'want nou ja, van mij mag iedereen weten wat ik gedaan heb'quote:Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij een braaf antwoord hoort een brave wedervraag, anders is 't niet braaf.
da's ook een standaard 'einde' jaquote:Op zondag 27 april 2008 16:23 schreef supersayan het volgende:
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dichtquote:Op zondag 27 april 2008 16:26 schreef Tuinboon het volgende:
Volgens mij valt er verder dan niet echt een gesprek te voeren met TS. Waar moeten mensen tegen jou dan wel een gesprek over beginnen dan? Je zegt zelf dat je het niet arrogant van jezelf vindt. Na sorry hoor, maar als je helemaal geen woord wil wisselen met de in jouw ogen ''niet boeiende'' mensen, vind ik dat je dat wel bent.
ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.quote:Op zondag 27 april 2008 16:43 schreef Viking84 het volgende:
Toch knap van TS dat ze zonder ook maar een woord met iemand gewisseld te hebben al weet of ze 'iets met iemand heeft.'
Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?quote:Op zondag 27 april 2008 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, had net mijn OP aangepast, hij was niet volledig.
Zie de zin: (er zijn ook mensen die ik wel mag/die ik nog niet ken)
want inderdaad, als ik je niet ken, kan ik ook geen oordeel vellen
vragen mag altijd, dat heb je net gelezenquote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dus als ik jou tegen kom mag ik je wel vragen wat je dit weekend hebt gedaan?
Ja, dat dus. Net als praten over het weer. Kan me niet voorstellen dat mensen zo erg in het weer zijn geïnteresseerd dat ze erover blijven praten.quote:Op zondag 27 april 2008 16:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik kets de vraag gewoon terug. Geen problemen met hersenloze social talk.
Dat zorgt voor binding tussen mensen.
small talk is ook niet erg, maar mensen waar je niets mee hebt, ga je dan 'maatschappelijk wenselijk' small-talken?quote:Op zondag 27 april 2008 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Wat doe jij, als je net hebt verteld hoe het met je is. Kets je de vraag terug als je denkt 'whatever' ?
Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.
Ik ookquote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat"
Ja, mensen die vragen hoe het gaat en die voordat je je mond open hebt kunnen trekken om een antwoord te kunnen geven alweer de andere kant op kijkenquote:Op zondag 27 april 2008 16:58 schreef crossover het volgende:
Het is wel vervelend dat mensen die vraag stellen terwijl ze het eigenlijk niet in het antwoord geïnteresseerd zijn, daarom geef ik dus gewoon een realistisch antwoord.
Nee, natuurlijk hoef je niet iemand hebben en houden over je heen te krijgen, daar houd ik zelf ook niet van, maar als er iemand in mij geinteresseerd die ik zelf niet boeiend vind, ga ik hem/haar niet afwimpelen door niets terug te zeggen of heel kortaf te doen, dat vind ik gewoon niet sociaal.quote:Op zondag 27 april 2008 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dicht
Ik heb ontzettend leuke en gezellige gesprekken met toffe en gezellige mensen, maar als er iemand op me afkomt waar ik totaal NIETS mee heb en die 'dan maar vraagt' hoe het met me is, dan kan het me ook daarna niet boeien wat die persoon gedaan heeftben geen maatschappelijk werker zeg!
Mensen waar ik niets mee heb wil ik nog wel eens geinteresseerd in zijn. Dan vraag ik uit beleefdheid dus ook hoe het met de ander gaat, maar ben ik zelf ook wel enigzins geinteresseerd in het antwoord.quote:Het gaat hierbij dus om mensen die je wél kent, maar waar je gewoon niets mee hebt / die je niet mag / etc.
Ja? Beter niks zeggen dan onnozele zinnetjes uitkramen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar hoe doe je dat dan op je werk? Als je even niks te doen hebt ofzo, ga je dan gewoon de hele tijd zitten zwijgen?
Ik begin vaak met: 'Ik mag niet klagen,... dus doe ik het ook niet.'quote:Op zondag 27 april 2008 16:23 schreef supersayan het volgende:
Ik sluit altijd af met een goede 'maarja...'
Ik ben het heel erg met je eens. Heb een enorme hekel aan sociaal verplichte gesprekken. Ik ga dus ook niet terugvragen als iets/iemand me niet boeit, dan voel ik me zo achterbaksquote:Op zondag 27 april 2008 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
OP verduidelijkt:
[..]
small talk is ook niet erg, maar mensen waar je niets mee hebt, ga je dan 'maatschappelijk wenselijk' small-talken?
niets mis met een goede stiltequote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar hoe doe je dat dan op je werk? Als je even niks te doen hebt ofzo, ga je dan gewoon de hele tijd zitten zwijgen?
Daar betrap ik mezelf ook heeeel vaak op...quote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergeet overigens vaak de vraag terug te stellen hoe het met de ander gaat![]()
Dit doe ik soms ook weleens, als ik in een baldadige bui ben. 't Is een beetje een 'erop-of-eronder'-moment: als diegene je aankijkt alsof je een moord bekent en niets meer uitbrengt, kan je altijd nog weglopen, maar met sommigen heb je meteen een goed rapport en ontstaat acuut een prachtig gesprek.quote:Op zondag 27 april 2008 19:19 schreef Batsnek het volgende:
"beetje lopen rukken..."
Dan wordt het gesprek óf interessant óf het loopt dood.
Hè jaa, die types met zo'n standaard one-liner...quote:Op zondag 27 april 2008 17:53 schreef ManAtWork het volgende:
Ik begin vaak met: 'Ik mag niet klagen,... dus doe ik het ook niet.'
Daar heb ik ontelbaar veel malen minder moeite mee dan een geforceerd quasi-geinteresseerd 'nog wat leuks gedaan in het weekend'-gesprekje aan te gaan met zo'n zouteloze klega waarvan je weet dat er alleen maar een ellenlange, veel te gedetailleerde en intens spannende verhandeling van een bezoek aan de plaatselijke bouwmarkt uit gaat komen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef mirannie het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2008 09:29 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hè jaa, die types met zo'n standaard one-liner...dan koken de piepers meteen droog.
Moest meteen hier aan denken:quote:Op zondag 27 april 2008 19:19 schreef Batsnek het volgende:
"beetje lopen rukken..."
Dan wordt het gesprek óf interessant óf het loopt dood.
quote:Op zondag 27 april 2008 17:06 schreef soylent het volgende:
Ik zie het als een verplicht nummer waar je soms doorheen moet om tot interessante onderwerpen te komen. Met niet iedereen kun je nou direct in de derde versnelling. Maar ik lijk in ieder geval wel op TS in de zin dat het me geen kont interesseert, dat ik over standaardshit praktisch niet doorvraag, en dat ik het ook binnen 30 seconden weer ben vergeten. Alleen soms is het nodig als 'glijmiddel', dus ik doe wel gewoon sociaal acceptabel. Behalve dat als het kut gaat, dat ik dat mensen ook uitgebreid ga vertellen. Dan moeten jullie er maar niet naar vragen bitches.
Oeehhhhhhhh, freaky.quote:Op maandag 28 april 2008 16:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]Mee eens. Als iemand me vraagt hoe het gaat en die persoon in kwestie mag ik niet echt, dan ga ik ook enorm uitwijden en alles in alle kleuren en geuren vertellen.
Verder ligt het ook enorm aan m'n bui. Als je in september weer in de bus/trein zit naar je (hoor)colleges en onderweg een oude bekende tegenkomt, heb je grote kans dat ze gaan vragen hoe je vakantie was, welke opleiding je nu doet en, als het een dame is dan, hoe het nu in de 'liefde' staat.De éne keer kan ik daar op ingaan en nog proberen een leuke draai te geven aan het gesprek, [b]maar als donderwolken zich samenpakken boven mijn hoofd kun je beter die vragen geeneens gesteld hebben.[/b]
Dan doe niet zo schijnheilig maar zeg gewoon tegen die mensen dat je niet zoveel met ze op hebt, dan houden ze hun mond vanzelf wel.quote:Op zondag 27 april 2008 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom zou ik een heel gesprek hebben met iemand die ik niet leuk (maw. niet boeiend) vind? Omdat het 'maatschappelijk wenselijk" is? Dan heb jij zeker nooit je waffel dicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |