abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58423239
Niemand die hier ook wel eens dat "beurse" gevoel heeft? Zoals eerder beschreven in mijn post?
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:18:18 #202
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58423520
Zou het erg voorbarig zijn als ik me morgen meteen aanmeld bij moeders voor moeders?
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:26:53 #203
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58423654
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:02 schreef LovelyLady het volgende:
Niemand die hier ook wel eens dat "beurse" gevoel heeft? Zoals eerder beschreven in mijn post?
Ja ik, alsof je heel hard op je schede bent gevallen. Dat zijn ook je bekken. Bij mij is dat momenteel het gevoel wat draaien in bed zo erg maakt. In het begin voelde het een beetje als een blauwe plek maar ondertussen is dat wat erger. Morgen de fysio maar eens bellen.

Hoeft overigens niet erger te worden hoor! Maar het is inderdaad een beetje een beurs gevoel.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:28:54 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58423710
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:18 schreef DolleMina het volgende:
Zou het erg voorbarig zijn als ik me morgen meteen aanmeld bij moeders voor moeders?
Volgens mij niet hoor. Gewoon bellen en kijken wat zij zeggen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:37:24 #205
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58423876
Flowerbox, wat spannend!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58424001
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ja ik, alsof je heel hard op je schede bent gevallen. Dat zijn ook je bekken. Bij mij is dat momenteel het gevoel wat draaien in bed zo erg maakt. In het begin voelde het een beetje als een blauwe plek maar ondertussen is dat wat erger. Morgen de fysio maar eens bellen.

Hoeft overigens niet erger te worden hoor! Maar het is inderdaad een beetje een beurs gevoel.
[klaagmode]Vraag me af wat de fysio er aan kan doen, helaas kan ik niet zomaar de fysio even bellen, bij ons moet je echt eerst op doktersbezoek zijn geweest. En op dit moment staat de dokter me niet aan. Zou maandag ook nog naar de tandarts moeten (en evt wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan) maar ook dat ga ik afzeggen. Ben misschien zo opstandig als de pest, maar op het moment wordt ik niet vrolijker van dokters, verloskundigen en tandartsen want ik voel me niet serieus genomen met al mijn klachten.

En dat beurse gevoel is gewoon letterlijk en figuurlijk k*t. Heb het met opstaan en lopen, slapen en omkeren gaat nog wel redelijk. [klaagmode]

Gelukkig ging het nog wel goed bij de kinderboerderij, ik had laatst een step bij de bart smit gekocht voor een tientje en nu gegeven aan zoonlief, kind weer blij, moeders weer blij, vriend blij en weer een zooitje foto's gemaakt. En toch even lekker langs het IJsselmeer gelopen en de hertjes bij de kinderboerderij gevoerd.

Sorry voor de lap tekst weer...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2008 21:46:05 ]
pi_58425202
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 08:53 schreef marit1978 het volgende:
hier vorige keer wel gedaan hoor (besproken met vk dus)... sex kan zolang je vliezen gewoon intact zijn!
Tenzij er redenen zijn (en dat had je van de vk allang gehoord) om dat 'goedje' in sperma (prostaglandinen) even buiten je lichaam te houden.
(voortijdige ontsluiting bv)
Is sowieso wijzer... sperma buiten je lichaam houden... Je wordt er zo dik van.
pi_58425369
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wie weet er hoe snel je kunt uitdijen als je zwanger bent van de 2e? Nu toch nog niet?!
Zullen de darmen en mijn eigen speklaagje wel zijn lijkt me.
Zelfs al vóór het uitblijven van je menstruatie! Was voor mij een reden om een test te doen destijds (om het uit te sluiten voor ik naar de dokter ging met een 'opgezette' buik! ) Het is mij als volgt uitgelegd: je lichaam herkent de 'zwangerschapsstand' en je spieren -die al eens uitgerekt zijn- gaan sneller weer in die stand staan. Bereid je er maar op voor: deze buik wordt ook dikker dan bij de vorige! (Om nog maar te zwijgen over het eigen leven dat je navel gaat leiden bij een derde! )

Infasie 2009 zwangeren bespeur ik! Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren!
pi_58425507
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:59 schreef Llewella het volgende:
Hij haalt dan ook aan dat het idee dat zijn ouders sex hebben niet echt fijn is, dus dat de kleine misschien ook later een 'trauma' krijgt als we het doen zolang die kleine nog in de buik zit.
"Papa, het deed heel erg pijn toen je met je piemel tegen mijn fontanelletje drukte"
pi_58426632
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zelfs al vóór het uitblijven van je menstruatie! Was voor mij een reden om een test te doen destijds (om het uit te sluiten voor ik naar de dokter ging met een 'opgezette' buik! ) Het is mij als volgt uitgelegd: je lichaam herkent de 'zwangerschapsstand' en je spieren -die al eens uitgerekt zijn- gaan sneller weer in die stand staan. Bereid je er maar op voor: deze buik wordt ook dikker dan bij de vorige! (Om nog maar te zwijgen over het eigen leven dat je navel gaat leiden bij een derde! )
Klinkt ook wel logisch eik. Ik denk dat ik een megabuik krijg. Bij Kim droeg ik "naar binnen".En had ik heel lang een kleine buik. Merk het vanzelf wel.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 07:49:04 #211
105850 Fuente
mamamuts
pi_58430176
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:02 schreef LovelyLady het volgende:
Ja ik heb daar bij Sara heel erg last van gehad en het begint nu ook te komen. Bij mij kwam het van een irritatie van de banden, die op het schaambot zitten. Op het laatst kon ik bijvoorbeeld niet meer goed omrollen, omdat je dan je benen iets uit elkaar moet doen, en dat deed mega veel pijn. Of een trap af, ook vreselijk, terwijl omhoog wel goed ging. Je kan er weinig tegen doen, behalve erop letten dat je bij dingen als opstaan, omdraaien in bed enz. je je knieeen zo dicht mogelijk bij elkaar houdt op het moment van kracht zetten. En slapen met een (borsvoedings)kussen tussen je benen is dan ook erg lekker!

DolleMina, je kan je juist beter zo vroeg mogelijk aanmelden! Zo kun je de volle 10 weken plassen voor MvM!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58431010
Een hoop geschreven de afgelopen dagen!
Ik heb even niet de tijd om op iedereen te reageren, afgelopen dinsdag zijn wij getrouwd en sindsdien nog niet echt achter de computer geploft

Ik zag in ieder geval Mefke en Dollemina hier, gefeliciteerd!
Marie met een goede echo!
Lunastar met een mooie echo

En verder even voor Silmarwen, Mammietje, Grijs en Llwella een voor de "klachten"
pi_58431091
Mrien nog van harte gefeliciteerd! Hebben jullie een mooie dag gehad?
Niet op honeymoon?

Ik meld me ook gelijk maar weer: volgens mij duurt het bij mij niet heel lang meer. Ik heb het idee dat ik een beetje een soort van weeën heb .
En ik ben alleen thuis.....spannend!
Maar ja we zien wel.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58431134
Spannend Flowerbox!
Alvast een voor je

We hebben een hele mooie dag gehad! Echt helemaal super! Honeymoon lijkt ons niet zo handig, moet nog genoeg in huis gebeuren qua babykamer e.d. en het liefst gaan we dan toch ver weg..en dat gaat toch vrij slecht als je niet meer mag vliegen..
Maar we maken het gewoon gezellig deze dagen en gaan dit weekend lekker met de babykamer bezig
pi_58431193
Oehh spannend flowerbox!!
paar voor de zekerheid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:17:59 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58431275
flowerbox, spannend
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_58431294
Flowerbox wat spannend!
pi_58431401
Spannend Flowerbox, succes

Mrien gefeliciteerd
pi_58431411
Mammietje mijn bevalling liep heel voorspoedig totdat er met het persen bleek dat Kaith een sterrenkijkertje was en niet de laatste draai kon maken. Thuis blijven was geen optie dus naar het zeikenhuis met persweeen die achter elkaar doorgingen en volledige ontsluiting en een beeb die helemaal klem zat en niet meer naar achter of naar voor kon. Uiteindelijk is ze na 11 uur geboren met een pomp, ruggenprik en wee-opwekkers, pomp en na in het vruchtwater gepoept te hebben.

De ruggenprik is (1e) is scheef gezet en heeft dus een zenuw heel diep in mijn ruggenmerg beschadigd en die heeft de tijd nodig om te herstellen want operabel is het niet. Het zit te diep. Daardoor heb ik links vanaf net boven mijn navel tot aan mij dijbeen geen/sterk verminderd gevoel in en uitwendig. Uitwendig is het geen gevoel en inwendig een heel klein beetje. Ook heb ik daardoor uitval in mijn linkerbeen en als ik zit voel ik bijvoorbeeld niet dat ik op mijn linkerbil zit. Mijn zitknobbel daarintegen is supergevoelig. Mijn rechterkant is dus hypergevoelig en daar voel ik alles drie keer zo sterk. Ik kan bv nog steeds niet zitten op mijn zitknobbel dus heb ik erachter leren zitten met hulp van fysio. en bekkenbodemspeciialist.

Voor een pomp ben ik verdoofd en geknipt alleen de knip is gezet aan de verkeerde kant dus scheurde ik uit tot een subtotaal en had daardoor geen controle over mijn blaas. Gelukkig wel over het ontlasting deel. Mijn blaas was voor deze zwangerschap net terug naar 30 procent werken en 70 procent niet werkend en werkt nu helemaal niet meer. Ik ben met recht een TenaLady op dit moment. Alle onderzoeken en artsen hebben twee jaar hersteltijd gegeven en daarna ook daarop afegstemde anticonceptie gekregen die zoals we kunnen constateren niet werkte hier...

Mijn kraamtijd was dus ook liggend in bed 10 dagen eer ik alleen kon douchen op twee benen en ik had ook 50 hechtingen en ik was helemaal rondom vanuit mijn liezen tot aan mijn liezen zwart met bloeduitstortingen die in februari pas begonnen te trekken (7 november) bevallen. Al die tijd stond ik onder extra controle bij de gyn. en sinds ik weer enigzins in staat was iets zelf te doen na nog gezinshulp in huis gehad te hebben naar de verlengde kraamzorg ben ik 3 dagen per week naar de fysio gegaan en die hebben me uiteindelijk doorverwezen naar het bekkenbodembehandcentrum Midden Holland waarbij je inwendige en uitwendige therapie krijgt om je zenuwen weer proberen aan te slingeren. Mocht dit niet meer gebeuren dan is het blaastechnisch nog mogelijk via een hersteloperatie. Nu hebben wij dit cadeautje gekregen en zijn we nog in overleg over hoe te bevallen. Liefst zou ik vaginaal bevallen maar dan een garantie wil dat het goed loopt en dan echt genieten en volgens de artsen en behandelaars op dit moment kan een ks ook qua bekkenbodem nog genoeg schade aanrichten dus nu zijn ze in overleg onderling en als ze dan nog twijfelen gaan ze naar het LMC om academisch te overleggen. 28 mei hebben we een uitslaggesprek om het zo maar te noemen.

Door deze problemen heb ik Kaith pas na 7 dagen zelf een pamper verschoond en iedereen had haar al in bad gedaan en verschoond en dergelijke en toen kwam ik pas na een maand voor het eerst haar zelf in bad stoppen. Dat vond ik niet erg maar wel niet erg leuk om zo toe te moeten kijken. Het was wel mijn hummel en de papa, oma's deden het met liefde en gelukkig haalde de kraam en gezinshulp alles naar onze slaapkamer dus alles gebeurde wel in mijn zicht maar aangezien ik niet kon staan of zitten en liggend sommige dingen nu eenmaal echt niet gaan heb ik niet echt heel erg genoten van mijn kraamtijd. Klink ik nu heel erg zeurderig???

Sorry voor het megaverhaal.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58431508
Oeh Flowerbox, zet hem op!
Het mag inmiddels ook echt wel!

pi_58431541
jeetje mibos, wat een verhaal
ik kan me haast niet indenken waarom je nog angst hebt voor een keizersnee

voor flowerbox !!!!!
zet 'm op !
pi_58431565
Mrien van harte met je huwelijksdag nog en Flowerbox wat spannend.
pi_58431614
Marit omdat ik ergens een zwijmelbeeld heb om in augustus na twee weken lekker buiten te lopen met mijn hummel en dreumesje en ik er niet blijvend invalide aan wil blijven. Ik krijg niet de garantie dat een ks geen schade extra aanricht en een normale bevalling ook niet. Maar van een normale bevalling knap je over het algemeen sneller op als van een ks. Eigenlijk is het zoeken naar de beste weg maar mocht er nu de 28e uitkomen dat het hun het beste lijkt en ks dan leg ik me er ook wel bij neer dan ga ik daar ook niet tegenin.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:44:58 #224
105850 Fuente
mamamuts
pi_58431776
Mibos wat een vreselijk verhaal ik hoop zo dat het dit keer beter zal gaan meis

Flowerbox, wat spannend! Zet 'm op
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58431827
Nou daar teken ik ook voor hoor voor een beter verloop en natuurlijk gaan we daar ook helemaal voor.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:02:30 #226
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58432109
alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!!

Flowerbox, spannend!!!

Mibos, ik duim voor een prettigere bevalling voor je!

Vanacht heel de nacht weeënachtige gevoelens gehad, verloskundige is vanochted geweest, de baby is al heel ver ingedaald, mijn liezen branden ook erg ervan.
Maar er zit een klein beetje ontsluiting maar opzich niks zorgwekkend, gewoon afwachten of het erger wordt.
Kan goed nog gewoon een aantal weken duren hoor, valt niks over te zeggen, ik hoop zelf dat het nog tot minimaal 37 weken duurt ondanks de ongemakken nu, dan kan ik thuis bevallen.

Ben 33 weken en 3 dagen zwanger
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:03:21 #227
54772 Silmarwen
pi_58432124
Mibos, je klinkt helemaal niet zeurderig zeg. Wat een verhaal... Poehee. Ik hoop dat het deze keer een stuk beter gaat, maar dat zal wel. Veel slechter kan het ook niet echt gaan volgens mij.
En het lijkt me een moeilijke keuze ja, natuurlijk of een keizersnee. Als je maar goed wordt begeleid in het kunnen maken van de keuze.

Het idee van een keizersnee komt hier ook steeds dichterbij omdat Leeloo maar niet wil draaien. Ik heb besloten dat ik onder geen beding een stuitbevalling wil, er kleven teveel risico's aan voor de baby en voor mij.

Flowerbox, spannend! Het zou ook wel eens tijd worden he. Kun je je man/vriend of iets niet bellen trouwens omdat je alleen thuis bent?
pi_58432233
Oeh KD, inderdaad te hopen dat de uk nog even blijft zitten!
Klinkt niet alsof je 42 weken gaat halen
pi_58432309
Wat een verhaal Mibos. Ik hoop voor je dat het dit keer allemaal heel soepel verloopt en je vele dagen eerder je kleine zelf een schone pamper kunt geven

Kd, nog 3,5 week rekken dyus moet lukken!

Een stuitbevalling ben ik ook een beetje huiverig voor, maar aan de andere kant word ik ook niet blij van het idee ruggeprik...ik hou gewoon niet van vedovingen *ril*
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:16:14 #230
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58432351
haha nee, overtijd lopen gebeurd deze keer denk ik niet.
bla_bla_bla, dat zei mijn verloskundige ook al, die weet hoe graag ik thuis wil bevallen dus die riep al, ik wil je de komende 3.5 week niet zien buiten spreekuur, houdt die kleine meid maar binnen.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:23:01 #231
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58432465
Zo, ik heb het aanmeldingsformulier naar MvM ingestuurd. Ik hoop dat ze snel contact met mij opnemen.
Ik doneer normaal bloed, maar ja, dat mag nu eenmaal niet als je zwanger bent. Dan maar wat anders doneren...

Ik heb vannacht slecht geslapen, om twee uur viel ik pas in slaap en ik was om zes uur alweer wakker. Zo word je wel moe, ja...

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 02-05-2008 15:56:15 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:23:15 #232
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_58432470
quote:
Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen
Meneer en mevrouw Asics zijn op 02 juli 2008 uitgerekend

[ Bericht 11% gewijzigd door Asics op 02-05-2008 12:12:59 ]
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_58432882
Alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd
Mrien nog gefeliciteerd met je bruiloft, hopelijk was het een dag om nooit te vergeten?! (of hebben jullie het vrij simpel gehouden)

Flowerbox, spannend joh!!! Hopelijk gaat alles voorspoedig en mag je de kleine hummel snel in je armen sluiten! Sterkte

KD, hopelijk blijft die kleine nog even zitten hoor! Ook voor jou sterkte en hou ons op de hogte Heb je nog advies gekregen om het rustig aan te doen of andere adviezen of gewoon doen wat je altijd doet?

Mibos wat een vervelende ervaring heb je achter de rug zeg. Zo'n bevalling gun je niemand, hopelijk wordt het deze keer niet zo'n rampenplan zodat je snel en fit weer lekker naar buiten kan en je kan genieten van de kleine.

De rest die ik vergeten ben

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2008 11:47:24 ]
pi_58433703
Zo, vriendje is vandaag werken dus heb net mijn inimini voortuintje een beetje kunnen opknappen zonder dat me alles uit handen genomen word
Zometeen nog aan de voorkant de ramen wassen en daarna de badkamer een kleine beurt geven.
Heel lief hoor, mannen die bezorgd zijn en niet willen dat je teveel doet , maar heeel soms is het beter voor je rust achteraf als je wel t eea mag doen
pi_58435358
hihi, goed dat je je kans gegrepen hebt BlaBla !

ik ben hier trots op mezelf dat ik V. juist wel dingen laat overnemen...m.n. het tillen van ilse zodra die kans er is!
Jemig, dat gaat nog wat worden !

Flowerbox...hoe is 't !?
KD, ik hoop dat het niet al te lang meer duurt...maar toch nog wel even 3weekjes !

Mibos, ik snap qua overwegingen best wel wat je bedoelt hoor..
maar ik zou wederom een natuurlijke bevalling zó eng vinden !
Gelukkig sta je niet helemaal alleen in de beslissing, ik hoop dat je je kunt vinden in hun advies straks!
pi_58436149
Mibos, wat is dat toch een heftig verhaal!! Ik hoop zo dat deze bevalling wel goed verloopt!
Forever yours, forever mine, forever ours...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 14:44:26 #237
640 snoopy
peanuts
pi_58436205
Flowerbox, hoe'st nu?
Voor de zekerheid een paar:
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 mei 2008 @ 14:52:07 #238
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58436327
LovelyLady, ik moet rustig aan doen en mag niet te veel lopen, wel gewoon mijn dagelijkse dingen doen maar geen boswandeling bv. ;0

Thnx all!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:06:15 #239
54772 Silmarwen
pi_58437560
KD, doe je rustig aan!

Mijn bloeddruk was vorige keer 147 (niet 142 dus ) over 82, vandaag 142/86 dus ik moest bloed gaan prikken en woensdag krijg ik de uitslag over eventuele verhoogde leverwaarde blablabla wat op zwangerschapsvergiftiging kan duiden. Let's hope not.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:58:39 #240
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58438474
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:47 schreef Llewella het volgende:
Iemand nog een trukje om m'n bekken weer terug te knakken?
Ik liep naar zolder, keek naar de rol tapijt, en het schoot spontaan in me rug/bekken
Niet heel erg pijnlijk maar wel lastig, zeker met lopen, en alsof ik een beetje doorzak bij bepaalde bewegingen.
Heb al geprobeerd diverse houdingen aan te nemen maar het 'knakt' niet terug.
Weet niet of je al antwoord had: Wat mij enorm hielp in deze is een oefening die ik van mijn Mensendieck terapeute kreeg. Op je rug gaan liggen met opgetrokken knieen. Je voeten staan vrij dicht bij je. Dan laat je langzaam je knieen naar beneden zakken, met je voeten tegen elkaar. Probeer ze zover mogelijk te laten zakken. Bij mij hoorde je het dan soms echt *knak* terug schieten. Deze oefening moest ik elke avond doen. Heerlijk vond ik het. Maanlief moest soms wel even assisteren met het naar beneden duwen van mijn knieen. Wel met beleid natuurlijk, en beide kanten evenveel laten zakken.

Hopelijk heb je er wat aan....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58439784
Dollemina; van harte gefeliciteerd en welkom!

Mrien; van harte gefeliciteerd nog!

flowerbox, spannend hoor, zet hem op!!

KD; sterkte en rustig aan, dat die kleine maar netjes tot 37 weken mag blijven zitten!

Mibos; wat een rot verhaal! Klinkt erg heftig!!! Hopelijk gaat het deze keer stukken beter!

Bla; idd Ik verplaatste eergisteren de frituurpan, maar volgend vriendlief is dat al te zwaar

Enne thanks voor de tips over m'n bekken.
Intussen gaat het gelukkig stukken beter, vandaag is het er beetje bij beetje uitgetrokken, maar schoot het toch ook weer naar de voorkant afentoe, maar niet blijvend.
Heb toch even de VK gebeld, de huisarts is echt een drama met bellen, dus VK toch maar geprobeerd. (Normaal zou ik er niet eens voor bellen, gaat vanzelf wel over Maar nu voelde het toch zwaarder/kwetsbaarder zeker met die kleine erbij).
Kreeg allerlei tips, en opletten met overbelasting, en opletten met holle rug.
Maar godszijdank dat het vandaag weg is gaan trekken! Ik had echt zoiets van als dit aan blijft houden tot het end heb ik niet eens de kracht die kleine eruit te persen! Had ook al allerlei houdingen aangenomen om het proberen te laten knakken, en gisteren massage gehad.
Merk gewoon dat het voor me lichaam nu toch echt wel naar het end aan het lopen is, ook meer druk naar beneden toe, en ik voel me nog zo van ik ben nog net zo fit als voor de zwangerschap Of althans die verwachting heb ik dan, nog niet helemaal beseffend denk dat het nu toch best wel op gaat schieten (Morgen 32 weken alweer).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58439804
Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven! Bedankt!

Manlief is inmiddels ook al thuis dus dat is wel fijn.
Weeen komen nu behoorlijk snel achter elkaar met 8 min ertussen.
We zullen zo even de vk gaan bellen.

Groetjes!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58439834
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:11 schreef flowerbox het volgende:
Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven! Bedankt!

Manlief is inmiddels ook al thuis dus dat is wel fijn.
Weeen komen nu behoorlijk snel achter elkaar met 8 min ertussen.
We zullen zo even de vk gaan bellen.

Groetjes!
Oehw, dat klinkt wel erg spannend!

En gelukkig manlief thuis, dus het kan beginnen!

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58439905
oehh dat gaat de goede kant op flower!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58439940
Ha Flowerbox! Dat klinkt als het echte werk
Zet hem op!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:22:06 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58439949
Zet hem op fb!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:56:13 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58440507
Spannend flowerbox , zet 'm op
pi_58440716
joehoeeee

zet 'm op !!!!!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:23:01 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58440932
Flowerbox Wat spannend!!!
Sterkte
Lekker douchen!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:33:34 #250
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58441132
Zet hem op, Flowerbox!
  Jubileum moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 19:44:03 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58441359
Succes Flowerbox
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58441488
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef KD-fotografie het volgende:
Vanacht heel de nacht weeënachtige gevoelens gehad, verloskundige is vanochted geweest, de baby is al heel ver ingedaald, mijn liezen branden ook erg ervan.
Maar er zit een klein beetje ontsluiting maar opzich niks zorgwekkend, gewoon afwachten of het erger wordt.
Kan goed nog gewoon een aantal weken duren hoor, valt niks over te zeggen, ik hoop zelf dat het nog tot minimaal 37 weken duurt ondanks de ongemakken nu, dan kan ik thuis bevallen.

Ben 33 weken en 3 dagen zwanger
Pff..hoop dat je kleintje nog even blijft zitten! 't is nu nog wel wat te vroeg...
Rustig aan doen dus maar!
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:03 schreef Silmarwen het volgende:
Het idee van een keizersnee komt hier ook steeds dichterbij omdat Leeloo maar niet wil draaien. Ik heb besloten dat ik onder geen beding een stuitbevalling wil, er kleven teveel risico's aan voor de baby en voor mij.
Hier hetzelfde, stuitbevalling zie ik ook echt niet zitten..maar keizersnede lijkt mij/ons ook niet echt wat
Hopelijk draaien ze nog!
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:45 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien nog gefeliciteerd met je bruiloft, hopelijk was het een dag om nooit te vergeten?! (of hebben jullie het vrij simpel gehouden)
Om kwart voor 4 getrouwd, daarvoor foto's gemaakt, man of 30 aanwezig, daarna receptie en aansluitend diner met 15 man. Relatief klein dus, maar wel heel gezellig en helemaal zoals we het zelf wilden!
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:06 schreef Silmarwen het volgende:
KD, doe je rustig aan!

Mijn bloeddruk was vorige keer 147 (niet 142 dus ) over 82, vandaag 142/86 dus ik moest bloed gaan prikken en woensdag krijg ik de uitslag over eventuele verhoogde leverwaarde blablabla wat op zwangerschapsvergiftiging kan duiden. Let's hope not.
Kun je beter tegen jezelf zeggen
Pff...zit je niet mee, hoop dat de uitslagen meevallen
Nog steeds nergens last van?
pi_58441495
Vergeet ik Flowerbox nog..
Succes!!!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:54:15 #254
54772 Silmarwen
pi_58441596
Mrien, helemaal vergeten! Gefeliciteerd

En behalve dat ik dood en doodmoe ben enzo heb ik nergens last van, in ieder geval geen zwangerschapsvergiftigings symptomen. Mijn enkel houden ietsjes meer vocht vast maar dat is normaal tijdens de zwangerschap.

Flowerbox woohoo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:04:04 #255
4177 Jojogirl
pi_58443061
Gefeliciteerd met je huwelijk mrien

KD, dat klinkt wel alsof er al wat op komst is. Hopelijk kan je je kleintje nog wel even binnenhouden, buitenspelen kan nog lang zat.

Mibos, wat een heftig verhaal. Ik hoop voor je dat het deze keer heel anders gaat verlopen.

En sterkte voor iedereen met kwaaltjes, klein of groot
Sommige dingen zijn misschien erger dan andere, maar dat neemt niet weg dat je van allebei de categoriën flink kan balen bij tijd en wijle.

Oja, mag ik nog even klagen dat ik om de één of andere reden geen leuke neutrale babykleertjes kan vinden...
Ik houd gewoon niet van neutraal ofzo, die kleurtjes zijn allemaal zo saai.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jojogirl op 02-05-2008 21:10:33 ]
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 21:23:52 #256
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_58443419
22 september 2008: DevilsChase . Stiekem hier posten en het mij niet vertellen he!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_58443793
Mefke en Dollemina gefeliciteerd!
Zet hem op Flower!

Bij de hoeveel weken voelde jullie bij jullie eerste zwangerschap het babietje? Ik ben nu 14 wkn + 5 dgn en ik denk af en toe dat ik iets voel, maar het zouden net zo goed mijn darmen kunnen zijn
dacht gisterenavond ook plopjes te voelen, maar ik heb geen idee of iemand het nu al van 'buiten' zou kunnen voelen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58443931
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:42 schreef geppie het volgende:

Bij de hoeveel weken voelde jullie bij jullie eerste zwangerschap het babietje? Ik ben nu 14 wkn + 5 dgn en ik denk af en toe dat ik iets voel, maar het zouden net zo goed mijn darmen kunnen zijn
dacht gisterenavond ook plopjes te voelen, maar ik heb geen idee of iemand het nu al van 'buiten' zou kunnen voelen
Ik voelde hem met 22 weken. En het begon inderdaad met plopjes.
Mijn vriend kon hem toen ook meteen voelen.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:29:08 #259
105850 Fuente
mamamuts
pi_58444882
Hier hetzelfde als Kaar, ik had m'n placenta aan de voorkant, voelde Saartje rond 22/23 weken en het was toen ook meteen te zien (bewegende buik) en te voelen van de buitenkant!
Sara
Merel
Ukje
pi_58445571
Mibos, heftig verhaal. Herken er wel veel van, maar gelukkig is het meeste blijvende 'letsel' mij bespaard gebleven. Het enige dat ik er zelf (bij de 2e) aan over gehouden heb, is een verzakking, maar Goddank -en wonder boven wonder- tot nu toe niet incontinent. Hoop dat dat zo blijven mag na deze bevalling. Ik baalde een beetje dat ik bij de komende curretage na de bevalling onder narcose moest i.p.v. een ruggeprik (omdat het manueel gedaan wordt), maar na jouw verhaal heb ik daar ineens een stuk meer vrede mee. Dat je kraamtijd zo verpest is, is inderdaad heel naar. Dat krijg je nooit meer terug. Herken ook je hoop / wens naar een 'normale' bevalling, zonder problemen en met een snel herstel. Misschien tegen beter weten in, maar het is een houvast he? Wat vind je (als ik het vragen mag) het ergst; de gevolgen van de ruggeprik of de blaasproblemen? En heb je er ook psychisch een opdonder van gekregen, de angst dat je 'zomaar' wat overkomen kan? (Ik wel dus.)

Silmarwen, dat klinkt eng. Goed dat ze je meteen zo serieus nemen en er meteen werk van maken.

KD, doe ff normaal he?! Binnen houden voorlopig hoor. Netjes op je beurt wachten.

Lekkere horrorverhalen voor alle nieuwe mama's-in-spe...

Flower... Kom maar op met dat verse babytje!

Ik voel me inmiddels een bezienswaardigheid. Vandaag zonder jas naar het winkelcentrum, maar hoeveel mensen er wel niet naar je buik staren of je erover aanspreken! De buik is trouwens weer verder gezakt, als ie nog een klein stukje verder zakt, heb ik straks weer een taille en kan ik weer een riem om! Hier is steeds meer 'geregeld' wat er nog op de actiepuntenlijst stond, dus daar krijg ik wat meer rust in. Nog steeds veel harde buiken die soms best serieus lijken en er speelt ook vele malen op een dag door mijn hoofd "als de vliezen nu breken dan...". Ga ook dagelijks zo'n beetje de opties voor de kinderoppas langs. Alsof ik al bijna uitgerekend ben! Mag dinsdag pas officieel, maar ja, de vorige 2 kwamen ook met 38 en 38.4 weken.
Soms speelt er bij mij behoorlijke angst voor de bevalling op. Stomme is dat ik dat de 1e bevalling niet zo had, toen liet ik het maar op me af komen. Maar weet nu wat er allemaal mis kan gaan en dat er voor mij sowieso wat extra's in het verschiet ligt. Maakt het wel erg spannend.
pi_58450597
Ohw ik ben zo blij dat ik weer normaal kan lopen! Wat een zegen dan inene!!!
Ben er inmiddels alleen wel achter dat ik dus niet te lang achtereen moet zitten.

Geppie; ik was er heel vroeg bij; 12w 4d, toen voelde ik de eerste plopjes. En vanaf 14 weken werd het steeds duidelijker.
Toen kreeg ik al van een enkeling te horen van kan niet, zullen de darmen wel zijn, maar ik kon het duidelijk onderscheiden en klopt ook met het gevoel wat later over is gegaan in duidelijkere bewegingen/getrappel.
En ik kon het ook horen als ik met de angelsound luisterde en dan gelijktijdig beweging voelde met de geluiden van verschuivingen, en dat was echt vroeg al heel duidelijk.
(En dan ligt de placenta ook nog aan de voorkant, dat wordt een stevige meid die op kickboxen gaat ).

Dat mijn vriend het kon voelen kwam echter wel veel later. Vanaf 20 weken zo'n beetje dat hij dacht afentoe wat te voelen maar het naar zijn zin te zacht was, en vanaf 23 weken pas duidelijker.
Amber Mae
pi_58450644
Mibos, jeetje, wat een verhaal. Sterkte met wachten tot de 28e.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:59:25 #263
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58451438
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 23:00 schreef Mammietje het volgende:
Lekkere horrorverhalen voor alle nieuwe mama's-in-spe...
Ja, dank je, die worden erg gewaardeerd...

Is het kindje van flowerbox er al? Of heb ik wat gemist?
pi_58452097
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:59 schreef DolleMina het volgende:

Is het kindje van flowerbox er al? Of heb ik wat gemist?
Misschien wel, maar het is hier nog niet gemeld

Vanmorgen bij de chiropractor geweest. Klachten komen inderdaad grotendeels van ischias, maar mijn bekken blijkt ook aardig instabiel te zijn.
Nuja, dat was te verwachten met mijn hypermobiele lijf. Gaat wel weer over
Alleen nu moet ik recht zitten en niet met mijn benen over elkaar of gekruist en dat is héél lastig!
Ik ben nu net 5 minuten achter de PC en heb al 3 keer mijn benen weer van elkaar af of achter elkaar weg moeten halen
  zaterdag 3 mei 2008 @ 11:57:20 #265
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58452124
Ik hoop wel dat flowerbox d'r kindje er al is, maar dat ze (logisch natuurlijk) nog geen tijd heeft gehad om dit te melden! Voor de zekerheid, al hoop ik dat dit niet nodig is:
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 3 mei 2008 @ 20:43:48 #266
100412 mefke79
komt goed!
pi_58459923
Lekker rustig hier. Iedereen in de zon aan het genieten? Hier gaat alles goed, zolang ik maar een beetje blijf eten om de paar uur, dan word ik niet misselijk.
Even een praktische vraag. In welke week is ongeveer het eerste bezoek aan de verloskundige?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_58459973
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 20:43 schreef mefke79 het volgende:

Even een praktische vraag. In welke week is ongeveer het eerste bezoek aan de verloskundige?
Ligt aan je verloskundige, maar meestal ergens tussen 7 en 12 weken.
Bij mij 12
  zaterdag 3 mei 2008 @ 21:06:46 #268
100412 mefke79
komt goed!
pi_58460382
pff, dat duurt nog lang. Ik had (heb) het plan om het pas 'wereldkundig' te maken als ik het eerste bezoek (met echo) gehad heb. In het slechtste geval dus nog 7 weken mijn mond houden...Nou ja, binnenkort maar eens mailen naar de verloskundige, dan hoor ik het wel.
pi_58460430
Mefke, ik heb de 20e de eerste afspraak. En daarna hopelijk snel een echo.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 21:48:36 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_58461197
Ingrid, hoe gaat het eigenlijk met het zoeken naar een baan? Wat zei het schuldgebeuren van je zwangerschap (of weten die het nog niet?) Krijg je nu extra steun?

(En een vraag die je wellicht niet op prijs zult stellen, maar waar ik erg benieuwd naar ben, hoe krijg je het voor elkaar om van geld van de schuldsanering een wii fit te kopen?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 mei 2008 @ 21:54:53 #271
640 snoopy
peanuts
pi_58461295
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 21:48 schreef Troel het volgende:

(En een vraag die je wellicht niet op prijs zult stellen, maar waar ik erg benieuwd naar ben, hoe krijg je het voor elkaar om van geld van de schuldsanering een wii fit te kopen?)
Ik spreek vast voor mijn beurt, maar volgens mij gaat jou dat niks aan
pi_58461447
Het gaat eigenlijk niemand wat aan. Maar ik/we had al het idee dat die vraag zou komen. Dus ik beantwoord hem toch wel.
Ik verdien al maanden, waarschijnlijk wel meer dan een jaar, dat weet ik niet meer, bol.com bonnen door enquetes online in te vullen. Dus zo heb ik gespaard voor de wii fit.

En het geld wat we krijgen is het weekgeld, vrij te besteden. Is het op, dan heb je pech. Daarvan kunnen we soms iets sparen. De ene week heb je immers meer boodschappen nodig dan de andere week.

Ik heb nog geen werk gevonden. Ben niet heel druk op zoek, maar kijk gewoon rond en hoef het iig van schuldsanering niet.
De zwangerschap vinden ze ok. Hoe bedoel je extra steun?
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:04:21 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_58461455
Ik ben gewoon benieuwd Het kan best zijn dat er een vakantiebonus is geweest ofzo, weet ik veel, maar ik heb nog nooit in de schuldsanering gezeten en heb dus geen idee wat de regeling daar is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:07:51 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_58461500
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het gaat eigenlijk niemand wat aan. Maar ik/we had al het idee dat die vraag zou komen. Dus ik beantwoord hem toch wel.
Ik verdien al maanden, waarschijnlijk wel meer dan een jaar, dat weet ik niet meer, bol.com bonnen door enquetes online in te vullen. Dus zo heb ik gespaard voor de wii fit.

En het geld wat we krijgen is het weekgeld, vrij te besteden. Is het op, dan heb je pech. Daarvan kunnen we soms iets sparen. De ene week heb je immers meer boodschappen nodig dan de andere week.

Ik heb nog geen werk gevonden. Ben niet heel druk op zoek, maar kijk gewoon rond en hoef het iig van schuldsanering niet.
De zwangerschap vinden ze ok. Hoe bedoel je extra steun?
Ik ben blij dat je mijn vraag beantwoord, ik bedoelde hem niet verkeerd. En die bonnen via NIPO en dergelijke zijn altijd erg leuk ja Wat betreft meer steun: twee kindjes kosten meer geld dan een kindje en je zult (neem ik aan) de babyuitzet weer compleet moeten krijgen. Krijg je daarvoor extra bijdrage of moet je dat ook allemaal van je weekbudget doen? Of wordt dat budget echt pas verhoogd als de kleine er daadwerkelijk is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58461581
Oh zo. Vakantiegeld mag je niet houden. Overwerk kan 50-50. Dat horen we nog. Binnenkort moet Djeez veel overwerken, dus dat zou mooi zijn.

Gelukkig hebben we veel spullen van Kim. Kim gaat van de zomer over naar een groot bed. (bed is van mijn zusje geweest, paar jaar gebruikt) Dus ledikant is dan vrij. Dus hebben we geen grote uitgaven. Er moet alleen een kledingkast komen. En dan verder verven en wat accessoires.
Wat ik wel zat te denken hoe ik in godsnaam boodschappen moet doen met Kim en baby. Maar nog tijd genoeg om daar over na te denken.
pi_58461601
Een extra bijdrage is nog niet zo duidelijk of dat nou kan of niet. Dat ga ik zeker nog navragen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:13:46 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_58461602
Baby in draagdoek en Kim in de wagen? Of zo'n plankje aan de wagen waar Kim op staat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 3 mei 2008 @ 22:17:26 #278
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_58461668
Wel is het zo dat ze elke maand opsplitsen in vijf weken, terwijl de meeste maanden maar vier weken hebben. Kortweg houdt dit in dat je acht weken weekgeld opspaart op jaarbasis, en dit mag je gebruiken voo iets extra's. Vakanties, cadeautjes enz. Dus gaan we het besteden voor de baby. En eventueel mogen we gratis spullen ophalen bij de kringloop, aangezien we bij de GKB zitten.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:19:43 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_58461697
Ah ok, dat is inderdaad ook wel een voordeel. En als je bij de kringloop van alles kan vinden, dan kan je dat geld gebruiken voor nieuwe kleertjes enzo, dat is wel prettig

Nogmaals bedankt voor jullie antwoord
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58461749
Ach natuurlijk! Dat wat Djeez zegt was ik helemaal vergeten. Misschien krijgen we extra weekgeld, omdat Djeez meer verdient. Schijnt aan de situatie te liggen of dat lukt. Maandag bel ik meteen op.

Om ontopic te blijven ik heb ineens 's morgens erg last van misselijkheid. Maar dat kan ook komen doordat ik een antibioticakuur heb gehad. En ik ben snel moe! En gevoelige tepels. Maar vind het ook wel wat hebben, voel me er wel echt zwanger door. En soms een trekkerig gevoel in mn liezen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:28:53 #281
54772 Silmarwen
pi_58461853
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 21:54 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik spreek vast voor mijn beurt, maar volgens mij gaat jou dat niks aan
Hoe het gaat met elkaars zwangerschap gaat ook niemand wat aan toch? Toch delen mensen het met elkaar en dan krijg je vragen uit interesse et cetera. Dat is het risico van veel dingen op een openbaar forum te zetten als FOK!.

Ik ben echt nieuwsgierig naar de uitslag woensdag. Mijn enkels zetten elke dag een beetje meer op en vandaag tintelde mijn vingers lichtjes, maar dat kan dus ook carpaal tunnel zijn. Verder voel ik me wel goed, moe, maar geen hoofdpijnen, lichtflitsen of buikpijnen. Ik las vandaag wel dat een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging thuis behandeld kan worden. Maar goed, laten we er maar van uit gaan dat dat het niet is.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:33:47 #282
640 snoopy
peanuts
pi_58461913
Ik dacht dat dit 'Zwangerschap en Geboorte' heette, niet 'hoe kan kan ik mijn WII betalen'? Beetje rare vergelijking vind ik Silmarwen..
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:35:58 #283
54772 Silmarwen
pi_58461939
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:33 schreef snoopy het volgende:
Ik dacht dat dit 'Zwangerschap en Geboorte' heette, niet 'hoe kan kan ik mijn WII betalen'? Beetje rare vergelijking vind ik Silmarwen..
Dat het in een ander topic hoorde ben ik wel met je eens. Dat de vraag gesteld wordt, vind ik niet vreemd.
pi_58462075
Sil; hoge bloeddruk kan idd tintelende vingers veroorzaken, maar hoeft toch niet meteen een (lichte) zwangerschapsvergiftiging te zijn?
Ik duim iig voor je dat alles goed is!

_Ingrid_ & Djeez; er is altijd wel een mouw aan te passen zeg maar; idd gratis spulletjes via kringloop (al weet ik niet hoe dat precies zit, ik dacht dat ze er tegenwoordig ook aardig aan probeerde te verdienen ).
Maar zelf heb ik bijv inmiddels ook redelijk wat spullen dubbel; en de dingen die ik overhoud gaan naar een kennis van m'n broertje die uitgerekend is in september en zwanger van een tweeling, en een paar weken geleden op straat is gezet door haar ex. Ik krijg zelf ook een hoop spullen maar wil veel toch nieuw/naar eigen smaak, dus zodoende schuift veel weer door. Hebben jullie geen vrienden/kennissen die ook nog kunnen helpen de babyuitzet aan te vullen indien nodig op die manier?
Enne, misselijk, moe en gevoelige tepels, klinkt aardig zwanger ja (Ondanks dat het vervelend kan zijn toch ook iets heel moois om het te voelen!).

Mijn luiertas is vandaag binnengekomen!!! Ohw wat lekker roze is die! En volgens het kaartje ook echt een luiertas en niet gewoon een tas die lijkt op een luiertas zoals ik aanvankelijk dacht, erg grappig, in nederland ben ik nog geen hello kitty luiertassen tegen gekomen.

En sinds vandaag kan ik op zolder computeren, morgen maar eens een beginnetje aan de slaapkamer maken.
Amber Mae
pi_58462099
Nu het toch over NIPO gaat. Hoe word je daar lid van?
Ik probeerde het laatst online op te zoeken, maar het is een systeem met uitnodigen oid? Kan één van jullie me dan misschien uitnodigen?
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:49:06 #286
4177 Jojogirl
pi_58462114
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 21:06 schreef mefke79 het volgende:
pff, dat duurt nog lang. Ik had (heb) het plan om het pas 'wereldkundig' te maken als ik het eerste bezoek (met echo) gehad heb. In het slechtste geval dus nog 7 weken mijn mond houden...Nou ja, binnenkort maar eens mailen naar de verloskundige, dan hoor ik het wel.
Niet alle verloskundigen hebben echo-apparatuur staan en niet alle verloskundigen laten een termijn echo maken als je zelf vrij zeker bent van hoever je bent omdat je menstruatie regelmatig is.

Ik had nu m'n eerste afspraak bij de verloskundige bij 8 weken, maar die was zuiver administratief. Echo gebeurt hier bij het centrale artsenlab en het hartje luisteren doen ze hier pas bij de 2e afspraak omdat het bij 8 weken echt een toevalstreffer is als je hem hoort en een ontzettend teleurstelling als je het niet hoort.
Deze praktijk laat standaard bij iedereen een termijnecho doen, maar bij m'n eerste zwangerschap zat ik bij een andere praktijk en daar heb ik de verwijzing voor een termijnecho echt alleen gekregen omdat m'n menstruatie zo onregelmatig was.

En ik hoop natuurlijk heel hard voor je dat je wel snel een echo krijgt en naar je ukkie kan kijken, maar pin jezelf er nog niet teveel op vast, ze zijn niet overal even makkelijk ermee.
pi_58462170
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:48 schreef freecell het volgende:
Nu het toch over NIPO gaat. Hoe word je daar lid van?
Ik probeerde het laatst online op te zoeken, maar het is een systeem met uitnodigen oid? Kan één van jullie me dan misschien uitnodigen?
Hier!
https://capi.tns-nipo.com/secure/aanmelden.asp

Een Hello Kitty tas
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58462249
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_58462393
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:52 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Hier!
https://capi.tns-nipo.com/secure/aanmelden.asp

Een Hello Kitty tas
Dank
pi_58462427
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen leven he. Ja, er is wat bijbetaald, door te sparen van oa. het weekgeld. Hoeveel dat was wist ik al niet meer. Maar wat maakt jou dat uit?
pi_58462522
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:46 schreef Llewella het volgende:
Sil; hoge bloeddruk kan idd tintelende vingers veroorzaken, maar hoeft toch niet meteen een (lichte) zwangerschapsvergiftiging te zijn?
Ik duim iig voor je dat alles goed is!

_Ingrid_ & Djeez; er is altijd wel een mouw aan te passen zeg maar; idd gratis spulletjes via kringloop (al weet ik niet hoe dat precies zit, ik dacht dat ze er tegenwoordig ook aardig aan probeerde te verdienen ).
Maar zelf heb ik bijv inmiddels ook redelijk wat spullen dubbel; en de dingen die ik overhoud gaan naar een kennis van m'n broertje die uitgerekend is in september en zwanger van een tweeling, en een paar weken geleden op straat is gezet door haar ex. Ik krijg zelf ook een hoop spullen maar wil veel toch nieuw/naar eigen smaak, dus zodoende schuift veel weer door. Hebben jullie geen vrienden/kennissen die ook nog kunnen helpen de babyuitzet aan te vullen indien nodig op die manier?
Enne, misselijk, moe en gevoelige tepels, klinkt aardig zwanger ja (Ondanks dat het vervelend kan zijn toch ook iets heel moois om het te voelen!).

Mijn luiertas is vandaag binnengekomen!!! Ohw wat lekker roze is die! En volgens het kaartje ook echt een luiertas en niet gewoon een tas die lijkt op een luiertas zoals ik aanvankelijk dacht, erg grappig, in nederland ben ik nog geen hello kitty luiertassen tegen gekomen.

En sinds vandaag kan ik op zolder computeren, morgen maar eens een beginnetje aan de slaapkamer maken.
Viavia is zeker te proberen. We gaan nog eens goed rondvragen.
Kringloop is iig voor kleding en speelgoed gratis, omdat we bij gkb zitten. Is via een apart stichting hier.
Meubels hebben ze ook wel eens, maar lijkt mij dat er wel een vergoeding voor wordt gevraagd.

Heb je een foto van de tas? ben benieuwd!
pi_58462589
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:08 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen leven he.
gelukkig heb ik Fok!
quote:
Ja, er is wat bijbetaald, door te sparen van oa. het weekgeld. Hoeveel dat was wist ik al niet meer. Maar wat maakt jou dat uit?
Het maakt mij niks uit, maar ik vind het wel grappig, (nouja grappig, eigenlijk triest) om te lezen hoe jullie de hele boel bijelkaar fantaseren hier.

edit: en verder is dit hardstikke offtopic, sorry daarvoor overige zwangeren!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_58462659
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:18 schreef easy-going het volgende:

[..]

gelukkig heb ik Fok!
[..]

Het maakt mij niks uit, maar ik vind het wel grappig, (nouja grappig, eigenlijk triest) om te lezen hoe jullie de hele boel bijelkaar fantaseren hier.

edit: en verder is dit hardstikke offtopic, sorry daarvoor overige zwangeren!
Ik zei eerder al dat we van het weekgeld soms sparen. Dat is geen fantaseren. Maar goed, jij hebt iets tegen ons, dat was me al lang duidelijk.

Nou, nu maar weer ontopic verder, is voor de rest ook leuker idd. Verder is er altijd nog de PM.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ingrid_ op 03-05-2008 23:28:50 ]
pi_58463196
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:14 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Heb je een foto van de tas? ben benieuwd!
De tas, en de verschoningsmat en flessenthermotasjes maar die moeten nog binnenkomen

De tas heeft me 15 euro gekost inclusief verzendkosten Geheel nieuw
Amber Mae
  zondag 4 mei 2008 @ 00:09:14 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_58463434
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:49 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Niet alle verloskundigen hebben echo-apparatuur staan en niet alle verloskundigen laten een termijn echo maken als je zelf vrij zeker bent van hoever je bent omdat je menstruatie regelmatig is.

En ik hoop natuurlijk heel hard voor je dat je wel snel een echo krijgt en naar je ukkie kan kijken, maar pin jezelf er nog niet teveel op vast, ze zijn niet overal even makkelijk ermee.
Ik had zelf ook niet gerekend op een echo, maar ze maken em standaard staat in de beschrijving op de site. Je moet met volle blaas komen omdat ze altijd gaan kijken. Ik vrees alleen wel dat dat dus niet met 8 weken zal zijn. Morgen maar eens invullen dat ik een afspraak wil, dan hoor ik het vanzelf.
(had voor mezelf bedacht dat ik zou wachten tot ik 5 weken ben, maar ach, die ene dag maakt ook niet meer uit. Ze plannen je toch niet eerder in dan zij willen, je moet namelijk invullen wat je cyclus was ed)
pi_58463617
Over de eerste echo; ik weet exact de dag en tijdstip dat de kleine is verwekt, maar we kregen netjes de eerste afspraak een echo. De verloskundepraktijk waar ik bij zit heeft dan zelf ook een apparaat in huis.
Amber Mae
  zondag 4 mei 2008 @ 01:22:12 #297
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58464787
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik zei eerder al dat we van het weekgeld soms sparen. Dat is geen fantaseren. Maar goed, jij hebt iets tegen ons, dat was me al lang duidelijk.

Nou, nu maar weer ontopic verder, is voor de rest ook leuker idd. Verder is er altijd nog de PM.
Hey van harte! En ik lees dat je ook nog es fit zwanger gaat blijven!
I'm so glamourous I piss glitter!
  Redactie Frontpage zondag 4 mei 2008 @ 01:42:21 #298
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_58465142
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:22 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Hey van harte! En ik lees dat je ook nog es fit zwanger gaat blijven!
Bedankt, ook namens Ingrid!

Llewella, ik moet ff van Ingrid zeggen dat ze het tasje zeer mooi vindt. Veel plezier ermee!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 4 mei 2008 @ 06:33:25 #299
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58466742
Ik vind het trouwens wel eng dat ik zo weinig klachten heb. Ik ben af en toe een beetje misselijk en ik heb af en toe krampjes. Beide lijken wel minder te worden (of ik raak er aan gewend, kan ook).

Maar ja, ik heb sowieso de neiging moeiteloos door lichamelijke dingen te zeilen. Bij het in twee keer trekken van mijn verstandskiezen heb ik na een paar uur nog bezorgd de tandarts gebeld of er niet wat mis was, want bij de tweede lading kiezen stopte het bloeden niet meteen. Bleek dus dat ik extreem snel (binnen het uur) gestopt was met bloeden de eerste keer. Niks aan het handje dus. Hopelijk is dit hetzelfde.
pi_58467005
Vanacht behoorlijk geschrokken. Eerst was het heel gezellig in bed
Daarna even naar de WC om te plassen (ik ben nogal gevoelig voor blaasontsteking). Toen verloor ik dus helderrrood bloed. Het was niet heel erg veel en ook zo weer over, maar het drupte er wel uit.

Dus ik om 12:00 de verloskundige bellen Maar die zei dat het heel vaak voorkwam direct na de seks, gewoon een geknapt adertje en dat het zo weer over zou moeten zijn. Zolang het niet meer werd of ik buikpijn kreeg, hoefde ik me geen zorgen te maken. Vergelijkbaar met een bloedneus zeg maar
Het is inderdaad over, maar ik schrok zo verschrikkelijk gisteravond! Toen ik gebeld had en gerustgesteld was, eerst maar eens een potje gejankt
Duurde ook vrij lang voor ik uiteindelijk sliep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')