een half uurtje extra gehad om de vragen nog eens door te nemen en aan te vullen. Nu heb ik het gevoel dat ik veel vragen afgeraffeld heb en niet compleet heb beantwoord.

Ik zal het over een maandje wel horen. Bij ons duurt het zo lang voor we het definitieve cijfer krijgen. Hoe ging hij bij jou?
pi_65048301
Mooi dat het wel okee ging .

Ik weet echt niet wat ik er bij mij van moet verwachten, aangezien de vraagstelling zo afweek van de laatste drie OAT's. Ik had meer EV verwacht (en stiekem ook wel gehoopt). De middagzitting vond ik wel veel zwaarder dan de ochtendzitting, maar we zullen het wel zien.

Ja de cijfers duren inderdaad lang.. Ik kreeg net echter een mail van een docent dat het AC scholenoverleg is verplaatst naar 5 maart en dat de definitieve cijfers dan ook pas 10 maart bekend worden gemaakt .
pi_65136851
De middagzitting was inderdaad een stuk zwaarder! Ik denk dat ik hem net niet of net wel gehaald heb. Hopelijk kom ik aan een 5 en met mijn bonuspunt aan een 5.5. Wat dat betreft ben ik wel blij met die bonustoetsen.

Ik weet alleen dat de normenvergadering komende dinsdag is. Hopelijk wordt de normering een beetje soepel
Zou wel balen zijn als we de punten pas op 10 maart krijgen. Maar ik neem aan dat de leraren ook wel een indicatie kunnen geven nadat ze het nagekeken hebben. Daar ga ik wel om vragen want 2 maanden wachten vind ik toch wel iets te lang.
pi_65166705
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is helemaal niet negatief geformuleerd, je vat het alleen zo op. Hoewel ik de afgelopen jaren wel erg negatief ben geworden over het accountantsberoep .

Die documenten hoeven niet altijd dmv functiescheiding tot stand komen, maar uiteindelijk is dat wel waar je naar toe wilt. Anders ben je nonsens aan het aansluiten (een document wat door een derden wordt geanalyseerd, valt bij mij ook deels onder het begrip als met functiescheiding tot stand gekomen, namelijk als geheel).
Ik ben juist blij met dit soort reacties. De positieve dingen kennen we allemaal en horen we op iedere open dag e.d. De negatieve dingen worden echter niet snel vermeld (met uitzondering van overwerken). Daarom vind ik het juist belangrijk om ook achter de negatieve dingen te komen zodat je daar op voorbereid bent.
pi_65175035
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:40 schreef janhoofd het volgende:

[..]

Ik ben juist blij met dit soort reacties. De positieve dingen kennen we allemaal en horen we op iedere open dag e.d. De negatieve dingen worden echter niet snel vermeld (met uitzondering van overwerken). Daarom vind ik het juist belangrijk om ook achter de negatieve dingen te komen zodat je daar op voorbereid bent.
Graag gedaan
pi_65194541
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

De starter van een NIVRA-Nyenrode traject vanaf het VWO zal ongeveer 1350 gaan verdienen. En als je een beetje goede doorstromer bent en op een goed kantoor werkt dan is je salaris na drie jaar ongeveer 2400.

Je moet het inderdaad niet voor het geld of de goodies doen, maar aan de andere kant is het voor een starter vanaf het VWO heel moeilijk in te schatten wat het werken/studeren eigenlijk allemaal inhoudt. Dus wordt bij ons op kantoor vaak gezegd dat je er gewoon van moet genieten. Het is gewoon leuk dat je als jong pikkie elke maand een bak(je) met geld krijgt, auto onder je kont, telefoon aan je oor... en je eigenlijk nog niks boeiends of verantwoordelijks hoeft te doen. Dit veranderd snel genoeg en begrijp je wat het allemaal inhoudt en of je dat ook wilt.

Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht, na het 2e jaar in jaar 3 dus, moet je gewoon keihard al je studiekosten weer terugbetalen als je wilt stoppen
pi_65259095
Hey,

ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?

Thx alvast!
pi_65261234
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,

ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?

Thx alvast!
De mensen die voor september solliciteren, hebben die ook VWO gedaan?
pi_65261445
ja, het was een soort voorinschrijving ofzo...
pi_65261896
In september begint de opleiding bij het NIVRA al, toch wel prettig om voor die tijd al een baan te hebben.
Ik zou dus niet wachten.
Ikzelf heb in december destijds al mijn contract getekend om in september te beginnen.
Veel accountantskantoren nemen maar een bepaald aantal mensen van het VWO aan, als je zo laat gaat solliciteren kun je dus ook te laat zijn.

Mijn advies dus nu gaan solliciteren.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_65264578
In december al! hmm... dan zal ik ook maar eens gaan beginnen met solliciteren.

iig bedankt voor je reactie!
pi_65265165
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,

Thx alvast!
Hey, je kan uiteraard al solliciteren. Ikzelf heb ook voordat ik mijn cijferlijst had gesolliciteerd. Mijn broer zelfs al in 5 VWO. Je contract wordt dan gewoon onder voorbehoud van het behalen van je diploma opgesteld.
pi_65281805
Absoluut, gewoon nu vast gaan solliciteren. Ik zit met dezelfde situatie, maar dan voor m'n propedeuse. Maar heb nu ook al een contract klaarliggen om getekend te worden.
En ik denk dat je zelf ook wel weet hoe je je examens zult maken. Gaat 't je nu goed af, dan gaan je examens ook prima. Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt. Als ze dan in september geen plek meer hebben, solliciteer je toch voor februari? Kun je daarvoor nog ff uit je dak gaan, of een bijbaantje nemen en (veel) geld verdienen.
pi_65286027
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:45 schreef Mr.Mojito het volgende:
Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt.
Kun je net zo goed wel solliciteren, het contract is toch onder voorbehoud van... Hoef je ook niet bang te zijn dat er geen plek meer is of dat je dan te laat instroomt (met je vervolg studie bv.)
pi_65296689
Bedankt voor jullie reacties!

Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hechten ze daar veel waarde aan als je van het vwo afkomt?
pi_65296846
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:

Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hmm, goede vraag. Ik denk 't niet eigenlijk.
Als jij jezelf goed weet te verkopen, maakt 't ze echt niet uit of je wel of niet aardbeien hebt geplukt laatste zomer
pi_65297526
hehehe... ok
ik ga binnenkort eerst maar eens naar zo'n inhousedag, kzal het daar ook nog is navragen.
Daarna maar een poging wagen bij een kantoor
pi_65302357
quote:

Ze geven echt niet om je cv... Je komt net van de middelbare school, ze letten vooral op hoe je als persoon bent. Of je serieus de studie en het werk aan zou kunnen, je motivatie dus...
pi_65341809
quote:
"Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht"
Hoe zit dat bij de andere grote kantoren, waaronder Ernst & Young, KPMG en Deloitte?
pi_65347783
Bij Ernst & Young is dat inderdaad ook zo. Dus ik vermoed dat het bij KPMG en Deloitte ook wel ongeveer zo zal zijn.
pi_65356232
Vandaag mijn mondeling BIV gehaald
pi_65415412
Bij KPMG kan je toch altijd stoppen? Zelfs daarna nog? Ik heb gehoord dat er zelfs mensen speciaal als ze willen stoppen eerst nog een jaartje naar KPMG gaan omdat ze dan niets hoeven terug te betalen.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:34:26 #143
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65424241
Hoi allemaal, ik ben een strategisch marketingplan aan het schrijven als afstudeerscriptie en momenteel ben ik bezig met het financiele gedeelte van mn scriptie. Ik ben de rentabiliteit van het bedrijf aan het uitrekenen en bij de Rentabiliteit Eigen Vermogen kom ik uit bij een getal van 93,5%. Is dit getal wel realistisch? en is het nou positief of negatief om zo'n hoog rev getal te hebben als bedrijf?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want ik kan in de literatuur geen goed uitleg hierover vinden, bedankt!
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_65425231
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.

Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.

Wat voor opleiding doe jij eigenlijk
pi_65450015
quote:

Ik heb op mijn CV ook vermeld dat ik jeugdleider ben bij het voetballen en diverse zaken regel, vinden ze altijd wel een goed iets dat je naast je studie ook andere dingen doet.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:47:12 #146
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65453661
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef xminator het volgende:
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.

Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.

Wat voor opleiding doe jij eigenlijk
Ik studeer CE

Maar mijn cijfers bleken niet te kloppen. Ik heb een handig tabelletje dat ik in kan vullen om achter te komen wat de RTV, RVV en REV van het bedrijf is. Echter, snap ik hem nog niet helemaal.

Ik heb de vermogenopbrengstkolom al wel kunnen invullen. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik precies in het tweede kolom moet invullen (geinvesteerd vermogen)?

[ Bericht 24% gewijzigd door MisterO op 27-01-2009 15:49:20 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:13:04 #147
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65463474

Ik heb het zo ingevuld.

Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen

En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
pi_65465891
1e moet gemiddeld totaal vermogen zijn
2e moet gemiddeld vreemd vermogen
3e moet gemiddeld eigen vermogen. Ook moet je bij REV winst na afrek van belasting pakken geloof ik.

Dan komt het er wat beter uit te zien .
pi_65469197
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:13 schreef MisterO het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb het zo ingevuld.

Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen

En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
Jouw "probleem" noemen ze het hefboomeffect. In jouw voorbeeld is het namelijk relatief goedkoop om vreemd vermogen aan te trekken. In dit geval is het daarom, hoe hoger het vreemd vermogen, des te hoger het REV. Zoals je kunt zien, is het bedrijf met 75% vreemd vermogen gefinancieerd, wat dus aanzienlijk is. Daarom heb je ook een hoge REV. Of anders gezegd, wanneer je vermogen kunt aantrekken waarbij je aan rente minder moet afdragen dan je RTV (rente is 5,39%, je RTV is 19,88%), dan geeft het een positief effect wanneer je meer van dit soort vreemd vermogen aantrekt.
pi_65470486
OAT gehaald
Ochtendzitting (79) duidelijk beter gemaakt dan de middagzitting (46) maar dat wist ik eigenlijk al.

Ik ben er in ieder geval blij mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')