Ik doe international business and management aan de rug. Premaster duurt voor mij 1 of 1,5 jaar, ze moeten nog ff bezig met de vrijstellingen (heb wat extra vakken gevolgd). Maar de tijdsduur maak ik me verder niet druk om, heb je al een baan?quote:Op maandag 1 december 2008 22:55 schreef .nicole. het volgende:
Waar heb je je bachelor dan gedaan? En doe je een premaster? Ik heb bachelor BE (richting accounting) aan UvT en moet nu eerst 1.5 jaar premaster doen..
Ik doe een pogingquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:43 schreef Mr.Mojito het volgende:
Op het moment ben ik bezig met het solliciteren bij 'de vier grote' kantoren. Zodat ik in september kan starten met het traject van NIVRA-Nyenrode. Ik heb al vele topics heb ik hierover gelezen, maar ik zou graag noet wat antwoorden horen van personen die net begonnen zijn met deze studie.
Met de volgende vragen zit ik dus nog:
Hoelang duurt dit eigenlijk? Weken of gerust 2 jaar? Ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je bent met je studie en hoe je jezelf ontwikkeld, maar ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Hoe hebben je eerste paar weken eruit gezien?
Vinken![]()
Zeg gerust jaren. Vinken hoort namelijk gewoon bij het accountantsberoep. Je moet namelijk zichtbaar laten zien dat je een verband hebt gelegd met een ander document wat met functiescheiding tot stand is gekomen. Hoewel, hoe meer ervaring, des te minder je gaat vinken. Maar het blijft onvermijdelijk. Althans in mijn tijd. Overigens word je takenpakket wel steeds iets meer uitgebreider. Begeleiden, zelfstandig risico's inschatten, controle plannen opstellen, etc. O ja, en niet onbelangrijk, veel kopieren scannenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:35 schreef InnocentFR het volgende:
[..]
Hoelang duurt dit eigenlijk? Weken of gerust 2 jaar? Ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je bent met je studie en hoe je jezelf ontwikkeld, maar ben wel benieuwd.
<- werkt namelijk bij een klein accountantskantoor.
Het is helemaal niet negatief geformuleerd, je vat het alleen zo op. Hoewel ik de afgelopen jaren wel erg negatief ben geworden over het accountantsberoepquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:50 schreef ukkies het volgende:
hebbie hem weer.........wat doe je negatief..?
vinken is niet altijd zo negatief. Vinken is vervelend als je een beginbalans integraal moet afstemmen, of als je enorme staten voor toezichthouders moet aansluiten. Dat is niet grappig. Maaaaar het 'normale' vinkwerk zit door alle werkzaamheden verweven.
Overigens is het niet zo dat alle te vinken documenten dmv functiescheiding tot stand zijn gekomen, hangt ook weer van de post / stroom af.
Right?quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat is op dit moment het startsalaris in dit traject?
Is dat belangrijk? Hou het maar op 2200-2300 bruto gemiddeld.
Nou de fout ligt meer bij jou dan bij mij. Je kunt als VWO'er starten met een "Nyenrode traject" (wat dat in hemelsnaam mag betekenen), maar ook als HBO'er en als WO'er. Nyenrode is gewoon een universiteit. Het alleen noemen van ee n Nyenrode traject zegt helemaal niks.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Right?Ik heb het over een starter in 't nyenrode traject he?
En ja dit is belangrijk, aangezien er wel brood op de plank moet komen.
Ik ben blij dat je de schuld op me weet af te schuiven. Knap.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Nou de fout ligt meer bij jou dan bij mij. Je kunt als VWO'er starten met een "Nyenrode traject" (wat dat in hemelsnaam mag betekenen), maar ook als HBO'er en als WO'er. Nyenrode is gewoon een universiteit. Het alleen noemen van ee n Nyenrode traject zegt helemaal niks.
quote:Op zondag 11 januari 2009 18:50 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je de schuld op me weet af te schuiven. Knap.
Maar nu nog een nieuw antwoord op de vraag.
Nee ik heb echt werkelijk waar geen idee waar jij mee bezig bent.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet he.
Iemand zoals jij met zo'n laag denk niveau kan beter ander werk gaan doen dan accountancy. Alleen maar uit op het geld, zonder dat je geschikt bent. Grow up, and wordt vuilnisman ofzo.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:04 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Nee ik heb echt werkelijk waar geen idee waar jij mee bezig bent.
Ik verwonder me over jouw ontzettend grote mensenkennis.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Iemand zoals jij met zo'n laag denk niveau kan beter ander werk gaan doen dan accountancy. Alleen maar uit op het geld, zonder dat je geschikt bent. Grow up, and wordt vuilnisman ofzo.
Jep, mag dinsdag ook aan de bak.. Heb er eigenlijk helemaal geen zin inquote:Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef blue_star het volgende:
Nog iemand anders die de OAT komende dinsdag gaat maken? En ben je er klaar voor?
Ik heb me goed voorbereid, ben erg benieuwd naar de toets!
Dat is waarquote:Op maandag 12 januari 2009 09:39 schreef blue_star het volgende:
Dat heb ik ook, weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen.
Beetje jammer dat jullie docenten niet de juiste stof op tijd hebben behandeld, maar goed daar is nu niets meer aan te doen. Je kunt ook niet echt alles weten voor die OAT want dat is gewoon onmogelijk!
We maken er het beste van!
Heel veel succes alvast!
Ik ben juist blij met dit soort reacties. De positieve dingen kennen we allemaal en horen we op iedere open dag e.d. De negatieve dingen worden echter niet snel vermeld (met uitzondering van overwerken). Daarom vind ik het juist belangrijk om ook achter de negatieve dingen te komen zodat je daar op voorbereid bent.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is helemaal niet negatief geformuleerd, je vat het alleen zo op. Hoewel ik de afgelopen jaren wel erg negatief ben geworden over het accountantsberoep.
Die documenten hoeven niet altijd dmv functiescheiding tot stand komen, maar uiteindelijk is dat wel waar je naar toe wilt. Anders ben je nonsens aan het aansluiten (een document wat door een derden wordt geanalyseerd, valt bij mij ook deels onder het begrip als met functiescheiding tot stand gekomen, namelijk als geheel).
Graag gedaanquote:Op zondag 18 januari 2009 12:40 schreef janhoofd het volgende:
[..]
Ik ben juist blij met dit soort reacties. De positieve dingen kennen we allemaal en horen we op iedere open dag e.d. De negatieve dingen worden echter niet snel vermeld (met uitzondering van overwerken). Daarom vind ik het juist belangrijk om ook achter de negatieve dingen te komen zodat je daar op voorbereid bent.
De starter van een NIVRA-Nyenrode traject vanaf het VWO zal ongeveer 1350 gaan verdienen. En als je een beetje goede doorstromer bent en op een goed kantoor werkt dan is je salaris na drie jaar ongeveer 2400.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Right?Ik heb het over een starter in 't nyenrode traject he?
En ja dit is belangrijk, aangezien er wel brood op de plank moet komen.
De mensen die voor september solliciteren, hebben die ook VWO gedaan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,
ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?
Thx alvast!
Hey, je kan uiteraard al solliciteren. Ikzelf heb ook voordat ik mijn cijferlijst had gesolliciteerd. Mijn broer zelfs al in 5 VWO. Je contract wordt dan gewoon onder voorbehoud van het behalen van je diploma opgesteld.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,
ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?
Thx alvast!
Kun je net zo goed wel solliciteren, het contract is toch onder voorbehoud van... Hoef je ook niet bang te zijn dat er geen plek meer is of dat je dan te laat instroomt (met je vervolg studie bv.)quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:45 schreef Mr.Mojito het volgende:
Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt.
Hmm, goede vraag. Ik denk 't niet eigenlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hechten ze daar veel waarde aan als je van het vwo afkomt?
Ze geven echt niet om je cv... Je komt net van de middelbare school, ze letten vooral op hoe je als persoon bent. Of je serieus de studie en het werk aan zou kunnen, je motivatie dus...quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hoe zit dat bij de andere grote kantoren, waaronder Ernst & Young, KPMG en Deloitte?quote:"Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht"
Ik heb op mijn CV ook vermeld dat ik jeugdleider ben bij het voetballen en diverse zaken regel, vinden ze altijd wel een goed iets dat je naast je studie ook andere dingen doet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Ik studeer CEquote:Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef xminator het volgende:
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.
Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.
Wat voor opleiding doe jij eigenlijk![]()
Jouw "probleem" noemen ze het hefboomeffect. In jouw voorbeeld is het namelijk relatief goedkoop om vreemd vermogen aan te trekken. In dit geval is het daarom, hoe hoger het vreemd vermogen, des te hoger het REV. Zoals je kunt zien, is het bedrijf met 75% vreemd vermogen gefinancieerd, wat dus aanzienlijk is. Daarom heb je ook een hoge REV. Of anders gezegd, wanneer je vermogen kunt aantrekken waarbij je aan rente minder moet afdragen dan je RTV (rente is 5,39%, je RTV is 19,88%), dan geeft het een positief effect wanneer je meer van dit soort vreemd vermogen aantrekt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:13 schreef MisterO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het zo ingevuld.
Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen
En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |