Maar ja, wat als jij een blessure krijgt? Dan kan je nog zo gemotiveerd en vastberaden zijn, je staat gewoon aan de kant te huilen terwijl je maten wél onder de poort door marcheren om hun baret te ontvangen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:03 schreef waht het volgende:
Wat commando's onderscheid is dat ze gemotiveerder en vastberadener zijn om hun doel te halen. Het zijn echt niet allemaal supermannen met bovenmenselijke krachten. Het zijn gewone jonge(/oude) kerels die een bovengemiddelde gezondheid hebben en zo vastberaden zijn dat ze de pijn eruit kunnen filteren.
Ligt eraan wat voor 'n blessure. Genoeg verhalen over mensen die met gebroken middenvoetsbeentjes de eindstreep gehaald hebben. En als je echt niet verder kan en medisch ontheven word kom je met een beetje geluk in een revalidatietraject en mag je het opnieuw proberen in de volgende opleiding.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Maar ja, wat als jij een blessure krijgt? Dan kan je nog zo gemotiveerd en vastberaden zijn, je staat gewoon aan de kant te huilen terwijl je maten wél onder de poort door marcheren om hun baret te ontvangen.
Vriend van mij had zn middenvoetsbeentje gebroken tijdens zn finex. Maar hij heeft er 1,5 dag mee door gelopen omdat ie dacht dat het nix was. Ze hebben hem uiteindelijk aan de kant moeten sleuren en tegen hem zeggen dat ie moest stoppen, want hij bleef maar doorgaan, terwijl er iets mis was. Nu is ie bezig met revalideren en mag die binnenkort de finex overdoen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor 'n blessure. Genoeg verhalen over mensen die met gebroken middenvoetsbeentjes de eindstreep gehaald hebben. En als je echt niet verder kan en medisch ontheven word kom je met een beetje geluk in een revalidatietraject en mag je het opnieuw proberen in de volgende opleiding.
Maarja als je je kruisbanden afscheurt en daar niet meer van goed herstelt dan heb je inderdaad pech. Maar je hebt het wel geprobeerd
Als je met die instelling aan de VO begint kom je al een heel eind, de instructeurs zorgen wel voor de fysieke opbouwquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:32 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Vriend van mij had zn middenvoetsbeentje gebroken tijdens zn finex. Maar hij heeft er 1,5 dag mee door gelopen omdat ie dacht dat het nix was. Ze hebben hem uiteindelijk aan de kant moeten sleuren en tegen hem zeggen dat ie moest stoppen, want hij bleef maar doorgaan, terwijl er iets mis was. Nu is ie bezig met revalideren en mag die binnenkort de finex overdoen.
Zoals die zelf zegt: "ik ben niet het grootst, sterkst, snelst of wat dan ook, ik geef iig NOOIT op"
Zoals fathank al zei, dan heb je gewoon pech. Kan je niet echt voorkomen naast fit en gezond aan de opleiding te starten. En als je geluk hebt kun je idd na revalidatie het nog eens proberen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Maar ja, wat als jij een blessure krijgt? Dan kan je nog zo gemotiveerd en vastberaden zijn, je staat gewoon aan de kant te huilen terwijl je maten wél onder de poort door marcheren om hun baret te ontvangen.
Mee eens, in de voorlichtings film bij het KCT gaven ze het goed weer. Mensen die commando worden waren het altijd al. Ze zijn bereid om tot het gaatje te gaan zowel mentaal als fysiek.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:03 schreef waht het volgende:
[..]
Wat commando's onderscheid is dat ze gemotiveerder en vastberadener zijn om hun doel te halen. Het zijn echt niet allemaal supermannen met bovenmenselijke krachten. Het zijn gewone jonge(/oude) kerels die een bovengemiddelde gezondheid hebben en zo vastberaden zijn dat ze de pijn eruit kunnen filteren.
Ja die heb ik ook gezien. Echt gewelige filmpjes waren het.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:36 schreef fathank het volgende:
Mee doen met de KCT-KD, heb er toen 2 of 3 gezien. Maarja wel een beetje kansloos om alleen daarvoor mee te doen
Bij ons spoelde ze af en toe door omdat we niet genoeg tijd hadden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:01 schreef fathank het volgende:
Bij één film hadden ze de beelden van het boksgala eruit gelaten omdat die te bloederig waren
Van wat ik gehoord en gezien heb is de ECO een echte killer. In 8-9 weken tijd word je helemaal binnestebuiten gedraait. De EVO daarintegen is ook super zwaar en niet te vergeten een stuk langer. Het is voor ons natuurlijk allemaal makkelijk praten maar je zult het moeten beleven om te snappen wat die jongens meemaken. Als je het niet hebt gedaan dan kun je het volgens mij ook niet inbeelden hoe zwaar het isquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:07 schreef TiMPiN het volgende:
Hoe kwam de ECO op jullie over? De EVO in die filmpjes zag er naar mijn mening iets te makkelijk uit, nou is de ECO natuurlijk ook zwaarder, maar gaf het naar jullie mening een beetje een realistisch beeld, voor zover je dat natuurlijk kan vormen.
Heb jij dit zelf mogen ervaren?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Ja zo zie ik het ook, maar ik verbaasde me nogal over die 3 filmpjes van het korps mariniers, daar lijkt de opleiding echt een eitje vind ik, wat zeker niet zo is.
*present*quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |