abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58375946
Ja hoi,

Ik weet niet zeker of het hier op zijn goede plek is, dat mogen de mods maar even uitzoeken.

N.a.v. dit topic en de jongeren die ik zie bij het popodium waar ik werk, valt het me steeds vaker op. Vroegah werd er nog wel eens gesport. Sterker nog, bij mij op school deed vrijwel iedereen aan voetbal, volleyball, paardrijden, hockey, korfbal oder etwas. Ik weet niet of de jongeren van nu dit nog doen, maar ze lijken bij elk jaargang steeds dikker te worden.
Bij meisjes zie bij de leeftijd tussen de 16 en 20 als buikjes te voorschijn komen, die meer dan geregeld vethompen worden. Zelfs als je achter ze loopt, zie je het bij hun zij uitpuilen.
Bij jongens begint het al met een bierbuikje en plofkoppen vanaf hun 16e en bij hun 20e is het nog erger.

Generaliserend zoals ik ben, stel ik de vraag toch: Wordt er niet meer gesport? Of juist wel, maar dan met een verkeerd voedingspatroon? En waarom dan niet (meer)? Zie je dan je eigen buik niet of doe je alsof van niet? Niet dat iedereen in een strak lijf hoeft te lopen ( alhoewel... ) en als sporten je hobby niet is kan ik me er ook wel wat bij voorstellen. Een buikje is niet erg, kan zeker sexy en mooi zijn. Ik heb het over de walvis-vet-blubber-buiken in te strakke kleding. En mocht je je aangesproken voelen: trek de schoen dan maar aan.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:40:18 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_58376111
Zegt denk ik meer over jouw omgeving. Vrijwel alle jongeren die ik ken sporten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:45:08 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58376210
Bij een sportclub zul je meer sportende jongeren treffen dan bij een poppodium
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58376269
Erg is dat, van die meisjes met van die enorme zwembanden die onder hun te kleine shirtje uitpuilen, terwijl ze zelf doen alsof dat dat de normaalste zaak van de wereld is en erbij lopen of ze Miss Sexy 2008 zijn.
Toen ik 16 was vond ik het verschrikkelijk dat er een minirandje vet over mijn broek heen piepte als ik ging zitten.

Ohja, sporten deed ik ook niet aan, ik ging gewoon minder eten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58376324
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een sportclub zul je meer sportende jongeren treffen dan bij een poppodium
Maar bij de sportclub gaan ze ook niet uit
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:57:49 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_58376408
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:53 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Maar bij de sportclub gaan ze ook niet uit
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_58376420
Ik zie inderdaad héél veel van die vieze meisjes waar het frituurvet nog net niet vanaf druipt. Neukteugels, bleh . Maar dat krijg je als je je per se in een 34 wil persen terwijl je eigenlijk maatje 40 hebt. En als je mama's brood verruilt voor de AH. In mijn schattige dorpje zie ik ze niet vaak lopen, maar in Amsterdam wel, en dan voel ik me dun en trots . Waarschijnlijk komt het wel door het gebrek aan sport, alhoewel ik niemand ken die niet sport. Ik ken dan ook geen dikke mensen. Of mensen denken dat ze doordat ze sporten alles kunnen eten.
I would go along with someone like you
pi_58376995
meisjes met buikjes
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:58 schreef Liefste. het volgende:
Ik zie inderdaad héél veel van die vieze meisjes waar het frituurvet nog net niet vanaf druipt. Neukteugels, bleh . Maar dat krijg je als je je per se in een 34 wil persen terwijl je eigenlijk maatje 40 hebt. En als je mama's brood verruilt voor de AH. In mijn schattige dorpje zie ik ze niet vaak lopen, maar in Amsterdam wel, en dan voel ik me dun en trots . Waarschijnlijk komt het wel door het gebrek aan sport, alhoewel ik niemand ken die niet sport. Ik ken dan ook geen dikke mensen. Of mensen denken dat ze doordat ze sporten alles kunnen eten.
Jij moet zo'n gelukkig leven hebben
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58377012
Wat boeit het? Goed kunnen eten en drinken is toch wel zeker belangrijker dan een dikke buik. Welvaartsbuikjes..
pi_58377073
Jij zoekt op een damclub naar schakers Ik ken zat jongeren die wél sporten, en op mijn sportschool is het 75% jongeren, en 25% fossiel
pi_58377246
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Knekwurst het volgende:
Wat boeit het? Goed kunnen eten en drinken is toch wel zeker belangrijker dan een dikke buik. Welvaartsbuikjes..
Wat je hier (amsterdam) veel ziet rondlopen zijn geen welvaartsbuikjes meer maar vetzuchtbuikjes
pi_58377402
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Knekwurst het volgende:
Eet jij nog maar wat Knekwursten om vervolgens op je 40e te overlijden aan een hartinfarct ofzo.. maar wat boeit dat, je hebt wel 30 jaar (ik ga ervanuit dat je die eerste 10 jaar door je ouders bent gevoed ) lang kunnen eten wat jij wilt!
pi_58377656
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:10:49 #14
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_58380125
Ergens heeft ie wel een punt. Ik ben op m'n 18e gestopt met sporten. Simpelweg omdat ik er de tijd niet meer voor had (Studeren, werken, uitgaan werd minder naar slechts eens in de 4 weken.)

Op de middelbare school deed bijna iedereen aan een sport (Tussen brugklas en 3e) maar na hun 16e ging het aandeel wat aan sport deed vooral bij de meiden omlaag (Er werd uiteindelijk alleen nog maar wat gefitnessed.). Ook bij de mannen, op het gedeelte fanatiek voetballers na, ging het omlaag.
Misschien verlegde interesses, uitgaan? In combinatie met tijdtekort?
In de tijd dat m'n vader jong was kon hij nog gaan sporten tot z'n 21e; en al helemaal omdat ie geen bijbaantje (nodig) had; en uitgaan in het dorp kon alleen op vrijdag- en zaterdagavond. En dan ook niet tot 4.00 's nachts zoals nu. (Of dit laatste nu allemaal waar is, geen idee. Het geheugen speelt parten met z'n 56 jaar )

Nog een PS-je: Ik ben tussen m'n 16e en binnenkort 22e; slechts 1 kilo aangekomen. (1,76 en van 63 naar 64 kilo.)

[ Bericht 5% gewijzigd door NoktetMort op 29-04-2008 14:16:57 ]
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:47:50 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58380866
...geen tijd om te sporten? Dat heb ik nooit begrepen. Als je tijd hebt om per dag 'n uurtje TV te kijken kun je ook sporten. Kwestie van prioriteiten.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58380941
daar zat ik afgelopen weekend ook an te denken.
Mijn zoontje (5 jaar) vroeg of ik met hem wilde voetballen.
Dus ben ik met hem naar het trapveldje gegaan waar ik zelf ook mijn hele jeugd heb doorgebracht.
Tot mijn verbazing was er niemand daar aan het voetballen.Ik kan mij nog herinneren dat het daar altijd heel erg druk was, en je bijna nooit het doel alleen voor jezelf had, en dagen/avonden lang partijtje aan spelen was.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_58381015
Ze zijn er nog wel hoor!
pi_58381071
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:47 schreef BertV het volgende:
...geen tijd om te sporten? Dat heb ik nooit begrepen. Als je tijd hebt om per dag 'n uurtje TV te kijken kun je ook sporten. Kwestie van prioriteiten.
Heb je wel sport nodig als je blijkbaar zo druk bent.
Dan vraag ik me toch af wat diegene allemaal dan doet.. Het kan heel vermoeiend zijn!
Ken ook wel mensen die niet sporten maar druk zijn, fietsen van hier naar daar en activiteiten doen die gewoon fysiek veel vergen.
pi_58381327
hier! 15, bijna 16 , doe aan hardlopen 6x perweek en kep een fucking sixpack!

weetoch!
errrrrrrrrr.....?
pi_58381371
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:55 schreef Chrrris het volgende:
Ze zijn er nog wel hoor!
Oh zeker! Maar niet zo veel..
burgerweeshuis
pi_58382109
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:13 schreef mercurial3 het volgende:

weetoch!
sixpack van het hardlopen?
pi_58382271
quote:

weetoch!
Oeh, mag ik je aanraken!!!

sad..
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:02:12 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58382321
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:52 schreef Knekwurst het volgende:

[..]

sixpack van het hardlopen?
iig eerder zichtbaar dan bij buikspieroefeningen alleen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58391931
quote:

weetoch!
Lucidity4All
pi_58393493
Ik betwijfel of het met de tijd te maken heeft waar we nu in leven.
Met leeftijd heeft het in ieder geval wel te maken. Op de middelbare school doen heel veel jongeren aan sport, maar wanneer ze daarna gaan studeren of werken houden veel jongeren op met sporten. Andere stad, ander ritme, sport schiet daar vaak bij in. Met voetbal zie je dat veel teams in de A opgeheven worden omdat heel veel spelers iets anders gaan doen. Mijn vorige voetbalteam bestond uit 22 man. Nu, twee jaar later, doen nog maar 5 van de 22 aan voetbal, en allemaal bij een andere club. Toch typisch.

Fitness is iets waar veel mensen wel naar overstappen. Het is makkelijk, je bent niet verbonden aan vaste tijdstippen en er is geen team dat op je rekend. Kortom, fitness heeft het allemaal.

Mijn huidige voetbalteam heeft ook weer te maken met veel afmeldingen door studies met de daaraan verbonden verhuizingen. Gelukkig zijn de vrienden die in het team willen meer aanwezig dan de mensen die zich afmelden.

En nu ik er zo over nadenk... In mijn klas zijn er maar een paar mensen die aan sport doen. Geen idee hoe de rest het doet, maar dik zijn ze absoluut niet.

En laten we eerlijk zijn. De dikke mensen die tegenwoordig zoveel in de stad rondlopen... die mensen zijn niet dik doordat ze nooit bewegen. 'Ze zijn het slachtoffer van sterke genen met een grote drang naar voedsel'.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')