abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:33:25 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62205452
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik de vraag "Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan een stel idioten noemen ?" best aanvaardbaar als je kijkt naar hoe vaak er dit soort voorspellingen gedaan worden.
Dan geef je mensen namelijk gewoon een optie : "Nou okee, als de volgende 5 voorspellingen weer niet uit komen mag je me een idioot noemen ".
Immers, een ezel in het algemeen, stoot zich geen 15x aan dezelfde steen, toch ?
Nee, dat is niet aanvaardbaar op de manier waarop het gevraagd wordt. Zo simpel is het. Als je niet de basisregels voor beleeftheid op kan brengen is je post weg. Ookal zit er 100% waarheid in, je brengt het maar gewoon op.

Ik neem die losse voorspellingen ook niet heel serieus maar ik vind het leuk om te volgen en persoonlijk heb ik wel het idee dat de komende jaren een stuk minder luxe worden als we nu gewend zijn. Wanneer dat daadwerkelijk begint; dunno. Maar dat is dus persoonlijk en kritiek breng je maar op een manier dat men er redelijkerwijs niet al te kwaad over hoeven te worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:36:49 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62205572
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, dat is niet aanvaardbaar op de manier waarop het gevraagd wordt. Zo simpel is het. Als je niet de basisregels voor beleeftheid op kann brengen is je post weg. Ookal zit er 100% waarheid in, je brengt het maar gewoon op.
Okee, rephrase :
"Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan voortaan gewoon mensen noemen die het tot nog toe nooit bij het rechte eind gehad hebben van waaruit we dus geen enkele reden hebben om aan te nemen dat ze het de komende keer wel bij het juiste eind hebben, waardoor we eventueel - als persoonlijke mening - een beetje aan hun redeneringsvermogen gaan twijfelen ?"

Lighten up, ik dol maar wat
zzz
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:48:32 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62205989
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Okee, rephrase :
"Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan voortaan gewoon mensen noemen die het tot nog toe nooit bij het rechte eind gehad hebben van waaruit we dus geen enkele reden hebben om aan te nemen dat ze het de komende keer wel bij het juiste eind hebben, waardoor we eventueel - als persoonlijke mening - een beetje aan hun redeneringsvermogen gaan twijfelen ?"
Je mag twijfelen wat je wilt, doe ik ook maar toch heb ik het liever 100 keer fout dan dat ik het niet wist en het overvalt me opeens. Daar komt wel bij dat ik persoonlijk natuurlijk het gevoel heb dat er iets drastisch moet verandere op deze aardkloot voor we met z'n alle van ellende uit elkaar mieteren .
quote:
Lighten up, ik dol maar wat
Jaja, weet ik maar het was een goede vraag en als iemand anders deze ook had dan hoeft ie het niet te vragen want het antwoord staat er al. .
Vrijheid
pi_62209014
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:
Aan de andere kant vind ik de vraag "Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan een stel idioten noemen ?" best aanvaardbaar als je kijkt naar hoe vaak er dit soort voorspellingen gedaan worden.
Dan geef je mensen namelijk gewoon een optie : "Nou okee, als de volgende 5 voorspellingen weer niet uit komen mag je me een idioot noemen ".
Immers, een ezel in het algemeen, stoot zich geen 15x aan dezelfde steen, toch ?
Ach het zijn zulke topics die TRU in leven houden ... hoe meer hoe liever zou ik zeggen

Thx jogy
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:00:04 #80
31101 _Led_
pi_62225089
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ach het zijn zulke topics die TRU in leven houden ... hoe meer hoe liever zou ik zeggen

Thx jogy
Nou ja, jij nam dit topic : boerenkoo/food-morphologie
ook niet serieus in ieder geval, terwijl het niet vreemder was dan andere dingen die hier in TRU gesteld worden

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 08-10-2008 10:06:10 ]
zzz
pi_62225448
Lol hopelijk heb je je geamuseerd met mijn topic-historiek te doorzoeken tot je iets gevonden had dat je hier kon posten
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:20:08 #82
31101 _Led_
pi_62225521
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:16 schreef UncleScorp het volgende:
Lol hopelijk heb je je geamuseerd met mijn topic-historiek te doorzoeken tot je iets gevonden had dat je hier kon posten
Neuh, ik wist dat topic nog uit mijn hoofd (rara hoe zal dat komen ) en ik zag puur per toeval jouw naam erin staan
zzz
pi_62225665
Aaaah ... het is een topic van jou, had ik nog niet door

Zozo je bent dus al een ouwe rot in het ridiculiseren van TRU
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:46:56 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62226203
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nou ja, jij nam dit topic : boerenkoo/food-morphologie
ook niet serieus in ieder geval, terwijl het niet vreemder was dan andere dingen die hier in TRU gesteld worden
Dat je dat gaat terug zoeken
The truth was in here.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:48:58 #85
31101 _Led_
pi_62226246
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat je dat gaat terug zoeken
Dat topic hoefde ik niet te zoeken hoor, die was ik toevallig weer eens aan het nalezen
zzz
pi_62226459
Dus jij houdt je hoofdzakelijk bezig met posten van nonsens in topics die je nonsens vindt en nalezen van je eigen nonsens-topics ?
En ik die dacht dat work boring was
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:11:03 #87
31101 _Led_
pi_62226808
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:56 schreef UncleScorp het volgende:
Dus jij houdt je hoofdzakelijk bezig met posten van nonsens in topics die je nonsens vindt en nalezen van je eigen nonsens-topics ?

That's what teh interweb's all about !
zzz
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:28:31 #88
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_62244092
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
Velen durven al niets meer te posten omdat alles toch direct belachelijk gemaakt wordt.
Kan er in ONZ anders geen subforum gemaakt met de naam TRU, waar iedereen zich es goe kan laten gaan en iedereen uitlachen ???

Ik heb hier een aantal jaren niet meer gepost, maar ik begin me terug te herinneren waarom ik gestopt was
Precies...
Neem bijvoorbeeld reacties als deze:

Iemand vroeg iets in de trant of er onderzoek was van iets (dat niet eens met mijn situatie te maken had) en daar schreef Scaurus het volgende op:
quote:
Mijn chatsessie met overleden paarden in Australië!
Dat soort dingen stuitten mij nogal tegen de borst als daar zo bespottelijk over gedaan word.
Zeker vanwege de emotionele betrekking die heeft plaats gevonden betreft het consult waar ik over spraak met het overleden paard in kwestie.
Het is maar goed dat hij dit niet in mijn fysieke bijzijn zo'n opmerking zou (durven) maken...

Ik post al steeds minder en nieuwe OP's ga ik al helemaal niet meer aan beginnen.
Maar nu ik merk dat ik minder kom gaat het steeds makkelijker worden om er permanent een punt achter te gaan zetten wat TRU betreft.
pi_62336416
Ik ben wel voor een ban van een paar weken als je een topic met een voorspelling met datum post en hij blijkt niet uit te komen. Die topics doen me echt denken aan die vreselijke kettingmails. Mensen die dat doorsturen met het als excuus 'ja, ik geloof er niet echt in hoor, maar ik stuur het toch maar voor de zekerheid, zodat ik niet echt 7 jaar ongeluk krijg/nooit de ware liefde vind/een bezoek krijg van de geest van een dood meisje enz.. '
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:27:31 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62337714
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:45 schreef Metallinos het volgende:
Ik ben wel voor een ban van een paar weken als je een topic met een voorspelling met datum post en hij blijkt niet uit te komen. Die topics doen me echt denken aan die vreselijke kettingmails. Mensen die dat doorsturen met het als excuus 'ja, ik geloof er niet echt in hoor, maar ik stuur het toch maar voor de zekerheid, zodat ik niet echt 7 jaar ongeluk krijg/nooit de ware liefde vind/een bezoek krijg van de geest van een dood meisje enz.. '
Ok, als Blossom Goodchild hier een account op FOK heeft bannen we haar een paar weken. Deal?
Vrijheid
pi_62410314
Ik was met mijn ban opmerking niet helemaal serieus, maar ik heb wel de vraag, waar trekt men de grens? Is het een topic waard als bijvoorbeeld een willekeurige youtuber een voorspelling doet? Ik heb zelf de insteek: elke vergezochte voorspelling is onzin, totdat het tegendeel bewezen is. Als het dan bewezen is, dán is het het discussieren waard in TRU en kan men kijken naar zijn of haar volgende voorspellingen. Een voorspelling doen die niet uitkomt is namelijk niks paranormaals aan, dat kan iedereen.

Maargoed, ik pleit nu niet voor het verbieden van voorspel topics, aangezien er blijkbaar interesse naar is, (ook al is het soms alleen maar links en rechts belachelijk maken door zowel sceptici als tru´ers, zoals die 14 oktober topic) maar ik wil het wel even onder de aandacht brengen hoe ik erover denk dus en ik zou graag weten waar men hier de scheidslijn tussen relevante dingen en onzin trekt.
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:30:54 #92
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62521663
Goedemorgen, mag ik de mods er even op wijzen dat het topic: zesde zintuig plaats delict gestart is door mij en niet door Yuin.
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:37:13 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62521795
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:30 schreef Spellmeista het volgende:
Goedemorgen, mag ik de mods er even op wijzen dat het topic: zesde zintuig plaats delict gestart is door mij en niet door Yuin.
Sja, nu je het zegt zie ik het ook.. misschien een bugje om de eoa rede?
The truth was in here.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:05:42 #94
31101 _Led_
pi_62522321
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef Darkwolf het volgende:
Dat soort dingen stuitten mij nogal tegen de borst als daar zo bespottelijk over gedaan word.
Zeker vanwege de emotionele betrekking die heeft plaats gevonden betreft het consult waar ik over spraak met het overleden paard in kwestie.
Ik weet hoe het is, ik vond het ook vreselijk toen de food-morphologie niet serieus genomen werd alleen maar omdat mensen het zich vanuit hun beperkte denkraam niet voor konden stellen
zzz
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:22:58 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62525425
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef Metallinos het volgende:
Ik was met mijn ban opmerking niet helemaal serieus, maar ik heb wel de vraag, waar trekt men de grens? Is het een topic waard als bijvoorbeeld een willekeurige youtuber een voorspelling doet? Ik heb zelf de insteek: elke vergezochte voorspelling is onzin, totdat het tegendeel bewezen is. Als het dan bewezen is, dán is het het discussieren waard in TRU en kan men kijken naar zijn of haar volgende voorspellingen. Een voorspelling doen die niet uitkomt is namelijk niks paranormaals aan, dat kan iedereen.

Maargoed, ik pleit nu niet voor het verbieden van voorspel topics, aangezien er blijkbaar interesse naar is, (ook al is het soms alleen maar links en rechts belachelijk maken door zowel sceptici als tru´ers, zoals die 14 oktober topic) maar ik wil het wel even onder de aandacht brengen hoe ik erover denk dus en ik zou graag weten waar men hier de scheidslijn tussen relevante dingen en onzin trekt.
Tja, als we in dit subforum dezelfde rationaliteit gaan gebruiken als in de rest van FOK! dan zou ik dat persoonlijk jammmer vinden eigenlijk. Voor mijn part wordt er in TRU een topic gemaakt over een random Youtube voorspelling maar dan zal die poster erachter komen dat het topic niet heel ver komt wegens gebrek aan belangstelling. De 14 oktober hype was gewoon relatief populair en dus kwamen er veel mensen mee in contact. Niemand bannen en topics blijven worden per geval behandelt dus soms zal er heus wel een slotje vallen als we vermoeden dat de openingsposter het doel heeft om iets in de zeik te nemen oid. Persoonlijk heb ik het idee dat mensen het soms te serieus nemen. Tegen hen zou ik zeggen probeer het eens met onthechte belangstelling, werkt een stuk beter.

Dit is niet persoonlijk tegen jou hoor maar gewoon mijn algemene mening.
Vrijheid
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:58:56 #96
31101 _Led_
pi_62929995
Dit is je kans om iemand te helpen

Wrange vraag ?
Iemand is z'n vriend kwijt, en nu wordt er een topic gesloten dat daar aandacht voor vraagt en waar misschien iemand met een oplossing zou kunnen komen.
Dat vind ik eerlijk gezegd wrang.

Ik zie niet in waarom iemand helpen wrang is, of waarom het een rare vraag zou zijn, maar kennelijk mag je het alleen gebruiken om namen te raden van mensen die al overleden zijn.
Nou ja, in het slechtste geval kunnen we dus over een week weer een topic over die vriend openen als bekend is dat hij overleden is en mogen mensen dan dus wel opeens letters raden.
Klinker kopen iemand ?
zzz
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:10:14 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62930276
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Dit is je kans om iemand te helpen

Wrange vraag ?
Iemand is z'n vriend kwijt, en nu wordt er een topic gesloten dat daar aandacht voor vraagt en waar misschien iemand met een oplossing zou kunnen komen.
Dat vind ik eerlijk gezegd wrang.

Ik zie niet in waarom iemand helpen wrang is, of waarom het een rare vraag zou zijn, maar kennelijk mag je het alleen gebruiken om namen te raden van mensen die al overleden zijn.
Nou ja, in het slechtste geval kunnen we dus over een week weer een topic over die vriend openen als bekend is dat hij overleden is en mogen mensen dan dus wel opeens letters raden.
Klinker kopen iemand ?
Nou laat ik het zo zeggen, je OP was allerminst uitnodigend.. als het topic geopend was met de beste bedoelingen en met alle liefde van de wereld om iemand in nood te helpen, dan ben ik de laatste die daar niet aan zou willen meewerken.
Maar dit heeft m.i. meer weg van een Randi-prijsvraag, zoals ik al zei.. kom het proberen, daag jullie uit om met onzin op te proppen te komen zodat ik het topic weer op mn FAIL list kan zetten.
Doe mij maar een A.
The truth was in here.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:19:25 #98
31101 _Led_
pi_62930514
Ok, OP aangepast, zo beter ?
zzz
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:25:56 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62930697
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:19 schreef L.Denninger het volgende:
Ok, OP aangepast, zo beter ?
Nee.
The truth was in here.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:31:54 #100
31101 _Led_
pi_62930847
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee.
Je hebt dus zo weinig vertrouwen erin dat er iemand bestaat die echt zou kunnen helpen dat je het topic maar dicht laat ?
Of je laat het topic dicht terwijl je gelooft dat er misschien iemand wel iets zou kunnen om te helpen, maar je wil niet dat er geholpen wordt ?
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')