abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:44:51 #151
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59148766
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:03 schreef waht het volgende:
Wat commando's onderscheid is dat ze gemotiveerder en vastberadener zijn om hun doel te halen. Het zijn echt niet allemaal supermannen met bovenmenselijke krachten. Het zijn gewone jonge(/oude) kerels die een bovengemiddelde gezondheid hebben en zo vastberaden zijn dat ze de pijn eruit kunnen filteren.
Maar ja, wat als jij een blessure krijgt? Dan kan je nog zo gemotiveerd en vastberaden zijn, je staat gewoon aan de kant te huilen terwijl je maten wél onder de poort door marcheren om hun baret te ontvangen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:51:34 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59148974
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Maar ja, wat als jij een blessure krijgt? Dan kan je nog zo gemotiveerd en vastberaden zijn, je staat gewoon aan de kant te huilen terwijl je maten wél onder de poort door marcheren om hun baret te ontvangen.
Ligt eraan wat voor 'n blessure. Genoeg verhalen over mensen die met gebroken middenvoetsbeentjes de eindstreep gehaald hebben. En als je echt niet verder kan en medisch ontheven word kom je met een beetje geluk in een revalidatietraject en mag je het opnieuw proberen in de volgende opleiding.

Maarja als je je kruisbanden afscheurt en daar niet meer van goed herstelt dan heb je inderdaad pech. Maar je hebt het wel geprobeerd
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:32:44 #153
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_59149989
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor 'n blessure. Genoeg verhalen over mensen die met gebroken middenvoetsbeentjes de eindstreep gehaald hebben. En als je echt niet verder kan en medisch ontheven word kom je met een beetje geluk in een revalidatietraject en mag je het opnieuw proberen in de volgende opleiding.

Maarja als je je kruisbanden afscheurt en daar niet meer van goed herstelt dan heb je inderdaad pech. Maar je hebt het wel geprobeerd
Vriend van mij had zn middenvoetsbeentje gebroken tijdens zn finex. Maar hij heeft er 1,5 dag mee door gelopen omdat ie dacht dat het nix was. Ze hebben hem uiteindelijk aan de kant moeten sleuren en tegen hem zeggen dat ie moest stoppen, want hij bleef maar doorgaan, terwijl er iets mis was. Nu is ie bezig met revalideren en mag die binnenkort de finex overdoen.

Zoals die zelf zegt: "ik ben niet het grootst, sterkst, snelst of wat dan ook, ik geef iig NOOIT op"
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_59151757
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:32 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Vriend van mij had zn middenvoetsbeentje gebroken tijdens zn finex. Maar hij heeft er 1,5 dag mee door gelopen omdat ie dacht dat het nix was. Ze hebben hem uiteindelijk aan de kant moeten sleuren en tegen hem zeggen dat ie moest stoppen, want hij bleef maar doorgaan, terwijl er iets mis was. Nu is ie bezig met revalideren en mag die binnenkort de finex overdoen.

Zoals die zelf zegt: "ik ben niet het grootst, sterkst, snelst of wat dan ook, ik geef iig NOOIT op"
Als je met die instelling aan de VO begint kom je al een heel eind, de instructeurs zorgen wel voor de fysieke opbouw
pi_59151925
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zoals fathank al zei, dan heb je gewoon pech. Kan je niet echt voorkomen naast fit en gezond aan de opleiding te starten. En als je geluk hebt kun je idd na revalidatie het nog eens proberen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:13:01 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59153398
idd.

vraag Bouke-p maar..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_59157683
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:03 schreef waht het volgende:

[..]

Wat commando's onderscheid is dat ze gemotiveerder en vastberadener zijn om hun doel te halen. Het zijn echt niet allemaal supermannen met bovenmenselijke krachten. Het zijn gewone jonge(/oude) kerels die een bovengemiddelde gezondheid hebben en zo vastberaden zijn dat ze de pijn eruit kunnen filteren.
Mee eens, in de voorlichtings film bij het KCT gaven ze het goed weer. Mensen die commando worden waren het altijd al. Ze zijn bereid om tot het gaatje te gaan zowel mentaal als fysiek.
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:45:14 #158
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_59159145
Dit zullen jullie ook wel mooi vinden:

'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_59159244
Leuk topic. Zelf als dienstplichtige bij het KCT gezeten. Niet leuk, wel gaaf. Start ECO 108 man, gehaald 36 (nee, ik niet). Daarna de rest van mijn dienstplicht wel bij het KCT doorgebracht. Bijzondere mannen. Iedereen die het haalt zou ik nu, als diegene bij ons solliciteert, in ieder geval op gesprek uitnodigen (ervan uitgaande dat je solliciteert op een baan die ergens bij je past).
Foto's foto's foto's
http://www.groenhof.info
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:26:57 #160
157922 fathank
pi_59164350
Die film ga ik straks even thuis kijken, thanx.
pi_59170526
Het is jammer dat je van de ECO geen filmpjes kunt vinden. Van de mariniers hebben ze wel een leuk video verslagje.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:36:50 #162
157922 fathank
pi_59170752
Mee doen met de KCT-KD, heb er toen 2 of 3 gezien. Maarja wel een beetje kansloos om alleen daarvoor mee te doen
pi_59172915
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:36 schreef fathank het volgende:
Mee doen met de KCT-KD, heb er toen 2 of 3 gezien. Maarja wel een beetje kansloos om alleen daarvoor mee te doen
Ja die heb ik ook gezien. Echt gewelige filmpjes waren het.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:01:50 #164
157922 fathank
pi_59173301
Bij één film hadden ze de beelden van het boksgala eruit gelaten omdat die te bloederig waren
pi_59174418
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:01 schreef fathank het volgende:
Bij één film hadden ze de beelden van het boksgala eruit gelaten omdat die te bloederig waren
Bij ons spoelde ze af en toe door omdat we niet genoeg tijd hadden.
pi_59175334
Hoe kwam de ECO op jullie over? De EVO in die filmpjes zag er naar mijn mening iets te makkelijk uit, nou is de ECO natuurlijk ook zwaarder, maar gaf het naar jullie mening een beetje een realistisch beeld, voor zover je dat natuurlijk kan vormen.
pi_59177598
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:07 schreef TiMPiN het volgende:
Hoe kwam de ECO op jullie over? De EVO in die filmpjes zag er naar mijn mening iets te makkelijk uit, nou is de ECO natuurlijk ook zwaarder, maar gaf het naar jullie mening een beetje een realistisch beeld, voor zover je dat natuurlijk kan vormen.
Van wat ik gehoord en gezien heb is de ECO een echte killer. In 8-9 weken tijd word je helemaal binnestebuiten gedraait. De EVO daarintegen is ook super zwaar en niet te vergeten een stuk langer. Het is voor ons natuurlijk allemaal makkelijk praten maar je zult het moeten beleven om te snappen wat die jongens meemaken. Als je het niet hebt gedaan dan kun je het volgens mij ook niet inbeelden hoe zwaar het is

[ Bericht 13% gewijzigd door JeffreyXL op 06-06-2008 17:28:38 ]
pi_59179213
Ja zo zie ik het ook, maar ik verbaasde me nogal over die 3 filmpjes van het korps mariniers, daar lijkt de opleiding echt een eitje vind ik, wat zeker niet zo is.
pi_59192058
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Ja zo zie ik het ook, maar ik verbaasde me nogal over die 3 filmpjes van het korps mariniers, daar lijkt de opleiding echt een eitje vind ik, wat zeker niet zo is.
Heb jij dit zelf mogen ervaren?

Ik heb laatst de MAST gedaan en deze viel me erg mee (of tegen).
En bij de psychologische keuring werd me min of meer afgeraden om als gewoon marinier in dienst te gaan,
ik kon beter eens gaan kijken bij het kct of de verkorte officiers opleiding, vanwege m'n leeftijd en opleidingsniveau. Voor de potom ben ik helaas net te oud.
Nu zit ik te prakizeren over wat ik zal doen.

Verkorte officiers opleiding en hopen dat je bij het LMB terecht komt, het risico lopend dat ze net mensen nodig hebben bij de intendance.....

Een poging wagen bij het KCT. Met alle ellende die je dan op je hals haalt

Toch naar Marns, blijft natuurlijk een schitterende eenheid.

Blijft voor mij een beetje kiezen tussen een mercedes, audi en bmw. Allemaal vet!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:23:09 #170
157922 fathank
pi_59193481
De MAST is dan ook geen EVO . Ik zou trouwens naar de Mariniers gaan ipv Luchtmobiel.
pi_59194658
Nee ik heb het niet mogen ervaren, maar ik krijg van dat filmpje nou niet de indruk dat je zwaar moet bikkelen, en geloof me dat moet je wel.

Zelf heb ik ook zitten denken aan de korte officiersopleiding, maar de Painf vind ik niet veel bijzonders, en met LMB heb ik al helemaal niks. Als ik dus iets ga doen dan is het voor mij het Korps Mariniers of het KCT, waar ik meer naar het KCT neig, maar of dat allemaal haalbaar is...time will tell
pi_59240784
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:13 schreef Pumatje het volgende:
idd.

vraag Bouke-p maar..
*present*

afhankelijk van je blessure mag je het idd opnieuw proberen. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je dienstochgeschikt verklaard word.

Maar het word er niet makkelijker op als je in een rempel zit, voor psychisch niet. Tis niet leuk om lichting na lichting sergeant te zien worden en dr zelf niet bij te staan(in mijn geval dan)
  maandag 9 juni 2008 @ 10:42:14 #173
157922 fathank
pi_59240955
K zie in je sig dat je scheenbeenvliesontsteking hebt. Dat is wel één van de meeste vervelende blessures die je kunt hebben als militair zijnde. Bijna niet vanaf te komen. Sterkte ermee in ieder geval.
pi_59242264
ik heb t niet meer Gelukkig! En het is idd een van de meest vervelende blessures die je op kunt lopen. Eigenlijk is het ook geen scheenbeenvliesontsteking maar een loge syndroom, alleen kent niemand die term

ik heb nog het "geluk" (heb dr genoeg moeite voor gedaan) dat ik nog steeds bij de KL kan blijven, een groot aantal van de mensen die met mij in het REM zaten met ongeveer dezelfde blessure zijn afgekeurd en moesten de dienst verlaten.
En das helemaal lullig, dan sta je op straat met je pijnlijke poten....
  maandag 9 juni 2008 @ 17:56:41 #175
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59252544
Ik hoop echt nooit... nooit.... het remedial peleton van binnen te zien. Moet er niet aan denken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59365575
Edit: *Nee, gelukkig ben jij wel zo'n fijne vent, ga eens op een ander forum lopen trollen*

[ Bericht 94% gewijzigd door Bob-B op 15-06-2008 14:03:42 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:49:32 #177
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59365666
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

ex-KCT'ers zijn wel gewild op de arbeidsmarkt hoor! De specifieke skills die je nodig hebt voor een baan die leren ze zo, net als ieder ander. Verder hebben ze laten zien dat ze over doorzettingsvermogen, creativiteit, teamgeest e.d. beschikken. Dat is veel belangrijk en moeilijker aan te leren dan een truukje hoe je programmeert of iets anders doet.
Maar geloof me, die zogenaamde skills kunnen als KCT' er helemaal top zijn... bij een doodgewone lulbaan is er nog geen reet aan te beleven.

Dat lijkt me erg lastig, maar we hebben het hier over een ander slag mensen dan ik ben. Dus ik geloof onmiddelijk dat die gasten het wel redden als ze uit dienst komen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59370143
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat lijkt me erg lastig, maar we hebben het hier over een ander slag mensen dan ik ben. Dus ik geloof onmiddelijk dat die gasten het wel redden als ze uit dienst komen.
Zo is dat, ze hebben meestal de goede instelling. Die kunnen in principe overal aan de bak.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59387863
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar geloof me, die zogenaamde skills kunnen als KCT' er helemaal top zijn... bij een doodgewone lulbaan is er nog geen reet aan te beleven.

ik denk ook niet dat de gemiddelde KCT'er na zn diensttijd een doodegewone lulbaan zoekt maar zoals ik al eerder zei, deze mensen gaan vaak aan de slag als persoonsbeveiliger, beveiliger bij een ambassade of beveiliger bij de overheid.

En voor dit soort dingen is een commando echt wel geschikt.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:03:42 #180
218537 Bogart
Ik HAAT trollen!
pi_59401517
Niet doen.

Ook geen persoonlijke gegevens plaatsen.

[ Bericht 95% gewijzigd door Pumatje op 15-06-2008 13:22:07 ]
  zondag 15 juni 2008 @ 13:39:48 #181
218537 Bogart
Ik HAAT trollen!
pi_59405075
Pardon?! Ik plaats geen enkele persoonsgegevens, dat doet die eikel hierboven.
Zie bericht Spy08 bovenaan deze pagina.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')