Markooo Arnautovic!quote:Op maandag 1 december 2008 15:28 schreef Cyberia18 het volgende:
1,5 miljoen euro is een koopje. Hebben ze in Enschede nog interesse in Kennedy?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:17 schreef Frutsel het volgende:
Oliedollars lonken voor Twente-mandekker Douglas
FC Twente raakt na Robbie Wielaert mogelijk nog een belangrijke kracht kwijt deze maand. Al Wahdi heeft zich namelijk officieel gemeld voor Douglas, zo meldt de papieren versie van VI.
Al Wahdi komt uit de Verenigde Arabische Emiraten en heeft een flinke zak oliedollars over om Douglas naar de woestijn te lokken. Twente lijkt echter niet mee te willen werken aan een vertrek van de 21-jarige Braziliaan, die bekend staat als één van de beste verdedigers van de Eredivisie.
Behalve Al Wahdi heeft ook Schalke 04 nog altijd belangstelling voor Douglas. De Duitse topclub heeft momenteel echter niet voldoende financiële middelen om de boomsterke verdediger naar Gelsenkirchen te halen, maar zal komende zomer mogelijk wel een poging doen.
Douglas is bezig aan zijn tweede seizoen bij FC Twente. In die tijd groeide het talent uit tot vaste waarde in het elftal van eerst Fred Rutten en nu Steve McClaren. De Tukkers zullen dan ook niet zomaar meewerken aan een vertrek van Douglas, nu ook zijn maatje in het hart van de verdediging, Wielaert, al is vertrokken.
Oliedollarsquote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Rikketik het volgende:
Zijn kansen op een topcarrière slinken dan recht evenredig aan de oliedollers die hij er op vooruit gaat.
Dat is Zárate toch? Uitzondering die de regel bevestigt.quote:
Dat dus, een ijzersterk centrum.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:20 schreef 9christensen het volgende:
Hij was goed vandaag, evenals Rajkovic. Die Niang kwam er niet aan te pas.
We hebben een luxe probleem nu
Ze moeten hem volgend seizoen sowieso nog een jaar verhuren, omdat hij nog niet speelgerechtigd is. Twente wil 'm ook graag behouden volgens mij.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:26 schreef fanneke het volgende:
[..]
Rajkovic vond ik echter de beste man bij Twente. Hopelijk kunnen ze die langer aan zich binden. Ben benieuwd wat Chelski met hem van plan is.
quote:Douglas (Twente): 'Nederlands carnaval, dat kan echt niet'
Datum: 11-mei-2009 09:42
Door Sander van Hal
Het leven lacht Douglas Franco Teixeira (foto, voor) toe. Na twee succesvolle seizoenen voelt de Braziliaanse verdediger (21), opgegroeid in São Paulo, zich helemaal thuis bij FC Twente. Binnen een jaar had hij de Nederlandse taal al onder de knie én een basisplaats veroverd.
Bovendien speelt hij komende zondag de bekerfinale én kreeg hij vorige week zijn rijbewijs. “Ik heb van de club al een mooie auto mogen uitzoeken,” lacht hij zijn tanden bloot. “Ben ik héél blij mee. Het voelt als een bevrijding. Ik ben nu minder afhankelijk van anderen.”
Vernederlandst
Voorheen reed Douglas altijd met teamgenoten mee naar de trainingen in Hengelo. “Eerst met Rob Wielaert en Niels Wellenberg en sinds ik verhuisd ben naar het centrum van Enschede met Elly (Elia). Nu kan ik lekker met mijn eigen auto. Naar de training, maar ook naar bijvoorbeeld Amsterdam of Duitsland. Vind ik altijd leuk, om daarheen te gaan.”
Hij blijkt al een klein beetje vernederlandst. “Gewoonten die ik van Nederlanders heb overgenomen? (tikt op zijn horloge) Stipt zijn. Dat moet hier, hè. In Brazilië niet. Daar is het: alles komt wel. Hier moet je altijd op tijd zijn, anders krijg je straf. Maar ik ben nog niet vaak te laat gekomen, hoor. Komt natuurlijk omdat ik altijd met Nederlanders meereed, hahaha...”
Wat is volgens jou de raarste gewoonte van Nederlanders?
“Poeh, moeilijke vraag.” Na een tijdje nadenken: “Carnaval! Hoe jullie dat vieren, dat kan echt niet. Heel anders dan bij ons. Lijkt nergens op. Jullie kunnen er niks van. En de muziek ook, die dan wordt gedraaid! Ik heb nog nooit een goed Nederlands carnavalslied gehoord.”
Voor een interview met Douglas over zijn jeugd in een wijk vol drugsbendes, zijn eerste twee jaar bij FC Twente en zijn torenhoge ambities: lees de nieuwe Sportweek, vanaf dinsdag in de winkel.
quote:De enige die nog voor een beetje vuurwerk zorgt is Douglas, alleen doet hij dat op de verkeerde manier. De Braziliaanse verdediger weet blijkbaar niet dat een directe rode kaart automatisch ook een schorsing oplevert voor de bekerfinale, want hij doet de gekste dingen en solliciteert nadrukkelijk naar een vroegtijdige uitsluiting. Na veertig minuten is de technische staf het zat en wordt de verdediger tegen zichzelf in bescherming genomen, al lijkt hij zijn wissel zelf niet helemaal te begrijpen. Op de bank legt N'Kufo hem vervolgens nog eens geduldig uit dat zondag veel belangrijker is.
quote:Herstelde Douglas geniet van fans bij oefenduels
FC Twente-verdediger Douglas keerde later terug vanuit Brazilië dan gepland. De Braziliaan kampte met de bof, wat moest genezen met rust. Inmiddels is Douglas weer in Enschede en geniet hij van de voorbereiding op het seizoen.
"Ik was onderweg met de auto en voelde plotseling iets aan mijn gezicht", legt Douglas de situatie rondom de ziekte uit op het digitale thuis van de Tukkers. "Vervolgens merkte ik dat mijn wangen dik werden. Ik ben direct naar de dokter gegaan, hij vertelde me dat ik de bof had. Ik dacht altijd dat het een typische kinderziekte was en had geen idee dat je die ook op latere leeftijd nog kunt krijgen."
"Vervolgens kreeg ik te horen dat ik twee weken rust moest houden en dat ik absoluut niet mocht vliegen", aldus de verdediger, die inmiddels weer fit is. "Gelukkig viel het in praktijk nog wel mee. Ik voel me ondertussen weer prima en heb nergens meer last van."
Tegen Rijssen Vooruit maakte Douglas vervolgens zijn eerste speelminuten weer. "Voor ons zijn deze wedstrijden natuurlijk gewoon oefenpotjes om in ons ritme te komen, maar je merkt dat het voor de tegenstander echt iets bijzonders is. Ook om het contact met de fans na afloop. Dat er dan zoveel kinderen om een handtekening komen vragen vind ik erg leuk. Toen ik zo oud was deed ik hetzelfde. Ik weet nog goed hoe blij ik was toen ik een handtekening kreeg van mijn idool, Edmundo."
Supergastquote:
Douglas zat had?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:15 schreef 9christensen het volgende:
zeker een goede gast. laatst nog een biertje met m getankt
viel meequote:
25 miljoenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik zie hem graag naar PSV komen eerlijk gezegd, voor als Ooijer na aankomend seizoen stopt (daar ga ik wel vanuit).
Zal lastig worden zonder Europees paspoort en zonder interlands voor Brazilie.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:33 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk dat PSV volgend jaar aardig wat concurrentie uit het buitenland kan verwachten, mocht Douglas zich zo doorontwikkelen.
Dan zou hij alleen niet in Engeland kunnen spelen en clubs uit Spanje zullen voorzichtiger zijn. Maar hij zou toch zonder problemen naar Duitsland, Italië en Frankrijk kunnen?quote:Op zondag 28 juni 2009 23:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zal lastig worden zonder Europees paspoort en zonder interlands voor Brazilie.
Italie ook volgens mij niet zomaar.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:46 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dan zou hij alleen niet in Engeland kunnen spelen en clubs uit Spanje zullen voorzichtiger zijn. Maar hij zou toch zonder problemen naar Duitsland, Italië en Frankrijk kunnen?
Wij verkopen niet aan concurrentenquote:Op zondag 28 juni 2009 23:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
grappen maken kunnen ze wel in Enschede
oke dat is weer iets anders maar hij is ook niet meer betaalbaar voor een Nederlandse club of Ajax moet het te vragen bedrag op tafel willen leggen.quote:
Gewoon 2 seizoenen bij PSV blijven dan kan hij een Nederlands paspoort ophalenquote:Op zondag 28 juni 2009 23:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zal lastig worden zonder Europees paspoort en zonder interlands voor Brazilie.
De kans dat hij op termijn geselecteerd wordt voor Seleção acht ik groter dan een transfer naar PSV.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon 2 seizoenen bij PSV blijven dan kan hij een Nederlands paspoort ophalen
Die topictitel gaat er overigens niet van komen
Idd. Je moet toch ook niet voor het huidige Brazilie willen spelen zegquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die topictitel gaat er overigens niet van komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |