Niet veel geupload sinds mijn laatste bericht hier.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:16 schreef Mascleta het volgende:
Hoe gaat het met de stockers op Fok! wordt er nog geupload en verkocht?
Dat laatste zinnetje, die klopt helemaal. Als je enigszins beetje bij beetje blijft uppen dan laat dat zich vertalen naar meer verkopen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:16 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Niet veel geupload sinds mijn laatste bericht hier.
Desondanks bleven de inkomsten binnen druppelen.
Vanaf mei vorig jaar heb ik op de drie sites waar ik op zit (Shutterstock, iStockphoto en Dreamstime) respectievelijk 10, 8 en 9 foto's toegevoegd. Mijn portfolio's hebben nu 66, 52 en 88 foto's online.
Toch heb ik van toen tot nu bijna 500 dollar verdiend.
Geen vetpot, maar ik heb er wel een nieuw lensje en een cameratas van kunnen kopen
Ik neem me nu echt voor iedere week wat fotootjes te uploaden, want het actief houden van je profielen met nieuwe fotootjes (al zijn het er maar een paar) zie je gelijk in je downloads terug...
Dat is waarschijnlijk ook als merk geregisteerd.....quote:Op maandag 22 maart 2010 13:43 schreef krijg064 het volgende:
Zelfs al is het geen merk dan wordt het nog afgekeurd. Op een van mijn foto's stond de naam van een popzaal in Nederland. Die naam werd als 'merk' betiteld...
Het zijn vaak die kleine dingetjes die je over het hoofd ziet. Wat Erasmo zegt; kan je ons er eentje laten zien?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:21 schreef Hoothoot het volgende:
Ik ben voornamelijk actief op 123RF en Dreamstime en dat loopt best lekker.
Maar bij eerstgenoemde krijg ik de laatste tijd foto's terug met de meest vreemde redenen van afwijzing. Foto's van een landschap (rotsen/zee) die ze afwijzen met als reden 'model release required' of 'visibale brandling/logo'. Echt, in de verste verte geen huis/auto/mens/whatever te zien
Volgens mij komt http://www.nationalebeeldbank.nl/ er het dichtste in de buurt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Is er ook een stocksite die speciaal gericht is op redactionele/journalistieke fotografie?
Dit soort foto's, normaal werden ze goed geaccepteerd, maar de laatste tijd zie ik steeds vaker dat ze afgewezen worden om onlogische redenen.quote:
Je hebt wel eens dat ze je foto's met de reden "no commercial value" afwijzen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Dit soort foto's, normaal werden ze goed geaccepteerd, maar de laatste tijd zie ik steeds vaker dat ze afgewezen worden om onlogische redenen.
[ afbeelding ]
is dit de kust van Californie, zuid van Frisco ?quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Dit soort foto's, normaal werden ze goed geaccepteerd, maar de laatste tijd zie ik steeds vaker dat ze afgewezen worden om onlogische redenen.
[ afbeelding ]
Sja, je moet er even wat tijd in steken om een portfolio op te bouwen, maar als je er eenmaal eentje hebt, dan kabbelen de dollarcenten toch langzaam binnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:42 schreef Mascleta het volgende:
Ik zit nog steeds met diezelfde twee foto's, heb er eentje verkocht, maar dat is minder dan één dollar.
Ik neem mezelf al tijdje voor om mijn fotoachief door te gaan spitten en platen te uploaden, maar komt er vooralsnog niet van.
Niemand, aangezien dat diefstal is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:30 schreef DeTolk het volgende:
Wie heeft er een Shutterstock account?
Wie kan/wil mij helpen ?
ok, dan maak ik zelf een account aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niemand, aangezien dat diefstal is.
Hoezo is dat diefstal?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niemand, aangezien dat diefstal is.
Volgens mij mag je de foto's niet doorverkopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:23 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Hoezo is dat diefstal?
Wat hij volgens mij wil is gewoon 1 foto kopen en geen 5
En het laagste aantal wat je af kunt nemen is 5 voor 39 euro
Op zich toch niet raar als hij via iemand anders een foto wil kopen?
Scheelt 4 x 7,80
Heb je hier wat aan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:43 schreef Azreal het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met copyrights als je foto's upload naar een stockfoto website? Kun je daar zelf beperkingen aan stellen? Zijn daar verschillende pakketten voor waar je per foto uit kan kiezen?
Dus als hij 1 foto op canvas wil moet iemand anders die kopen op die site en dan op canvas laten drukken en die kan hij dan (tegen kostprijs) doorverkopen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:22 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Volgens mij mag je de foto's niet doorverkopen.
Als ik een foto doorverkoop aan jou en jij drukt hem op T-shirts en gaat die verkopen.
Je gaat akkoord met een bepaald gebruik van de foto.
[..]
Heb je hier wat aan?
http://www.istockphoto.com/license_comparison.php
Het gaat inderdaad om 1 foto die ik op canvas wil laten drukken, ik heb absoluut geen commerciële bedoelingen met de foto.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef Heintje het volgende:
[..]
Dus als hij 1 foto op canvas wil moet iemand anders die kopen op die site en dan op canvas laten drukken en die kan hij dan (tegen kostprijs) doorverkopen?
Dan koop je 'm niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:44 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om 1 foto die ik op canvas wil laten drukken, ik heb absoluut geen commerciële bedoelingen met de foto.
Ik vind 40 euro voor 1 foto alleen erg veel geld.
Moeilijk he lezen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan koop je 'm niet.
Zo simpel is het.
De maker vind dat de foto 40 euro waard is.
Een beetje leuke poster kost dat ook al.
Als je 'm echt heel mooi vind, dan is die 40 euro een leuke en mooie investering.
quote:
Ok.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij vind 40 euro te veel geld voor 1 foto.
En dan lees ik verkeerd?
Leg eens uit.
Op een krat bier zitten geen copyrights.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:15 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Ok.
Er worden 5 foto's aangeboden voor 39 euro.
Hij wil maar 1 foto.
Hij vraagt nu eigenlijk of hij tegen betaling van iemand 1 foto kan overnemen zodat hij er geen 5 hoeft te kopen.
Zie het als een inkoopactie.
Als jij maar 1 krat bier nodig hebt en de supermarkt verkoopt ze per 5 dan is het toch ook niet verboden om het samen met iemand anders te kopen?
Op een krat bier zitten ook copyrights, en als jij samen met een vriend een pak van die Marsen koopt en ieder de helft betaald zal niemand daar moeilijk over doen, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:23 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Op een krat bier zitten geen copyrights.
Overigens staat er bijvoorbeeld op grote verpakkingen van bijvoorbeeld Marsen ook dat ze niet per stuk verkocht mogen worden.
Dat is de beslissing van de producent van de waren.
Je ziet het veel vaker tegenwoordig het zogenaamde credits inkopen. Zie bijvoorbeeld de OV Chipkaart.
Het zal (of is misschien al zo) niet meer mogelijk zijn om zomaar 1 ritje met de bus te nemen.
Volgens mij mag je niet zomaar foto's doorverkopen.
En als je even verder zoekt in de licentie zelf dan is er in de meeste gevallen een limiet op 250.000 reproducties.quote:Kan ik de foto's die ik download gebruiken voor projecten voor klanten/opdrachtgevers?
Ja. Het is toegestaan Shutterstock foto's te gebruiken voor projecten voor een klant/opdrachtgever. Wijs uw klanten er wel op dat zij de rechten tot de gebruikte afbeeldingen hiermee niet bezitten en deze onder geen beding mogen doorverkopen of voor andere doeleinden gebruiken.
Waarvoor kan ik Shutterstock afbeeldingen gebruiken?
Volgens onze Licentie Voorwaarden zijn de afbeeldingen te gebruiken voor de volgende doeleinden:
Web sites
Multimedia presentaties
Display materiaal op beurzen
Billboards/banners
Verpakkingen/labels
Video uitzendingen
Zakelijk briefpapier
Brochures
Visitekaartjes
Aankleding kantoorruimtes
Decoratie in restaurants
Openbare ruimtes
Decoratie in winkels
en vele andere toepassingsmogelijkheden, zoals omschreven in de Standaard en Uitgebreide Licentie Voorwaarden
5 ingestuurd, 5 rejects?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:15 schreef Mascleta het volgende:
Ik heb me eerste lijstje met afkeuringen al weer binnen:
1. We found this image to be out of focus viewed at 100%
2. In review of this file, we found the lighting underexposed.
3. This file includes content that may be subject to copyright or trademark protection.
4. This file contains legible information such as names, signatures, license plates,
5. This file contains artifacting when viewed at full size.
Van 4 en 5 kan ik resubmit doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |