quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:23 schreef Werewolf het volgende:[..]
Op een krat bier zitten geen copyrights.
Overigens staat er bijvoorbeeld op grote verpakkingen van bijvoorbeeld Marsen ook dat ze niet per stuk verkocht mogen worden.
Dat is de beslissing van de producent van de waren.
Je ziet het veel vaker tegenwoordig het zogenaamde credits inkopen. Zie bijvoorbeeld de OV Chipkaart.
Het zal (of is misschien al zo) niet meer mogelijk zijn om zomaar 1 ritje met de bus te nemen.
Volgens mij mag je niet zomaar foto's doorverkopen.
Op een krat bier zitten ook copyrights, en als jij samen met een vriend een pak van die Marsen koopt en ieder de helft betaald zal niemand daar moeilijk over doen, maar dat terzijde.
Op shutterstock zelf vind ik deze informatie:
quote:
Kan ik de foto's die ik download gebruiken voor projecten voor klanten/opdrachtgevers?
Ja. Het is toegestaan Shutterstock foto's te gebruiken voor projecten voor een klant/opdrachtgever. Wijs uw klanten er wel op dat zij de rechten tot de gebruikte afbeeldingen hiermee niet bezitten en deze onder geen beding mogen doorverkopen of voor andere doeleinden gebruiken.
Waarvoor kan ik Shutterstock afbeeldingen gebruiken?
Volgens onze Licentie Voorwaarden zijn de afbeeldingen te gebruiken voor de volgende doeleinden:
Web sites
Multimedia presentaties
Display materiaal op beurzen
Billboards/banners
Verpakkingen/labels
Video uitzendingen
Zakelijk briefpapier
Brochures
Visitekaartjes
Aankleding kantoorruimtes
Decoratie in restaurants
Openbare ruimtes
Decoratie in winkels
en vele andere toepassingsmogelijkheden, zoals omschreven in de Standaard en Uitgebreide Licentie Voorwaarden
En als je even verder zoekt in de licentie zelf dan is er in de meeste gevallen een limiet op 250.000 reproducties.
Maar dat is dan wel mits er tekst en zo op staat.
Prints, posters en andere reproducties voor non commercieel gebruik zijn toegestaan.
Maar als je ze echt te koop aan wil bieden heb je waarschijnlijk een uitgebreide licentie nodig.