Je hebt echt geen 50 dagen vrij als je part-time werkt, pannekoekquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:24 schreef Takkembah het volgende:
Nr 1
1 : Bedrijfstak: onderwijs
2 : Functie: docent psychologie
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 16
5 : vrije dagen: 24
6 : 13e maand: gedeeltelijk, vanaf 2009 maximaal
7 : Bruto maand salaris: 3000
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Nee; wel eigen tijd voor opleidingen
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies: gratis opleidingen / cursussen
Nr 2
1 : Bedrijfstak: overheid / onderzoek
2 : Functie: onderzoeker kenniscentrum
4 : Aantal uren per week: 24 (waarvan een dag thuis)
5 : Vrije dagen: 25
6 : 13e maand: geen flauw idee
7 : Bruto maand salaris: 2990
8 : Netto maand salaris: 2123
9: Overuren betaald: Ja
11 : Goodies: gratis opleidingen, congressen, symposia
opleiding WO
Bij zijn baan als docent kan het heel goed, alleen bij die andere is het wel aardig veel.quote:
Maar je bent dus 25 jaar, 1 jaar ervaring, en verdient 4,200 Per maand NETTO, 50 dagen vakantie voor 40 uur per week?!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:24 schreef Takkembah het volgende:
Nr 1
1 : Bedrijfstak: onderwijs
2 : Functie: docent psychologie
4 : Aantal uren per week: 16
5 : vrije dagen: 24
6 : 13e maand: gedeeltelijk, vanaf 2009 maximaal
7 : Bruto maand salaris: 3000
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Nee; wel eigen tijd voor opleidingen
11 : Goodies: gratis opleidingen / cursussen
Nr 2
1 : Bedrijfstak: overheid / onderzoek
2 : Functie: onderzoeker kenniscentrum
4 : Aantal uren per week: 24 (waarvan een dag thuis)
5 : Vrije dagen: 25
6 : 13e maand: geen flauw idee
7 : Bruto maand salaris: 2990
8 : Netto maand salaris: 2123
9: Overuren betaald: Ja
11 : Goodies: gratis opleidingen, congressen, symposia
opleiding WO
nee nee.. hij zei 49 dagenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:15 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar je bent dus 25 jaar, 1 jaar ervaring, en verdient 4,200 Per maand NETTO, 50 dagen vakantie voor 40 uur per week?!
Uiteraard dat is altijd zo in dit soort topicsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
er liegen mensen in dit topic zeg... jezus niet normaal![]()
![]()
![]()
Je bent blijkbaar niet goed geinformeerd over je eigen arbeidsvoorwaarden...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben jij van bureau werving ofzo? We hebben vooralsnog geen 13e maand, de voedingsvergoeding is +/- 180 euro (met de huidige prijzen van Paresto red je het daar niet mee) En die voedingskosten krijg je alleen maar als je inwonend bent en een eigen huishouding voert. Overuren worden NIET uitbetaald, tenzij je oefentoelage bedoeld. Eindejaarsuitkering is tientjeswerk. En onze geweldige reiskostenvergoeding van pak hem beet 13ct/km heb je begrijpelijkerwijs maar achterweg gelaten.
Wat hebben we nu? Een eindejaarsuitkering of een 13e maand? Jij wil beweren dat we beide hebben, nou niet dus. Uit het arbeidsvoorwaardenakkoord is gekomen dat de eindejaarsuitkering in stappen uitgebouwd zou worden naar een 13e maand, maar zover is het nog niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:52 schreef eXistence het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar niet goed geinformeerd over je eigen arbeidsvoorwaarden...
- Vanaf 1 januari 2008 hebben we een volwaardige eindejaarsuitkering van 3,5%. Tientjeswerk was het in het verleden maar zelfs vorig jaar was de eindejaarsuitkering al 1,6% (kijk je loonstrook er nog maar eens op na).
Wat ik dus ook doe, maar onder gezond versta ik ook bv vis en dan ga je het niet meer redden. Het kan wel, maar dan eet je zonder variatie. Elke dag een broodje kaas gaat mij ook vervelen.quote:- Voedingskosten krijg je idd alleen als je inwonend bent en een eigen huishouding voert. En die 180 euro in de maand, nou daar red ik het wel mee. Je moet gewoon een beetje gezond eten en niet alleen maar kroketten en dure drankjes kopen maar gewoon melk en een broodje met kaas.
Nee, kolonel red ik niet, ik zit er iets van acht rangen onderquote:- Overuren worden WEL uitbetaald, of je moet Kolonel zijn (maar dat betwijfel ik gezien je post) want dan krijg je ze idd niet.
Ja, je kunt het ook beter treffen en daadwerkelijk 19ct/km krijgen.quote:- Reiskosten zijn wel een beetje aan de lage kant, maarja je kan het slechter treffen hoor. Kijk maar eens naar de zorg...
1 : bedrijfstak: Consultancy (advies aan de overheid)quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:45 schreef ioko het volgende:
1 : bedrijfstak: Consultancy (advies aan de overheid)
2 : functie: Consultant
3 : leeftijd: 27
4 : aantal uren per week: 40
5 : atv: wat is dat?
6 : 13e maand: nee, bonus wel mogelijk
7 : bruto maand salaris: 2400
8 : netto maand salaris: 1800 (gaat nog niets vanaf voor ziektekosten of pensioen)
Dus jij denkt dat je voor 450 bruto maar 100 euro netto meer krijgt? Lijkt mij wat sterk. mag toch aannemen dat je nu wel onderhand op 2000 euro minimaal moet gaan zitten. Maar laat het even weten als het zover is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:50 schreef ioko het volgende:
[..]
1 : bedrijfstak: Consultancy (advies aan de overheid)
2 : functie: Consultant
3 : leeftijd: 27
4 : aantal uren per week: 40
5 : atv: Nee
6 : 13e maand: nee, bonus wel mogelijk
7 : bruto maand salaris: 2850
8 : netto maand salaris: Nog niet gehad (denk iets boven de 1900)
1 jaar werkervaring en dan met 36 uur in de week 3200 euri's binnenharken, doe je netjesquote:Op woensdag 2 juli 2008 12:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
...
Werkervaring: Bijbaantjes naast school / nu 1 jaar full time
...
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 3200
Er gaat tegenwoordig ook pensioen af (was bij de eerste berekening niet zo). Dus ik ga van 2400/1700 naar 2850/?. Ik neem aan dat ik dan idd tussen de 1900 en de 2000 netto uitkom.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:27 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat je voor 450 bruto maar 100 euro netto meer krijgt? Lijkt mij wat sterk. mag toch aannemen dat je nu wel onderhand op 2000 euro minimaal moet gaan zitten. Maar laat het even weten als het zover is.
De vakantiedagen zullen hoogstwaarschijnlijk bij een full-time dienstverband zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:15 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar je bent dus 25 jaar, 1 jaar ervaring, en verdient 4,200 Per maand NETTO, 50 dagen vakantie voor 40 uur per week?!
dat komt bovenop mn salarisquote:Op woensdag 2 juli 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:
Is die 475 gewoon je lease budget of komt dat nog een keer bovenop je salaris?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:15 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar omgerekend moet je bij de eerste dan toch 9,6 vakantiedagen hebben?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:54 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Nee dat is het dubbele ofzo.... Whahaha ik zou het willen.....
![]()
Was uitgegaan bij alle bedragen en shit op basis van full time, dus.......
Dus, netto 900,- (16 uur) en 1300,- (24 uur) (vakantiedagen dus ook minder, ja, 8 en 15)....
Ik begin volgende maand als applicatiebeheerder bij een jeugdzorginstellingquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik doe écht iets fout.
![]()
1 : Bedrijfstak: Gezondheidszorg
2 : Functie: Applicatiebeheer
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Vrijdagmiddag vrij, 23 vakantie dagen
6 : 13e maand: nee, wel 5% eindejaarsuitkering
7 : Bruto maand salaris: 2150,-
8 : Netto maand salaris: 1565,-
9: Overuren betaald: ja / tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 jaar in deze functie (totaal: 6 jaar)
11 : Goodies : geen
Edit:
12 : HEAO - Management, Economie en Recht (afgerond) & HBO Bedrijfskundige Informatica (mee bezig)
Iedereen heeft vakantiegeld want dat is wettelijk verplicht.quote:Op woensdag 16 juli 2008 01:24 schreef Arclight-S het volgende:
Je weet niet eens of je vakantie geld heb?
Dat kan verwerkt zitten in het netto loon...quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Iedereen heeft vakantiegeld want dat is wettelijk verplicht.
Joh?quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Iedereen heeft vakantiegeld want dat is wettelijk verplicht.
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er niet één van deze mensen op "latere keeftijd" niet meer in dit topic iets zegt over zijn of haar inkomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef Xith het volgende:
Nah vergeet niet dat dit fok is he (doelgroep vaak jongere mensen). Over een aantal jaar zitten deze 2200'ers in betere managements / specializatie posities en komen ze niet meer op fok, of willen ze er niet meer over praten.
Mwa, je hebt mensen op FOK als Static en SeLang die behoordlijk wat verdienen. Daar zitten hier wel meer van, maar die praten er niet graag over. Een vriendin van me zit op 78.000 p.jaar op haar 35ste.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:11 schreef Bierie het volgende:
[..]
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er niet één van deze mensen op "latere keeftijd" niet meer in dit topic iets zegt over zijn of haar inkomen.
http://www.loonwijzer.nl/main/salarischeck/quote:En daarnaast, wat moet ik mij voorstellen qua bedragen dan wanneer je doorstroomt naar die functies?
Ja de loonwijzer komt dus ook veelal niet veel hoger uitquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Mwa, je hebt mensen op FOK als Static en SeLang die behoordlijk wat verdienen. Daar zitten hier wel meer van, maar die praten er niet graag over. Een vriendin van me zit op 78.000 p.jaar op haar 35ste.
[..]
http://www.loonwijzer.nl/main/salarischeck/
Als je 2200 euro netto per maand verdient, dan zit je toch bruto wel op een dikke 40.000 euro per jaar. Dan verdien je dus al redelijk boven modaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:51 schreef Bierie het volgende:
Ik blijf mij erover verbazen. Is 2200 euro netto dan echt het gemiddelde glazen plafond?
Selang, die werkt toch op de afvalafdeling van nutricia?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Mwa, je hebt mensen op FOK als Static en SeLang die behoordlijk wat verdienen.
<-- 34 jaar, test coordinator en ik verdien 3200 bruto, dus da's iets meer dan 2200 netto, maar 't scheelt niet veelquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:51 schreef Bierie het volgende:
Ik blijf mij erover verbazen. Is 2200 euro netto dan echt het gemiddelde glazen plafond?
Zelden of nooit zie je bedragen die hoger dan dat. Het is op zich een respectievelijk goed loon. Maar als je bedenkt hoe duur alles is tegenwoordig ontkom je er zowat niet meer aan om een twee verdieners gezin te worden....
Of heb ik nou een verwrongen beeld van de wereld
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:02 schreef Quinn_Dexter het volgende:
hier nog een 30plusser dan
1 : bedrijfstak: Juridische dienstverlening
2 : functie: Jurist
3 : leeftijd: 35
4 : aantal uren per week: 36
5 : atv: 25 vakantiedagen
6 : 13e maand: nope
7 : bruto maand salaris: 4800
8 : netto maand salaris: 3000
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Bonus: tussen 4000-10000 bruto pj
non-profit, dat verklaart een boel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Valt me eigenlijk een beetje tegen, met 10 jaar ervaring. Ik werk ook in de juridische dienstverlening, maar daar zit je met 10 ervaringsjaren boven de 9000. Welk vakgebied ben je in werkzaam als ik vragen mag?
Ik had ook rechten moeten doenquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:29 schreef freak1 het volgende:
mjah ligt eraan in welke tak je werkzaam bent.. ik zit ook al bijna boven de 4k bruto, ben nog vrij jong, zit gewoon in een explosieve groeimarkt.
ik doe geen rechtenquote:
De laatste 2 berichten gingen over juristen, sukkel, waarom was je dan niet dudielijker? Wat is jouw beroep, dan ga ik dat ook worden.quote:
In ieder geval geen vakgebied waar lezen en duidelijk communiceren een pré isquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:40 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
De laatste 2 berichten gingen over juristen, sukkel, waarom was je dan niet dudielijker? Wat is jouw beroep, dan ga ik dat ook worden.
ik zit wel in de ICT..quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:40 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
De laatste 2 berichten gingen over juristen, sukkel, waarom was je dan niet dudielijker? Wat is jouw beroep, dan ga ik dat ook worden.
Je zegt dat t over juristen ging, dus dan had je duidelijekr moeten zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:27 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik zit wel in de ICT..
beetje onzeker mannetje ben je, meteen zo aanvallend?
verder ging het inderdaad over juristen, maar een explosieve groeimarkt kan overal op van toepassing zijn en als we dan toch aanvallend zijn, kortzichtig dat je dan meteen denkt dat het maar over juristen zou gaan.
typfout, je hebt gelijk, ik bedoelde natuurlijk dat het boven me over juristen ging en explosieve groeimarkten. let op de en.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Je zegt dat t over juristen ging, dus dan had je duidelijekr moeten zijn.
En jij bent hier onzeker dat je meteen gaat janken om het woordje sukkel, sukkel.
Ok, ga nu maar weer achter je toetsenbord zitten en je werk doen om je 4k te verdienen, want hier bak je niks van.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:45 schreef freak1 het volgende:
[..]
typfout, je hebt gelijk, ik bedoelde natuurlijk dat het boven me over juristen ging en explosieve groeimarkten. let op de en.
verder jank ik nergens over?
ik plaats een opmerking over explosieve groeimarkten, dat je daar precies bij moet zijn wil je er echt van profiteren. jij vind het maar raar dat ik het dan niet over juristen heb, en maakt me uit voor sukkel.
dat vind ik aanvallend gedrag, niet mee eens, sue me, als het toch over juristen gaat
prima, op niveau discussie voeren loopt blijkbaar lekker bij jequote:Op maandag 11 augustus 2008 17:11 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ok, ga nu maar weer achter je toetsenbord zitten en je werk doen om je 4k te verdienen, want hier bak je niks van.
Niet bang voor weinig carriere en groei mogelijkheden in de late toekomst?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:52 schreef Surferboy het volgende:
Minimaal Havo met wiskunde, de opleiding is intern bij Luchtverkeersleiding Nederland. De opleiding is soms hard werken maar enorm leuk, en de mensen die klaar zijn met de opleiding hebben het volgens mij helemaal super naar hun zin!
Updatequote:Op woensdag 2 juli 2008 11:40 schreef Gitarist het volgende:
Opleiding: HBO Financieel Management + Post-HBO assistent controller.
1 : Bedrijfstak: media (radio)
2 : Functie: Financieel controller
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Atv: Geen, 180 vakantie-uren per jaar
6 : 13e maand:
7 : Bruto maand salaris: 2500,-
8 : Netto maand salaris: 1850,-
9: Overuren betaald:(wel extra vakantie-uren opneembaar)
10 : Werkervaring: 4 jaar
11 : Goodies :
- Voor m'n opleiding (welke overigens niet door de baas betaald wordt) krijg ik per tentamen één dag studieverlof met doorbetaling.
- Reiskostenvergoeding max. ¤ 135. Ik zit er dus elke maand dik overheen.. maar goed.![]()
Een werkdag duurt in totaal 8,5 uur (8u werk + 30min. onbetaalde pauze)
Misschien wordt het eens tijd dat je een ander baan gaat zoeken. Je wordt echt heel slecht betaald.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Update
7 : Bruto maand salaris: 2750,-
8 : Netto maand salaris: heb ik voor deze maand nog niet ontvangen dus ik weet het nog niet
Voor een 24 jarige HBO-er echt niet hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Misschien wordt het eens tijd dat je een ander baan gaat zoeken. Je wordt echt heel slecht betaald.
Voor een normale 24 jarige HBO'er niet, maar voor een 24 jarige HBO'er als Financieel controller wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voor een 24 jarige HBO-er echt niet hoor.
Ik geloof er geen zak van dat hij DE financiële controller van die toko is, die functienaam koop je niks voor. Net alsof iemand die WO strategie heeft gedaan meteen de strategie van een BV gaat bepalen en 6000 bruto kan vangen. Ik vind het een net startsalaris voor iemand met die opleiding.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Voor een normale 24 jarige HBO'er niet, maar voor een 24 jarige HBO'er als Financieel controller wel.
Klopt, het hangt er maar van af welk naam je het beestje geeft. Gezien zijn leeftijd, ervaring en opleiding is het meer assistent controller, die onder een manager (BU) controller werkt. Ik schat dan ook dat hij meer bezig is met het opstellen, controleren en analyseren van maandrapportages, dan de controller die samen met de CFO het strategisch beleid gaat voeren. Maar als ik kijk naar zijn ervaringen van 4 jaar, Post-HBO opleiding, dan kan hij zeker stukken meer verdienen. Zelfs de assistent (controllers) onder mij verdienen niet zo weinigquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:51 schreef juliotheman het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat hij DE financiële controller van die toko is, die functienaam koop je niks voor. Net alsof iemand die WO strategie heeft gedaan meteen de strategie van een BV gaat bepalen en 6000 bruto kan vangen. Ik vind het een net startsalaris voor iemand met die opleiding.
OK, maar hij is 24 en hij heeft met een HBO en post-HBO opleiding 4 jaar werkervaring, is hij dan al begonnen in de baarmoeder ofzo? Het lijkt mij sterk dat die 4 jaar relevante werkervaring is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Klopt, het hangt er maar van af welk naam je het beestje geeft. Gezien zijn leeftijd, ervaring en opleiding is het meer assistent controller, die onder een manager (BU) controller werkt. Ik schat dan ook dat hij meer bezig is met het opstellen, controleren en analyseren van maandrapportages, dan de controller die samen met de CFO het strategisch beleid gaat voeren. Maar als ik kijk naar zijn ervaringen van 4 jaar, Post-HBO opleiding, dan kan hij zeker stukken meer verdienen. Zelfs de assistent (controllers) onder mij verdienen niet zo weinig
Tja, dat kan ik moeilijk zeggen. Maar het is theoretisch mogelijk dat je op je 16de klaar bent met de havo en op je 20ste met je HBO. Vervolgens 4 jaar gewerkt en tussendoor een avondopleiding Post-HBO. Of in andere gevallen reeds op de administratie werken en een avondopleiding (HBO) gevolgt en doorgegroeid tot controller.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:03 schreef juliotheman het volgende:
[..]
OK, maar hij is 24 en hij heeft met een HBO en post-HBO opleiding 4 jaar werkervaring, is hij dan al begonnen in de baarmoeder ofzo? Het lijkt mij sterk dat die 4 jaar relevante werkervaring is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |