abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65194541
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Right? Ik heb het over een starter in 't nyenrode traject he?

En ja dit is belangrijk, aangezien er wel brood op de plank moet komen.
De starter van een NIVRA-Nyenrode traject vanaf het VWO zal ongeveer 1350 gaan verdienen. En als je een beetje goede doorstromer bent en op een goed kantoor werkt dan is je salaris na drie jaar ongeveer 2400.

Je moet het inderdaad niet voor het geld of de goodies doen, maar aan de andere kant is het voor een starter vanaf het VWO heel moeilijk in te schatten wat het werken/studeren eigenlijk allemaal inhoudt. Dus wordt bij ons op kantoor vaak gezegd dat je er gewoon van moet genieten. Het is gewoon leuk dat je als jong pikkie elke maand een bak(je) met geld krijgt, auto onder je kont, telefoon aan je oor... en je eigenlijk nog niks boeiends of verantwoordelijks hoeft te doen. Dit veranderd snel genoeg en begrijp je wat het allemaal inhoudt en of je dat ook wilt.

Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht, na het 2e jaar in jaar 3 dus, moet je gewoon keihard al je studiekosten weer terugbetalen als je wilt stoppen
pi_65259095
Hey,

ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?

Thx alvast!
pi_65261234
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,

ik zit nu in 6 VWO en ik heb ook besloten om accountancy op Nyenrode te gaan studeren.
Mij is verteld (op zo'n open dag) dat ik pas moet gaan solliciteren bij bedrijven als ik m'n definitieve cijferlijst binnen heb, na de examens. Toch las ik dat mensen al voor september aan het solliciteren zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit ook zou moeten doen, of dat ik moet wachten tot die cijferlijst binnen is?

Thx alvast!
De mensen die voor september solliciteren, hebben die ook VWO gedaan?
pi_65261445
ja, het was een soort voorinschrijving ofzo...
pi_65261896
In september begint de opleiding bij het NIVRA al, toch wel prettig om voor die tijd al een baan te hebben.
Ik zou dus niet wachten.
Ikzelf heb in december destijds al mijn contract getekend om in september te beginnen.
Veel accountantskantoren nemen maar een bepaald aantal mensen van het VWO aan, als je zo laat gaat solliciteren kun je dus ook te laat zijn.

Mijn advies dus nu gaan solliciteren.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_65264578
In december al! hmm... dan zal ik ook maar eens gaan beginnen met solliciteren.

iig bedankt voor je reactie!
pi_65265165
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef janrooding het volgende:
Hey,

Thx alvast!
Hey, je kan uiteraard al solliciteren. Ikzelf heb ook voordat ik mijn cijferlijst had gesolliciteerd. Mijn broer zelfs al in 5 VWO. Je contract wordt dan gewoon onder voorbehoud van het behalen van je diploma opgesteld.
pi_65281805
Absoluut, gewoon nu vast gaan solliciteren. Ik zit met dezelfde situatie, maar dan voor m'n propedeuse. Maar heb nu ook al een contract klaarliggen om getekend te worden.
En ik denk dat je zelf ook wel weet hoe je je examens zult maken. Gaat 't je nu goed af, dan gaan je examens ook prima. Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt. Als ze dan in september geen plek meer hebben, solliciteer je toch voor februari? Kun je daarvoor nog ff uit je dak gaan, of een bijbaantje nemen en (veel) geld verdienen.
pi_65286027
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:45 schreef Mr.Mojito het volgende:
Gaat 't nu maar nauwelijks, dan zou je misschien kunnen overwegen om nog niet te solliciteren en inderdaad pas als je je examens gehaald hebt.
Kun je net zo goed wel solliciteren, het contract is toch onder voorbehoud van... Hoef je ook niet bang te zijn dat er geen plek meer is of dat je dan te laat instroomt (met je vervolg studie bv.)
pi_65296689
Bedankt voor jullie reacties!

Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hechten ze daar veel waarde aan als je van het vwo afkomt?
pi_65296846
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef janrooding het volgende:

Maar zo zonder cijferlijst wordt m'n cv wel heel erg leeg, met die paar bijbaantjes krijg ik geen a4-tje vol zonder lettertype 45 te gebruiken...
Hmm, goede vraag. Ik denk 't niet eigenlijk.
Als jij jezelf goed weet te verkopen, maakt 't ze echt niet uit of je wel of niet aardbeien hebt geplukt laatste zomer
pi_65297526
hehehe... ok
ik ga binnenkort eerst maar eens naar zo'n inhousedag, kzal het daar ook nog is navragen.
Daarna maar een poging wagen bij een kantoor
pi_65302357
quote:

Ze geven echt niet om je cv... Je komt net van de middelbare school, ze letten vooral op hoe je als persoon bent. Of je serieus de studie en het werk aan zou kunnen, je motivatie dus...
pi_65341809
quote:
"Bij PwC kan je dan na 2 jaar ook kostenloos stoppen als het gewoon niet is wat je ervan had verwacht"
Hoe zit dat bij de andere grote kantoren, waaronder Ernst & Young, KPMG en Deloitte?
pi_65347783
Bij Ernst & Young is dat inderdaad ook zo. Dus ik vermoed dat het bij KPMG en Deloitte ook wel ongeveer zo zal zijn.
pi_65356232
Vandaag mijn mondeling BIV gehaald
pi_65415412
Bij KPMG kan je toch altijd stoppen? Zelfs daarna nog? Ik heb gehoord dat er zelfs mensen speciaal als ze willen stoppen eerst nog een jaartje naar KPMG gaan omdat ze dan niets hoeven terug te betalen.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:34:26 #143
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65424241
Hoi allemaal, ik ben een strategisch marketingplan aan het schrijven als afstudeerscriptie en momenteel ben ik bezig met het financiele gedeelte van mn scriptie. Ik ben de rentabiliteit van het bedrijf aan het uitrekenen en bij de Rentabiliteit Eigen Vermogen kom ik uit bij een getal van 93,5%. Is dit getal wel realistisch? en is het nou positief of negatief om zo'n hoog rev getal te hebben als bedrijf?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want ik kan in de literatuur geen goed uitleg hierover vinden, bedankt!
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_65425231
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.

Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.

Wat voor opleiding doe jij eigenlijk
pi_65450015
quote:

Ik heb op mijn CV ook vermeld dat ik jeugdleider ben bij het voetballen en diverse zaken regel, vinden ze altijd wel een goed iets dat je naast je studie ook andere dingen doet.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:47:12 #146
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65453661
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef xminator het volgende:
Dat lijkt me niet echt realistisch, dat zou beteken dat voor elke 1 euro dat is ingelegd in Eigen Vermogen men 0,94 cent 'winst' van maakt.

Hoe hoger de REV des te positiever voor het bedrijf zelf natuurlijk.

Wat voor opleiding doe jij eigenlijk
Ik studeer CE

Maar mijn cijfers bleken niet te kloppen. Ik heb een handig tabelletje dat ik in kan vullen om achter te komen wat de RTV, RVV en REV van het bedrijf is. Echter, snap ik hem nog niet helemaal.

Ik heb de vermogenopbrengstkolom al wel kunnen invullen. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik precies in het tweede kolom moet invullen (geinvesteerd vermogen)?

[ Bericht 24% gewijzigd door MisterO op 27-01-2009 15:49:20 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:13:04 #147
182751 MisterO
wispelvurig
pi_65463474

Ik heb het zo ingevuld.

Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen

En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
pi_65465891
1e moet gemiddeld totaal vermogen zijn
2e moet gemiddeld vreemd vermogen
3e moet gemiddeld eigen vermogen. Ook moet je bij REV winst na afrek van belasting pakken geloof ik.

Dan komt het er wat beter uit te zien .
pi_65469197
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:13 schreef MisterO het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb het zo ingevuld.

Geinvesteerd vermogen heb is het eerste getal de totale vermogen
2e getal vreemd vermogen
3e getal eigen vermogen

En dan komt er nog steeds een vrij hoge REV...
Jouw "probleem" noemen ze het hefboomeffect. In jouw voorbeeld is het namelijk relatief goedkoop om vreemd vermogen aan te trekken. In dit geval is het daarom, hoe hoger het vreemd vermogen, des te hoger het REV. Zoals je kunt zien, is het bedrijf met 75% vreemd vermogen gefinancieerd, wat dus aanzienlijk is. Daarom heb je ook een hoge REV. Of anders gezegd, wanneer je vermogen kunt aantrekken waarbij je aan rente minder moet afdragen dan je RTV (rente is 5,39%, je RTV is 19,88%), dan geeft het een positief effect wanneer je meer van dit soort vreemd vermogen aantrekt.
pi_65470486
OAT gehaald
Ochtendzitting (79) duidelijk beter gemaakt dan de middagzitting (46) maar dat wist ik eigenlijk al.

Ik ben er in ieder geval blij mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')