abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:09:07 #126
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59124150
fathank, ik zeg ook niet dat het niet logisch is dat ze namen wegwerken, je vroeg waarom ik dat zei.
Het is een advertentie true.
Details van missies vraag ik niet om, maar wat houd die opleiding of zo'n dag dan in waar hij mee bezig was. Dat is dan wel weer boeiend.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59124260
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:24 schreef fathank het volgende:

[..]

1: De namen: Logisch dat er geen identiteiten van commando's worden vrij gegeven.
2: Tuurlijk is het een advertentie, het moet immers meer sollicitanten gaan trekken.
3: Natuurlijk kunnen ze niet op details van missies ingaan.

Andere bronnen opzoeken hoeft niet. Weet dr al 't nodige van, heb vorig jaar meegedaan met KCT-kennismakingsdagen, heb daar een aantal jongens ontmoet die momenteel in de opleiding zitten en die ik nog regelmatig spreek.
Hoe heb jij de SFKD ervaren? En natuurlijk je advies en of je gaat beginnen aan de opleiding!
pi_59124395
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:24 schreef fathank het volgende:

[..]

1: De namen: Logisch dat er geen identiteiten van commando's worden vrij gegeven.
2: Tuurlijk is het een advertentie, het moet immers meer sollicitanten gaan trekken.
3: Natuurlijk kunnen ze niet op details van missies ingaan.

Andere bronnen opzoeken hoeft niet. Weet dr al 't nodige van, heb vorig jaar meegedaan met KCT-kennismakingsdagen, heb daar een aantal jongens ontmoet die momenteel in de opleiding zitten en die ik nog regelmatig spreek.
even een vraagje tussendoor, ben je zelf ook van plan om bij het KCT te gaan?
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:19:37 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59130348
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:13 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Hoe heb jij de SFKD ervaren? En natuurlijk je advies en of je gaat beginnen aan de opleiding!
SFKD is erg tof. Je gaat een hoop toffe dingen doen. Heb ook een positief advies gekregen (zelfs nadat k de laatste nacht ben uitgevallen met een blessure). Ik ga voorlopig nog niet beginnen met de opleiding, heb wat blessures enzo gehad. Van de zomer weer rustig aan beginnen met trainen en over een jaar of wat zien wel weer verder ( Ja dus ook weer KCT-KD opnieuw doen enzo).

Mijn advies: Zorg gewoon dat je fit bent en ga dr absoluut niet heen als je al een tijd niet heb kunnen trainen. Bij mij waren er een aantal jongens die amper 2000 meter met de coopertest liepen. Dan ga je dus gigantisch nat en kun je een positief advies vergeten.

En voor de rest laat je gewoon verrassen. En probeer wat op te steken van de militairen die ook mee doen.
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:18 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

even een vraagje tussendoor, ben je zelf ook van plan om bij het KCT te gaan?
Jazeker. Heb afgelopen tijd met wat blessures gelopen maar dat is grotendeels allemaal hersteld. Ga binnenkort weer rustig aan trainen en niks overhaasten. Ben tenslotte toch nog jong genoeg om nog een paar jaar te kunnen wachten. Misschien ga ik eerst wel bij een ander onderdeel om vervolgens door te stromen. Maar de plannen zijn er zeker.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:29:35 #130
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_59130718
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:19 schreef fathank het volgende:

[..]

SFKD is erg tof. Je gaat een hoop toffe dingen doen. Heb ook een positief advies gekregen (zelfs nadat k de laatste nacht ben uitgevallen met een blessure). Ik ga voorlopig nog niet beginnen met de opleiding, heb wat blessures enzo gehad. Van de zomer weer rustig aan beginnen met trainen en over een jaar of wat zien wel weer verder ( Ja dus ook weer KCT-KD opnieuw doen enzo).

Mijn advies: Zorg gewoon dat je fit bent en ga dr absoluut niet heen als je al een tijd niet heb kunnen trainen. Bij mij waren er een aantal jongens die amper 2000 meter met de coopertest liepen. Dan ga je dus gigantisch nat en kun je een positief advies vergeten.

En voor de rest laat je gewoon verrassen. En probeer wat op te steken van de militairen die ook mee doen.
[..]

Jazeker. Heb afgelopen tijd met wat blessures gelopen maar dat is grotendeels allemaal hersteld. Ga binnenkort weer rustig aan trainen en niks overhaasten. Ben tenslotte toch nog jong genoeg om nog een paar jaar te kunnen wachten. Misschien ga ik eerst wel bij een ander onderdeel om vervolgens door te stromen. Maar de plannen zijn er zeker.
Als je het wil en fysiek is er ook nix mis dan gewoon doen dacht ik zo
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_59132841
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:19 schreef fathank het volgende:

[..]

[..]

Leuk om te horen, heb zelf ook nog jaren de tijd haha, wilde zelf eerst naar een ander onderdeel ter "voorbereiding", maar ik merk dat me motivatie en enthousiasme voor andere eenheden veel minder zijn dan het KCT, en om dan 3/4 jaar iets te doen wat niet echt je ding is is gewoon kut, en ook helemaal niet eerlijk t.o.v. die kerels die het wel geweldig vinden als spijkerbroek gaan we het dus ooit proberen!
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:47:22 #132
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59138781
Maar je weet op dit moment ook nog niet of het KCT wel echt jouw ding is toch? Of wel
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:54:18 #133
157922 fathank
pi_59140412
Trouwens even voor de duidelijkheid. In mijn post heb ik én SF-KD en KCT-KD staan. Dit is echter hetzelfde. SF-KD staat voor Special Forces-Kennismakingsdagen, en KCT-KD moge duidelijk zijn. Ze hebben alleen een tijdje terug de naam veranderd in KCT-KD, hiervoor heette het SF-KD.

KCT-KD is inderdaad voor iedereen te halen die een beetje heeft kunnen trainen. Er worden echt geen onmogelijk dingen van je gevraagd. Onderstaande zijn de minimale eisen die je moet halen.
  • 12 minutenloop 2800 meter (ik liep 3150 meter, zonder noemenswaardige hardlooptraining. En ik rook )
  • 6 keer optrekken in bovengreep (dus met de handpalm van je af, en dat is een stuk zwaarder dan met de handpalm naar je toe..Die haalde ik dan ook ternauwernood.)
  • 40 situps in 2 minuten (Makkelijk te trainen. Je moet ze wel helemaal afmaken. Dus helemaal plat op de grond, en zo ver mogelijk omhoog. 70 keer )
  • 30 keer opdrukken in 2 minuten (ook makkelijk te trainen, dat moge duidelijk zijn. Je buddy zet z'n vuist op de grond, en die moet je met je borst raken. Makkelijk te halen. Bij mij was er een gozer die deed er 95 in 2 minuten..)
  • 7,5 meter touwklimmen middels schippersslag ( De truuk is om je benen zoveel mogelijk te gebruiken..)
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:47 schreef Esses het volgende:
    Maar je weet op dit moment ook nog niet of het KCT wel echt jouw ding is toch? Of wel
    Dat weet je natuurlijk nooit helemaal van te voren. Ik weet zeker dat ik het nog een keer wil gaan proberen. Maar zoals gezegd eerst rustig aan beginnen met trainen. Het belangrijkste is dat de pezen en de aanhechting kunnen wennen aan de hogere belasting. Je spieren kunnen misschien na 3 maanden sterk genoeg zijn, maar je pezen hebben veel langer nodig om aan hogere belasting te kunnen wennen.

[ Bericht 20% gewijzigd door fathank op 05-06-2008 12:00:17 ]
  • Behulpzaam als een waterkraan.
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:27:47 #134
    211797 Esses
    Splendide mendax
    pi_59141233
    Het was eigenlijk als opmerking bedoeld op de reactie van timpin
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:35:34 #135
    157922 fathank
    pi_59141413
    Ik voel me gewoon graag aangesproken
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:55:45 #136
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_59141934
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:54 schreef fathank het volgende:
    Trouwens even voor de duidelijkheid. In mijn post heb ik én SF-KD en KCT-KD staan. Dit is echter hetzelfde. SF-KD staat voor Special Forces-Kennismakingsdagen, en KCT-KD moge duidelijk zijn. Ze hebben alleen een tijdje terug de naam veranderd in KCT-KD, hiervoor heette het SF-KD.

KCT-KD is inderdaad voor iedereen te halen die een beetje heeft kunnen trainen. Er worden echt geen onmogelijk dingen van je gevraagd. Onderstaande zijn de minimale eisen die je moet halen.
  • 12 minutenloop 2800 meter (ik liep 3150 meter, zonder noemenswaardige hardlooptraining. En ik rook )
  • 6 keer optrekken in bovengreep (dus met de handpalm van je af, en dat is een stuk zwaarder dan met de handpalm naar je toe..Die haalde ik dan ook ternauwernood.)
  • 40 situps in 2 minuten (Makkelijk te trainen. Je moet ze wel helemaal afmaken. Dus helemaal plat op de grond, en zo ver mogelijk omhoog. 70 keer )
  • 30 keer opdrukken in 2 minuten (ook makkelijk te trainen, dat moge duidelijk zijn. Je buddy zet z'n vuist op de grond, en die moet je met je borst raken. Makkelijk te halen. Bij mij was er een gozer die deed er 95 in 2 minuten..)
  • 7,5 meter touwklimmen middels schippersslag ( De truuk is om je benen zoveel mogelijk te gebruiken..)
    [..]

Dat weet je natuurlijk nooit helemaal van te voren. Ik weet zeker dat ik het nog een keer wil gaan proberen. Maar zoals gezegd eerst rustig aan beginnen met trainen. Het belangrijkste is dat de pezen en de aanhechting kunnen wennen aan de hogere belasting. Je spieren kunnen misschien na 3 maanden sterk genoeg zijn, maar je pezen hebben veel langer nodig om aan hogere belasting te kunnen wennen.
  • Die vereisten zijn idd makkelijk te doen. Tijdens de warming up bij mn sport doen we ook sit ups en push ups etc. Maar het is ook wat je zegt een leuke kennismaking en niet te zwaar.
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_59142443
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:27 schreef Esses het volgende:
    Het was eigenlijk als opmerking bedoeld op de reactie van timpin
    Klopt, misschien denk ik wel als ik naar de KD ben geweest, maar zoals ik alle info nu heb(en ik volg het al vrij lang, wat overigens geen garantie is) vind ik niks in de buurt komen van het KCT voor mij qua motivatie, maar je heb gelijk.
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:23:55 #138
    157922 fathank
    pi_59142688
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:13 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Klopt, misschien denk ik wel als ik naar de KD ben geweest, maar zoals ik alle info nu heb(en ik volg het al vrij lang, wat overigens geen garantie is) vind ik niks in de buurt komen van het KCT voor mij qua motivatie, maar je heb gelijk.
    Mariniers of Luchtmobiel is een mooie voorbereiding. En geeft je een flinke voorsprong in de opleiding tot commando. Nadeel van Mariniers is wel dat je daar een contract voor 4 jaar tekent, itt Luchtmobiel waar je ook voor 2,5 jaar kunt tekenen.
    pi_59143264
    Ja concreet, wie van jullie gaat nu echt voor die KCT opleiding want al dat blabla is wel leuk maar daden moeten wil ik zien. Ik heb m'n oudere broer eens gevraagd( lichting 85-2/104 vrkcom) hoeveel van die "ik ga die groene baret halen hoewee" gasten het nu daadwerkelijk halen. Zijn antwoord: Vaak zijn dat soort "we praten er graag over alsof we er zelf bij zijn" gasten doodlopers.

Dus... wie gaat het doen of heeft zich al aangemeld!
    75 topics = FIN
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:53:09 #140
    157922 fathank
    pi_59143547
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:42 schreef FP128 het volgende:
    Ja concreet, wie van jullie gaat nu echt voor die KCT opleiding want al dat blabla is wel leuk maar daden moeten wil ik zien. Ik heb m'n oudere broer eens gevraagd( lichting 85-2/104 vrkcom) hoeveel van die "ik ga die groene baret halen hoewee" gasten het nu daadwerkelijk halen. Zijn antwoord: Vaak zijn dat soort "we praten er graag over alsof we er zelf bij zijn" gasten doodlopers.

Dus... wie gaat het doen of heeft zich al aangemeld!
    Heb me ongeveer 8 maanden geleden al een keer aangemeld. Helaas pech gehad met blessures (waarvan 1tje opgelopen tijdens de KCT-KD, 3 maanden mee zoet geweest) en binnenkort weer beginnen met trainen. Vervolgens weer het hele proces opnieuw doorlopen (dus KCT-KD ->keuring) en dan fit blijven. Maar aangezien ik eerst m'n fysieke belasting weer rustig moet opbouwen kan t nog wel ff duren. Is ook niet iets waar je ongetraind wilt instappen.

Bovendien wil ik niet voor een ander de opleiding in, dus als je daden wilt zien ga je zelf ook maar. Of met je oudere broer praten.

Of mogen we er niet over praten, zonder dat we erbij zitten? Dus dan mag 99,9 % van de wereldbevolking niet over profvoetbal praten, want ze zijn immers geen profvoetballers (geweest).
    pi_59143567
    Niemand hier loopt te verkondigen dat ze het gaan halen ,maar dat ze iig een poging gaan doen..zelf ben ik sowieso nog te jong om aan de opleiding te beginnen maar ik ga ook een poging wagen ja, of ik het haal is een 2e
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:55:47 #142
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_59143629
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Volgens mij wel maar niet gelijk als officier. Je zult de gehele opleiding (ECO + VCO) moeten doorlopen + een aantal jaren werkzaam zijn geweest om kans te maken op een functie als officier binnen het KCT.
    fout
    Na je KMA kan je direct het nieuwe VTO spoor infanterie (KCT) in. Dan ben je daarna gewoon ploegcommandant bij het korps.
    pi_59143650
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Mariniers of Luchtmobiel is een mooie voorbereiding. En geeft je een flinke voorsprong in de opleiding tot commando. Nadeel van Mariniers is wel dat je daar een contract voor 4 jaar tekent, itt Luchtmobiel waar je ook voor 2,5 jaar kunt tekenen.
    Het is zeker goed voor je ja, omda je ook al wat militaire vorming etc heb, maar ik heb met luchtmobiel helemaal niks, en om nou 4 jaar marinier te worden om uiteindelijk meer kans te maken op een groene baret lijkt me niet zo geslaagd Overigens denk ik als je bij wijze van spreken gewoon een half jaar/jaar keihard traint, dat je dan de ECO fysiek gzien gewoon zou moeten trekken, alleen tussen de oren is het maar de vraag, en natuurlijk of je lichaam is opgewassen tegen in korte tijd zoveel doen(m.b.t blessures etc)
      donderdag 5 juni 2008 @ 14:22:40 #144
    157922 fathank
    pi_59144487
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:56 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Het is zeker goed voor je ja, omda je ook al wat militaire vorming etc heb, maar ik heb met luchtmobiel helemaal niks, en om nou 4 jaar marinier te worden om uiteindelijk meer kans te maken op een groene baret lijkt me niet zo geslaagd Overigens denk ik als je bij wijze van spreken gewoon een half jaar/jaar keihard traint, dat je dan de ECO fysiek gzien gewoon zou moeten trekken, alleen tussen de oren is het maar de vraag, en natuurlijk of je lichaam is opgewassen tegen in korte tijd zoveel doen(m.b.t blessures etc)
    Is toch mooi, een zwarte en een groene baret
    pi_59144892
    Klopt, alleen denk ik niet dat je moet zeggen dat je je groene wil halen als je 1maal je zwarte heb
    pi_59144903
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:55 schreef Bob-B het volgende:

[..]

fout
    Na je KMA kan je direct het nieuwe VTO spoor infanterie (KCT) in. Dan ben je daarna gewoon ploegcommandant bij het korps.
    Ik heb het anders gelezen. Na Het behalen van de ECO en VCO (die moet je gedaan hebben ook als officier zijnde) start je als sergeant na 2,5 jaar gedient te hebben kun je kans maken op een officiers functie binnen het KCT. Weet dit natuurlijk niet 100% zeker.
    pi_59145023
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:56 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Vergis je niet in de ECO. Er zijn echt maar heel weinig mensen die het halen. Je zult kapot gaan en meer dan eens. Het behoort niet voor niets tot een van de zwaarste opleidingen die er zijn.
      donderdag 5 juni 2008 @ 14:37:39 #148
    157922 fathank
    pi_59145030
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:34 schreef TiMPiN het volgende:
    Klopt, alleen denk ik niet dat je moet zeggen dat je je groene wil halen als je 1maal je zwarte heb
    Nee dat moet je niet gaan roepen als je net 5 minuten je zwarte baret hebt. Maar na 3,5 jaar is dat niet zo'n probleem. Zijn genoeg mariniers die het proberen.
    pi_59145495
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:37 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Vergis je niet in de ECO. Er zijn echt maar heel weinig mensen die het halen. Je zult kapot gaan en meer dan eens. Het behoort niet voor niets tot een van de zwaarste opleidingen die er zijn.
    Klopt en ik onderschat het ook niet, maar het is niet onmogelijk, veel mensen doen echt alsof je een robot ervoor moet zijn, en volgens mij zijn commandos ook gewoon mensen
    pi_59147656
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:37 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Wat commando's onderscheid is dat ze gemotiveerder en vastberadener zijn om hun doel te halen. Het zijn echt niet allemaal supermannen met bovenmenselijke krachten. Het zijn gewone jonge(/oude) kerels die een bovengemiddelde gezondheid hebben en zo vastberaden zijn dat ze de pijn eruit kunnen filteren.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')