'want nou ja, van mij mag iedereen weten wat ik gedaan heb'quote:Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij een braaf antwoord hoort een brave wedervraag, anders is 't niet braaf.
da's ook een standaard 'einde' jaquote:Op zondag 27 april 2008 16:23 schreef supersayan het volgende:
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dichtquote:Op zondag 27 april 2008 16:26 schreef Tuinboon het volgende:
Volgens mij valt er verder dan niet echt een gesprek te voeren met TS. Waar moeten mensen tegen jou dan wel een gesprek over beginnen dan? Je zegt zelf dat je het niet arrogant van jezelf vindt. Na sorry hoor, maar als je helemaal geen woord wil wisselen met de in jouw ogen ''niet boeiende'' mensen, vind ik dat je dat wel bent.
ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.quote:Op zondag 27 april 2008 16:43 schreef Viking84 het volgende:
Toch knap van TS dat ze zonder ook maar een woord met iemand gewisseld te hebben al weet of ze 'iets met iemand heeft.'
Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?quote:Op zondag 27 april 2008 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.
Zie de zin: (er zijn ook mensen die ik wel mag/die ik nog niet ken)
want inderdaad, als ik je niet ken, kan ik ook geen oordeel vellen
vragen mag altijd, dat heb je net gelezenquote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?
Ja, dat dus. Net als praten over het weer. Kan me niet voorstellen dat mensen zo erg in het weer zijn geïnteresseerd dat ze erover blijven praten.quote:Op zondag 27 april 2008 16:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik kets de vraag gewoon terug. Geen problemen met hersenloze social talk.
Dat zorgt voor binding tussen mensen.
small talk is ook niet erg, maar mensen waar je niets mee hebt, ga je dan 'maatschappelijk wenselijk' small-talken?quote:Op zondag 27 april 2008 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Wat doe jij, als je net hebt verteld hoe het met je is. Kets je de vraag terug als je denkt 'whatever' ?
Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.
Ik ookquote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat"
Ja, mensen die vragen hoe het gaat en die voordat je je mond open hebt kunnen trekken om een antwoord te kunnen geven alweer de andere kant op kijkenquote:Op zondag 27 april 2008 16:58 schreef crossover het volgende:
Het is wel vervelend dat mensen die vraag stellen terwijl ze het eigenlijk niet in het antwoord geïnteresseerd zijn, daarom geef ik dus gewoon een realistisch antwoord.
Nee, natuurlijk hoef je niet iemand hebben en houden over je heen te krijgen, daar houd ik zelf ook niet van, maar als er iemand in mij geinteresseerd die ik zelf niet boeiend vind, ga ik hem/haar niet afwimpelen door niets terug te zeggen of heel kortaf te doen, dat vind ik gewoon niet sociaal.quote:Op zondag 27 april 2008 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dicht
Ik heb ontzettend leuke en gezellige gesprekken met toffe en gezellige mensen, maar als er iemand op me afkomt waar ik totaal NIETS mee heb en die 'dan maar vraagt' hoe het met me is, dan kan het me ook daarna niet boeien wat die persoon gedaan heeftben geen maatschappelijk werker zeg!
Mensen waar ik niets mee heb wil ik nog wel eens geinteresseerd in zijn. Dan vraag ik uit beleefdheid dus ook hoe het met de ander gaat, maar ben ik zelf ook wel enigzins geinteresseerd in het antwoord.quote:Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.
Ja? Beter niks zeggen dan onnozele zinnetjes uitkramen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar hoe doe je dat dan op je werk? Als je even niks te doen hebt ofzo, ga je dan gewoon de hele tijd zitten zwijgen?
Ik begin vaak met: 'Ik mag niet klagen,... dus doe ik het ook niet.'quote:Op zondag 27 april 2008 16:23 schreef supersayan het volgende:
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
Ik ben het heel erg met je eens. Heb een enorme hekel aan sociaal verplichte gesprekken. Ik ga dus ook niet terugvragen als iets/iemand me niet boeit, dan voel ik me zo achterbaksquote:Op zondag 27 april 2008 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
OP verduidelijkt:
[..]
small talk is ook niet erg, maar mensen waar je niets mee hebt, ga je dan 'maatschappelijk wenselijk' small-talken?
niets mis met een goede stiltequote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar hoe doe je dat dan op je werk? Als je even niks te doen hebt ofzo, ga je dan gewoon de hele tijd zitten zwijgen?
Daar betrap ik mezelf ook heeeel vaak op...quote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat![]()
Dit doe ik soms ook weleens, als ik in een baldadige bui ben. 't Is een beetje een 'erop-of-eronder'-moment: als diegene je aankijkt alsof je een moord bekent en niets meer uitbrengt, kan je altijd nog weglopen, maar met sommigen heb je meteen een goed rapport en ontstaat acuut een prachtig gesprek.quote:Op zondag 27 april 2008 19:19 schreef Batsnek het volgende:
"beetje lopen rukken..."
Dan wordt het gesprek óf interessant óf het loopt dood.
Hè jaa, die types met zo'n standaard one-liner...quote:Op zondag 27 april 2008 17:53 schreef ManAtWork het volgende:
Ik begin vaak met: 'Ik mag niet klagen,... dus doe ik het ook niet.'
Daar heb ik ontelbaar veel malen minder moeite mee dan een geforceerd quasi-geinteresseerd 'nog wat leuks gedaan in het weekend'-gesprekje aan te gaan met zo'n zouteloze klega waarvan je weet dat er alleen maar een ellenlange, veel te gedetailleerde en intens spannende verhandeling van een bezoek aan de plaatselijke bouwmarkt uit gaat komen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2008 09:29 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hè jaa, die types met zo'n standaard one-liner...dan koken de piepers meteen droog.
Moest meteen hier aan denken:quote:Op zondag 27 april 2008 19:19 schreef Batsnek het volgende:
"beetje lopen rukken..."
Dan wordt het gesprek óf interessant óf het loopt dood.
quote:Op zondag 27 april 2008 17:06 schreef soylent het volgende:
Ik zie het als een verplicht nummer waar je soms doorheen moet om tot interessante onderwerpen te komen. Met niet iedereen kun je nou direct in de derde versnelling. Maar ik lijk in ieder geval wel op TS in de zin dat het me geen kont interesseert, dat ik over standaardshit praktisch niet doorvraag, en dat ik het ook binnen 30 seconden weer ben vergeten. Alleen soms is het nodig als 'glijmiddel', dus ik doe wel gewoon sociaal acceptabel. Behalve dat als het kut gaat, dat ik dat mensen ook uitgebreid ga vertellen. Dan moeten jullie er maar niet naar vragen bitches.
Oeehhhhhhhh, freaky.quote:Op maandag 28 april 2008 16:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]Mee eens. Als iemand me vraagt hoe het gaat en die persoon in kwestie mag ik niet echt, dan ga ik ook enorm uitwijden en alles in alle kleuren en geuren vertellen.
Verder ligt het ook enorm aan m'n bui. Als je in september weer in de bus/trein zit naar je (hoor)colleges en onderweg een oude bekende tegenkomt, heb je grote kans dat ze gaan vragen hoe je vakantie was, welke opleiding je nu doet en, als het een dame is dan, hoe het nu in de 'liefde' staat.De éne keer kan ik daar op ingaan en nog proberen een leuke draai te geven aan het gesprek, [b]maar als donderwolken zich samenpakken boven mijn hoofd kun je beter die vragen geeneens gesteld hebben.[/b]
Dan doe niet zo schijnheilig maar zeg gewoon tegen die mensen dat je niet zoveel met ze op hebt, dan houden ze hun mond vanzelf wel.quote:Op zondag 27 april 2008 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dicht
Omdat het nep en dus hypocriet is. Zo voel ik me dan iig.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:36 schreef ASroma het volgende:
waarom zou je geen interesse willen tonen in iemand anders, ook al vindt je die persoon totaal niet interressant...
waarschijnlijk vertelt diegene toch een of ander nep verhaal daarbij, welcome to the worldquote:Op zondag 4 mei 2008 17:28 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Omdat het nep en dus hypocriet is. Zo voel ik me dan iig.
Precies. Dus waarom zou ik daar m'n tijd aan verspillenquote:Op zondag 4 mei 2008 18:18 schreef ASroma het volgende:
[..]
waarschijnlijk vertelt diegene toch een of ander nep verhaal daarbij, welcome to the world
true maar het moet eigenlijk ook wel een compleet onbekende zijn om die wedervraag niet te stellen.......quote:Op zondag 4 mei 2008 18:42 schreef Soempie het volgende:
Waarom niet de ander gelijk duidelijk maken dat je niet om een praatje verlegen zit? Als ik dan al antwoord heb gegeven, dan kan die wedervraag er ook wel bij. Ik vind het vooral raar om uitgebreid te vertellen hoe het met je gaat, als de ander je geen reet interesseert.En dan ook nog eens geen wedervraag stellen. Arrogant en bot, ja.
Ik heb het ook niet over doodzwijgen.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
true maar het moet eigenlijk ook wel een compleet onbekende zijn om die wedervraag niet te stellen.......
stel je bent bij een etentje bij je schoonfamilie..... toevalligerwijs kom jij naast die neef te zitten die je eigen geen kloot interresseeert.......toch praat je ermee..... bedoel tjah het is nu eenmaal zo dat je misschien personen tegen komt die je niet liggen ofzo...maar om er dan maar niet tegen te praten. Is gewoon arrogant en bot en wellicht ook iets met autisme ofzo lalala
quote:Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef Vivi het volgende:
Waarschijnlijk zijn die mensen ook niet in jouw geinteresseerd TS, alleen zij hebben wél de skills om beleefd te zijn.
en dát vraag ik me af, waarom mensen dan toch aan mij vragen hoe het met me is, terwijl het ze geen moer kan interesserenquote:Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef Vivi het volgende:
Waarschijnlijk zijn die mensen ook niet in jouw geinteresseerd TS, alleen zij hebben wél de skills om beleefd te zijn.
Zo'n praatje is ook niet bedoeld om je diepste gedachten uit te wisselen. Alsof je alleen maar kunt kletsen als de ander je ook echt werkelijk interesseert. Alsof je altijd maar de diepte in moet met gesprekken. Het is gewoon chit chat, bedoeld om een gesprekje te starten. Dat kun je beleefd afbreken of je kunt zo bot doen als jij doet.quote:Op maandag 5 mei 2008 00:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en dát vraag ik me af, waarom mensen dan toch aan mij vragen hoe het met me is, terwijl het ze geen moer kan interesserengeef ik liever ook geen antwoord, als ze het alleen uit 'beleefdheid' vragen
Ik vind dat redelijk hypocrietals het alleen om het 'bekende 'hoe is het met jou-riedeltje' gaat
ik hèb de skills wel, maar ik vind 't vrij nutteloos, met enige regelmaat
Idd, als ik met iedereen alleen met de laatste theorie op het gebied van quantumfysica mag uitwisselen óf anders mijn klep moet houden wordt het behoorlijk stil denk ik.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo'n praatje is ook niet bedoeld om je diepste gedachten uit te wisselen. Alsof je alleen maar kunt kletsen als de ander je ook echt werkelijk interesseert. Alsof je altijd maar de diepte in moet met gesprekken. Het is gewoon chit chat, bedoeld om een gesprekje te starten. Dat kun je beleefd afbreken of je kunt zo bot doen als jij doet.
érger, op mn hyves blogquote:Op maandag 5 mei 2008 10:16 schreef ASroma het volgende:
oh je bent er zo een die zichzelf echt interressant vind en dit ook nog uitgebreid op een weblog moet zetten
als het vervolgens na de standaardquote:Op maandag 5 mei 2008 10:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo'n praatje is ook niet bedoeld om je diepste gedachten uit te wisselen. Alsof je alleen maar kunt kletsen als de ander je ook echt werkelijk interesseert. Alsof je altijd maar de diepte in moet met gesprekken. Het is gewoon chit chat, bedoeld om een gesprekje te starten. Dat kun je beleefd afbreken of je kunt zo bot doen als jij doet.
Ik heb het goed gelezen en vind je persoonlijk een botte trien.quote:
Dat dus. Van die mensen die alleen "Hee, alles goed?!?!?quote:Op maandag 5 mei 2008 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
8 van de 10 'hoe gaat het met jou, nog wat leuks gedaan..' beantwoord ik dan ook graag, maar ik heb het dan ook over de neppe-huichelachtige shizzlelezen, stelletje Fok!kers
Mensen die mij niet mogen -en die ik niet mag- beginnen geen gesprekje met me. Het is namelijk al duidelijk genoeg dat we daar alletwee niet op zitten te wachten. Als je dan toch zo'n vraag krijgt en er antwoord op geeft, dan vind ik dat net zo huichelachtig. Je kunt net zo goed tegen een muur praten.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
heb het dan ook niet over IEDEREEN, maar over mensen waar je gewoon niets mee hebt, of waarvan je weet dat ze jou eigenlijk niet mogen, of die jij gewoon niet mag (de nieuwe vriendin van je ex bijvoorbeeld)
sorry maar dit kan toch ook gewoon serieus aardig zijn? waarom zo parra gelijk en er iets achter zoeken.....quote:Op maandag 5 mei 2008 11:19 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat dus. Van die mensen die alleen "Hee, alles goed?!?!?![]()
" vragen, omdat ze hopen dat je vervolgens hetzelfde aan hen vraagt zodat ze al hun geweldig interessante verhalen kunnen afsteken waar jij niet op zit te wachten
Een beetje het slag mensen dat zegt: "wat zit je haar leuk!", met de bedoeling dat jij vervolgens ziet dat zij naar de kapper zijn geweest en een nieuw kapsel hebben.
Als ik het leuk vind, zeg ik het wel. Als iets me interesseert, vraag ik het welVerplicht sociaal doen
![]()
hyvesquote:Op maandag 5 mei 2008 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
érger, op mn hyves blog![]()
scheelt vaak ook weer vragen, omdat de mensen die het interesseert het lezen, en de rest, die leest het niet! héérlijk toch!
chit-chat is zó 2003
Je kunt het wel merken of mensen oprecht geinteresseerd zijn in hoe het met je gaat, of dat het enkel sociaal verplichte smalltalk is zodat ze hun eigen verhalen kunnen afsteken, waarin ik niet geinteresseerd ben als ik niks met iemand heb.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:26 schreef ASroma het volgende:
[..]
sorry maar dit kan toch ook gewoon serieus aardig zijn? waarom zo parra gelijk en er iets achter zoeken.....
en dan erbij hoevaak kom je nu mensen tegen waar je eigenlijk geen gesprekje mee wilt hebben? kan niet zoveel wezen, anders heb je best een k-u-t leven
dat is misschien wel waar.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef Vivi het volgende:
Waarschijnlijk zijn die mensen ook niet in jou geinteresseerd TS, alleen zij hebben wél de skills om beleefd te zijn.
Heel herkenbaar, inderdaad voornamelijk bij familie. Het interesseert me echt geen zak wat die oom nu nog steeds doet bij dat vreselijk saaie bedrijf...quote:Op woensdag 7 mei 2008 04:13 schreef sqdtnz het volgende:
Oh, ik heb zo'n hekel aan die smalltalk. Kerst voorop, familie die je een poosje niet hebt gezien... Altijd weer dezelfde verhalen, vaak nog dezelfde verhalen die je vorig jaar ook al hebt verteld...
wat is dat nou weer voor een achterlijke opmerkingquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:11 schreef Liquidootje het volgende:
Ik hoop dan dat je ooit al jouw familieleden kwijt raakt.
kansloos figuurquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:33 schreef Liquidootje het volgende:
Ok dan hoop ik dat je de mindere helft van jouw familie kwijtraakt.
Wat ben jij voor een domme josti? Ik heb gewoon niets met een hoop familieleden, nooit gehad ook. Mis er ook totaal niets aan eigenlijk... Zal bijvoorbeeld nooit geheimen of gevoelens delen met mijn familie, maar wel met sommige vrienden. Maar waarom moeten ze dan meteen verdwijnen? Ik heb met zoveel mensen niks die er in Nederland rondlopen, moeten die dan ook maar verdwijnen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:23 schreef Liquidootje het volgende:
Ik ga liever 1000x iets met vrienden doen. Dat is vrij veel he. Dat is zoiets wensen alsof je helemaal van je familie af bent.
Vind het altijd zo dom dat mensen niet beseffen wat ze wél hebben.
En nu heb ik het ook tegen jou.
Mijn familie boeit me totaal niet, waarom zou ik die oubolligheid en dat saaie gedoe gaan opzoeken? Mijn familie is trouwens sowieso niet zo groot en heb alleen veel contact met ouders en m'n zus. M'n grootouders zijn, op 1 oma na, allemaal al overleden en die ene oma is momenteel zo dement als een deur... Met die grootouders had ik dan wel nog wat, maar ja, die zijn er niet meer. De rest van mijn familie heeft gewoon niets boeiends te vertellen, zal ze ook nooit zelf alles vertellen aangezien ze toch alles "vreemd" en "apart" vinden wat niet binnen hun referentiekader ligt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:14 schreef Liquidootje het volgende:
Wat een kromme vergelijking eigenlijk? Dat van andere willekeurige mensen en die "gruwelijke hekel aan familiedingen en vermijd ze zo hard mogelijk" .
Maar wat dan nog als ze zouden verdwijnen. Je geeft er toch minder om dan Jaapje van de brugklas toch? Geen idee waarom je je zo druk maakt.
Schelden is trouwens nergens voor nodig.
Dat heb ik ook een tijd gezegd... dan staan mensen je ook aan te kijken of je een insect bent en komen niet verder als "oh". Origineel is het overigens wel.quote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Mensen zijn niet echt gecharmeerd van mijn langere tijd gebruikte "ja, ach, kut"
die kant van de familie gisteren weer eens gezien... en wederom tot de conclusie gekomen:quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:59 schreef ASroma het volgende:
hij wil alleen maar aangeven dat het je toch niks zou boeien of ze er nu wel of niet waren op deze wereld
Doe het ook alleen voor m'n paquote:Op maandag 12 mei 2008 12:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ga er dan niet heen ipv wel gaan en dan achteraf zeiken dat je ze niet mist als ze morgen doodgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |