De starter van een NIVRA-Nyenrode traject vanaf het VWO zal ongeveer 1350 gaan verdienen. En als je een beetje goede doorstromer bent en op een goed kantoor werkt dan is je salaris na drie jaar ongeveer 2400.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Right?Ik heb het over een starter in 't nyenrode traject he?
En ja dit is belangrijk, aangezien er wel brood op de plank moet komen.
De mensen die voor september solliciteren, hebben die ook VWO gedaan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,
ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?
Thx alvast!
Hey, je kan uiteraard al solliciteren. Ikzelf heb ook voordat ik mijn cijferlijst had gesolliciteerd. Mijn broer zelfs al in 5 VWO. Je contract wordt dan gewoon onder voorbehoud van het behalen van je diploma opgesteld.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,
ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?
Thx alvast!
Kun je net zo goed wel solliciteren, het contract is toch onder voorbehoud van... Hoef je ook niet bang te zijn dat er geen plek meer is of dat je dan te laat instroomt (met je vervolg studie bv.)quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:45 schreef Mr.Mojito het volgende:
Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt.
Hmm, goede vraag. Ik denk 't niet eigenlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hechten ze daar veel waarde aan als je van het vwo afkomt?
Ze geven echt niet om je cv... Je komt net van de middelbare school, ze letten vooral op hoe je als persoon bent. Of je serieus de studie en het werk aan zou kunnen, je motivatie dus...quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hoe zit dat bij de andere grote kantoren, waaronder Ernst & Young, KPMG en Deloitte?quote:"Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht"
Ik heb op mijn CV ook vermeld dat ik jeugdleider ben bij het voetballen en diverse zaken regel, vinden ze altijd wel een goed iets dat je naast je studie ook andere dingen doet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:
Ik studeer CEquote:Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef xminator het volgende:
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.
Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.
Wat voor opleiding doe jij eigenlijk![]()
Jouw "probleem" noemen ze het hefboomeffect. In jouw voorbeeld is het namelijk relatief goedkoop om vreemd vermogen aan te trekken. In dit geval is het daarom, hoe hoger het vreemd vermogen, des te hoger het REV. Zoals je kunt zien, is het bedrijf met 75% vreemd vermogen gefinancieerd, wat dus aanzienlijk is. Daarom heb je ook een hoge REV. Of anders gezegd, wanneer je vermogen kunt aantrekken waarbij je aan rente minder moet afdragen dan je RTV (rente is 5,39%, je RTV is 19,88%), dan geeft het een positief effect wanneer je meer van dit soort vreemd vermogen aantrekt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:13 schreef MisterO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het zo ingevuld.
Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen
En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |